EgeG

Mazda Daha da Büyüyor !!!

Yeni nesil SKYACTIV modellerinin gördüğü büyük ilgi, Mazda Motor Corporation’ı Hiroşima fabrikasında SKYACTIV motorunun üretim kapasitesini dörtte bir oranında arttırmaya yöneltti. Yapılan genişletme çalışmaları 2014 yılının sonunda tamamlandığında, yıllık üretim kapasitesi 800.000 adetten 1.000.000 adede yükselecek ve aynı zamanda fabrikayı daha esnek hale getirecek.

Mazda, bu girişimin bir parçası olarak, fabrikada yeni ve çok yönlülüğe sahip bir motor işleme hattı kuracak. Buna ek olarak, MZR motorlarının montajı için kullanılan mevcut üretim hattı da, SKYACTIV motorlarının üretimi için bakımdan geçirilecek. Mazda, dört silindirli SKYACTIV-G benzinli motorlar ve SKYACTIV-D temiz dizel motorlardan oluşan bir seri sunuyor.

Üretim kapasitesinin arttırılması, Mazda’nın global satışlarını 2016 yılına kadar 1.7 milyon adede çıkarma hedefinin önemli bir parçasını oluşturuyor. Bu motorların yaklaşık %80’inin SKYACTIV teknolojisine sahip olması bekleniyor. SKYACTIV motorları, Hiroşima fabrikasının ötesinde, Çin’de bulunan ve üretime Haziran 2013’te başlayan Changan Ford Mazda Engine Co. bünyesinde de üretiliyor. Bu motorların üretimi, içinde bulunduğumuz mali yılın dördüncü çeyreğinde başlayacak ve Mart 2014’te sona erecek olan Mazda Motor Manufacturing de Mexico S.A. de C.V. bünyesinde Meksika’da da üretilecek.

Kaynak:otogündem

news_31_Jan_2012.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın kısa vadeli plan yapmadığını her tartışmada dile getirdim... Çekikgözlü insanların vardır bir bildiği demiştim.

En çok satan olmasınlar ama en kaliteli ve prestijli olmaya devam etsinler yeterli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Skyactiv araçlar Türkiye'de de oldukça yankı uyandırmış durumda arkadaşlar..

Ne zaman bir otomobil testi incelesem, altındaki yorumları dikkatlice okuyorum. Yorum yapan insanlar, testi yapılan otomobili, çoğunlukla Mazda'yı referans gösterip, Japon otomobilleriyle karşılaştırıyorlar. Sorunsuzluğunu, düşük bakım maliyetlerini, Skyactiv teknolojilerinin getirdiği düşük yakıt tüketimini övüyorlar.

Karşılaştığım son örnek, Seat Leon 1.4 TSI testinden, yapılan yorumları okumanızı öneriyorum.

http://onurkoray.blogspot.com/2013/10/seat-leon-14-tsi-fr.html

Bence, insanlardaki bu potansiyel Mazda sevgisi, Yeni Mazda3'ün satışına da yansıyacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunlar süper haber fakat eksik olan konu reklam tanıtım dergi gazete vs vs

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Skyactiv araçlar Türkiye'de de oldukça yankı uyandırmış durumda arkadaşlar..

Ne zaman bir otomobil testi incelesem, altındaki yorumları dikkatlice okuyorum. Yorum yapan insanlar, testi yapılan otomobili, çoğunlukla Mazda'yı referans gösterip, Japon otomobilleriyle karşılaştırıyorlar. Sorunsuzluğunu, düşük bakım maliyetlerini, Skyactiv teknolojilerinin getirdiği düşük yakıt tüketimini övüyorlar.

Karşılaştığım son örnek, Seat Leon 1.4 TSI testinden, yapılan yorumları okumanızı öneriyorum.

http://onurkoray.blogspot.com/2013/10/seat-leon-14-tsi-fr.html

Bence, insanlardaki bu potansiyel Mazda sevgisi, Yeni Mazda3'ün satışına da yansıyacaktır.

Valla benim de dikkatimi çekiyor, donanımhaberde falan okuyorum yeni mazda 3 forum başlıklarında yüzlerce mesaj yazılı. Yeni 6'yı 117,000 lik fiyata rağmen alınabilir görüyor insanlar. Birşeyler değişiyor sanırım:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son 2-3 senedir Mazda daha bir bilinir oldu aslında.Mazda 3 son kasaları baya bir tanınırlık sağladı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son 2-3 senedir Mazda daha bir bilinir oldu aslında.Mazda 3 son kasaları baya bir tanınırlık sağladı.

Katılmıyorum... Mazda 1990 yılından 2000'li yılların ortasına kadar çok iyi gidiyordu... Hem bilinirlik hemde satış konusunda. Malum kişiler sayesinde mazda hem satılmamaya hem de parçası pahalı denilmeye başlandı ve piyasası çöktü... Yoldan çevirdiğiniz bir kaç kişiye ben mazda almak istiyorum diye sorun bakalım, alacağınız cevap ne olur??

