Fth

Mazda 3 Dizeller İçin, Yağ Değişiminden Sonra ECU'dan Data Sıfırlaması İşlemi.

Bu konuda 32 ileti var

Merhaba arkadaslar

Bugun aracin kullanma klavuzunu kurcalarken Mazda 3 Dizel Y6 Euro 5 motorlu araclarin motor yagi her degistirildikten sonra aracin motor kontrol unitesinden sifirlama yapilmasi gerektigini okudum .

Aynen soyle yaziyor.

-- Y6 Motor (EURO5 emisyon seviyesi) --

1. Kontagi ON konumuna getirin (motor kapali)

2. Gaz pedalina ve fren pedalina ayni anda basiniz ve basili tutunuz.

3. Yagda yakit uyari isiginin 2. adim  sonrasi yaklasik 15 saniye yanip sonmeye basladigindan ve 5 saniye kadar yanip sondukten sonra sondugunden emin olunuz. Yagda yakit uyari isigi yanip sonmez / kapanmazsa , kontagi kapatiniz ve islemi 1.adimdan itibaren yenileyiniz

4 .Gaz pedalini ve fren pedalini birakiniz

5. Kontak anahtarini kapali konumuna getiriniz.

Motor kontrol unitesinin sifirlanma islemi normal sekilde gerceklestirilemezse , uzman bir tamirciye danisiniz.Yetkili bir Mazda SErvisine basvurmanizi oneririz.

Yukarida siralanan talimatlari aynen kendi aracimda uyguladim yag degiseli 200km kadar oldu , fakat dogru mu yaptim bilmiyorum, gaz ile frene ayni anda basili tutuyorum bahsedilen lamba yanip sonmeye basliyor sonra bi ara kapaniyor birkac saniye kapali kaldiktan sonra tekrar ayni sekilde yanmaya basliyor , baya bekledim lamba hep ayni sekilde devam ediyor bende tam kapandiginda kontagi kapattim acaba dogrumu yaptim bilmiyorum ?

BU konu ile ilgili Mazda'nin da yayinlamis oldugu bir bulten var onada buradan ulasabilirsiniz

http://www.rx8club.com/attachments/general-automotive-49/191245d1356056747-mazda-diesel-skyactiv-engine-oil-level-issues-help-here-diesel-reset-pdf

Yabanci forumlarda bu data reset isleminin kesinlikle yapilmasi gerektiginden bahsedilmis , hatta bir kullanicinin DPF si arizalanmis ve beyinden bu islem daha onceki yag degisim islemlerinde yapilmadigi icin aDPF garanti kapsami disinda kalmis ve onarim yapilmamis ,

Aracin motor kontrol unitesi aracin yagi ve km si  ile ilgili teknik dataylari toplayip belirli verilerle DPF temizleme islemlerinide buna gore yapiyormus

Anlayacaginiz onemli bir islem.

AveA bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kimse kusura bakmasın ama bence bu konu silinmeli...

sebebine gelince bunu burada okuyan bilinçli arkadaşları işin dışında tutarak söylüyorum, ama yağ lambası yanan iyi niyetli araç sahipleri bunu uygulamaya kalkarsa araç yağ değişmediği halde dpf ve diğer parametreleri kalibre edecek ve ileride büyük sıkıntılar sebebiyet verebilecektir.

diğer cephesi ise servis dışında bunu uygulayan tamirciler olabilecek ve aracın kontrolünü dahi yapmadan ışığı söndürüp buradan haksız rant elde edebilecektirler.

