Onur

Mazda CX-5 2.2 Dizel İle, 1.500Km Yol Testi ve İzlenimler.

Bu konuda 27 ileti var

Ve, uzun yıllar boyunca sevdalılarını Skyactiv adını verdiği yeni bir teknolojiye hazırlayan Mazda’nın ilk meyvasını tadıyoruz.

CX-5 Skyactiv teknolojisi ve Kodo’nun (Hareketin Ruhu) birleşiminden meydana gelen teknoloji harikası bir yol makinası. Başlamadan önce biraz Skyactiv konseptinden bahsedelim. Mazda bu teknolojiyi kabaca “Sürüş performansından ödün vermeden yakıt tüketimini ve karbon salınımını azaltmak” olarak tanımlıyor ancak bu teknolojinin altında çok daha fazlası yatıyor. Bir konsepti tasarlamanın iki temel yöntemi vardır; bunlardan birincisi mevcut alt yapının üzerine yeni bir şeyler koyarak temel değerlerden ödün vererek tasarım yapmak. Bu yöntem aslında hızlı gibi görünse de mevcut alt yapının kronik sorunlarına boyun eğmek zorunda bırakır tasarımcıları. İkinci yöntem ise her şeyi bir kenara bırakıp yeni bir maceraya atılmaktır. İşte Mazda Skyactiv teknolojisinde bu ikinci yolu tercih ederek bildiğimiz bir yerde ezber bozmayı amaçlamış. Bir aracı oluşturan üç temel unsur vardır. Bunlar iskelet yani gövde, motor ve şanzımandır. Geleneksel otomobil endüstrisine baktığımız zaman büyük bir çoğunluk bu bileşenleri farklı kaynaklardan temin etmekte veya büyük otomobil firmaları maliyetleri azaltmak için ortak gövdeler üzerine kendi motorlarını montelemektedir. Mazda’nın burada yaptığı ise bu bileşenlerin tamamını kendi mühendisleri ile %100 uyumlu bir şekilde üretmek yani safkan bir araç ortaya çıkartmaktı. Dilerseniz Skyactiv bileşenlerini tek tek kısaca ele alalım.

• Gövde : Yakıt tüketimini düşürmenin yollarının başında -motor tüketimini bir kenara koyarsak eğer- ağırlık gelmektedir. Ne kadar hafif o kadar hızlı ve verimli. Mazda yeni gövdesini tasarlarken iki noktayı göz önüne almış, hafif ve sağlam. Nasıl? Düz mantıkla düşündüğümüz zaman bir metalin güçlü olması için sert olması gerekiyor ve de sert bir metal ağırlık da ihtiva etmektedir. İşte bu noktada devreye Mazda’nın Skyactiv mucizesi devreye giriyor. Daha hafif ve daha sağlam hem de 1.800MPa (megapascal). Üstelik bir önceki modellerine göre %20 daha güçlü ama ortalama 4.8 kilo daha hafif tampon barları. Dünyanın en sağlam otomobil üreticileri henüz 1.500Mpa değerlerine ulaşamamışken Mazda’nın bu kadar sağlam ve hafif bir gövde üretmesi onu bir kaç adım öne çıkartıyor. Uzun lafın kısası Mazda koskoca SUV aracı en büyük motor hacmiyle bile değerlendirdiğimiz zaman 1.540 Kg ağırlığında bir araç yapmayı başarmış. En düşük hacimli modeli ise sadece 1.345 Kg. Rakip modellere baktığımız zaman 1.800Kg altında SUV bulmak pek mümkün olmuyor.

• Şanzıman : Çift kavramalı şanzıman daha hızlı ve yönettiği motorla %100 uyumlu ayrıca hafif üstelik en güçlü rakiplerinin 8 kademede sağladığı gücü ve emisyonu sadece 6 kademede sağlayabilecek kadar da verimli.

