apojitsu

Yanlış Direksiyon Yağı Tercihi

Bu konuda 26 ileti var

evet arkadaşlar bir yetkili servis fiyaskosuyla daha karşınızdayım :hi:

bu sefer, önceki başımdan geçen şanzıman yağı fiyaskosu gibi yine bir hidrolikle başım beladaydı. bu sefer direksiyon hidroliği, yani atf yağı belalımdı :sopa:

sıkıntılar:

1- direksiyonun yolda aşırı hissiz kalması,

2- yoldaki izlere ani dalmalar,

3- dönüş sonrası toplamalarda isteksizlik,

4- olduğu yerde, özellikle temiz yerlerde lastiğin çok sıkı tutunduğu zamanlarda direksiyonu sağa sola çevirirken direksiyon kutusunun oralardan tırrrrtttt diye uzun tıkırtılar gelmesi,

5- direksiyon powerından çok inceden sürekli yağsız kalmış gibi cıyırtı sesi gelmesi. (çok inceden geldiği için bazılarının farkına varamayacağı şekilde)

malum bu izlenimlerim sonucu aracın yetkili servisteki bakım geçmişini kurcaladım. önceden otomatik şanzıman yağı olarak yanlış yağ kullanıldığını yazmıştım hatırlarsanız. bununda aynı nedenden olduğunu düşündüm ve o tahmin ettiğim sonuca, o meşhur, servisin delik gördüğü her yere koyduğu mobil atf 320 yağına ulaştım :sopa: bu, benim aracımın direksiyon kutusu için yanlış bir yağ. olması gereken DEXRON II gereksinimlerini karşılayan bir yağ. ama bu adamların koydukları DEXRON III gereksinimlerini karşılıyor. yanlış koyulan yağ daha ince, yoğunluğu daha az ve parlama noktası daha düşük. doğru olan yağ ise daha yoğun, daha kalın ve daha yüksek ısılara dayanıklı...

velhasıl yanlış yağı direksiyon kutusunun üstündeki rekoru sökerek boşalttık. yerine 850 ml mobil atf 220 koyduk. bu arada direksiyon sisteminin tamamı zaten 870 ml atf alıyor. yani tamamını boşalttık yanlış yağın...

şimdi mi?

1- direksiyon hisleşti, acayip oldu :egy:

2- dalmalar olması gerektiği seviyeye geldi,

3- direksiyon deli gibi topluyor,

4- olduğu yerdeki çevirmelerdeki tırıltıdan eser kalmadı (bazıları bu tırıltı için direksiyon powerı arızalı demişlerdi. bende içimden hassss..... demiştim ;D )

5- direksiyon pompasıda hayata döndü. zırıltı cıyırtı falan kalmadı.

bu işi çözmeyip yanlış yağ ile devam etseydim;

1- direksiyon pompasının millerinin, kanatlarının aşınması,

2- direksiyon kutusu burçlarının aşınması,

3- direksiyon kutusu ve powerın tamiri için 400-600 tl civarı para,

4- trafikte ani manevralarda oluşacak bi kaza,

5- bunun nedenini anlamak için yorulmuş bir kafa

gibi sorunlarım olacaktı :hi:

demek ki neymiş? yetkili servis her şeyi bilmiyormuş, her şeyi doğru yapmıyormuş. bir şoför kendi arabasının ustası olacak. benim gibi >:D >:D>:D:hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

atf

automatic transmission fluid değil midir?

dot2 hidrolik yerine atf mi koymuşlar...

siz fren hidroliğinizi de kontrol edin ilk fırsatta... bir de direksiyona atf konduğunu nereden bildiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

atf

automatic transmission fluid değil midir?

dot2 hidrolik yerine atf mi koymuşlar...

siz fren hidroliğinizi de kontrol edin ilk fırsatta... bir de direksiyona atf konduğunu nereden bildiniz?

evet, atf otomatik şanzıman yağıdır ama direksiyon sistemlerinde de kullanılır. dot serisi fren için kullanılıyor. zaten kullanma klavuzunda ve servis kitapçığında da dexron II atf yazıyor. direksiyon sistemine atf konması yanlış değil ki. doğru olan bu. sadece yanlış gereksinimlerde bir yağ koymuşlar o kadar...

