yusufdkm

Ankara'da Mazda RX-8 Kullanan Üyeler

Arkadaşlar Ankara'da RX8 kullanan ve müsait bir zamanında araç kullanımı, bakımı ve araç ile ilgili gözlemlediklerini aktarabilecek biri var mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Ankara'da RX8 kullanan ve müsait bir zamanında araç kullanımı, bakımı ve araç ile ilgili gözlemlediklerini aktarabilecek biri var mıdır?

bu sabah konya yolunda gördüğüm siyah rx8 siz miydiniz yoksa? ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu sabah konya yolunda gördüğüm siyah rx8 siz miydiniz yoksa? ???

yok ben değildim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın km'sine göre ateşleme bobinleri ne halde öncelikle ona bak derim. Zayıflamış ateşleme bobinleri araca ciddi zararlar verebiliyor ve ne kullanım kitapçığı ne de servisler belli bir değişim aralığından bahsetmiyor.

Geriye kalan diğer şeyler (5bini geçirmeden yağ yenilenmesi, motor ısınmadan devire abanmamak, 1500km'de ~1lt yağ eklemek gibi) daha çok bilindiği için onlardan bahsetmiyorum.

Bu arada kendim 7 sene kadar Ankara'da kaldım. Bu yaz aracın bir yedek parçasını ise Bursa ve İstanbul'da bulamayınca Ankara'daki OPAN'dan almıştım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda ki konular arasında. Mazda'nın diğer hiç bir modelinde, olmadığı kadar. Belgesel tadında RX-8 konuları var. Onları incelemenizi öneririm. Okuduktan sonra kafanızda ki soru işaretlerinin bir çoğunun, söneceği düşüncesindeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu sabah konya yolunda gördüğüm siyah rx8 siz miydiniz yoksa? ???

Arabayı servise götürmem gerekiyor eski sahibi şaşmazdaki servise götürüyormuş orası hakkında bilgin var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda ki konular arasında. Mazda'nın diğer hiç bir modelinde, olmadığı kadar. Belgesel tadında RX-8 konuları var. Onları incelemenizi öneririm. Okuduktan sonra kafanızda ki soru işaretlerinin bir çoğunun, söneceği düşüncesindeyim.

Forumda baya bilgi var o yüzden ciddi anlamda zaman ayırmak gerekiyor, bu aralar da işlerin yoğunluğu nedeni ile pek fırsat bulamadım. Bu arada ankarada yaşayan rx8 kullanıcısı ile görüşmek daha mantıklı geliyor:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda baya bilgi var o yüzden ciddi anlamda zaman ayırmak gerekiyor, bu aralar da işlerin yoğunluğu nedeni ile pek fırsat bulamadım. Bu arada ankarada yaşayan rx8 kullanıcısı ile görüşmek daha mantıklı geliyor:)

Söz konusu Mazda'nın RX-8 harici bir modeli olsaydı, belki mantıklı diyebilirdim. Ama söz konusu RX-8 olunca. Forumda ki bilginin üzerine tanımam. Maalesef üşenmeden okumak gerekiyor. Ben RX-8 sahibi olmadığım halde. Model ile ilgili açılan, hemen hemen bütün konuları okumuşumdur. Ansiklopedi olacak RX-8 bilgileri var. O yüzden buradaki bilgilerin değerini bilmek lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu sabah konya yolunda gördüğüm siyah rx8 siz miydiniz yoksa? ???

dün akşam çukurambardaki siz miydiniz:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda baya bilgi var o yüzden ciddi anlamda zaman ayırmak gerekiyor, bu aralar da işlerin yoğunluğu nedeni ile pek fırsat bulamadım. Bu arada ankarada yaşayan rx8 kullanıcısı ile görüşmek daha mantıklı geliyor:)

aslında muhakkak ki direkt tanışıklıkta herşey daha iyi oluyor. Internette forumlarda yazı olarak bulunan bilgiyi, canlı şekilde bir arkadaştan dinleyince daha etkliyici oluyor. ayrıca aynı şehirde olunca servis tavsiyesi falan da daha kullanışlı oluyor.

fakat bu araç için Internet imkanlarını pek kullanmadan  (= zaman ayırmadan) bakım özelliklerini sadece gerçek hayattaki arkadaşlardan en doğrusunun öğrenilmeyeceğini düşünüyorum.

örneğin ben sadece Bursa'daki RX-8 kullanıcısı arkadaşlarım ve Bursa'daki (yetkili dahil) tüm servislerin dediklerine göre bakım yapıyor olsaydım şu anda ömrünü tamamlamış ateşleme bobinlerini kullanıyor olurdum ve o da yüksek yakıt sarfiyatı ve uzun vadede motorün ömrünün kısalması demek. Benim RX-8'deki ateşleme bobinlerinin yetersiz olduğu Bursa'daki ne arkadaşlarım, ne de Yetkili Servis akıllarının köşesine dahi gelmezken Internetteki bu ve diğer forumlardan onu öğrendim ve hemen gidip bobinleri değiştirdim, sonuç düşen yakıt sarfiyatı ve sağlıklı motor.

