Jump to content

Mazda3 At Şanzıman Uzun Yol Tüketim ve İzlenimler


Mazda3Barisss
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba .. bu benim bu araçla ilk uzun yolum ... bir kaç günlüğünede olsa ayvalığa kaçmaya çalıştık azda olsa tatil yaşamış sayıldık ...

rcpc6.jpg

fuel range 0 yazmasına rağmen mecburen 20 km kadar gitmiştim ve sonra fulledim .. yaklaşık bir depoyla bagaj dolu + 3 yetişkin + klima yol boyunca bir kaç kez kullanıldı totalde 670 km kadar yol yaptım bir depoyla 90-100 ü pek geçmedim genelde cruise control kullandım .. ve 6.1 gibi bir tüketim elde ettim ..

fakat öyle bir durumki ben kışın depoyu fullediğimde 850 yazan fuel range bu sefer 540 da tıkandı git git 200 km gittim hala 540 dı 300 km yaklaşınca yavaş yavaş düşmeye başladı eskisi gibi çalıştı .. dedim sıcaktan falan olsa gerek çünkü normalde 75 - 100 tl alımlarda düzenli olarak çalışıyordu bu neden olmuş olabilir yol bilgisayarı bozulmuş olabilir mi ?

at şanzımandan dolayı herhalde p r n d yazan kısıma (kırmızılı alan) rastgele elim çarptı ve ısındığını hissettim altında çalışan dişlilerin ısısıdır dedim geçtim acaba normal bi durum mudur ?

rcpkl.jpg

kapılardan gelen rüzgar sesi o kadar da çok değildi her bakımda sprey sıktırmak işe yarayabilir :)

yol tutuş sessizlik ve mükemmellik yine bizi şaşırtmadı koltuğu azcık yukarı kaldırınca otobüs kullanma hissi bambaşkaydı :)

denk gelen mazda5 gece sürüşünde arkadan süper bir izlenim bırakıyor :)

rcq08.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güle güle kullan :) Mazda 5'te at 1.6 motor olduğunu bilmiyordum . Yakıt degerin iyi . Menzil göstergesi ortalama yakıta göre algılar . Depoyu doldurduğunda ortalama hızı sınırlamanı tavsiye ederim .

Şanzıman ısınır normaldir . Tork konvertörlü oldukları için biraz fazla ısınıyorlar . Kafaya takacak bir durum yok. Keyfini sür :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abim mazda5 de at yokki zaten :) mola verince gördüm çektim bir foto :) benim araba 2012 güncel kasa mazda3 at :) normalde fulleyince 850 civarı yazıyordu bu sefer 540 yazdı kaldı öyle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

100 km de ortalama yakıt tüketiminiz eğer 6,1 lt ise tersten hesap yapalım...

6,1 lt X 4,82 = 29,4020 TL / 100 = 0,294 TL KM başına tükettiğinizi söylediğiniz rakkam,  223,74 TL / 29,4020 TL = 7,61 katıdır. 100 ile çarparsak yaklaşık 760 km yapmanız gerekirdi. 760KM - 670KM = 90 KM lik bir fark oluşmakta o da klima ve dolu bagaj artı 3 kişi agırlıgından dogan kayıp  mı? diye düşündürür...

Fakat yanılıyorsam düzeltin lütfen, bence aşagıdaki gibi olursa doğrulanacaktır...

4,82 TL X 4 lt (depo toplam 50 Lt) = 19,28 TL (eksik maliyet gözüküyor ve ortalamayı düşürüyor)

19,28 TL + 223,74 TL = 243,02 TL

243TL / 670 KM = 0,362 TL km başına tüketiminiz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

normaldir, bilmiyorum manuel modda kullandınız mı ama aracın manuel viteste yogun kullanımından sonra otomatik olarak D moduna geçtiğini biliyorsunuzdur. özellikle uzun yol veya yüksek devirli kullanımlarda oluşan ısının control altında tutulması için düşünülmüş bir durumdur.  daha önceki Toyota at aracımda da özellikle uzun yolda bu viten kısmının altından ısı geldiğini farketmiştim.

fakat bu ısınmayı sadece şanzumana bağlamak yanlış olacaktır. çünkü tam o bölgenin altından egzoz hattı da geçmektedir. gövde ile egzos hattı arasında her ne kadar ısı önleyici aluminium koruyucular olsa da ısı bi şekilde içeriden de fark edilebiliyor diye düşünüyorum saygılarımla 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abim mazda5 de at yokki zaten :) mola verince gördüm çektim bir foto :) benim araba 2012 güncel kasa mazda3 at :) normalde fulleyince 850 civarı yazıyordu bu sefer 540 yazdı kaldı öyle

ben pek bende değilim barış :P ben hiç depoyu fullemiyorum , bilmiyorum :D ben de menzil hep 90-100 yazıyor :) sen dediğimi bir dene . Bilgisayarı sıfırla

