foergun

Mazda3 Dizel Hakkında Yardım

Bu konuda 56 ileti var

Tanışma kısmına yazdım ama buradan da öncelikle herkese merhaba.

1 ay kadar önce 60bin kilometrede 2011 mazda 3 dizel touring olan aracımı satın aldım. Öncelikle uzun zamandır mazda hayali kurduğum için açıkcası aracımdan çok memnunum.

Fakat hem ilk dizel arabam olmasından dolayı hem de sanırım aracı çok fazla dinlememden dolayı kafama takılan şeyler var ve sürüş keyfimi engelliyor tabi bu durum. Oyüzden aynı araca sahip kişilerden yardım istiyorum.

1) Sabahları ilk çalıştırdığınızda, rölantide çok hafif bir titreme oluyor mu sizde de? Çok büyük birşeyden bahsetmiyorum açıkcası sadece normalden birazcık daha fazla bir titreme. Sonra motor ısınınca geçiyor haliyle.

2) Araç boşta çok az hızla giderken (mesela park için cebe girme hareketindeki gibi) direksiyonu tam kırdığınızda bir ses geliyor mu? Bu normal midir?

3) Aracım şehirlerarası 6.5 yaktı şehir içi de 8 civarı yakıyor ki aslında tam şehiriçi denemez çok az ışık görüyorum ve genelde boş yol, işe giderken ki yolum. Bana çok gibi geliyor sizin değerleriniz nedir? Eğer düşükse vites kullanımınızı anlatır mısınız? Bazıları yüksek devirde vites değiştir, bazıları düşük devirde diyor. Arkadaşımın BMW 3.20 otomatiğini kullandım, o araba 2binde vites atıyordu ve aracı hep 1500-2000 civarında tutuyordu devrini. Ben de şimdi onu deniyorum belki farkeder diye. Sizin kullanım şekliniz nasıldır?

Açıkcası ikinci el olduğu için araçta bir kusur var mı diye çok dinliyorum ve bu da biraz zararıma oldu çünkü aracımdan zevk alacağıma sürekli kusur arar hale geldim. Benimle benzer araca sahip arkadaşlar bilgi verebilirlerse ruh halim için çok iyi olacak sanırım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben henüz soğukta çalıştıramadım 2010 Dizel Mazda 3 var.

Ama ilk çalıştırdığımda söylediğin şey benimkinde olmuyor. Aynı şekilde 2 soruda yazdığında olmuyor.

Yakıt olayına gelince, bende maalesef 7,5-8 lt arasında şehir içi yakıyorum, devri 2000 de tutmaya çalışıyorum, 6,5 lt gösteriyor yok bilgisayarı. Ben şehir için 7.7 lt için servise sordum bana normal dediler :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda araştırma yaparsan bu ve benzeri sorularının karşılığını üyelerimizden bulabilirsin... Size tavsiyelerim ise;

Çok fazla motor sesini dinlerseniz mutlaka kafanızda soru işaretleri oluşur, bakımdan bakıma serviste zaten kontrol edilir, yağını-suyunu-yemini eksik etmeyin ve aracınızın keyfini sürün... Bir de; dizel motorlarda devirli kullanmak motor ömrü için iyidir, aracınızı 2-3 bin devir aralığında kullanmaya çalışın...

Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizinle aynı model araca sahibim.

Forumda ilgili bölümde Mazda 3 dizel ile ilgili açılmış çok faydalı konular var. Onları incelemenizi öneririm.

1- İlk dizel aracınız olmasına bağlayacağım. Dizel arabalarda gürültü olur. Ve benzinli araçlara nazaran biraz daha fazla titreyerek çalışır. Bu titreme artık silkeleme durumunda ise. Aldığınız yakıttan kaynaklı olabilir. Yakıt filtresi 40 binde değişmiş olması gerekmektedir onu kontrol edin.

2- Direksiyonumdan her hangi bir ses gelmiyor. Vitesteyken bu ses gelmiyor mu ?

3- Yakıt konusuna gelince ilk dizel aracınız. Bence alışma süreciniz var. Benim şehirler arası yakıtım 4.4 Litreyi dahil gördüm. 43 Litre yakıt 966 Km Yol yaptım. Ortalama hız 90-110 Km.

Şehir içine gelince kontağı çevirip motoru çalıştırdıktan sonra kaç km yapıyorsunuz ?

