Jump to content

Motordan Gelen Vuruntu Sesi


eraydogan38
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar uzun bir aradan sonra merhabalar.Arabamın motorundan garip sesler geliyor.İlk önce vuruntu sesini izah ediyim. Arabayı ilk çalıştırdığımda biraz vuruntu oluyor gaz verince kesiyor.Fakat belli bir kilometre gidip motor ısındıktan sonra 'tak tak tak' diye vurmaya başlıyor(araç rolantideyken yapıyor araba kalkınca kesiliyor.Ayrıyetten ara gaz vericede ses kesiliyor fakat 2. kırmızı ışıkta tekrar başıyor)(bu ses için sanayiye götürdüm motorcu bana yağını suyunu eksik etme bu sesden bişey olmaz dedi :( ) Sıra geldi ikinci sıkıntıma ; motor sanki turboluymuş gibi vakum sesi gibi bi ses gelmeye başladı.Gazı verdikçe ses artıyor. Tecrübeli arkadaşlarımdan,üstadlarımdan ne yapmam gerekiyor söylerlerse memnun olurum. Şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk sesin lifter (fincan) sesi olması büyük ihtimal, usta sorun olmaz dediyse lifter sesi olabilir...

http://www.mazdaclubtr.com/8337/lifter-sesi-itici-sesi-cozumu-nedir-practica-familia-lantis/

Konuyu incelemeni tavsiye ederim.

Abiciğim teşekkür ederimde ilgilendiğin için 6 sayfanın 6 sınıda okudum kesin bi çözüm yazan olmamış, benim yapabileceğim nedir bu lifter sesini durdurmanın kesin çözümü?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiciğim teşekkür ederimde ilgilendiğin için 6 sayfanın 6 sınıda okudum kesin bi çözüm yazan olmamış, benim yapabileceğim nedir bu lifter sesini durdurmanın kesin çözümü?

O konuda çözüm yolları mevcut, bir kez daha okumanı tavsiye ediyorum, özellikle "vuvuzela" muhabbeti içeren yazıyı...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk sesin lifter (fincan) sesi olması büyük ihtimal, usta sorun olmaz dediyse lifter sesi olabilir...

http://www.mazdaclubtr.com/8337/lifter-sesi-itici-sesi-cozumu-nedir-practica-familia-lantis/

Konuyu incelemeni tavsiye ederim.

katılıyorum mevcut konuda epey bir açıklanmış bu mevzu, ikinci probleme gelince rölantide vede gaza basınca oluşan vakum sesi karbüratörden çıkmış bir vakumlayıcı hortumu olabilir kaputu açıp iyice karbüratörün sağını solunu bütün hortomları vede karbüratörün arkasındaki kör tapa ile kapatılmış hava girişini kontrol et i hava filtresinin tam doğru yerine otorduğundan emin ol, hava alıyor olması muhtemeldir.

      Bu vakumlama sesi kesilince motorda düzene girebilir vede vuruntu kesilebilir çünkü bizim araçlarda herşeyi bu hava vakumlayıcı düzenleyiciler yönetir, aynı durum bir arkadaşın sedanında olmuştu, tamircinin biri karbüratörü sökmüş vede vakumlayıcı hortumlarını yanlış takmıştı araba dizel gibi çalışıyodu beni aradı gidip düzelttim, arabada saat gibi oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben önermiyorum bu tip katkı vede kimyasalları zaten aracın normalinde böle bir ses yok ise problemi bulmak vede çözmek gerek , bu tip katkılar bence geçiştirmek sayılır, faydalı olcağıda kesin değil çünkü sesin lifterden kaynakladığı tam net değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katılıyorum mevcut konuda epey bir açıklanmış bu mevzu, ikinci probleme gelince rölantide vede gaza basınca oluşan vakum sesi karbüratörden çıkmış bir vakumlayıcı hortumu olabilir kaputu açıp iyice karbüratörün sağını solunu bütün hortomları vede karbüratörün arkasındaki kör tapa ile kapatılmış hava girişini kontrol et i hava filtresinin tam doğru yerine otorduğundan emin ol, hava alıyor olması muhtemeldir.

      Bu vakumlama sesi kesilince motorda düzene girebilir vede vuruntu kesilebilir çünkü bizim araçlarda herşeyi bu hava vakumlayıcı düzenleyiciler yönetir, aynı durum bir arkadaşın sedanında olmuştu, tamircinin biri karbüratörü sökmüş vede vakumlayıcı hortumlarını yanlış takmıştı araba dizel gibi çalışıyodu beni aradı gidip düzelttim, arabada saat gibi oldu.

