Badilcan

Mazda3 Dizel Klima Sorunu

Arkadaşlar teknik konuda çok fazla bilgi sahibi olmadığım ve çevremde Mazda3 dizel kullanan olmadığı için bu konuyu açıyorum. AC tuşuna bastığımda bir kaç defa klima devreye girmedi.Fan devreye giriyor ama klima devreye girmeyebiliyor.

Geçen günlerde uzun yolculuğa çıktığımda araç hareket halindeyken AC tuşuna basıp klimayı devreye almak istedim.Fan çalışmaya başladı fakat araç soğutma yapmadı ,bir kaç defa AC tuşu ile kapatıp açtım ama yine klima devreye girmedi.Daha sonra aracı durdurup kontaktan kapatıp açtıktan sonra AC ile tekrar klimayı çalıştırdım ve devreye girdi. Bu olay bir kaç kez başıma geldi.

Ayrıca ben klimayı çalıştırdığımda durur vaziyette yada 1nci ve 2nci viteste  klima devreye girdiğinde Motor gürültüsünde yükselme oluyor ve ufak bir titreme yaşıyorum .Servis kompresör devreye girdiği için böyle oluyor dedi ama çekişten de düştüğünü hissediyorum .

Öncelikle algımın yanlış olduğunu düşündüm ama geçen günlerde şirketten bir arkadaşımın dizel 105 hp C4 üne bindiğimde doğru hissettiğimi anladım ki ondada PSA motor mevcut.C4 te klimayı çalıştırğımda sanki klima motor dan bağımsız gibi çalışıyor ve herhangi bir gürültü ve titreme motora yansımıyor.

Konuyla ilgili olarak diğer Mazda3 kullanıcılarının yorumlarını bekliyorum.

Şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

AC tuşunun ışığı bozuk değil dimi Onur. Devreye girdiğinde AC tuşunun ışığı yanıyor.

Aşırı sıcaklarda fan bazen devreye girebiliyor. O duyduğun ses fanın sesi olmasın.

Dizel araçları biraz devirli kullanmak gerekiyor. Devri ayarlayamadığın zaman ayılma, bayılma hissedersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

AC tuşunun ışığı bozuk değil dimi Onur. Devreye girdiğinde AC tuşunun ışığı yanıyor.

Aşırı sıcaklarda fan bazen devreye girebiliyor. O duyduğun ses fanın sesi olmasın.

Dizel araçları biraz devirli kullanmak gerekiyor. Devri ayarlayamadığın zaman ayılma, bayılma hissedersin.

İlhan Selam ,

AC tuşunu aktif hale getirdiğimde kesinlikle ışık yanıyor. Üfleme yapıyor ama bazen soğutma yapmıyor.

Senin söylediğin Fan sesini bugüne kadar 1 kez duydum.Onun olmadığından eminim.

Abi şöyle anlatayım , daha önce lpg li Corolla kullandım , lpg li araçta klima nasıl kendisini  belli ediyorsa bunda da durum 1nci ve 2nci vitesde çekiş düşüyor ( çok fazla değil ama düşüyor ) ve gürültü seviyesi artıyor.

Geçen hafta tatilde 2nci vitesle  yokuş çıkarken araba epey bir zorlandı , klimayı kapattım rahat bir şekilde çıktı. Benim Mazda3 dizel de en güvendiğim konu yokuş tırmanışıdır ki benim yokuş ta kalma korkumu yenen araç Mazda3 Dizeldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1 ve 2.viteste aracın çekişi düşüyor dediğinde, aracın devir saati kaçları gösteriyor. Aynı şeyi bir çok küçük ve orta hacimli motorlara sahip araçlarda yaşıyorsun. Burada iş ayağının gaz pedalı ile olan ilişkisine de bağlı. Klima açıkken, 1 ve 2 viteste deviri 1200-1500  lere düşürdüğünde çekişte düşme yaşarsın. Minimum 1750 devirleri görmeye çalış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1 ve 2.viteste aracın çekişi düşüyor dediğinde, aracın devir saati kaçları gösteriyor. Aynı şeyi bir çok küçük ve orta hacimli motorlara sahip araçlarda yaşıyorsun. Burada iş ayağının gaz pedalı ile olan ilişkisine de bağlı. Klima açıkken, 1 ve 2 viteste deviri 1200-1500  lere düşürdüğünde çekişte düşme yaşarsın. Minimum 1750 devirleri görmeye çalış.