Şehir içi ortalamam da 5.8 Litre En kötü yoğun trafiklerde, yolcu, klima vs..tüm olumsuzluklarla 6.5 Litre...

Yakıt ve hava filtresini kontrol ettirin. Yine olmadı sürüş tekniğinizi gözden geçirin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel aracı sürekli maksimum tork devir aralığında ve çok yüksek devirlere çıkmadan kullanırsanız hem araç bayılmaz hem de tüketiminiz düşer.

Hatırladığım kadarıyla 1750 devirde maksimum torkunu veriyor zaten bu motor. 1750 devirin altına düşmeyin. Vites aralıklarını bilmiyorum hiç kullanmadım fakat vites değişimlerini de bir sonraki vitese geçtiğinizde 1750 devirin altında olmayacak şekilde yükseltin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel aracı sürekli maksimum tork devir aralığında ve çok yüksek devirlere çıkmadan kullanırsanız hem araç bayılmaz hem de tüketiminiz düşer.

Hatırladığım kadarıyla 1750 devirde maksimum torkunu veriyor zaten bu motor. 1750 devirin altına düşmeyin. Vites aralıklarını bilmiyorum hiç kullanmadım fakat vites değişimlerini de bir sonraki vitese geçtiğinizde 1750 devirin altında olmayacak şekilde yükseltin.

Aynen katılıyorum sana. 2 bin devirde vites değiştirdiğin sürece, maksimum ekonomiyi yakalıyorsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca maksimum tork devrinin altında (turbo devre dışı kalıyor) aracı kullandığınızda yakıtı tam yakamadığı için  siyah duman çok fazla atar.

Dizel araç kullanmak başlı başına bir sanat istiyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca maksimum tork devrinin altında (turbo devre dışı kalıyor) aracı kullandığınızda yakıtı tam yakamadığı için  siyah duman çok fazla atar.

Dizel araç kullanmak başlı başına bir sanat istiyor :)

Özellikle son cümleyi; dizel araç kullanıcılarının aklından hiç çıkartmaması ve bu gerçeklere göre araçlarını kullanması gerekir... Yoksa; araç çok yakıyor, araç yağ yakıyor, araç sağır, aracın fanı çok sık çalışıyor vs. gibi şikayetler ortaya çıkar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap veren herkese çok teşekkür ediyorum öncelikle.

Biraz uyarı almışım sanırım başlığı açmadan önce forumu araştırmamla ilgili olarak. Bu başlığı açmadan önce forumu epey gezdim, zaten aracı almadan önce de buradan epey bilgi toplamıştım. Yakıt konusunda epey bir başlık var onları da okudum ama optimum vites aralığı ile ilgili bilgi bulamadım oyüzden sormuştum bu başlık altında.

Yoksa ortalamasını herkes zaten başka başlıklarda belirtmiş onlar hakkında bilgim var. Sadece düşük diyen arkadaşlar nasıl kullanıyorlar onu öğrenmek istedim.

Şuan aracımın trigger'inden bir ses geldiği için Yetkili servis garanti kapsamında değiştirecek. Buarada Mazda yetkili servisi gördüğüm en iyi yetkili servislerden biri. Hizmet kalitesi hoşuma gitti. Eski aracımda yetkili servis konusunda çok sıkıntı yaşamıştım (Opel) Muhtemelen sırf bu yüzden bile bir sonraki aracımı yine mazda alabilirim :)

1750 devrin altına inmeme fikri çok mantıklı. Bilgisayarı sıfırlayıp bir de böyle deniyim bakıyım kaç olacak yakışı. Gerçi çok da umrumda değil 7-8 de yaksa da seviyorum aracımı, dediğim gibi mazda benim küçükten beri (farları açılır kapanır 323 modeli vardı küçükken) hayalimdeki araç oyüzden yakıt umrumda değil.

Sadece sesler umrumda. O da arabanın başına birşey gelir mi korkusundan. Birşey olmayacağına emin olsam sesi de umrumda değil açıkcası. Öyle rahatsız edici boyutta değil çünkü sadece dinlersem duyuyorum.

