muhammet_cubuk

Mazda3 300.000 Bakımı

Servisten aldığım bilgiye göre aracım en son 260 000 de bakıma girmiş, nelerin değiştiğini öğrenemedim ancak triger zinciri kaç binde bir değişmesi gerekiyor diye sordum servise, onun bi süresi yok, tıkırtı geldiğinde değiştirirsin dediler. herhangi bir tıkırtı yok tabi gerek duymadım değiştirtmeye, kaptım aracımı götürdüm Ümraniyedeki ustama... Usta aracı aldı ve şile yolunda 120 km ile bayağı bi test etti... araç lifte kaldırıldı altı üstü tarandı.. yapılan bakımlar ve fiyatları şöyle...

Ön sağ bilye (orjinal japon). 200 TL

Arka treves ön kol burçları (iki adet 20 TL)

Ön ve arka firen balataları ( 85 TL)

Yarım litre yağ eklendi (Para almadılar)

Cam suyu eklendi (para almadılar)

(Hava filtresi değiştirilmedi ancak havayla temizlendi)

İşçilik (100 TL)

TOPLAM 405 TL

Bakımdan sonra...

Rot Balans (50 TL)

egzoz subap girişine yakın noktadan delinmişti

hem tamir ettirdim hem krom kaplı egzoz taktırdım (75 TL)

Radyo anteni (10 TL)

iki adet mavi park ledleri (10 TL)

TOPLAM 145 TL

GENEL TOPLAM......550 TL

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kullanınız, bu bakımla 300 bin daha yapsın , MaşAllah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kazasız belasız nice yeni km lere..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maşallah nice 300 bin km lere ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

maşallah 300.000km V kayışı ne zaman değişti acaba onu değiştirdiniz mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun güle güle kullanın. bi kaç sorum var triger zinciri ve v kayışı gibi parçalarda değişikliğe gerek olmadı mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun güle güle kullanın. bi kaç sorum var triger zinciri ve v kayışı gibi parçalarda değişikliğe gerek olmadı mı?

Teşekkür ederim, v kayışı ve triger zinciri henüz değişmedi, en son ne zaman değiştiğini de açıkçası bilmiyorum (v kayışının). triger zinciri dediğim gibi ses gelene dek kullanılabilirmiş. servis o şekilde söylemişti bana, v kayışını da ben kontrol ediyorum, yıpranma varmı diye, en son bir ay önce yine götürdüm Ümraniyedeki ustama, baştan aşağı baktı bişey yoktu çok şükür. sadece daha önceden olan bir problemim vardı aks ile ilgili onu hallettirdim birde gelmişken şanzuman yağını değiştirdim o kadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

maşallah 300.000km V kayışı ne zaman değişti acaba onu değiştirdiniz mi ?

Allah razı olsun.... v kayışını değiştirmedim, henüz gerek yok sanırım. ben şu an samsunda duruyorum. geçen ay ist ye gittiğimde ustama götürüp baştan aşağı motora baktırdım v kayışı ile ilgili bir şey demedi. sadece aks ile ilgili bir problemim vardı onu hallettirdim birde şanzuman yağını değiştirdim o kadar. Saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amin, cümlemiz için nice sağlıklı kilometrelere inşallah...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aksta ne sorunu yaşadınız hocam? Bende de var bir sıkıntı merak ettim.

debriyajdan ayağımı çektiğimde takk diye bir ses geliyordu, sizinki de böyle bişeydir umarım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler hocam tekrardan hayırlı olsun güle güle kullanın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda'dan parçası pahalı  yok bilmem ne diye kaçanlar için bilgilendirici. şimdi fiyatlara baktım da bunları  bir önceki aracım 2006 focus'umda en iyi ihtimalle 800-900 tl'ye anca yaptırırdım.

misal uğultu yapan bilyenin teki için en son  300 tl+işçilik  istemişlerdi.

ama yine de triger meselesini yakından takip etmenizi, mümkünse de değiştirmenizi tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda'dan parçası pahalı  yok bilmem ne diye kaçanlar için bilgilendirici. şimdi fiyatlara baktım da bunları  bir önceki aracım 2006 focus'umda en iyi ihtimalle 800-900 tl'ye anca yaptırırdım.

misal uğultu yapan bilyenin teki için en son  300 tl+işçilik  istemişlerdi.

ama yine de triger meselesini yakından takip etmenizi, mümkünse de değiştirmenizi tavsiye ederim.