323 F kasayı ilk gördüğüm gün hala gözlerimin önünde, 626'ları yakından gördüğümde dibim düşmüştü...

Genel anlamda bakarsak yeni yeni bu seviyeye geliyor diyebiliriz hatta diyemiyoruz bile.

:)

Ben 2014 yeni kasalardan iyi bir patlama bekliyorum ama.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Katılmıyorum... Mazda 1990 yılından 2000'li yılların ortasına kadar çok iyi gidiyordu... Hem bilinirlik hemde satış konusunda. Malum kişiler sayesinde mazda hem satılmamaya hem de parçası pahalı denilmeye başlandı ve piyasası çöktü... Yoldan çevirdiğiniz bir kaç kişiye ben mazda almak istiyorum diye sorun bakalım, alacağınız cevap ne olur??

323 F kasayı ilk gördüğüm gün hala gözlerimin önünde, 626'ları yakından gördüğümde dibim düşmüştü...

Genel anlamda bakarsak yeni yeni bu seviyeye geliyor diyebiliriz hatta diyemiyoruz bile.

:)

Ben 2014 yeni kasalardan iyi bir patlama bekliyorum ama.

  Komik olabilir ama ben o malum firmada çalışıyorum halen (: Mazdayada yıllardır biniyorum.Evet eskiden iyi bilinirdi ama bir dönem malum firmam sayesinde kayboldu ortadan. Bu arada yeni bir genç nesil yetişti ve Benim bindiğim mazdaların mazda diye bir marka olduğunu çoğu bilmezken ve abi bu ne çin malımı ,yok kore malımı derken ve ben herzaman açıklama yaparken ve Mazdayı iyi bilenlerde yaşlanmışken (: son 2-3 senedir gençler arasında Mazda 3 bilmeyen , yav o kasalar çok güzel aslında diyenler ve Japon olduğunu bilenler çoğaldı.Artık Mazda 3 görünce hemen hepsi arabayı tanıyor ve buda 3 günde olacak bişey değil ve geleceği için olumlu.Önemli olan markanın tanınırlığı ve yeniden eski günlerdeki gibi tanınırsa o zaman eski günlerine dönebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Komik değil, çalışan kesimin bir patronu var ve sen o patronun emrinde çalışıyorsun buna saygım sonsuzdur...

Ancak; o patronun bu markaya verdiği zararı dünya alem bir araya gelse yapamazdı. Tepkim bunadır.

Bu gün;

Mazda mı? Uzak dur... Parçası bulunmuyor ve ateş pahası, satamazsın elinde kalır, çok iyi arabaları var ama tutulmuyor.

Gibisinden sözleri mazda için duyuyorsak bu tamamiyle malum kişilerin eseridir... Şimdi başka sektörlerde ceplerini dolduruyorlardır ama ilahi adalet bir gün karşılarına çıkacaktır...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gençler arasında mazdayı bilen mi çoğaldı?? :D

Maalesef katılamıyorum... Gençler mercedes bmw lambo bugatti şirokko camarodan başka araba konuşmuyor maalesef :D bugün bir arkadaşa mazda6yı gösterdim al bunun adı mazda6 dedim. Bana neey rx6 mı bu? Diyor :D mazda dediğin rx8dir diğerleri dandik diyenler de zaten çoğunluk.

40 yaş ve üstü kesim mazdalara hayran ondan eminim fakat 90 doğumlular kuşağı mazdanın msini bilmiyor.. Safkan sürüş zevki, güvenilirlik diyince bön bön bakıyorlar sonra ikinci el bmw fiyatlarına bakmaya başlayıp youtubetan saçma sapan videolar izliyorlar :D izlerken de pek insancıl olmayan sesler çıkarıyorlar. Bir arabanın 5 snde 100 yapması günümüz gençlerini bir hayli etkiliyor.. :D

Maalesef 85 jenerasyonundan itibaren kimse mazdayı bilmiyor :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Komik değil, çalışan kesimin bir patronu var ve sen o patronun emrinde çalışıyorsun buna saygım sonsuzdur...

Ancak; o patronun bu markaya verdiği zararı dünya alem bir araya gelse yapamazdı. Tepkim bunadır.

Bu gün;

Mazda mı? Uzak dur... Parçası bulunmuyor ve ateş pahası, satamazsın elinde kalır, çok iyi arabaları var ama tutulmuyor.

Gibisinden sözleri mazda için duyuyorsak bu tamamiyle malum kişilerin eseridir... Şimdi başka sektörlerde ceplerini dolduruyorlardır ama ilahi adalet bir gün karşılarına çıkacaktır...

;)

Aynı fikirdeyim sizinle veli abi aslında ama naparsın işte.Aynı tepkiyi bende gösteriyorum.