• Motor : Mazda burada da yine çıtayı yüksek tutarak kendine referans olarak Formula-1 araçları baz almış. Günümüzde teknolojilerin tamamı göz önüne alındığı zaman her açıdan limitlerde olan araçlardır Formula-1 araçları. Hız, güvenlik, bilgi teknolojileri, tasarım ve daha fazlası bir araya gelerek üretilmektedirler. Bu bağlamda Mazda’nın da kendine Formula-1’i referans alması kadar doğal bir şey olamaz. Ancak Mazda bununla da yetinmeyerek üzerine ne koyabilirim diye düşünmüş ve koymuş da... Öncelikle Formula-1 araçlarındaki sıkıştırma oranına yanı 14:1 oranına ulaşan bir motor üretmiş. Yetinmemiş aynı sıkıştırma oranının üzerine %15 daha fazla tork ve %15 daha fazla yakıt verimliliği eklemiş üstelik bunu hepimizin kullandığı 95 oktan benzin standardıyla başarmış. Ve tabi ki hem rakiplerine göre hem de önceki modellerine göre daha hafif bir motor.

Bütün bu bileşenler bir araya geldiği zaman, daha verimli yakıt tüketimine sahip, daha düşük karbon salınımı ile doğaya dost ve sıra dışı sürüş performansıyla yolda sürücüyü yormayan bir araç ortaya çıkmış üstelik bütün bunlar yüz binlerce dolarlık premium sınıfı araçlarda değil herkesin sahip olacağı araçlarda kullanılmış. Mazda şu anda bu teknolojilerini bütün sınıflarındaki araçlarında uyguluyor. Yazımızın başında belirttiğimiz gibi CX-5 bu teknolojinin ilk meyvası, ardından Mazda6 ve Mazda3 model araçlarla birlikte adım adım yeni araçlarını piyasaya sunmaya devam ediyor.

Şimdi dilerseniz asıl konumuz olan CX-5 aracımıza biraz daha yakından göz atalım. Öncelikle test ettiğimiz aracın teknik bilgilerini vermek istiyorum. Aracımız 2.2 Lt dizel 175 Hp güç ve 420 Nm tork üreten bir motora sahip. Aracın üzerine 6 ileri tam otomatik Skyactiv şanzıman bulunmakta ve aracımız 4x4 AWD teknolojisine sahip SUV kasaya sahip. AWD teknolojisi sayesinde normal şartlarda araç önden çekişli gibi davranmakta ancak gerektiği zaman otomatik olarak 4x4 olarak çalışmakta böylece yakıt tüketimine bir katkı da buradan sağlanmakta. Yani nerede güç lazım 4x4 o zaman orada.

Biraz da donanıma göz atalım. Öncelikle belirtmeden geçemeyeceğim, bu araç FULL+FULL. Evet internette araç satan arkadaşların tabiriyle konuşuyorum ki olay net anlaşılsın. Biraz daldan dala geçmek gibi olacak ancak bence tam yeri ve tam zamanı bunu söylemek için; Mazda satış stratejilerinde insan kandırmayan bir tutum sergiliyor. Yani bir araç beğendiğiniz zaman liste fiyatı olan X TL veya USD (birim hiç önemli değil) üzerine, paket üzerine paket satmaya çalışmıyor. Aracı teslim almaya gittiğiniz zaman neye sahip olacağınızı önceden biliyorsunuz. Bu kısa ve önemli hatırlatmadan sonra temel donanım özelliklerini sıralayalım; Dinamik Stabilite Kontrolü (DSC) ve Çekiş Kontrol Sistemi (TCS); daha tutarlı ve yolda sağlam duran bir araba. Arka Araç İzleme Sistemi (RVM), Akıllı Şehiriçi Fren Desteği (SBCS), Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi (LDW); daha güvenli ve daha huzurlu bir sürüş. Yokuş Kalkış Desteği, Uzun Far Kontrol Sistemi (HBC), Adaptif ön far sistemine sahip bi-xenon ön farlar; daha otomatik, daha akıllı. Park sensörleri, ön ve arka, Geri görüş kamerası, Elektrikli, ısıtmalı, katlanabilen aynalar; daha fazla görünürlük daha fazla hakimiyet. Çift bölgeli otomatik klima, Radyo / CD / MP3, 6 hoparlör, renkli 5.8" TFT dokunmatik ekran, Bose Centerpoint surround ses sistemi, 9 hoparlör, daha konforlu ve daha eğlenceli. Bunlar aracın sahip olduğu özelliklerden sadece birkaçı. Devamı ve daha fazlası bayilerdeki ve internetten temin edilebilecek olan broşürlerden görülebilir. Ancak ben bir iki ayrıntıya daha değinmeden geçemeyeceğim. Aracı test edene kadar bilmiyordum, aracı test ederken keşfettim... Araç sizinle sesli iletişim kurabiliyor. Nasıl mı? Aynı yeni nesil akıllı telefonlarda olduğu gibi, direksiyon üzerindeki tek bir tuşa dokunarak dilediğiniz komutu veriyorsunuz o da yapıyor. Mesela navigasyonu mu açmak istiyorsunuz, basın düğmeye navigasyon deyin o yapsın veya telefon mu etmek istiyorsunuz, basın düğmeye bluetooth üzerinden tanımladığınız telefonunuz aracılığıyla dilediğiniz kişiyi arasın ve handsfree (eller serbest) şekilde dikkatiniz dağılmadan konuşun. Yalnız bu özellik şimdilik sadece Ingilizce. İlerleyen zaman içinde yaygınlıkla birlikte Türkçe olarak da çalışacağını ümit ediyorum.