Tekrar teşekkür ediyorum yardımlarınız için. Yine da benimle aynı aracı kullanan arkadaşlar başka konularda ya da bu konularda fikir vermek isterse lütfen çekinmeden yazsın okuyorum çünkü. Zaten tekrar gidip bir test aracını kullanıcam kendimle karşılaştırmak için. Trigger seti değiştikten sonra yine sorarım zaten kafama takılanları.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Direksiyonu çevirirken pompa sesini duyuyor olabilirsiniz.  Yada elektrik motorunun. Hidrolik miydi yoksa elektrik motorlu mu idi hatırlayamadım şimdi.  Bende kapalı ve sessiz bir yete park ettiğim için ufak bir vınlama park esnasında duyuyorum. Yakıt olarak imzamı inceleyebilirsiniz. Tam analizlerim bitince başlık açacağım.  Şuan yorum yapmak için 3 tam depo daha kullanmam gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Direksiyonu çevirirken pompa sesini duyuyor olabilirsiniz.  Yada elektrik motorunun. Hidrolik miydi yoksa elektrik motorlu mu idi hatırlayamadım şimdi.  Bende kapalı ve sessiz bir yete park ettiğim için ufak bir vınlama park esnasında duyuyorum. Yakıt olarak imzamı inceleyebilirsiniz. Tam analizlerim bitince başlık açacağım.  Şuan yorum yapmak için 3 tam depo daha kullanmam gerekiyor.

Evet normalde çevirirken ufak bir vınlama duyuyordum ama dediğim gibi çok dikkat etmek gerekiyor onu duymak için, teşekkür ederim teyit için.

Şuan tek sıkıntım rolantide duyduğum ses ki o da trigger'den geliyor ve garanti kapsamında değişecek. Başlığınızı bekliyorum, farklı bir kişiden izlenimleri alırsam karşılaştırma yapmak için iyi olacak benim için de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nerhabalar

bugün bende araç sehirlerarasi en fazla ne kadar yakacak diye denedim.130-170 km arasi kullandim klima surekli acik.260 km civarıkullandim.ortalama tuketim 6.5 olarak gosteriyor.100 tl lik yakit aldim.bu kullanislada 430 km civari yol yapiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hızlı giderek en fazla ne kadar yakacağını bulamazsınız.

durmak yok, hız değiştirmek yok, vites değiştirmek yok, anormal yakış yok.

Bagajınızı yükleyin 4 kişi yanınıza alın, uludağa çıkın, bir bakalım yakıt tüketimine :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu uzun yoldaki test.normal sartlar uludaga çıksak 8 den aşağı düşmez heralde.kış gelsinde onu da dener yazarım buradan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar. Ben de 2011 dizel sahibiyim. Sabahları özellikle o titremeyi ben de hissediyorum. Ama ısındıktsn sonra hiçbir titreme hissetmiyorum. Direksiyondan elektrik motorunun sesini duyduğunuzu düşünüyorum. Şehiriçi maksimum 6,5 litreyi gördüm. Aracın torku biraz insanı hareketli kullanmaya sevkediyor  :) Kendine hakim olmak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet normalde çevirirken ufak bir vınlama duyuyordum ama dediğim gibi çok dikkat etmek gerekiyor onu duymak için, teşekkür ederim teyit için.

Şuan tek sıkıntım rolantide duyduğum ses ki o da trigger'den geliyor ve garanti kapsamında değişecek. Başlığınızı bekliyorum, farklı bir kişiden izlenimleri alırsam karşılaştırma yapmak için iyi olacak benim için de.

Bir ara video çekmiştim. inişli çıkışlı, bursa dışından geçen otoyolda.

En azından yol bilgisayarının yazdığı değerleri bir görmüş olursunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hızı sabitleyip değerleri ölçmüşsünüz sanırım..gayet güzel değerler bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet ben hep hız sabitleyerek kullanırım. Diğer araçlar rampa geliyor diye gazlıyor beni geçiyor, sonra yokuş aşağı diye gaz kesiyor geride kalıyor, ben sabit tın tın tın gidiyorum, onlardan önce varıyorum, az yakıyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ara video çekmiştim. inişli çıkışlı, bursa dışından geçen otoyolda.

En azından yol bilgisayarının yazdığı değerleri bir görmüş olursunuz.

hız göstergesinin sağ alt köşesindeki sarı uyarı ışığının ne olduğunu çözemedim ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hız göstergesinin sağ alt köşesindeki sarı uyarı ışığının ne olduğunu çözemedim ?

Hız limitörü uyarı ışığı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.