Yani bu araç için Internette forumlarda zaman ayırmak büyük öneme sahip.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında muhakkak ki direkt tanışıklıkta herşey daha iyi oluyor. Internette forumlarda yazı olarak bulunan bilgiyi, canlı şekilde bir arkadaştan dinleyince daha etkliyici oluyor. ayrıca aynı şehirde olunca servis tavsiyesi falan da daha kullanışlı oluyor.

fakat bu araç için Internet imkanlarını pek kullanmadan  (= zaman ayırmadan) bakım özelliklerini sadece gerçek hayattaki arkadaşlardan en doğrusunun öğrenilmeyeceğini düşünüyorum.

örneğin ben sadece Bursa'daki RX-8 kullanıcısı arkadaşlarım ve Bursa'daki (yetkili dahil) tüm servislerin dediklerine göre bakım yapıyor olsaydım şu anda ömrünü tamamlamış ateşleme bobinlerini kullanıyor olurdum ve o da yüksek yakıt sarfiyatı ve uzun vadede motorün ömrünün kısalması demek. Benim RX-8'deki ateşleme bobinlerinin yetersiz olduğu Bursa'daki ne arkadaşlarım, ne de Yetkili Servis akıllarının köşesine dahi gelmezken Internetteki bu ve diğer forumlardan onu öğrendim ve hemen gidip bobinleri değiştirdim, sonuç düşen yakıt sarfiyatı ve sağlıklı motor.

Yani bu araç için Internette forumlarda zaman ayırmak büyük öneme sahip.

Ateşleme bobinleriyle ilgili sorunun olduğunu nasıl anladın peki?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateşleme bobinleriyle ilgili sorunun olduğunu nasıl anladın peki?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Ayrıca zaman ayırmak istesem de iş hayatı malesef buna pek izin vermiyor kısa vadedeki planım arabanın özellikle motoruna zarar vermeden arabayı kullanmak onu da en iyi kullanan ve arabaya zaman ayıran birinden öğrenmek istedim uzun vadede ise arabayla ilgili detayları araştırmayı düşünüyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateşleme bobinleriyle ilgili sorunun olduğunu nasıl anladın peki?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Arabayı aldıktan sonraki aylarda çok yüksek devirlere daha sık çıkmaya başladım ve o yüksek devirde ayağım gazdayken egzosta bazen patlama sesi yapıyordu. Ayağı gazdan çektikten sonra daha düşük tonda gelen patlama sesinden farklı bir sesti o. Onun dışında motorun hiçbir sorunu yoktu (soğukken çalıştırma, rölanti falan).

Egzostan gelen o patlama sesinin bir soruna işaret olduğunu biliyordum ancak arkadaşlar onu sorundan çok araca hava katan güzel birşey olduğunu söylüyorlardı. Servise sorduğumda ise katalitik konvertörün iptal olmasına bağladılar. Yetkili servise ise gitmeye fırsat olmadı fakat RX-8 rutin bakımında bobin değişimi yer almayan bir şeydi yani gitsem sorsam bile kaynağının eskiyen bobin olduğunu söyleyeceklerini sanmazdım ve kaldı ki araç önceki sahibinde o yetkili servise gitmişti hep ve nitekim ateşleme bobinlerinin değişmesi gerektiğini hiç söylememişler.

sorunun ateşleme bobininden kaynaklandığını ise buji  ve buji kablosu parçalarını sıra ile yenileyerek anlayabildim. Önce bujileri yeniledim ve baktım ses aynen devam ediyor. Buji kablosunu değiştireceğim sırada ateşleme bobinlerine gözüm takıldı, üstündeki parça kodundan fabrika çıkış olduğunu doğruladım, yani 7 senedir aynı bobinler takılı kalmış! O yüzden buji kablolarını değiştirmeden (sorunun sadece ve tek bobinlerden kaynaklandığını doğrulayabilmem için) bobinleri yeniledim ve... sorun ortadan kayboldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca zaman ayırmak istesem de iş hayatı malesef buna pek izin vermiyor kısa vadedeki planım arabanın özellikle motoruna zarar vermeden arabayı kullanmak onu da en iyi kullanan ve arabaya zaman ayıran birinden öğrenmek istedim uzun vadede ise arabayla ilgili detayları araştırmayı düşünüyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Benim de bazen iş bazen de özel hayat faaliyetleri arabaya veya diğer ilgilendiğim şeylere zaman ayırmamı imkansız kılıyor.