Navigasyon özelliği oldukça başarılı. Zaten dünyanın kabul ettiği TOMTOM kullanılmış, üzerine pek bir söz söylemeye gerek yok. Ses sistemi ise BOSE ile tatmin edicinin bir adım ötesine geçmiş. Lastik basınç sensörü, karartılmış camlar, açılır tavan, deri koltuklar, USB/AUX bağlantısı, i-stop, anahtarsız çalıştırma... yani araçta yok yok... onun için FULL+FULL demekten kendimi alamadım.

Sürüş konforuna gelince; yıllardan beri uzun yol yapan bir sürücüyüm, açık yüreklilikle söyleyebilirim ki sürücülük tecrübelerim boyunca hiç bir araçla bu denli rahat yolculuk yapmadım. Mazda’nın KODO felsefesiyle birlikte gelen sürüş zevki kendini daha ilk kilometrelerde belli ediyor. Aracı sürerken onunla bütünleşiyorsunuz. O sizin nerede ne tepki vereceğinizi siz de onun nerede nasıl tepki vereceğini çok kolay bir şekilde sezgiliyorsunuz. Gerek düz yolda gerekse eğimli yollarda kesinlikle güç kaybı yaşamıyor ve çekişlerde patinaja düşmüyor. Tabii ki bunda 4x4 alt yapının yanısıra DSC ve TSC teknolojilerinin de payı büyük. Yapmanız gereken tek şey koltuğunuzu otomatik düğmeler yardımı ile kişiselleştirmek ve direksiyonu dilediğiniz yüksekliğe getirmek, sonrası gaz-fren. Aracı sürücü olarak test etmek yetmedi bir de iyi bir sürücünün kullandığı araçta arka koltukta oturmak istedim neler olduğunu anlayabilmek için. Öncelikle araçta tam bağımsız ve bu büyüklükte bir araçtan beklenmeyecek yumuşaklıkta bir süspansiyon sistemi var. En düzgün yoldan en bozuk yola kadar yaptığımız testlerde ne bir savrulma ne de rahatsız edici bir ses çıkarıyor araç. Burada ilginç bir örnek vermek istiyorum. Aracı test ettiğim süre zarfında anneme de gösterme fırsatım oldu. Gelin beğendirir gibi bir havayla tabi ki.. Ailemizde kullandığımız bir çok aracın arka koltuğunda oturan yegane insandır kendisi haliyle ve her zaman hem benim sert sürüşümden hem de arka koltuktaki savrulmadan yakınıp dururdu. Ancak CX-5’in arka koltuğunda oturduğu süre boyunca ne bir savrulma ne de sürüş veya süspansiyon şikayetinin olduğunu söyledi. Gerçekten de aracın teknolojisinden ve konforundan dolayı arka koltukta oturan yolcular aynı sürücü gibi bir konforla yolculuk tecrübesini yaşıyorlar CX-5 ile.

Aracın tasarım hatları oldukça göz alıcı, özellikle önden görünüşü hem heybetli hem de sade. İç tasarımda da Japon sadeliği olduğu gibi dikkat çekiyor, her şey yerli yerinde ve tam olması gerektiği gibi. Elinizi uzattığınız zaman ulaşabileceğiniz mesafede. Belki eleştirilecek bir kaç şeyden biri bu sadeliğin biraz aşırı kaçmış olması. Ön konsol, klima peteklerinin çerçeveleri ve deri kaplama kapı içleri daha süslü olabilirmiş. Deri kaplama malzemeler ve plastik dokular kesinlikle en kalitelisinden ancak dediğim gibi kaliteli dahi olsa düz ve olması gerektiğinden çok fazla sade. Sanıyorum ki bir sonraki sürümde bu sadelik makyajlanarak daha sevimli hale getirilecektir.