öte yandan bunu yapmayı bilmeyen yetkisiz kişiler tarafından bunun uygulanması aracınızın yazıldığı gibi yağlama ve emisyon sistemlerinde çıkabilecek muhtemel garanti arızalarında sizin garantiden faydalanamamanıza sebep olabilecektir...

siz siz olun yağ check up lambanız yanarsa işin ehli biryerlere gidin. hem adamın işin ehli olup olmadığını da bu sayede öğrenebilirsiniz... ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kullanma kılavuzuna mı yazmışlar bunu?...

hoppala... millet bozacak arabayı sonra da kılavuza yazmışsınız diyecek... amanın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim bu konuyu acmamin sebebi

aracin kullanma klavuzunda bu islemin kullanici tarafindan yapilmasi gerektigi seklinde belirtildigi icindi sonucta kullanma klavuzunda yazan birsey , ama bazi insanlarin rant saglamasi konusunda hakli olabilirsiniz

ben  bu islemi aracimda uyguladim herhangi bir yag lambasi falanda yanmiyordu mazda ya gore ongorulen yag ikaz lambasi yanmadan uygulamak degil mi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kullanma kılavuzuna mı yazmışlar bunu?...

hoppala... millet bozacak arabayı sonra da kılavuza yazmışsınız diyecek... amanın...

Okan bu işlem, sadece dizel modellerde olan. Devir saatinin sol alt köşesinde olup, yağdanlık ve ingiliz anahtarının olduğu. Sarı renkli bakım ikaz ışığı değil mi ? 10 binde yada 6 ayda bir yanıyor olması lazım. Araç bakıma girdiğinde, servis tarafından resetleniyor. Yakın zamanda konusu yine geçmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben  bu islemi aracimda uyguladim herhangi bir yag lambasi falanda yanmiyordu mazda ya gore ongorulen yag ikaz lambasi yanmadan uygulamak degil mi

Kullanma kılavuzunda ikaz lambası yanmadan. Yada yağ değişimi yapılmadan, bu işlem yapılmalı dendiğine eminmisiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet eminim rutin olarak bu islem her yag degisiminden sonra yapilmasi gerekiyormus , yabanci forumlarda da cok arastirdim , hatta yukaridaki linkte mazda nin kendi yayinladigi raporda da yaziyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okan bu işlem, sadece dizel modellerde olan. Devir saatinin sol alt köşesinde olup, yağdanlık ve ingiliz anahtarının olduğu. Sarı renkli bakım ikaz ışığı değil mi ? 10 binde yada 6 ayda bir yanıyor olması lazım. Araç bakıma girdiğinde, servis tarafından resetleniyor. Yakın zamanda konusu yine geçmişti.

biliyorum abi sıkıntı yok. bu yağ değişim periyodu lambası ama farklı bir sebepten yanması durumu. yağ kalite sensörü ve dpf kalibrasyonu durumları var. iş karışık yani. kurcalamayın bunları.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

biliyorum abi sıkıntı yok. bu yağ değişim periyodu lambası ama farklı bir sebepten yanması durumu. yağ kalite sensörü ve dpf kalibrasyonu durumları var. iş karışık yani. kurcalamayın bunları.

ben aracim 10k bakimindayken hep servisteydim yapilan tum islemleri de izledim boyle bir islem yapmadilar , ben de kullanma klavuzunda siz yapiniz dedigi icin yaptim , simdi ben dogru mu yapmis oluyorum yanlis mi ?

Mazda Y6 motorlu araclar icin israrla yag degisiminden sonra mutlaka uygulayin diyor kullanma klavuzunda  :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

biliyorum abi sıkıntı yok. bu yağ değişim periyodu lambası ama farklı bir sebepten yanması durumu. yağ kalite sensörü ve dpf kalibrasyonu durumları var. iş karışık yani. kurcalamayın bunları.

Gayet iyi anlaşılmıştır.  ;) İşin ehli ne diyorsa odur benim için. :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gayet iyi anlaşılmıştır.  ;) İşin ehli ne diyorsa odur benim için. :hi:

boyle insanlarin hakikaten forumda olmasi bizler icin buyuk sans , her nekadar kendi capimizda arastirmalar yapsakta isin icinde olmak cok farkli gercekten

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

serviste dpf nasıl calısacak, ne zaman devreye giriyor dedigimde dpf yok denmisti.bir onceki motorda euro4 olanlarda var demisti usta.simdi dpf var mi yok mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

serviste dpf nasıl calısacak, ne zaman devreye giriyor dedigimde dpf yok denmisti.bir onceki motorda euro4 olanlarda var demisti usta.simdi dpf var mi yok mu ?

