agharta

Mazda 3 Almadan Önce, Kafama Takılan Soru Ve Sorunlar.

Bu konuda 21 ileti var

Merhabalar.

Eski aracım 98 hondaydı. Yeni araç almak için araştırmalara başladım. Kafamdaki iki araç 2004-2005 honda vtech veya 2004-2005 toyota corolla hb 1,6 sol idi. Tesadüfen yolda karşılaştığım kırmızı mazda 3 üzerine araştırma yaptım. Mazda 3 kullanıcıları genel olarak araçlarından çok memnun olduklarını yazmışlar. Hatta ikinci elin zayıf olması haricinde olumsuz bir yorum okumadım desem yeridir. Herkes mükemmel anlatıyor. Ben de mazda 3 almaya karar verdim. Fakat kafama takılan bir nokta var. LPg konusu.

Bu aracın Lpg de yarattığı sorunları okudum ve biliyorum. Bu nedenle lpg uygulanmamış bir mazda alıp lpg yi kendim taktırsam ne kadar mantıklı olur? Bir de samsunda mazda servisi olmayışı kafamı bulandırıyor. Her ne kadar sanayi esnafı içerisinde tanış ahbap eş dost çok olsa da servis gerekli diye düşünüyorum. Sizce durum böyleyken mazda 3 almalımıyım. Yoksa honda veya toyotaya mı yönelmeliyim? İşin tuhaf tarafı mazda 3 araştırmaya başlayalı honda ve toyota bakmadım. Sadece mazda bakıyorum. Bilgi ve tecrübelerinize dayanarak yorumlarınızı bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar, hoşgeldiniz.

Aracımı almadan önce benim de kafama aynı sorular takılmıştı, sizin yapmak üzere olduğunuz araştırmayı ben de yaptım ve en nihayetinde Mazda 3'de karar kıldım. 2006 model, LPG takılmamış bir Mazda 3 aldım. Öncelikle şunu söylemek isterim ki aracın LPG'ye tepkisi diğer herhangi bir markadan farklı değil. Bundan önce ben de 99 model Civic kullandım, 94 model Rover kullandım, aklımdan da 2006-2007 Civic geçiyordu açıkçası Mazda ile tanışana kadar. Biliyorsunuz ki v-tec motorlar için de aynı şekilde LPG soruları çok yoğun olarak soruluyor. Aracımı aldığımda aklımda bir an önce LPG'ye geçmek vardı benim de çünkü kulaktan dolma bilgilerle Mazda 3'ün fazla yaktığını duymuştum. Şimdi yeni bir paragrafa geçmekte fayda var :)

Bu kadarını açıkçası beklemiyordum. Foruma gönderdiğim son mesajlar içinde arama yaparsanız görebilirsiniz, aracımı aldıktan 2 ay sonra 10.000 km'yi devirdim. Senelik kullanımım 40.000 km'yi aşıyor ve bunun çok büyük bir bölümü şehir içinde. Şu anda 10.000km'yi geçmeme rağmen yakıt tüketimim 7.1 litre. Hiç öyle 9,5-10 litrelerde gezmiyorum. Evet, aklımda hala LPG'ye geçmek var ama aracımdan o kadar büyük keyif alıyorum ki bunu bile erteledim. LPG konusunu araştırdım, doğru usta ile doğru LPG kiti takıldığında akılda soru işareti kalması için en ufak bir neden olmuyor. Çıkması muhtemel sorunlar da diğer markalarda çıkan sorunlardan fazla değil kesinlikle. Genel olarak sokakta birbirine dalaşıp yarış yapan ve genel olarak yüksek devirlere aniden çıkıp tekrar devir düşüren, motoru yoran sürüşler ve ekseriyetle yanlış ellerde LPG dönüşümü yapılması gibi nedenlerle sübap sorunları en fazla diğer markaların LPG'ye geçirilmiş araçlarında olduğu kadar oluyor. Aklımda bir sene kadar daha bu şekilde kullanıp sonradan keyfe keder LPG'ye geçmek var ama inanın şu anda elde ettiğim 34 kuruşluk değerle LPG taktırdıktan sonra ulaşacağım 26 kuruşluk değer gözüme gözükmüyor bile. Belki de benim yaptığım kilometreler göz önünde bulundurulursa 4-5 ay içerisinde LPG kendini amorti edecektir ama yine de otomobilimden şu anda aldığım hazzı göz önünde bulundurursak bu umrumda olmuyor.