Bu kadar konuştuk ya peki yakıt tüketimi; Aracı 1.500 kilometre boyunca 3 farklı tüketim testine tabi tuttum. İlki şehir içi tüketimdi. Malumunuz İstanbul trafiği. Kısa parkurlar ve olağan agresif sürüş. Sonuç 7,5 L/100Km. Şehirler arası uzun yol 7 L/100Km. Şehirler arası otoban testi 6,5 L/100. Evet katalog değerlerinin biraz üzerinde çıkıyor sonuçlar ancak Türkiye şartlarını göz önüne alırsak ve de 2.2 litre bir araçsa altımızdaki şahsi kanaatim bu değerler bile oldukça başarılı ve tatmin edici. Araç maximum güçte 4400 devir üretiyor ve +220 Km/S hızlara ulaşabiliyor hem de hiç zorlanmadan. 0-100 hızlanması ise 10saniye gibi oldukça başarılı bir değere sahip. Son olarak 2012 EURO NCAP testinden 5 yıldızımız da cabası.

Sonuç olarak söyleyebilirim ki CX-5 geniş iç ve bagaj hacmi, donanımı, güvenliği ve konforuyla tam bir aile arabası. Hem kolay ulaşılabilir fiyatlara sahip, hem de düşük yakıt tüketimi değerleriyle ekonomik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güzel... ben de dizelle 10bini devirdim. yazayım bari... ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güzel... ben de dizelle 10bini devirdim. yazayım bari... ;)

ya o araba bende olacak :P

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CX-5 in dizeli, bizim yollara göre olan  bildiğin yarış arabası... Devamlı uzun yol yapanları oldukça rahat ettirir katedilen süreyi kısaltır...

Bas gaza aşkım baza, kim tutar seni bas gaza mod: on  :) (Keşke radara yakalanmama özelliği de koysalardı...)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Onur'cum ellerine, klavyene ve emeklerine sağlık. Bir Pazar sabahı, Mazda CX-5 sürprizin süperdi. :) Bahsi geçen araca ne kadar hayran olduğunu, en iyi bilen kişilerden birisiyim. Umarım Allah gönlüne ve bütçene göre bir CX-5 verir. :)

Gelelim teste, bu güne kadar yapılmış en uzun süreçli test sanırım. 1500 Km ciddi bir mesafe. Bu mesafenin içinde şehir içi ve şehirler arası yollar mevcut. Haliyle yakıt sarfiyatını ciddi şekilde test edebilmişsin.

Aracın 4x4 özelliği konusunda bakış açın nasıl. Virajlarda, bozuk yollarda aracın yola tutunuşu sana verdiği hissiyat nasıl.

Tekrar paylaşımların için teşekkürler... :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Saol Ilhan'cim guzel yorumlarin icin.

arac yazimda da belittigim gibi 4x4 ve ek donanimlar sayesinde mukemmel bir yol tutusuna sahip, patinaja dusmuyor, anlik hizlanmalarda kendini once dagitip bir toplayayim demiyor. mevcut bulundugu vites icinde gayet basarili bir sekilde ivmeleniyor. ozellikle hizli virajlarda o tutusu, zevki, torku iliklerinize kadar hissettiriyor.

inanilmaz bir makina.

Onur'cum ellerine, klavyene ve emeklerine sağlık. Bir Pazar sabahı, Mazda CX-5 sürprizin süperdi. :) Bahsi geçen araca ne kadar hayran olduğunu, en iyi bilen kişilerden birisiyim. Umarım Allah gönlüne ve bütçene göre bir CX-5 verir. :)

Gelelim teste, bu güne kadar yapılmış en uzun süreçli test sanırım. 1500 Km ciddi bir mesafe. Bu mesafenin içinde şehir içi ve şehirler arası yollar mevcut. Haliyle yakıt sarfiyatını ciddi şekilde test edebilmişsin.

Aracın 4x4 özelliği konusunda bakış açın nasıl. Virajlarda, bozuk yollarda aracın yola tutunuşu sana verdiği hissiyat nasıl.

Tekrar paylaşımların için teşekkürler... :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kolay ulaşılabilir fiyat derken ne kadar?

