mazda3barisss

Toyo J48 Yanağı Pütürleşti :(

Bu konuda 30 ileti var

Herkese merhaba . Geçen haftaya kadar görmediğim bir problemmi desem bilmiyorum iki gün önce farkettim yeni olmuş bişi lastik yanağı resmen pütürleşmiş neden böyle olduğunu bilmiyorum asvalt dışında bir yere sokmadım kum çakıl vs .. sadece ön sağ lastikte mevcut bu .. lastiğe zarar verirmi sürüşü etkilermi yada ileride daha büyük bir sorun oluştururmu yada vakit erkenken değiştirmek gerekirmi çünkü bu manzarayı görünce hakkatten üzüldüm :(

pütürlü hali :( sadece ön sağ lastikte mevcut

r2zjj.jpg

r2zjy.jpg

diğer lastiklerimin hepsi böyle düz onlarda bir sıkıntı yok

r2zkx.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben lastiklerin suyunu çıkardım ama böyle bir durum görmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

belli bir süre lastiğin havası inikken arabayı yürütmüşsünüz ve/veya gidip geldiğiniz yollarda  sağa keskin virajlar var ve siz çok sert giriyorsunuz. bunun dışında sağ ön tekerin rot ayarındaki bozukluktan olabilir ama böyle bir şey olsa bunun farkında olurdunuz sanırım. kamber veya toe ayarının bozuk olmasından kaynaklanır böyle bir deformasyon. mazda 3'lerde de kamber ayarı yok bildiğim kadarıyla. ama kambere neden olacak bir sürtme vurma vs gibi darbeyle sağ ön tekerin taşıyıcısını dışa doğru eğmiş de olabilirsiniz...

normalde bu iz zamanla teker üzerinde virajlara girmeden dolayı oluşur ama daha yukarı yerlerde bulunur. sizinki bayağı bir aşağı, yanağa doğru inmiş...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik havalarını hep elimde tutuyorum yani inmesi mümkün değil zaten binmeden önce kontrollerimi yapıyorum . Bugün lastikçiye uğradım bridgestone vardı burda ona girmek zorunda kaldım adam da sert viraja girmişsiniz dedi oysaki şu aralar hep şehir içi kullandım belkide o yaptı bilmiyorum ama kötü bi görüntü oluştu :( yıllardır araba kullanıyorum ben bir iki aydır değil ki .. önceki mazda 3 ü 2 yıl kullandık en ufak bişi görmedim daha öncesi 323 de öyleydi ve kullandığm diğer araçlar da görmedim :( bunu nasıl onarabilirim veya öyle bi şansım varmı ? yada zarar verirmi lastiğe zaman geçtikçe bişi olurmu .. erken müdahale etmek iyidir her zaman o yüzden bu kadar endişeliyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik havalarını hep elimde tutuyorum yani inmesi mümkün değil zaten binmeden önce kontrollerimi yapıyorum . Bugün lastikçiye uğradım bridgestone vardı burda ona girmek zorunda kaldım adam da sert viraja girmişsiniz dedi oysaki şu aralar hep şehir içi kullandım belkide o yaptı bilmiyorum ama kötü bi görüntü oluştu :( yıllardır araba kullanıyorum ben bir iki aydır değil ki .. önceki mazda 3 ü 2 yıl kullandık en ufak bişi görmedim daha öncesi 323 de öyleydi ve kullandığm diğer araçlar da görmedim :( bunu nasıl onarabilirim veya öyle bi şansım varmı ? yada zarar verirmi lastiğe zaman geçtikçe bişi olurmu .. erken müdahale etmek iyidir her zaman o yüzden bu kadar endişeliyim

lastiğin havası 30-32 psi civarı bile olsa sert bir viraja girince oluşur bu iz. benim gördüğüm lastik havanız 4-6 psi inmiş ve dediğim gibi virajlara girdikçe de bu iz oluşmuş...

ben uzun yola giderken lastik havalarını 36 psi yaptığım halde oluşuyo bu iz ama daha yukarıda oluşuyor. sizin lastiğinizin havası 30 psi civarıysa veya daha azsa bu izin oluşması gayet normal...

benzinliklerdeki hava saatlerine ve sıcak lastiğe basılan havaya güvenmeyin. benzinliğin birisinde 34 psi bastığım lastiği başka bir benzinlikte 30 psi gösteriyordu. bundan dolayıda hava basıncını ölçmek için barometre aldım, ona göre hava basıyorum ben. ayrıca sıcak lastiğe 30 psi basarsanız, o lastik soğuyunca 28 psi olur. bu havayla da o izin olması normal. lastiklerinize havayı lastik soğukken basın. yani diyeceğim o ki, havayı yanlış basmış olabilirsiniz...