Ancak işte araçta soruna rastladıkça ilk başvuru yerim Internet.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egzozda herhangi bir patırdama rölantide ya da yüksek devirde patırdama ateşleme sisteminde sorun olduğunu belirtiyor. Ebayda RX8 lerin buji bobin setleri uygun fiyatlı olarak satılıyor. Hafif parçalar olduğundan dolayı kargo ücretleri de az.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buji kablosu ve bujileri eBay'den gayet uygun fiyata aldım.

tst8w.png

Altta görülen bobinleri de eBay'den aldım ancak orjinali ile bire bir taklit çıktı, dolayısıyla 10 gün mü, 10 yıl mı dayanacağı belli değildi hemen iade edip, Amazon.com'da başka bir satıcıdan gerçek orjinalini aldım.

tsgb8.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buji kablosu ve bujileri eBay'den gayet uygun fiyata aldım.

tst8w.png

Altta görülen bobinleri de eBay'den aldım ancak orjinali ile bire bir taklit çıktı, dolayısıyla 10 gün mü, 10 yıl mı dayanacağı belli değildi hemen iade edip, Amazon.com'da başka bir satıcıdan gerçek orjinalini aldım.

tsgb8.jpg

Ebay her derde deva :)

Mazda orjinal kutusunun içinden mi taklit çıktı? Çok şaşırdım doğrusu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kutusuna kadar tamamen taklit. Bu konuyu geçen aylarda derinlemesine bayağı konuştuk link:http://www.mazdaclubtr.com/31539/internette-sahte-otomobil-parcalari-ile-buyuk-vurgun/ otomobil yedek parça piyasasında çok çeşitte sahte parçalar dolaşıyor ancak benim yaşadığım sorun avrupa birllği ülkesinden satış yapan satıcının bu Mazda bobin ilanının "100% genuine Mazda" başlıklı olmasıydı. Yan sanayi ise yan sanayi yaz, orjinal OEM ise orjinal OEM yaz. Benim durumda alıcıyı kandırmak sözkonusuydu. O yüzden bobinleri aracıma taktığım halde sahte old fark ettiğim an cıkarıp satıcıya iade ettim. eBay araya girip satıcının paramı iade etmesini sağladı. eBay dışında direk bu sahtecilerin sitesinden almış olsaydım paramın iade olacağını hiç sanmıyorum.

Daha sonra gerçekten orjinal OEM parça aradım Internette ve Amazon.com'da bir satıcının son derece yüksek çözünürlükte 5-6 resmini koyduğu ilandan aldım. Sahte bobinleri kargo+gümrük dahil 425TL'ye mal ederken, orjinal OEM'leri kargo+gümrük dahil 700TL'ye mal ettim. Aynısı Bursa'da y.serviste 1400TL'ydi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabayı aldıktan sonraki aylarda çok yüksek devirlere daha sık çıkmaya başladım ve o yüksek devirde ayağım gazdayken egzosta bazen patlama sesi yapıyordu. Ayağı gazdan çektikten sonra daha düşük tonda gelen patlama sesinden farklı bir sesti o. Onun dışında motorun hiçbir sorunu yoktu (soğukken çalıştırma, rölanti falan).

Egzostan gelen o patlama sesinin bir soruna işaret olduğunu biliyordum ancak arkadaşlar onu sorundan çok araca hava katan güzel birşey olduğunu söylüyorlardı. Servise sorduğumda ise katalitik konvertörün iptal olmasına bağladılar. Yetkili servise ise gitmeye fırsat olmadı fakat RX-8 rutin bakımında bobin değişimi yer almayan bir şeydi yani gitsem sorsam bile kaynağının eskiyen bobin olduğunu söyleyeceklerini sanmazdım ve kaldı ki araç önceki sahibinde o yetkili servise gitmişti hep ve nitekim ateşleme bobinlerinin değişmesi gerektiğini hiç söylememişler.

sorunun ateşleme bobininden kaynaklandığını ise buji  ve buji kablosu parçalarını sıra ile yenileyerek anlayabildim. Önce bujileri yeniledim ve baktım ses aynen devam ediyor. Buji kablosunu değiştireceğim sırada ateşleme bobinlerine gözüm takıldı, üstündeki parça kodundan fabrika çıkış olduğunu doğruladım, yani 7 senedir aynı bobinler takılı kalmış! O yüzden buji kablolarını değiştirmeden (sorunun sadece ve tek bobinlerden kaynaklandığını doğrulayabilmem için) bobinleri yeniledim ve... sorun ortadan kayboldu.

Benim araç rolantide küçük patlamalar oluyor ancak yüksek devirde böyle bir durumla karşılaşmadım yada farketmiyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araç rolantide küçük patlamalar oluyor ancak yüksek devirde böyle bir durumla karşılaşmadım yada farketmiyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Rölantide küçük patlama diyebileceğimiz ses olmaması lazım. Ancak egzosta bazen ufak tefek "homurdanma" şeklinde sesler gelebilir.

Benim bahsettiğim kendi yaptığım tüm bakımlardan sonra patlama sesine tamamen elveda dedim. Patlama dediğimiz olay, yanmamış benzinin egzosta aniden yanması sonucu oluşan ses ve otomobilde amaç benzini motorun yanma odasında yakmak amaç ise  her açıdan saçma ve kabul edilemez bir durum yani.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.