EgeG

Elektrik Yerine İçten Yanmalı Motora Ağrılık Vermek Hata mıydı ?

Bugün saffet'in garajı programında audi'nin      g-tron ve e-tron teknolojileri tanıtıldı

Mazda'nın ise 40yıla kadar petrolle çalışan otomobillerin hala ilk tercih olacağını düşünmesi ve bu yüzden elektrik enerjsiine fazla yatırım yapmak istemediğini biliyoruz.

Şahsi fikrim her zaman 40yıl sonrasında günümüzdeki araçların kullanılabilecek potansiyelde olduğu için ne olursa olsun elektrik motor hakkında araştırılma yapılması gerektiğiydi

Lafı fazla uzatmayayım,

Audi'nin g-tron ve e-tron enerjilerini dinlerken, adamların çoğu klasik elektrikli araba problemini çözdüğünü farkettim.

E-tron'da mesela siz fren yapmak istediğinizde veya anladığım kadar ile araba motor freni yapma ihtiyacını duyduğunda kendini  komple şarj edebiliyor.

Çünkü fren yaptığınız zaman anladığım kadarı ile disklerden çok elektrik motorunu ters çalıştırıp elektrik motorunun elektrik üretmesini sağlıyor.. Yine yanlış anlamadıysam ayağınızı gazdan çeker çekmez araba yine bataryasında enerji depolamaya başlıyor ve bunların hiçbiri olmadan yanlış hatırlamıyorsam 300hplik audi r8 e-tron, 215 KM menzile sahip.

Audi a3 etron ise hem bu teknolojileri bulunduruyor hem de 1.4 tfsi motor bulunduruyor ve 1.5 lt yakıt tüketiyor..

g-tron ise sadece audi'nin üreteceği özel bir şekilde üretilen sıkıştırılmış doğal gaz ile üretiliyor ve gelecekte satılacak her g-tron araç için kota bulunuyor çünkü fabrika şuanlık kısıtlı üretim yapmak için tasarlanmış . G-tron'da da çok ilginç bilgiler var faakt g-tron çok ilgimi çekmedi çünkü kullandığı enerji kaynakları geri dönüştürülebilir enerji kaynakları değil. Doğal gazın da tükenmekte olduğu bir gerçek..

Aslında değinmek istediğim nokta şu..

mazda'nın 1.5 skyactiv motoru 5lt yakıt tüketecek diye bekliyoruz. Hadi 1.5 sky-d çıktığında 3.5 lt tüketecek diyelim.

Audi yanlış anlamadıysam kendi kendini şarj ediyor. Hala inanamıyorum.

Minimum 215km gidebiliyorsa kim bilir fren yaptığınızda ve ayağınızı gazdan çektiğinizde bataryalarını doldurduktan sonra ne kadar gidebilir ? Kısacası gaza basmadığınız her an otomobil enerji depoluyor. Bu bir ilk sanırsam. Ortalama 1.5 lt yakıt tüketimi ile. Bunun ilerisinde benzinli motorun olmaması gibi bir teknoloji gelişiminin olması da çok yüksek olanak. i-eloop sadece aküyü şarj ederken, bu teknoloji elektrik motorunun bataryasını mı şarj ediyor ?? :ohmy:

Saffet, hidrojen motorunu sorduğunda audi mühendisinin çok masraflı olduğunu söylediğini duyunca hafiften güldüm  :) Audi hidrojen kullanmayı çok istiyor fakat hidrojenden iyi verim alabilmek için Wankel kullanması gerekli ve patenti mazda'da olduğu için wankeli sadece mazda kullanabilir.. Bir ara çok dolanıyordu mazda, audi'ye wankel satacak diye..

Kısacası acaba mazda bu sefer fazla önyargılı olup yanlış yola mı saptı diye düşünüyorum ? Bu kendini şarj edebilen elektrik motorlarının gelişimi çok hızlı olacaktır ve günün birinde 600 km menzilli hibrid veya fullelektrikli otomobiller çıkarsa mazda fazla geri kalabilir mi diye düşünüyorum..

E birde dünya'da 40 yıl sonra petrolün biteceği varsayılıyor..  :)

Audi'yi tebrik ediyor, mazda'nın yanılmadığını ümit ediyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İleride menzilin uzayacağı kesin gibi bir şey ama petrolün biteceğini sanmıyorum... Ancak; global oyuncular ayak oyunları yaparak petrol ve türevlerinin yaygın kullanımını kısıtlamak isterlerse durum değişir...

8:)

Şahsen yarınımı bile düşün(e)mezken, 40 yıl sonrası benim için hakikaten masal olur.

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pil teknolojisi yeterli değil . Menzil de uzasa tam elektrikli araçlar için henüz hazır değiliz .dagin basında pil bitti napcaz :) servis bakımları , kullanışlılık, konvansiyonellik vs bunlar da önemli .

Hibritlere açığım ama :)

Mazda sky motorları daha da geliştirecektir ayrıca . Yerinde saymaz eminim .