onarımı mümkün olabilir. elinize 400-500 kumluk zımpara alıp, lastiğin o kısmını, zımparayı lastiğin etrafında döndürerek zımparalayabilirsiniz. bu şekilde izi yok edebilirsiniz. sıkıntı çıkarmaz, sorun yaratmaz...

aklıma bir de finish balans olayı geliyor ama buna niçin gerek duyulmuştur bilmem...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yokmudur başka bir çözümü :( ?

bana fazla sıcaklıktan dolayı da böyle olmuş olabilir gibi geliyor diyeceğim ama neden sadece yanaktan olsun. yoldaki kimyevi bir maddeye girdin desem neden sadece yanakta olsun.ve sadece bir lastikte.. benim de aklıma rot balanstan başka birşey gelmiyor. çünkü sadece dış kısmında var. heralde lastikler biraz kötü takıldı veya biraz gevşeyi vidalardan biri;büyük ihtimal lastikler içe fazla dönüktü ve arabanın tüm yükü lastiğin dış kısmına bindi ve fazla zorlandı. bence olay böyle :D      fakat emin olduğum birşey var ki bu lastik geri gelmez..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o konuda hemfikiriz zaten ama anlamadım gitti yani böyle olmasına gerçekten üzüldüm elden başka bişi gelmiyor :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o konuda hemfikiriz zaten ama anlamadım gitti yani böyle olmasına gerçekten üzüldüm elden başka bişi gelmiyor :(

dert edilecek birşey değil bence altıüstü bir lastik..araba mis gibi lastiği değiştir adam akıllı bir rotbalans yaptır bitti gitti  :D mazereti olarak ta şöyle büyük jantlara az para da verdin mi fıstık fıstık  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rot balans için henüz erken ama kontrolünü serviste yaptıracağım en kısa zamanda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aklıma direk TCS/DSC uyarı ışığı geliyor yani bir kaç sefer yandığını gördüm buda yapmış olabilirmi yanlış bir yerde patinaj vs de çekmedim dediğim gibi asvalt dışını vurmadım çukur kasislerden hızlı geçmedim gayet sakin efendi gibi kullanıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aklıma direk TCS/DSC uyarı ışığı geliyor yani bir kaç sefer yandığını gördüm buda yapmış olabilirmi yanlış bir yerde patinaj vs de çekmedim dediğim gibi asvalt dışını vurmadım çukur kasislerden hızlı geçmedim gayet sakin efendi gibi kullanıyorum

patinaj  veya deli dolu sürmekle olmaz bu bence çünkü sadece yan taraf bozulmuş, taban sağlıklı.dsc de lastiklerin sağlam yere basmamasını anlayıp yoldan çıkma tehlikesindeymişin gibi yada o tarz bir yanlış anlamadan olmuştur bence. Benim fikrim mantıklı geliyor bana ama bir de servise götür bence :D bide yaz sıcağında patlayıp yollarda uğraştırmasın :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastiklerin kaç yılında üretilmiş Barışcım?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu lastiği arka ile değiştir, etrafına da bi zımpara çek olsun bitsin. bu kadar kafaya takacak bir şey değil. lastik değiştirmelik bir durum yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zımpara mı ? böyle birşeyi asla yapmam ... bu sefer zımpara izleri kalıcak dahada kötü olucak .. en kısa zamanda servise gideceğim toyo türkiyeye de mail attım ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zımpara mı ? böyle birşeyi asla yapmam ... bu sefer zımpara izleri kalıcak dahada kötü olucak .. en kısa zamanda servise gideceğim toyo türkiyeye de mail attım ..

zımpara dediysem tutup da sprial taşıyla lastiğe girişin demedim. ince zımparayla o pütürlü yüzeyi lastiğe zarar vermeden ve iz bırakmadan alabilirsiniz. siz nasıl onarabilirim dediniz, ben de size çözüm yolunu bir bildiğim var ki söylüyorum. lastik normal şartlarda yolla temas ederek zaten zımparalanıyo. siz sadece süreci biraz hızlandırıp elinizle yapacaksınız. korkulacak, panik olacak bir şey yok.

istediğiniz kadar mail atın. kullanıcı hatası deyip talebinize olumsuz cevap verecekler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.