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

normaldir, bilmiyorum manuel modda kullandınız mı ama aracın manuel viteste yogun kullanımından sonra otomatik olarak D moduna geçtiğini biliyorsunuzdur. özellikle uzun yol veya yüksek devirli kullanımlarda oluşan ısının control altında tutulması için düşünülmüş bir durumdur.  daha önceki Toyota at aracımda da özellikle uzun yolda bu viten kısmının altından ısı geldiğini farketmiştim.

fakat bu ısınmayı sadece şanzumana bağlamak yanlış olacaktır. çünkü tam o bölgenin altından egzoz hattı da geçmektedir. gövde ile egzos hattı arasında her ne kadar ısı önleyici aluminium koruyucular olsa da ısı bi şekilde içeriden de fark edilebiliyor diye düşünüyorum saygılarımla 

Geçen gün Düzce' den Ankara'ya acilen gitmem gerekiyordu. 1,5 saatte Ankara' ya girdim. Şanzıman hiç ısınmadı fakat manuel moda aldığımda geçmiyordu, bende merak ettim neden geçmiyor diye demek ki ısındığından korumaya alıyor. Eski modellerde (2006) böyle bir özellik yoktu. Bilgi için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende denedim elle geçişi iptal ediyor ısınınca :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

O ara mazdaya söylenmedim değil hani :) Şanzıman arıza yaptı gibisinden korktum ama arıza verene kadar basmaya devam dedim. Ankara gişelerde durdum bir kaç saniye polislerle muhabbet ettik bi baktım manuele geçiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O ara mazdaya söylenmedim değil hani :) Şanzıman arıza yaptı gibisinden korktum ama arıza verene kadar basmaya devam dedim. Ankara gişelerde durdum bir kaç saniye polislerle muhabbet ettik bi baktım manuele geçiyor.

sağlam maşallah :) ben her şekil denedim :P

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben eski mazda 3 ü her şekil denemiştim hiç bir sorunda çıkarmadı maşallah. Bunda (güncel mazda 3) yeni yeni korumalar çıkmış :D Yok hız sınırlaması, yok şanzıman manuele geçmiyor falan bence çok da gerekli şeyler değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam arkadaşlar;

bende cuma günü 1200 km ( gidiş )+ 1200 km ( geliş ) yol yapacağım, araç 2005 AT sport dynamic,  bu uzun yolculuğu yaptıktan sonra bende sizlerle yakıt bilgilerimi paylaşacağım.

saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba barış. Gördüğüm kadarıyla Otomatik klimaya sahipsin. Yazinda arada sırada koima açıldı derken otomatik çalışmadan mı bahsediyorsun yoksa on off mu yaptın? Bu aletler istediğin dereceye getirilip orada bırakılmalıdır.  Belki kışın ac tuşuna basıp kılmayı kapatıp ancak yine otomatikte tutabilirsin.

Isinan vites kolunun yanı ise sadece vites lambası vs iceriyor olmalı.  Sanzuman konsolun altına dogru kalıyor olmalı.  Oradan elleyerek sanzuman sıcaklığı anlasilabilecegini sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba barış. Gördüğüm kadarıyla Otomatik klimaya sahipsin. Yazinda arada sırada koima açıldı derken otomatik çalışmadan mı bahsediyorsun yoksa on off mu yaptın? Bu aletler istediğin dereceye getirilip orada bırakılmalıdır.  Belki kışın ac tuşuna basıp kılmayı kapatıp ancak yine otomatikte tutabilirsin.

Isinan vites kolunun yanı ise sadece vites lambası vs iceriyor olmalı.  Sanzuman konsolun altına dogru kalıyor olmalı.  Oradan elleyerek sanzuman sıcaklığı anlasilabilecegini sanmıyorum.

otomatik klima abi yani 19 20 dereceli değerlerde sabit bıraktım AC yani klima tuşu açıktı . Bilmiyorum abi şanzıman altından gelen ısı dedim geçtim servise gittiğimde sorarım bilgi amaçlı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites'in olduğu yer bendede ısınıyor,çoğunlukta ısındığına göre bir sorun olmasa gerek

2 haftada 2600 km yol yaptım söylenen bölgede ısınma yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...