Şimdi, şunu söylemek istiyorum. Boş boş konuşup falcılık yapmak istemiyorum ama naçizane tecrübelerim doğrultusunda derim ki bir Mazda 3 alacaksınız, Honda ve Toyota'lara bir daha dönüp bakmayacaksınız. LPG uygulanmamış bir araç almak evet, çok mantıklı. En azından geçmişini bilerek bineceğiniz aracınızın içinde gönlünüz rahat olacak. Bir süre deneyeceksiniz, denedikçe aracınıza çok daha fazla ısınacaksınız, 2-3 ay sonra LPG konusunda karar verirsiniz, benim kararım yukarıda yazdığım gibi oldu, şimdi ne Honda'ya dönüp bakıyorum ne Toyota'ya ne de Golf'e. Tipolara bakıyorum ama o ilk göz ağrım :) Şahsi tavsiyem bu şekildedir. Şimdiden hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski bir Honda kullanıcısı olarak, Mazda 3 güzel ve mantıklı bir tercih derim. Lpg konusuna gelince kendin taktırman çok mantıklı. Lpg ile ilgili çok değerli konular var, forumda. Takılan marka gibi, montaj işçiliğide çok ama çok önemli. Samsun'dan bayağı bir üyemiz var. Yer yer aktif oluyorlar.

2004-2009 arası 1.nesil Mazda 3'mü düşünüyorsun. Yoksa 2009-2013 arası 2.Nesil Mazda 3 var kafanda. Senelik ortalama yaptığın km yüksek mi ? Ve ne kadarlık bir bütçe ayırdın Mazda 3 için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada inshroud (Alper) arkadaşımız hislerime tercüman olmuş. Sizinle ortak başından geçen hikayesini özetlemiş. Honda'yıda, Corolla'yıda aktif olarak kullanmış birisiyim. Her iki modeli de Mazda 3 ile mukayese etmek, biraz haksızlık olur Mazda 3 için.

Lpg konusuna gelince, aslında Lpg'ye karşı bir kullanıcıyım. Ama çok km yapan kişiler için lasfım, sözüm yok. Her halükarda arıza bile çıksa, yakıttan sağladıkları tasarruf ile, amorti ediyorlar. O yüzden tercih çok önemli. İyi düşünüp, karar vermek lazım. Özellikle ve özellikle işçilik çok önemli. Lpg'si olupta çok uzun süredir kullanıp, hiç bir sorun yaşamayan arkadaşlarımızda var. Taktırdıktan kısa bir süre sonra problem yaşayanlar da var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

inshroud; detaylı yorum için teşekkür ediyorum. Sanırım benim gideceğim yoldan sen daha önce geçmişsin. Önerilerini dikkate alacağım inşallah.

2004-2007 arası Mazda 3 düşünüyorum. Bütçem ona yetiyor şuanda. Senelik ortalama 15-20 bin km yapıyorum. Bütçe olarak 25 bin üzerine çok çıkmak istemiyorum açıkcası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç alabilmek için başka şehirlere gitmende bir engel var mı ? Foruma üye Mazda bayisi Muğla Gören otomotiv var. Aynı şekilde İstanbul'da Mazda Ozan var. 2.el konusunda ellerinden geleni yaparlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Müsadenizle alıntıladım başka bir konuda :hi:

Merhabalar, hoşgeldiniz.

Aracımı almadan önce benim de kafama aynı sorular takılmıştı, sizin yapmak üzere olduğunuz araştırmayı ben de yaptım ve en nihayetinde Mazda 3'de karar kıldım. 2006 model, LPG takılmamış bir Mazda 3 aldım. Öncelikle şunu söylemek isterim ki aracın LPG'ye tepkisi diğer herhangi bir markadan farklı değil. Bundan önce ben de 99 model Civic kullandım, 94 model Rover kullandım, aklımdan da 2006-2007 Civic geçiyordu açıkçası Mazda ile tanışana kadar. Biliyorsunuz ki v-tec motorlar için de aynı şekilde LPG soruları çok yoğun olarak soruluyor. Aracımı aldığımda aklımda bir an önce LPG'ye geçmek vardı benim de çünkü kulaktan dolma bilgilerle Mazda 3'ün fazla yaktığını duymuştum. Şimdi yeni bir paragrafa geçmekte fayda var :)