bu üçyüz tl bilye içinse orjinal servis ürünü değilse pahalı, ben geçen hafta ist ümraniyede servis ürünü değil ancak orjinal japon bilye sordum adet 95 TL dediler ki bu bahsettiğim porya, arka tarafın bilyeleri,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu üçyüz tl bilye içinse orjinal servis ürünü değilse pahalı, ben geçen hafta ist ümraniyede servis ürünü değil ancak orjinal japon bilye sordum adet 95 TL dediler ki bu bahsettiğim porya, arka tarafın bilyeleri,

valla ben de anlamadım. millet çok tutan araçlara harcama yaparken hiç gocunmuyor ama az tutulan -ki mazda sadece türkiye'de az tutan bir marka yoksa genel olarak gayet şahane bir yerde-  araçlarda en ufak harcama çok göze çarpıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla ben de anlamadım. millet çok tutan araçlara harcama yaparken hiç gocunmuyor ama az tutulan -ki mazda sadece türkiye'de az tutan bir marka yoksa genel olarak gayet şahane bir yerde-  araçlarda en ufak harcama çok göze çarpıyor.

millet hemen satabileyim diye takoza biniyor resmen, kendime hiç o eziyetide etmem, araç üç beş gün sonra satılcak diye konfordan ve güvenlikten vazgeçmem, bütün arabalar bir yana, mazdalar bir yana benim için : ) Ben samsunda ikamet ediyorum, aracım aks sorunu yüzünden burda tam bir hafta tamirde kaldı, ankaradan istanbuldan aramadığımız yer kalmadı aksın parçasını, sat şunu sat şunu diye ne kadar dediler, parçası bulunmuyo dediler, meğer sorun sadece bilyedeymiş, istanbula gidince anlaşıldı, oda 25 TL, yani sorun bizim arabada değil aslında sorun ustalarda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

millet hemen satabileyim diye takoza biniyor resmen, kendime hiç o eziyetide etmem, araç üç beş gün sonra satılcak diye konfordan ve güvenlikten vazgeçmem, bütün arabalar bir yana, mazdalar bir yana benim için : ) Ben samsunda ikamet ediyorum, aracım aks sorunu yüzünden burda tam bir hafta tamirde kaldı, ankaradan istanbuldan aramadığımız yer kalmadı aksın parçasını, sat şunu sat şunu diye ne kadar dediler, parçası bulunmuyo dediler, meğer sorun sadece bilyedeymiş, istanbula gidince anlaşıldı, oda 25 TL, yani sorun bizim arabada değil aslında sorun ustalarda

çok haklısınız. ustalar da kendine az gelenle ilgilenmiyor, ezberden davranıyor.  hele ki nispeten küçük şehirlerde sıkıntı yüksek. ben şahsen ankara'da olmam dolayısıyla hiç sorun etmedim ama işte düzen kendini kendinden beslenerek kuruyor.

mazda'nın bu ülkede tutmaması için hiçbir neden yok ama neden böyle oldu ya da olmuş anlamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok haklısınız. ustalar da kendine az gelenle ilgilenmiyor, ezberden davranıyor.  hele ki nispeten küçük şehirlerde sıkıntı yüksek. ben şahsen ankara'da olmam dolayısıyla hiç sorun etmedim ama işte düzen kendini kendinden beslenerek kuruyor.

mazda'nın bu ülkede tutmaması için hiçbir neden yok ama neden böyle oldu ya da olmuş anlamadım.

böylesi daha iyi boşverin, yoksa bu fiyata böyle bir araca binmek mümkün olmazdı, donanım olarak sadece analog kliması olan hyundailer bile 29 30 binlerden satılıyor, mazdayı bilen biliyor, zaten alarlar da satmak için değil binmek için alıyorlar. parça sorununa gelince boşuna uğraşmışız, ist deki ustam verdi kartını, parça ihtiyacın olursa ara gönderelim dedi, istediğim parça bir gün sonra elimde oluyo, sonuçta aynı model çok satılan bir araçta olsa parça aynı sürede geliyo yani ha deyince anca doğan ın brodveyin parçaları var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

böylesi daha iyi boşverin, yoksa bu fiyata böyle bir araca binmek mümkün olmazdı, donanım olarak sadece analog kliması olan hyundailer bile 29 30 binlerden satılıyor, mazdayı bilen biliyor, zaten alarlar da satmak için değil binmek için alıyorlar. parça sorununa gelince boşuna uğraşmışız, ist deki ustam verdi kartını, parça ihtiyacın olursa ara gönderelim dedi, istediğim parça bir gün sonra elimde oluyo, sonuçta aynı model çok satılan bir araçta olsa parça aynı sürede geliyo yani ha deyince anca doğan ın brodveyin parçaları var

şahsen büyük şehirlerde sorun olacağını da zannetmiyorum. ankara'da da ha diyince parça bulunur. ama elbette ki  taşrada sorun olabilir.

benim anlamadığım tüm dünyada bu düzeyde bir markanın türkiye'deki durumu.

ama dediğiniz gibi sağolsunlar bu fiyatlara sınıfının daha üstündeki araçlara bu fiyatlara binebiliyoruz:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.