Jump to content

Çukurlarda aşırı sarsıntı ve titreme


tugrulersan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar selam, evimin bulunduğu yerde yollar asfalt ama çok kalitesiz. Asfaltta yer yer derin çukurlar var ve 3-4 sefer trafik sebebiyle kaçınılmaz olarak biraz hızlı girmek zorunda kaldığım durumlar oldu.

2 gün önce Mazda 3 aracımın çukurlardan geçerken (özellikle sağ taraf) aşırı derece sallandığını ve direksiyonun fena halde titrediğini fark ettim. Belirli belirsiz bir takırtı da oluyor. Bir de Virajlarda da direksiyonun titrediğini hissediyorum. Sizce bunun sebebi ne olabilir? Amortisörlerden birini mi patlattık, yoksa ön düzenle ilgili başka bir şey midir? Başına gelmiş olan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Latiğiniz balon yapmış olabilir. İçinde ince çelik teller var, onlar deforme olarak lastiğiniz zarar görmüş olabilir.

Jantınız yamulmuş olabilir.

Rotlarda sıkıntı olabilir.

İyi ve güvenilir bir lastikçiye gidip lastiklerinizi, jantlarınızı ve rotları kontrol ettirin. Gerekiyorsa rot/balans yaptırmalısınız. Ben her 20 Bin km'de bir Rot/Balans ayarlarını kontrol ettiririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Latiğiniz balon yapmış olabilir. İçinde ince çelik teller var, onlar deforme olarak lastiğiniz zarar görmüş olabilir.

Jantınız yamulmuş olabilir.

Rotlarda sıkıntı olabilir.

İyi ve güvenilir bir lastikçiye gidip lastiklerinizi, jantlarınızı ve rotları kontrol ettirin. Gerekiyorsa rot/balans yaptırmalısınız. Ben her 20 Bin km'de bir Rot/Balans ayarlarını kontrol ettiririm.

Teşekkürler. Lastiklerimi nisan ayında yenilemiştim, o yüzden pek ihtimal vermiyorum ama kontrol ettireceğim. Jant yamulmuş olsa düzgün zeminde de problem çıkarması gerekmez mi? Çukurlardan ve tümseklerden geçince rahatsız ediyor sadece. Rotlar daha akla yatkın bir ihtimal gibi geliyor şu an için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu saat itibari ile yeni lastik alıp, yola çıkın. Yolda ne bileyim sert bir çukura vs. denk gelsin. Olacağı var ise lastik zarar görür. Yani yeni eski pek önemli değil bu durumda.

Jant olayına gelince yamukluğuna bağlı olarak değişmekte. Örnek verecek olursam Eniştem'in Ford Focus aracı var. Şehir içi kullanımda hiç bir sıkıntısı yok, lakin otoyola çıktığında 110-120 üzerine çıktığınız anda. Başlıyor direksiyon titremeye ve hafiften ses yapmaya. Jant daha önce zaten düzeltme işlemi görmüş bir jant. Bir noktadan sonra çelik jantlar için bir şey yapılamıyor. Janttaki yamukluğum büyüklüğüne ve küçüklüğüne göre değişkenlik gösterir, şikayetler.

Rot olasılığı yüksek bir ihtimal sizinde dediğiniz gibi. Hepsini ortak kontrol edecek kişi iyi bir lastikçi Lasik / Rot ve Balans ayarlarına bakacak iyi bir usta.

Geçmiş olsun ve kolay gelsin size.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...