Bu kadarını açıkçası beklemiyordum. Foruma gönderdiğim son mesajlar içinde arama yaparsanız görebilirsiniz, aracımı aldıktan 2 ay sonra 10.000 km'yi devirdim. Senelik kullanımım 40.000 km'yi aşıyor ve bunun çok büyük bir bölümü şehir içinde. Şu anda 10.000km'yi geçmeme rağmen yakıt tüketimim 7.1 litre. Hiç öyle 9,5-10 litrelerde gezmiyorum. Evet, aklımda hala LPG'ye geçmek var ama aracımdan o kadar büyük keyif alıyorum ki bunu bile erteledim. LPG konusunu araştırdım, doğru usta ile doğru LPG kiti takıldığında akılda soru işareti kalması için en ufak bir neden olmuyor. Çıkması muhtemel sorunlar da diğer markalarda çıkan sorunlardan fazla değil kesinlikle. Genel olarak sokakta birbirine dalaşıp yarış yapan ve genel olarak yüksek devirlere aniden çıkıp tekrar devir düşüren, motoru yoran sürüşler ve ekseriyetle yanlış ellerde LPG dönüşümü yapılması gibi nedenlerle sübap sorunları en fazla diğer markaların LPG'ye geçirilmiş araçlarında olduğu kadar oluyor. Aklımda bir sene kadar daha bu şekilde kullanıp sonradan keyfe keder LPG'ye geçmek var ama inanın şu anda elde ettiğim 34 kuruşluk değerle LPG taktırdıktan sonra ulaşacağım 26 kuruşluk değer gözüme gözükmüyor bile. Belki de benim yaptığım kilometreler göz önünde bulundurulursa 4-5 ay içerisinde LPG kendini amorti edecektir ama yine de otomobilimden şu anda aldığım hazzı göz önünde bulundurursak bu umrumda olmuyor.

Şimdi, şunu söylemek istiyorum. Boş boş konuşup falcılık yapmak istemiyorum ama naçizane tecrübelerim doğrultusunda derim ki bir Mazda 3 alacaksınız, Honda ve Toyota'lara bir daha dönüp bakmayacaksınız. LPG uygulanmamış bir araç almak evet, çok mantıklı. En azından geçmişini bilerek bineceğiniz aracınızın içinde gönlünüz rahat olacak. Bir süre deneyeceksiniz, denedikçe aracınıza çok daha fazla ısınacaksınız, 2-3 ay sonra LPG konusunda karar verirsiniz, benim kararım yukarıda yazdığım gibi oldu, şimdi ne Honda'ya dönüp bakıyorum ne Toyota'ya ne de Golf'e. Tipolara bakıyorum ama o ilk göz ağrım :) Şahsi tavsiyem bu şekildedir. Şimdiden hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka şehirlere gitmemde sıkıntı yok. Araç şase olduktan sonra gerekli araştırmayı yapabiliyorum. Tabi araç alırken mutlaka ekspertiz yaptırırım. Söylenilenin haricinde şeyler çıkarsa almam aracı. Dediğim gibi biraz titizim  :) Bu arada söylediğiniz arkadaşların sitelerini incelemiştim. Foruma yeni üye olduğuma bakmayın 3 haftadır birçok önemli konuyu inceledim. Bunların arasında söylediğiniz arkadaşların siteleri de vardı. Şuan ellerinde benim aradığım araç yok gibi duruyor.

Bu arada Samsun'da mazda servisi yok. Bir dönemler varmış. Onlar da bırakmışlar. Servisin olmayışı da açıkcası düşündürüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka şehirlere gitmemde sıkıntı yok. Araç şase olduktan sonra gerekli araştırmayı yapabiliyorum. Tabi araç alırken mutlaka ekspertiz yaptırırım. Söylenilenin haricinde şeyler çıkarsa almam aracı. Dediğim gibi biraz titizim  :) Bu arada söylediğiniz arkadaşların sitelerini incelemiştim. Foruma yeni üye olduğuma bakmayın 3 haftadır birçok önemli konuyu inceledim. Bunların arasında söylediğiniz arkadaşların siteleri de vardı. Şuan ellerinde benim aradığım araç yok gibi duruyor.

Geçtiğimiz hafta sonu Mazda Ozanı ziyaret ettim, bir çaylarını içtim. Gelen Mazda çok az, gelende durmuyor, haftasında satılıyor dedi. İlginçtir bir kısırlık var şu sıralar. Bu arada Düzce'de Mazda Ayhan var. Onuda incelemenizi öneririm. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet mazda Ayhan'ı da takip ediyorum. Araç temiz olduğunda bir gün içerisinde satılıyor. İki tane mazda 3 kaçırdım. Merser mazda gece koydu ilanı. Sabah sattı  :) Birde ataşehirde sahibinden sedan vardı. O arkadaş da gece koydu ilanı sabah aradığımda iki kişi gelip bakacak dedi ve akşam sattı aracı :) bakamadım bile :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

inshroud; detaylı yorum için teşekkür ediyorum. Sanırım benim gideceğim yoldan sen daha önce geçmişsin. Önerilerini dikkate alacağım inşallah.

Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana  :)

Müsadenizle alıntıladım başka bir konuda :hi:

Estağfurullah, ne müsadesi, onur duydum  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu kafanızda ki problemler alana kadar oluyor sonra düşünmeden önerip yolunuza devam ediyorsunuz. anlayan anlıyor zaten ben şimdiden 1 kişiye aynı model aldırdım şimdi 3-5 ay bekleyip aldığımız modellere o çamur atıyor kendi kendini anlatan bir araba alırsanız şimdiden hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aldık bir mazda sonunda. 750 km de yol yaptık. Gördüğüm kadarıyla anlatılanların fazlası var eksiği yok. Sürücünün isteklerine çok net cevaplar verebilen bir araç. Gerçekten bu model ve segment içerisinde en iyilerden (yol sesi yalıtımı hariç)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aldık bir mazda sonunda. 750 km de yol yaptık. Gördüğüm kadarıyla anlatılanların fazlası var eksiği yok. Sürücünün isteklerine çok net cevaplar verebilen bir araç. Gerçekten bu model ve segment içerisinde en iyilerden (yol sesi yalıtımı hariç)

Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin, en kısa zamanda fotoğraflarını bekliyoruz artık...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah kaza bela vermesin , hayırlı günlerde kullanırsınız inşallah  :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı uğurlu olsun, umarım en kısa zamanda ne kadar yerinde bir karar verdiğiniz anlaşılır. Güle güle, kazasız belasız kullanın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servis konusunda takılmayın. Yetkili servislik peşinde kısa bir dönem araştırma yapmış biri olarak söyleyebileceğim tek şey; parça tedariki haricinde pek çok yetkili servise adım bile atmamak gerek.

Bazı servisleri tenzih ederek konuşuyorum; işin erbabı değiller. Yağı değiştir, parçayı değiştir, sök, temizle, tak mantığının ötesinde komplike sorunlarda çözüm üretebildiklerine şahit olamadım maalesef.

Bir örnek; Opel Vectra aracım tekleme yapıyordu. Yetkili servisine gittik tabi. Benzin enjektörünün bir tanesi çalışmıyor, takım değişecek dediler. 3.600 tl civarındaydı sanırım faturası. Yaptırmadım tabi ki. Sanayi de bir usta iyi dediler. Gittim, 30 yaşlarında bir genç. Enjektör takımı çıkardı; sorunu çattadanak çözdü. Lpg montajı yapılırken çalışmayan enjektöre ait bir tel yerinden çıkmış. Bildiğimiz ataçlardan birini eğip bükerek işlemi tamamladı... Tek bir tel yüzünden takımı değiştirmek mantıksızlığı ancak yetkili servislerde geçerli.

Mazda'ya geçip örnek vereyim; geçen hafta İzmir' de yetkili servise gittim. Aracımdaki balatalar bitik ancak balata yok. Sadece o serviste olmaması doğal ama TR' deki hiç bir serviste yok. Aracı bu halde Diyarbakır' a götüremezsiniz dedikleri halde hiç bir çözüm üretemediler. 2 hafta sonraya beklemeniz gerek dediler.

Döndük, 3. sanayi de bir usta varmış; sora sora bağdat bulunuyormuş hakikaten. Tosun usta diye biri, adam işinin hakikaten ehli. Balataları söktü, baktı. Buluruz dedi. Buluruz dediği de Mazda 3 MPS, sayısı TR' de bir elin parmağını geçmez. Gitti getirdi, hemde 2 ayrı markadan. Meğerse Mazda MPS ile Focus ST' nin fren balataları aynıymış, hangi parça kim tarafından üretilmiş, hangi markalar onu alıyor elden geldiğince takip etmeye çalışıyormuş.

Yani özetle diyeceğim o ki; iyi bir usta bulmaya çalışmak daha mantıklı. Yetkili servislerin tek avantajı orjinal parça ki; zaten onu kendinizde gidip alabiliyorsunuz.