Benim 2010 Mazda3 ü verip üzerine biraz ekleyip alabilecek miyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kolay ulaşılabilir fiyat derken ne kadar?

Benim 2010 Mazda3 ü verip üzerine biraz ekleyip alabilecek miyim?

hocam, burda gorece bir ifade var. cx-5'in 4x4'unun benzinlisinin fiyati 105tl civarlarinda. ayni ozelliklerde, donanimda, teknolojide muadil bir araca gore ulasilabilir bir rakam bu. 2x4 modeli cok daha ucuz 80tl'ye falan alinabiliyor. kiyasladiginiz arac mazda3, ayni kategoride degil. cevap tamamen maddi durumunuza bagli olarak degisir.

elma-elma kiyasi benim ifade etmek istedigim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kolay ulaşılabilir fiyat derken ne kadar?

Benim 2010 Mazda3 ü verip üzerine biraz ekleyip alabilecek miyim?

Hocam senin mazda 3 ü veririz, benim mazda 3 ü veririz, onurun mazda 3 ü veririz, yeterse veli abinin 626 sını veririz, yetmezse bir mazda 3 daha veririz, test aracını alırız. ha yeni mazda 3'ün dizeli de 2.2; ülkemizde onu almak için de aynı şekilde takas yapacağız artık:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kolay ulaşılabilir fiyat derken ne kadar?

Benim 2010 Mazda3 ü verip üzerine biraz ekleyip alabilecek miyim?

Benim Vitara'ya  3 ters takla + 2 burgu + 1 parende yaptırabilirsem sıfırını alabilirim belki :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kolay ulaşılabilir fiyat derken ne kadar?

Benim 2010 Mazda3 ü verip üzerine biraz ekleyip alabilecek miyim?

Bu isteğiniz güzel hoş herkes ister. C segmenti aracı satıp, üzerine 3-5 koyup D segmenti. Yada Suv otomobil alabilmek.

Örneğin Jetta'yı satıp, Passat yada Touareg almak. Civic'i satıp, Accord yada CRV almak. Focus'u satıp, Mondeo yada Kuga almak. Coralla'yı satıp, Camry yada RAV 4 almak...Liste bu şekilde uzar, gider.. Lakin şu an için, hiç bir marka modelde bu imkansız gibi. Ancak model yılı, km'si eski yada pert araç bulunursa olabilir, bu isteğiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    cx-5 in 1.6 motoru olsaydı varya TR de suv adı altında kimse başka marka almazdı. Aracın ağırlığı diğer markaların binek C segmentlerinda  daha hafif düşünün bi kere opel insignia nın boş ağırlığı 1760 kg.

    Ayrıca makale süper olmuş anca bu kadar güzel vede hassas bir tanıtım olabilirdi, emeğine sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    cx-5 in 1.6 motoru olsaydı varya TR de suv adı altında kimse başka marka almazdı. Aracın ağırlığı diğer markaların binek C segmentlerinda  daha hafif düşünün bi kere opel insignia nın boş ağırlığı 1760 kg.

    Ayrıca makale süper olmuş anca bu kadar güzel vede hassas bir tanıtım olabilirdi, emeğine sağlık.

Gelecek ne gösterir belli olmaz. Bir bakmışsınız CX-5 için 1.5 ve 1.6 motor seçenekleri gelmiş. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gelecek ne gösterir belli olmaz. Bir bakmışsınız CX-5 için 1.5 ve 1.6 motor seçenekleri gelmiş. :)

şiişşt... süprizi bozma...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gelecek ne gösterir belli olmaz. Bir bakmışsınız CX-5 için 1.5 ve 1.6 motor seçenekleri gelmiş. :)

Ben onu bunu bilmem, 10 yıl sonrası için ben Mustafa Abi'nin CX-5'ine şimdiden talip oldum...

:P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu niye böyle oldu yahu? cx5 çok hafif olduğundan mı? ayrıca bir çok videoda virajda arka teker havada görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunun nedeni Mazda CX-5 in virajları daha hızlı dönebilmesi arkadaşlar, ilk virajda stig baktı araba güzel dönüyor sonrakilere de hızlı girdi bu nedenle daha fazla merkez kaç kuvvete dayanamayan karavan yan yattı..

Karavanın viraj özelliği kendini çeken araçlardan bağımsız ancak Mazda'nın daha iyi viraj aldığı  görülebilir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.