Abi şu kabrübatörün bi fotoğrafını çekebilirmisin hava vakumlayıcı hortumlarının sana zahmet.Bende o resme göre bağlayayım hortumları..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tam tersi rölantinin düşüp stop etme derecesine düşmesi gerekir hava almayan arabada , galiba yanlış bir ifade olmuş sayın greystone.

bu aradaeraydoğan  kardeşim fotoları bırakayım bir bakın.

[smg id=8590]

[smg id=8589]

[smg id=8393]

ben birkaç tane bıraktım ama epey bir foto var benim albümlerimde oradan bakabilrsin.

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?action=media;sa=album;in=1135

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest greystone

tam tersi rölantinin düşüp stop etme derecesine düşmesi gerekir hava almayan arabada , galiba yanlış bir ifade olmuş sayın greystone.

bu aradaeraydoğan  kardeşim fotoları bırakayım bir bakın.

[smg id=8590]

[smg id=8589]

[smg id=8393]

ben birkaç tane bıraktım ama epey bir foto var benim albümlerimde oradan bakabilrsin.

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?action=media;sa=album;in=1135

tüm delikleri kapatmadan radyatör tarafındakileri kapatınca rölanti artıyor yani sağ taraf açık kalıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende tüm her taraf kapalı vede hava alacak yer yok, sadece ana ahava girişi aktif,  hava filtresinin ana girişini kapatınca araba stop ediyor, zaten o seviyeye gelmeyene kadar bilinizki muhakkak bir hava kaçağı vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest greystone

bende heryer açık hiç biryer bandlı değil. motorun sol tarafındaki ve manifold üstündeki motorun ortadaki deliği kapatınca sağ taraf açık kalıyor soğuk hava alma deliği orası açık olunca hava az girmeye başlıyor  ve yakıt karışımı zenginleşiyor olabillir bu yüzden rölanti artıyor sanırım. Hava aldığı zaman her tarafıda kapatsam rölantide oynama olmuyor :D . Her tarafı kapatınca zaten senin dediğin gibi istop ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ağabeylerim,üstadlarım,ustalarım sesin videosunu çektim.İlk başta fanda çalışıyor ama uğultu sesi ve vuruntu sesi 40. saniyeden sonra belli oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama bu şekilde benim bişey demem imkansız, neden derseniz araçta bir kaç farklı ses var, tam sübap sesi değil, arada ugultu var dediğiniz gibi, birde ilginç olan şuki videoda sesler çok farklı algılanabiliyor, bende çekmiştim arabamın motor videosunu ve sonra izlerken çok farklı gelmişti, yani böle video üzerinden kesin net konuşmak yanlış olur, yani sübap sesi var gibi ama uğultuya sebep olacak bir çok faktör var, kasnak, kayışlardan herhangi biri, triger, yani alternatif çok, bizzat bakılmadıktan sonra problem anlaşılmaz, araştırıp iyi bir usta bulman gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama bu şekilde benim bişey demem imkansız, neden derseniz araçta bir kaç farklı ses var, tam sübap sesi değil, arada ugultu var dediğiniz gibi, birde ilginç olan şuki videoda sesler çok farklı algılanabiliyor, bende çekmiştim arabamın motor videosunu ve sonra izlerken çok farklı gelmişti, yani böle video üzerinden kesin net konuşmak yanlış olur, yani sübap sesi var gibi ama uğultuya sebep olacak bir çok faktör var, kasnak, kayışlardan herhangi biri, triger, yani alternatif çok, bizzat bakılmadıktan sonra problem anlaşılmaz, araştırıp iyi bir usta bulman gerek.

Gürhan Abi ilgin alakan için Teşekkür ederim.Abi bu uğultu başladığından beri göstergeler(Yağ,elfreni vb) hafif bişekilde yanıyor; uğultunun nedeni şarj dinamosu olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mantıklı bir yaklaşım ama böyle bir şey olsa önce akü lambasının yanması gerekmez mi? Eğer diğerler ile birlikte akü lambasıda belli belirsiz yanıyorsa veya tam yanıyorsa evet şarj dinamosundan olabilir...

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimde muhtemelen iticilerden geliyor. ama 1 dk sonra vuruntu sesi ya da dizel gibi çalışma sesi kesiliyor.

Stereo ses kaydı yapabilen cep telefonları var, mesela bendeki  :)  Motorola xt910. belki bu sayede  motor sesini internet üzerinden orjinal bir şekilde alabiliriz. bir deneme yapacam bakalım  :jedi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...