mehmetcevik

Mazda 626 1.000 Km'de 1 Lt Yağ Yakma Sorunu

Bu konuda 47 ileti var

arkadaşlar aracım 1198 model mazda 626'dır, aracım son günlerde yaklaşık 1000 km'ye 1 lt kadar yağ yakmaktadır. Sizce sekman takımı ile kurtarır mı eğer sekman takımı ile kurtarmazsa piston takımı ile sekman takımı yeterlimidir, üst kapak bakımı yeni yapılştı, tekrardan açılması gerektiğini sanmıyorum, birde bu işlem bize kaç paraya malolur acaba, teşekkür ederim, kolay gelsin....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız lpg'li dimi ? Yorum yapacak tecrübeli arkadaşlar için, önemli bir durumdur kanımca.

Bu arada hava akışmetre ve buji kablosu sorunlarınız ne oldu ? o problemleri giderebildiniz mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız lpg'li dimi ? Yorum yapacak tecrübeli arkadaşlar için, önemli bir durumdur kanımca.

Bu arada hava akışmetre ve buji kablosu sorunlarınız ne oldu ? o problemleri giderebildiniz mi ?

Aynı şeyleri sormak istemiştim İlhan benden hızlısın...

Motordan anlayan arkadaşlar daha detaylı bilgi vereceklerdir, ancak, ustanız motor açılmışken şunu da yapalım bunu da yapalım diyerek işi büyütecektir, bu motorun sağlıklı toplanması açısından iyi olsa da, size ekstra masraf açacaktır.

Kolay gelsin, sonuçlardan bilgi vermeyi unutma ki; peşinden merak etmeyelim.

Sağlıcakla.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    1000 kmde 1ltr yağmı yakıyormuş araba, hayretler içindeyim , arkadaşın tamirhanesindeki yağ sobası bile bu kadar yağ yakmaz,

    öncelikle yağ yakma deyimine bir deyinmek istiyorum, gerçekten arabanız bu eksilen yağı yakıyormu yoksa bir yerlerden sızdıryormu,

    bunu bir netleştirmek gerek, sızdıracağı yerler bellidir, krank keçesi, karter contası, blok kapak contası, distribütör contası, eğer araba hararet etmişse silindir kapak contası yağ sızdırbailir, bunlarda bir sorun yok araba resmen mavi ve siyah duman atarak çalışıyosa yağ yakıyordur  vede motorun yapılması gerektiği kesindir,

    bir motor açılmadan neyin değişmesi gerektiğini bilemezsin usta söker bakar ne gerekiyosa yapılır. Fiyat konusuna gelince , takılacak parçaların menşei vede fiyatı maliyeti değiştirir.

  Çok geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@NoFear gerekeni söylemiş. Önce aracınızı alttan ve üstten güzelce yıkatıp yağ kaçağı var mı ona bakılmalı veya daha kısa yoldan yağ kapağını araladığınızda eğer duman çıkışı gözlemliyorsanız aracınız kompresyon üflüyor demektir ki motor tamirinin zamanı gelmiştir. Ha yaptırmazsanız nolur? Yataklar vurmuyorsa yağını eklediğiniz sürece bir sıkıntı çıkarmaz. Biner gidersiniz. Üst kapağa gelince her ne kadar yeni yapılmış da olsa üst kapakçıya gider ve kontrol edilir. eğer bir sıkıntı yoksa olduğu gibi takabilirsiniz. Kabaca hesabı çıkarmak gerekirse 600 civarı usta alır 400 gibi rektefeci alır 1000-1200 arası parçalarınız tutar. Aracınızı seviyorsanız değer çünkü motor düzgün yapılırsa sıfır olacaktır. Bi çok yerden referans alınız motoru daha önce yaptıranlarla konuşunuz ve ona göre hareket ediniz. Bana kalırsa yataklar vurmuyorsa gittiği yere kadar gitmesidir. Orijinal motor her zaman en iyisidir (benim deneyimlerime göre)