fren hidroliğinide kontrol ettim zaten. onda herhangi bir sıkıntı yok. sarı dot sıvısı ;)

ismail1903 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim sıkıntı buraya taşınmış :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arada yukarıda yazdıklarıma ek olarak akşam bir şeyi daha farkettim. evin önüne doğru inerken sola dönüp kilit taşlı yola giriyorum. direksiyonu sola dönük vaziyette giriyorum bu kilit taşlı yola. dümdüz yolda, yol bozuk bile olsa, giderken tık ses gelmeyen arabadan bu şekildeki bozuk zeminli dönüşlerde, direksiyon dönükken tıkır tıkır ses geliyordu. yağı değiştirdikten sonra buda kesildi 8) yani 15 tl'lik yağ anlayacağınız üzere nelere sebep. yukarıda yazdığım bütün sıkıntılarımı bu 15 tl'lik yağ giderdi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
>:D benim konu kons oldu :2funny: oradan oraya geziyo :2funny: :2funny: :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler verdiğin bilgiler için. Bizler de değişimlerinde dikkat ederiz.,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi yerde direksiyon yağı sorsam bana atf'yi gösteriyorlar, bende diyorum ki; bu otomatik şanzıman yağı değil mi? Evet ama buda direksiyon için kullanılıyor diyorlar, doğrumudur?

Yani otomatik şanzıman yağı direksiyon pompası için kullanılır mı?

Burayı okuyunca iyice kafam karıştı.

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ATF hem otomatik şanzımanda,  hemde direksiyonda kullanılan yağdır, eski model araçlarda her ikisindede ATF dextron II kullanılır ama yeni nesil araçlarda DExtronIII tercih edilmektedir. Burada karıştırılan nokta şuki hidrolik direksiyon denince, herkes direksiyona hidrolik yağının bırakıldığını sanır ama hidrolik direksiyonun yagı tamda otomatik şanzımana konan yağın aynısıdır. Hidrolik yağ ise frenlerde kullanılan yağdır, yani fren hidroliği vede eski model araçlarda DOT3 yeninesil araçlarda DOT4 kullanılmaktadır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ATF hem otomatik şanzımanda,  hemde direksiyonda kullanılan yağdır, eski model araçlarda her ikisindede ATF dextron II kullanılır ama yeni nesil araçlarda DExtronIII tercih edilmektedir. Burada karıştırılan nokta şuki hidrolik direksiyon denince, herkes direksiyona hidrolik yağının bırakıldığını sanır ama hidrolik direksiyonun yagı tamda otomatik şanzımana konan yağın aynısıdır. Hidrolik yağ ise frenlerde kullanılan yağdır, yani fren hidroliği vede eski model araçlarda DOT3 yeninesil araçlarda DOT4 kullanılmaktadır.

Şimdi kafamın karışıklığı netleşti... Teşekkürler Gürhan...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi kafamın karışıklığı netleşti... Teşekkürler Gürhan...

aynen Gürhan'ın yazdığı gibi abi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen Gürhan'ın yazdığı gibi abi...

Bilgileri perçinlemiş olduğun için sana da teşekkürler Abdullah...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi kafamın karışıklığı netleşti... Teşekkürler Gürhan...

rica ederim, saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgileri perçinlemiş olduğun için sana da teşekkürler Abdullah...

:hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu hortlatıyorum forumdaşlar. Yazdıklarınızı okudum ancak aracımın direksiyon hidroliği konusunda kitapçıkta yazanlar kafamı karıştırdı. Kitapçıkta yazan şu şekilde pmg4GJ.jpg

 

Bulduğum yağlar

http://www.castrol.com/en_nz/new-zealand/products/cars/automatic-transmission-fluids/atf-dex-iii.html

http://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/automatic-transmission-fluids/transmax-dex-iii-multivehicle.html

http://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/automatic-transmission-fluids/castrol-atf-dex-ii-multivehicle.html

 

M-III var Dexron II var Dexron III var hangisi ne hangisi öneriliyor iyice karıştı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de bu yağ nereden temin edilebilir diye bilgi verebilirsek :) Yetkili servis dışında satılan yer var mı ?

Aynen O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    E zaten kitapçıkta çok net yazmış, ya ATF MIII  ye  ATF M-V   veya   O ikisini bulamzsan ATF DExtron II kullanabiliyosun , 3 farklı alternatif var hepside uygunmuş demekki.  Tabii yağ markası olarak kaliteli bir marka tercih edebilirisin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.