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pil sektörü şu an elektronikten geride bu telefonlarımızda bile görülüyor. Gelişir mi kesinlikle gelişecektir. Ancak skyactiv gelişmeyecek mi, bence o da gelişecek. Çoook uzun vadeden bahsediliyor bu bizim öngüremeyeceğimiz şeyler bence.

Uzun vadeyi bilmem ama kısa vadede mazda avantajlı olacaktır, çünkü hazır sistemi yeni yöntemlerle geliştiriyor. Bu patent gelirleride sağlayacaktır.

Ayrıca elektirikli araç türkiyede yayılamaz yakın zamanda, o araçlar şarja bağlandığında çok yük olur bizim gibi elalemden aldığı doğalgazla elektirik üreten sonra o elektriği kettleda su ısıtmak için kullanan ülkede  elektirik-santral yetersizliği olur bence. Bilimsel olmadı, türk sistemi bilgisi yoksada mutlaka fikri vardır :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla bu kendi kendini yolda şarj etme özelliği çok güzelmiş fren yaptıkça şarj oluyor :D

fakat audi r8in hızı 200 km/h ile sınırlandırılmış. Bu demektir ki 2009 öncesi mazda3lerle top speedi aynı  :D

audi a3 e-tron hibrit bana mantıklı geldi. turbosuz sky motor+ kendini şarj eden elektrik motoru ile ideal verim sağlanabilir heralde..

türkler böyle bir teknoloji ile basıp gaza birden frene abanıp tekrar şarj eder  :D

Mazda'nın elinde wankel var neden yeteri kadar hidrojen araştırması yapılmıyor ?

mazda, japonyada hibrid 2 satıyor ve hibrid 6 satmaya hazırlanıyor. neden kendi motoru için çalışmıyor da toyota elektrik motoru+ skyactiv kullanıyor ? mazda'nın da argesi dünyanın en büyük argelerinden.

Kalbim mazda'nın beni haksız çıkarmasını istiyor fakat 40 yıl sonra dendiği gibi petrol biterse ve mazda elektriğe geçmek zorunda kalırsa işte o zaman çok geç kalınmış olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim insanımız akü şarj olacak diye 2 ayda fren balatalarını 6 ayda komple fren sistemini eline alır...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrik bedava mı? yada nükleer dışında yoğun olarak elektrik üretebilmek mümkün mü ?

Bir enerji üretmek için illaki doğal kaynakları tüketmek gerekiyor.

Avrupanın petrolu yok ve araplara bağımlılar.

O bağımlılığı azaltmak için elektrik enerjisi ile çalışan motorlara ağırlık vermeye ve bunu dünyaya satmaya etmeye çalışıyorlar diye düşünüyorum ve destekliyorum. Petrol fiyatı düşsün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrik bedava mı? yada nükleer dışında yoğun olarak elektrik üretebilmek mümkün mü ?

Bir enerji üretmek için illaki doğal kaynakları tüketmek gerekiyor.

Avrupanın petrolu yok ve araplara bağımlılar.

O bağımlılığı azaltmak için elektrik enerjisi ile çalışan motorlara ağırlık vermeye ve bunu dünyaya satmaya etmeye çalışıyorlar diye düşünüyorum ve destekliyorum. Petrol fiyatı düşsün.

elektrik,barajlardan yani sudan elde ediliyor. Dünyada buharlaşan suların yağmur şeklinde tekrar yağdığını düşünürsek barajlardan elektrik üretimi karlı.

Reno florhasan ze 'nin elektrik motoru yanlış hatırlamıyorsam 3-5 tl gibi birşeye  doluyordu? :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egecan Toyota'nın elektrik motoru kendini ispatlamış bir motor . Mazda piyasada hibritim olsun, elektriğe de karşı değilim demek istemiş olabilir . İleride yaparlar

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrikli scooter kullanmaya başladım , ilk kalkışı çok güzel 40 km sürate rahat çıkıyor ancak rampa çıkamıyorum :)

Şimdi bu arabalar da düz yolda esip gürleyip rampada kamyonların arkasına geçerse olmaz o zaman...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrikli scooter kullanmaya başladım , ilk kalkışı çok güzel 40 km sürate rahat çıkıyor ancak rampa çıkamıyorum :)

Şimdi bu arabalar da düz yolda esip gürleyip rampada kamyonların arkasına geçerse olmaz o zaman...

Kilo vermen lazım Emre kilo, Scootera kulp bulma :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

saffet bu konuya tam tersi şekilde değinmişti. Elektrik motorlarının yüksek tork sağlama özelliklerinden dolayı.. vs vs diyip, 300hplik audi r8 e-tronun torkuna 800 nm demişti  :D 300 hplik motora 800nm oldukça fazla :D  a3 e-tronda 1.4 tfsi motor da var fakat onun torkunu bilmiyorum. o da heralde bi 400 nm tork vardır :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.