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@NoFear gerekeni söylemiş. Önce aracınızı alttan ve üstten güzelce yıkatıp yağ kaçağı var mı ona bakılmalı veya daha kısa yoldan yağ kapağını araladığınızda eğer duman çıkışı gözlemliyorsanız aracınız kompresyon üflüyor demektir ki motor tamirinin zamanı gelmiştir. Ha yaptırmazsanız nolur? Yataklar vurmuyorsa yağını eklediğiniz sürece bir sıkıntı çıkarmaz. Biner gidersiniz. Üst kapağa gelince her ne kadar yeni yapılmış da olsa üst kapakçıya gider ve kontrol edilir. eğer bir sıkıntı yoksa olduğu gibi takabilirsiniz. Kabaca hesabı çıkarmak gerekirse 600 civarı usta alır 400 gibi rektefeci alır 1000-1200 arası parçalarınız tutar. Aracınızı seviyorsanız değer çünkü motor düzgün yapılırsa sıfır olacaktır. Bi çok yerden referans alınız motoru daha önce yaptıranlarla konuşunuz ve ona göre hareket ediniz. Bana kalırsa yataklar vurmuyorsa gittiği yere kadar gitmesidir. Orijinal motor her zaman en iyisidir (benim deneyimlerime göre)

iyi forumlar...

Arkadaşımız çok haklı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üst kapak (silindir kapağı ise) onu söken usta segmanlar da boşluk olduğunu görüp uyarması gerekirdi. Bende reno varken aynısı oldu. usta 15 gün sonra gelirsin dedi. Haybeye 200 tl fazlaişçilik ödedik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O kadar yağ yakan arabaya canmı dayanır . :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öldümü ki?

Konuyu açmış ve bir daha uğramamış... Akibetini bilen yok.

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

adama kızmayalım, kaza yapmış da olabilir, başka şeyler de olabilir.

mazdacluba giren genelde burayı terk etmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu açmış ve bir daha uğramamış... Akibetini bilen yok.

8:)

akıbetini biliyorum; maraş'a tayin oldu ve gitti.Yani artık Bodrum'da değil.Bodrum Adliyesinden bir arkadaşdı. Tabiki tayin olup gitmesi foruma bir daha uğramamasını gerektirmez ancak vardır bi hikmeti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

adama kızmayalım, kaza yapmış da olabilir, başka şeyler de olabilir.

mazdacluba giren genelde burayı terk etmez.

Adama kızıldığını hangi cümleden çıkardın Ali?

Bilgilendirme için teşekkürler Kürşat...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Mehmet Kardeşimden arabayı ben aldım meslektaşız. Araba bende yağ eksiltme sorunu devam ediyor, sorunu bulduk galiba sekmen attıracağım, üst kapak yapılırken sekmenlere bakılmamış, ilginize teşekkür ederim bundan sonra sık sık görüşürüz inşallah. Muammer NACAR - KAHRAMANMARAŞ

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Mehmet Kardeşimden arabayı ben aldım meslektaşız. Araba bende yağ eksiltme sorunu devam ediyor, sorunu bulduk galiba sekmen attıracağım, üst kapak yapılırken sekmenlere bakılmamış, ilginize teşekkür ederim bundan sonra sık sık görüşürüz inşallah. Muammer NACAR - KAHRAMANMARAŞ

Bilgilendirme için teşekkürler, gelişmeleri bekliyoruz... Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o arabanın eksozu bile bir parmak kurum tutmuştur. Şöyle bir gözümün önüne geldi. Onlar nasıl temizlenecek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı gazda kullanıyorsanız dahi oranı çok bence segmanlar da bir sızdırma olabilir Kompresör testini öneririm o netice verir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1000 km de 1 litre bişi değil ya. yakıtına 10tl eklersin. Ben 1000km de 3 litre eklediğimi bilirim. Motor otobanda beyaz dumanı havada giden uçaklar misali atardı yüksek hızda. ama ne hikmetse şehir içi ne duöan nede yağ yakma olurdu. motorda uyuyan kedi misali hiç bi ses yoktu maşallah :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1000 km de 1 litre bişi değil ya. yakıtına 10tl eklersin. Ben 1000km de 3 litre eklediğimi bilirim. Motor otobanda beyaz dumanı havada giden uçaklar misali atardı yüksek hızda. ama ne hikmetse şehir içi ne duöan nede yağ yakma olurdu. motorda uyuyan kedi misali hiç bi ses yoktu maşallah :))

Beterin beteri varsa bişi değil diyebilirsin ama normal şartlarda çok fazla bişi... :)

Ustaların söylediğine göre; 10 bin kilometrede 1 litreye yakın yani yağ çubuğunun alt çizgisine yakın eksilmiş yağ normal değerlendiriliyor. 200 bin üstü veya yıpranmış lpg takılı motorlarda ise 5 bin kilometrede 1 litre normal kabul ediliyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.