Abi peki sende ilk başladığında bir titreme ve normal fan haricinde motora yük biniyor gibi bir ses oluyormu.

Aracın kalkışını bariz şekilde etkiliyor.Devrine dikkat etmedim ama klima açııken arabanın karakteristiği değişiyor sanki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi peki sende ilk başladığında bir titreme ve normal fan haricinde motora yük biniyor gibi bir ses oluyormu.

Aracın kalkışını bariz şekilde etkiliyor.Devrine dikkat etmedim ama klima açııken arabanın karakteristiği değişiyor sanki.

Rolantide iken, klimayı açtığın zaman. Devir saatinde hafif bir kıpırdamayı görüyorum. Aynı şekilde klima devreye girdiğinde, motorun sesinde de ufak bir değişiklik oluyor. Devamında düzeliyor zaten bir sıkıntı hissetmiyorum. Mümkün olduğunca devrinde kullandığım için, çekişte bir düşüklük performans kaybı hissetmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Klima gücünü motordan alıyorsa eğer (elektrikli değilse) klimayı açarken motorun sesinin değişmesi, yolda giderken 1 vites kadar çekişten düşürmesi, rölantide normal çalışmanın dışına çıkması gayet normaldir Onur...

Ancak; düğmeye bastığında ışık yandığı halde soğutma yapmaması ya gaz seviyesi ile ilgili ya da klimanın elektriksel donanımı ile ilgilidir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rolantide iken, klimayı açtığın zaman. Devir saatinde hafif bir kıpırdamayı görüyorum. Aynı şekilde klima devreye girdiğinde, motorun sesinde de ufak bir değişiklik oluyor. Devamında düzeliyor zaten bir sıkıntı hissetmiyorum. Mümkün olduğunca devrinde kullandığım için, çekişte bir düşüklük performans kaybı hissetmiyorum.

Abi demekki  Mazda3 lerin standartı böyle ,  Veli abinin yazdıklarından anladığım kadarıyla bizim araçların kliması Elektirkli değil.

C4 sahibi arkadaşım klimanın motordan bağımsız olduğunu söylemişti , bu da Veli abinin söylediği Elektrikli kavramına uyuyor.

Dediğin gibi belkide biraz daha devrine dikkat etmem lazım.

Klima gücünü motordan alıyorsa eğer (elektrikli değilse) klimayı açarken motorun sesinin değişmesi, yolda giderken 1 vites kadar çekişten düşürmesi, rölantide normal çalışmanın dışına çıkması gayet normaldir Onur...

Ancak; düğmeye bastığında ışık yandığı halde soğutma yapmaması ya gaz seviyesi ile ilgili ya da klimanın elektriksel donanımı ile ilgilidir...

Klimanın devreye girmemesi konusunu servis e ilettim , 40000 bakımı sırasında baktılar ama araç herhangi bir hata kodu kaydetmediği için şimdilik müdahele etmediklerini ifade ettiler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Touring de manuel klima var, muhtemelen klima debriyajı var, AC ye basınca motora mekanik olarak yükleniyor. Eğer soğutma olmuyorsa bu klima debriyajında sıkıntı olabilir mi? Pejo 1.4 benzin 207 aracımda klima debriyajı 1000 devirin üzerinde kavrama yapmıyordu arızalı olduğu için, daha sonra kasnak bilyaları dağıldı vooooooon diye motordan ses geldi, değiştirdiler..

Bende impressive var, dijital klima var. Dururken klimayı açtığımda herhangi bir motor devrinde oynama veya titreme olmuyor. Hareket halinde de düz yolda vs. anlık yakıt tüketiminde değişim olmuyor. Bu yakıt kısmını anlamadım çünkü bu demek olur ki

1-) ölçüm yakıt pompasından değil, gaz pedalına basışa göre rast gele değer veriyor.

2-)klima sürekli devrede, sadece içeri hava verip vermeyeceğini ayarlıyorsunuz.

3-) corolla d4d ile 100km hız ile giderken örneğin 5.1 Litre/100km ekrandan okurken klimayı açınca 5.6 Litre/100km değeri geliyor, yani yüklenmeyi anında ekrandan okuyabiliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Touring de manuel klima var, muhtemelen klima debriyajı var

Dizel Touring'lerdeki klima elektronik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.