hangi servis dedi bunu bilmiyorum ama tam tersi olmasin ben euro 4 lerde yok euro 5 lerde var diye biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

euro4 lerin bakiminda hatta bi sıvı koyduklarini soylediler.bunlarda mazda kaldirdi dpf yi dediler.skyactive dizel motorlardada yok dpf.izmit haldiz bayinde soylediler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracımda da aynı sorun oldu... Konusu geçen lambanın yanması demek, aracın "20,000 km bakımı zamanı geldi bakıma gidin" uyarısı demektir. Bu lamba, Avrupa ve japonya koşullarında aracın 20.000 km'de bir bakıma gitmesi gerektiğini hatırlatmak için yapılmıştır. Ülkemizde 6 ayda bir yada 10.000 km'de bir bakıma gidildiğinden bu lambanın yanma fasılası işi karıştırıyor ve bir sorun varmış algısı yaratıyor; araçlar şayet 20.000 km'yi bulmamışsa zaten normal şartlarda bu zıkkım lamba yanmıyor.

Fakat benim yaptığım gibi, aracı 19.950 km'de servise götürdüğümde her türlü bakımı yapılıp yağı değişse bile 50 km sonra km tam 20,000'i gösterdiğinde ilgili lamba yandı. Zira bu lamba bu durumda sadece km'ye bağlı olarak yanmıştı. Bir dahaki sefere 40.000 km'de yanacak. Gerekli bakımın yapılmış olmasına rağmen, 20.000 ve 40.000 gibi km'lerde bu lamba yandığında, kendin de yapsan serviste yapsa ilk mesajdaki gibi resetleme işlemi uygulanıyor ve iş bitiyor. Ben sorunumu telefonda açıkladığımda, servisin ilk sorusu "araç 20.000'ye mi geldi" ve "bakımı ne zaman yaptırdınız" şeklinde oldu; verdiğim cevaplara göre, "o halde gelmenize gerek yok" telefonda tekniği anlatalım dediler ve 30 saniyede sorun çözüldü; diğer türlü bu dandik işlem için bazı servislerin yaptığı gibi bir gizem yaratılsaydı, yaklaşık 60 km yol tepecektim ve 2 saatimi kaybedecektim.

Yalnız bunu aksine, 20.000 ve 40.000 gibi aralıklar dışında alakasız bir km'de bu lamba yanarsa veya tam 20.000 ve 40.000 km'de yanmasına rağmen bu resetleme işlemine rağmen lamba sönmezse o halde doğruca servise gitmek gerekiyor.

Nihayetinde yukarıda belirttiğim ilgili koşulları değerlendirerek kendiniz bu resetleme işleminiz yapınız. Zaten telefon açtığım 3 serviste bu iki soru ile durumu uzaktan hallettirmek istedi, boşuna gelmeyin dedi; ama 3. paragraftaki bir durum sözkonusu ise hemen gelin dediler.

Durum çok basit ve açık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet aklinizda bulunsun bu lamba normalde yakitta su var uyarisi demek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakımdan sonraki sıfırlama işlemlerinin servis tarafından yapılması gerekmiyor mu?servisler bilgisiz mi ki??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okan konun başında söylediklerini şimdi daha iyi anlıyorum.  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün bakıma gittiğim servise sordum , zaten bu işlemi 10k bakımında uygulamışlar , bilgileri varmış bu konuyla ilgili

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Guncel

Arkadaslar bu konunun  ilk mesajinda yazdiklarimi gozardi etmeyin , bugun yabanci bir forum sitesinde okurken gordum , yurtdisinda adamin arabasi DPF arizasi veriyor fakat bu Oil Reset , Yag sifirlama islemi yapilmadigi icin araci garanti disi birakiyorlar.Bu islem DPF nin omru icin cok onemliymis

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.