revivo73

RX-8 İle Bu İki Hareketi Yapmayın

RX-8 ile

1- Derin su birikintisinden geçmeyin.

2- Tek tekerleğin gireceği derin çukurdan geçmeyin.

RX8Club.com'da Amerika Massachusetts 'te yağmurlu bir gecede derin su birikintisine giren bir kullanıcı, sudan çıktıktan sonra RX-8'inin motorunun öldüğünü iletiyor. Sebep: Motor bloğunun çatlaması. İlgili gönderi: http://www.rx8club.com/series-i-trouble-shooting-95/car-died-after-going-through-high-water-246557/

RX8Club.com'da yine Amerika New York'ta yolda ilerlerken derin bir çukura tek arka tekerliği girip çıkıyor. Arka tekerlek salıncakları çoklu-bağlantı yapısında old için, tekerleğin doğrultusu kayıyor ve doğrultu bir türlü düzeltilemiyor. İlgili gönderi:http://www.rx8club.com/series-ii-technical-trouble-shooting-160/hit-pothole-drove-sideways-now-steering-not-centered-247832/

fuc1.jpg

Bu iki şeye benzer şeyler günlük kullanımda bazen bizim de başımıza gelebilir. Su birikintisinden geçme olayı benim başıma geldi fakat herhalde su motora gelmediği için bir sorun yaşamadım. Su debriyaj ve şanzuman tarafına isabet etmiş olmalıydı cunku ayırmasında zaten sorun olan debriyaj biraz daha zor ayırır hale gelmişti. Debriyajı daha sonra bakıma alıp sıkıntıyı giderdim.

Derin çukura girme olayına gelince, derin çukura hiç girmedim fakat Bursa 'nın Marmara'ya bakan eski yollarından birinde ilerlerken sol ön tekerlek sert bir asfalt yüksekliğine biraz fazla hızlı gelmişti ondan sonra sanki lastik çok az bir inik gibi görünmeye başladı, havasını hala kontrol edemedim.  New York'tak kullanıcının ifadesinde ise aracın sadece sol arka tekerleği tek girmiş. Asfaltın düzgün şekilde indiği arka tekerleklerin her ikisinin aynı anda girdiği çukurlarda böyle bir sorun yaşanacağını sanmam, tek tekerlek yana doğru çekildiği için oluşmuş olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biraz da şans işi bence . Çukurda benimle beraber 9 araç lastik kesti . Benim jantta eğildi . Bir o kadar araç daha düştü onlara bur şey olmadı :)

Yine de rx gibi spor araçların bozuk yollara karşı hassas olması normal . Neticede asfaltta en iyi tutuş, en iyi sürüş için yapılıyor . Bazı götürüleri olabilir :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlız yukardaki durumda sorun jant veya lastikten çok , arka salıncak sistemi. Salıncak sistemi eğilmiş, tekerlek arkaya doğru hafifçe dışarı eğik duruyor. İşin daha ilginci bu eğiklik test cihazlarında tspit edilemiyor, dolayısıyla düzeltilemiyor. RX-8'in arka salıncakları diğer birçok araçtan farklı tasarımda, tekerleği tutan birçok çubuk var, biraz eğildi mi düzeltmesi zor. Aslında en sağlamı Toyota yapıyor, 2003 Corolla'da salıncak bile koymadan torsiyon cubuklu arka süspansiyon yapmış, ne eğilir ne ayar gerektirir, sıfır sorunlu sadece çukurda falan biraz sert hoplatır o kadar :)

2013-08-11

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağlamlık mı istiyoruz ? Spor kullanım mı ? :) rx tam bir spor otomobil . Her şeyiyle ;)

Dün yanımdan aventador gecti, onu düzeltmek de zordur eminim :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

toyota corolla'dan verdiğim örnek kinayeliydi. Yani toyota sağlam birşey yapmış ama az bir çukurda bile yerinden hoplatır derken kötülüyorum aslında. Ucuz tarafından sağlam çözümü herkes uygulayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.