Gençler arasında mazdayı bilen mi çoğaldı?? :D

Maalesef katılamıyorum... Gençler mercedes bmw lambo bugatti şirokko camarodan başka araba konuşmuyor maalesef :D bugün bir arkadaşa mazda6yı gösterdim al bunun adı mazda6 dedim. Bana neey rx6 mı bu? Diyor :D mazda dediğin rx8dir diğerleri dandik diyenler de zaten çoğunluk.

40 yaş ve üstü kesim mazdalara hayran ondan eminim fakat 90 doğumlular kuşağı mazdanın msini bilmiyor.. Safkan sürüş zevki, güvenilirlik diyince bön bön bakıyorlar sonra ikinci el bmw fiyatlarına bakmaya başlayıp youtubetan saçma sapan videolar izliyorlar :D izlerken de pek insancıl olmayan sesler çıkarıyorlar. Bir arabanın 5 snde 100 yapması günümüz gençlerini bir hayli etkiliyor.. :D

Maalesef 85 jenerasyonundan itibaren kimse mazdayı bilmiyor :D

  Ege kardeşim doğrusunda , zaten çok büyük bir popülariteden bahsetmiyorum ben , sadece aradaki 10 yıllık kayıp yavaştan aşılıyor. İki binli yıllarda genç olan kesim inan hiç bilmiyodu ve şu anda tekrar bilinirliği artıyor diyorum , eskisi gibi bir konuma gelmesi ise illaki zaman alacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üretime çin'in karışması kötü olmuş yanlız

Bir çok noktada Çin'in olması bence kötü değil iyidir... İşçiliğin ucuzlaması ile bir çok şey alınabilir seviyelere geldi...

Çin ile birlikte ancak kalite sorgulanabilir ve bu doğrudur.

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üretime çin'in karışması kötü olmuş yanlız

Bugün birçok dev markanın üretim üssü Çin.Nasıl mal istersen öyle mal üretiliyor Çinde.Sorun yok yani...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın örneğin bir opel gibi büyümesi bence Türkiye'de imkansıza yakın. Neden; iyi araba üretmek başka bir şey, iyi araba pazarlamak başka bir şey. Türkiye'de ki çok satan arabalara bakın çok mu kaliteli, aksine vasatın altında kalite bakımından ama adamlar satmak için deli gibi reklam yapıyorlar tv kanallarında, hergün gazete alıyorum çarşaf çarşaf reklamlar görüyorum, web sitelerine bile reklam veriyorlar ve gerçekten satıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

size mazdayı yeni tanımaya başlayan birinin gözünden yazayım, daha önce genel olarak opel, vw , bmw, mercedes gibi hep alman markaları kullandım, 2-3 aydır kendime sorunsuz bir araba bakmaya başladım ve ilk aklıma gelen marka honda oldu, artık alacağı arabada ilk baktığım şey az sorun çıkarması ve herkes honda tavsiye etmeye başladı, sahibinden.com dan honda bakarken bir de mazda ya bakayım dedim, ve sonra mazda 3 modeli ile karşılaştım, ilk etapta beni cezbeden fonksyonel donanımın çok olması oldu en son sattığım bmw 5 kasa aracıma donanım olarak ve tabiki benimde bütceme uygun olarak en optimal secenek mazda 3 olduğuna karar verdim, otomobil dünyasını yakından takip eden biri olarak inanın mazdalar hakkında hemen hemen bilgim yoktu diyebilirim, mazda almaya karar verdim dediğimde etraftaki herkes parça sıkıntısı ve 2. eli olmadığından mazdanın iyi bir secenek olmadığından dem vurmaya başladı ama ben kendimde araştırmak istedim ve bu formu buldum ve sayenizde çok şey öğrendim, geleli m mazdaya herale bugüne kadar mazda 2000 yılların başından beri maalesef geriye gitmekte, bunda arabaların kalitesinden daha çok satış ve pazarlama stratejilerinin yanlış olduğu düşüncesindeyim, maalesef ne kadar kaliteli bir otomobil olsada şuan türk insanın çoğunluğunun gözünde olumsuz bir etki bırakmış durumda, eğer mazda ülkemizde yeniden doğmak istiyorsa yeni modeller bunun için bir şans, eğer doğru pazarlama ve satış stretijisi uygulanırsa mazda çok büyür, kaliteli, güvenilir, yaygın ve ucuz servis maliyetleri , parça bekleme sorunu olmaması gibi etkenler çok önemli, ayrıca bence piysaya rakiplerinden çok reklam ve daha ucuz otomobiller ile girmeli, bu ileride çok büyük fark yaratabilir, birde 2. el olayı var mesela vw marka araçların 2. elinin çok yüksek  rakamlarda olmasında en büyük etken vw satıcılarının kendi araçlarını satın alırken çok yüksek fiyatlardan ve 2. el kaybı az olmasından kaynaklı, eğer mazda da böyle bir strateji izleyebilirse bu zinciri kırabilir bence....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.