Son olarak hayırlı uğurlu olsun aracınız. Güle güle, kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında servis konusundaki şüphelerimi maslak evodaki arkadaşlar gidermişlerdi. Tam da sizin dediğin gibi yaptım. Yağ yağ filtresi hava filtresi değişmesi gerekiyormuş. Zamanım kısıtlı olduğundan ben sadece orjinal parçaları aldım ve samsunda kendi ustama yaptırdım. İnşallah dediğiniz gibi komplike sorunlarla karşılaşmayız ve servis sıkıntısı yaşamayız. Bu arada yağ filtresi ve hava filtresini 46 TL'ye aldım. Çok şaşırdım. Bir önceki aracım honda da yan sanayisini bu fiyatlara bulamıyordum. Diğer parça fiyatlarını bilmiyorum ama genelleyecek olursak "parçası pahalı" söylentilerine itibar etmemek gerekiyormuş.

Bu arada iyi dilek ve temennileriniz için teşekkür ederim. Kısa bir süre olmasına rağmen sayenizde doğru tercih yaptığımı düşünüyorum. Fotoğraflarını da genel temizlik, görsel birkaç değişiklikten sonra paylaşacağım inşallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servis konusunda takılmayın. Yetkili servislik peşinde kısa bir dönem araştırma yapmış biri olarak söyleyebileceğim tek şey; parça tedariki haricinde pek çok yetkili servise adım bile atmamak gerek.

Bazı servisleri tenzih ederek konuşuyorum; işin erbabı değiller. Yağı değiştir, parçayı değiştir, sök, temizle, tak mantığının ötesinde komplike sorunlarda çözüm üretebildiklerine şahit olamadım maalesef.

Bir örnek; Opel Vectra aracım tekleme yapıyordu. Yetkili servisine gittik tabi. Benzin enjektörünün bir tanesi çalışmıyor, takım değişecek dediler. 3.600 tl civarındaydı sanırım faturası. Yaptırmadım tabi ki. Sanayi de bir usta iyi dediler. Gittim, 30 yaşlarında bir genç. Enjektör takımı çıkardı; sorunu çattadanak çözdü. Lpg montajı yapılırken çalışmayan enjektöre ait bir tel yerinden çıkmış. Bildiğimiz ataçlardan birini eğip bükerek işlemi tamamladı... Tek bir tel yüzünden takımı değiştirmek mantıksızlığı ancak yetkili servislerde geçerli.

Mazda'ya geçip örnek vereyim; geçen hafta İzmir' de yetkili servise gittim. Aracımdaki balatalar bitik ancak balata yok. Sadece o serviste olmaması doğal ama TR' deki hiç bir serviste yok. Aracı bu halde Diyarbakır' a götüremezsiniz dedikleri halde hiç bir çözüm üretemediler. 2 hafta sonraya beklemeniz gerek dediler.

Döndük, 3. sanayi de bir usta varmış; sora sora bağdat bulunuyormuş hakikaten. Tosun usta diye biri, adam işinin hakikaten ehli. Balataları söktü, baktı. Buluruz dedi. Buluruz dediği de Mazda 3 MPS, sayısı TR' de bir elin parmağını geçmez. Gitti getirdi, hemde 2 ayrı markadan. Meğerse Mazda MPS ile Focus ST' nin fren balataları aynıymış, hangi parça kim tarafından üretilmiş, hangi markalar onu alıyor elden geldiğince takip etmeye çalışıyormuş.

Yani özetle diyeceğim o ki; iyi bir usta bulmaya çalışmak daha mantıklı. Yetkili servislerin tek avantajı orjinal parça ki; zaten onu kendinizde gidip alabiliyorsunuz.

Son olarak hayırlı uğurlu olsun aracınız. Güle güle, kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

Nerden nereye..

Bugün Tosun Usta'nın yanındaydım. Sanayiye herhangi bir iş nedeniyle gittiğimde illaki yanına uğrar bir çayını içerim.

İzmir'deki çoğu Mazda kullanıcıları Tosun Ustayı tanır, bilirler.  Daha önce otomobilim tamirde iken yanından hiç ayrılmazdım.  Taaa ki Tosun Usta ile tanışıncaya kadar. Tamir veya parça değiştirme işlemleri uzun sürecek ise rahatlıkla otomobilimi bırakıp bittiği zaman teslim almaya geliyorum. :)

İstenilmediği, ya da ısrar edilmediği sürece kötü yan sanayi parça takmaz.. İşinin de ehlidir.. Zaten çekirdekten yetişme, ehli de olması gerek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açık adresi verirseniz hocam ihtiyacı olanlara yardımcı oluruz... Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.