Guest Orbitus

Ayıplı Otomobil Değişimi Hakkında

Bu konuda 286 ileti var

Sevgili arkadaslar, sifir alinan ve halen garanti kapsaminda olan bir otomobil icin iade veya degisim sartlari nedir ? Net olarak bilen aciklarsa cok memnun olurum.

Burak, burada kufur yasak ama soyle rahat kufur edebilecegimiz bir alt forum acarsan cok makbule gecer.  :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili arkadaslar, sifir alinan ve halen garanti kapsaminda olan bir otomobil icin iade veya degisim sartlari nedir ? Net olarak bilen aciklarsa cok memnun olurum.

Burak, burada kufur yasak ama soyle rahat kufur edebilecegimiz bir alt forum acarsan cok makbule gecer.  :kafa:

Uzun ve meşakkatli bir süreçtir, özellikle bizim ülkemizde... Kusurun ve ayıbın derecesi nedir? öncelikle bunun tespit edilmesi gerekiyor, tespit için sıradan kişiler veya kurumlar değil de tübitak tarzında ciddi kurumların raporları isteniyor olmalı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bayi zedemisin hocam?

Ben de bi ara sıfır diye boyalı BMW satan bir bayi okumuştum bir haber sitesinde. arkadaşlar gelsin yanıtlarlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ay öncesinden yaşanılan ve naklen bana anlatılanı anlatıyım abi :

toyota corolla 1.4 90 hp dizel alan birisi aynı gün içinde aldığı gibi susurluğa doğru yol almış yolda giderken aracın motoru aniden durmuş kapanmış resmen .. baya bi agresif birisiymiş bu adam direk toroya müşteri hizmetlerini arayıp baya bi sinirli ve küfürlü bir şekilde konuşmuş sıfır km araba bu nasıl olur nasıl durur onca para saydım vs diye söylemiş ve tam bir saatiniz var bir saat içinde aynı renk aynı model sıfır km araba buraya geldi geldi gelmedi ( bursanın en ünlü merkezi yeri heykeldir yani istanbul gibi kalabalıktır orası ) bu arabayı heykele çıkarıp öküzlere bağlayıp kocaman pankartlarla sizi rezil edip gezdiririm falan diye tehdit etmiş kapatmış telefonu .. yarım saat içinde çekici üstünde sıfır km arabayla gelmiş evraklar vs herşey tamam sadece plakaları söküp yenisine takmışlar ve eskisini de alıp gitmişler ..

bunu bana direk olaya tanık olan arkadaşım anlattı kendisindede aynı araçtan var resmen şok oldum barış falan dedi ..

diyeceğim şu burası türkiye haklı haksız diye birşeye bakmıyorlar kim borusunu öttürürse o kral muamelesi görüyor .. yanlış anlama abim bugüne kadar yazdığın her arızayı her sıkıntıyı okudum çok çektin gerçekten :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tarz ve terbiye meselesi ile doğrudan ilgili gibi ama şehir efsanesi de olabilir... Benim aldığım sıfır km araç 5 bin km yapmadan şanzıman dağıttı, ne  küfür ettim ne bağırdım çağırdım, sadece garanti başvurumu yaptım... Kapımın önünden çekici ile aldılar, götürdüler komple şanzıman yenileyip geri aynı şekilde teslim ettiler...

Öncelikle yapılması gerekin yolları izlemek gerekiyor, yoksa en fazla bağıran haklı gibi bir konum ortaya çıkabilir bu da hoş değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili arkadaslar, sifir alinan ve halen garanti kapsaminda olan bir otomobil icin iade veya degisim sartlari nedir ? Net olarak bilen aciklarsa cok memnun olurum.

Burak, burada kufur yasak ama soyle rahat kufur edebilecegimiz bir alt forum acarsan cok makbule gecer.  :kafa:

Sıkıntı nedir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana da ilk okuduğumda şehir efsanesi gibi geldi. Benim enişte Bmw'de servis bölümünde çalışıyor. Bu güne kadar kaç müşteri telefonla olsun, yüz yüze olsun. Bir sürü tehditvari konuşmaları olmuş. Şirketin önüne gelip, aracını yakacak olan mı

Taksim meydanına gazetecileri çağırıp, otomobilini vurup,kırıp, yakacak olan mı

Uçurumdan aşağı itekleyecek olan mı

Daha bir sürü aklıma gelmeyen söylemleri olmuş, müşterilerinin. 12 yıldır çalışıyor, daha bir tane söylediğini yapan, müşteri görmedim dedi. Yine aynı şekilde müşteri böyle tehdit ediyor diye, müşterini isteğinin yapıldığını da görmedim demişti.

Şikayetler alınır, yasal süreç başlar. Kanunların belirlemiş olduğu ayıplı mal kuralları var. Bunları kapsıyor mu kontrol edilir. Ama Türkiye'de malum adaletin işleme süresi nasıl işliyor. Allah kolaylık versin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben hiç sıfır araç almadım şu ana kadar ama , arada bir alım satım sözleşmesi vede garati sözleşmesi olması gerekir diye düşünüyorum tahminen, bence mevcut şartlar bu sözleşmelerde bellidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tc de en çok ses çıkaran haklı maalesef.

Türkler işlerine sıkı bir şekilde sarılmalılar. kişi ayrımı yapmamalılar.

benzer olayları ben bilgisayar sektöründe yaşadım.

herkesin sorununa çözüm aranmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben hiç sıfır araç almadım şu ana kadar ama , arada bir alım satım sözleşmesi vede garati sözleşmesi olması gerekir diye düşünüyorum tahminen, bence mevcut şartlar bu sözleşmelerde bellidir.

Kanunen araç satış sözleşmesi gibi bir şeyin olması mümkün değil... Ancak garanti belgesinde yazılan şartların olduğu bir gerçek...

Burada yapılması gereken şey; garanti şartlarını iyi inceleyip ve ona göre başvuruda bulunmak ve üreticinin belirtmiş olduğu şartların yerine getirilip getirilmediğini kontrol ettirmek...

Tekrar geçmiş olsun, kolaylıklar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğduğumdan beri araba üzerindeyim; babamın işi icabı hep onun arabalarıyla uğraştım, 14-15 yaşında ehliyetsiz babamın arabalarını sanayiye ben götürürdüm. Sonra 18 yaşında ehliyet aldım. Kendi arabalarım olmaya başladı, eşimin arabaları oldu, nihayet bizim oğlan, iş icabı çok ama çok sayıda şirket arabası kullandım ve görev gereği genelde bakım sorumlulukları da bana aitti. Bunun yanında araba mevzusunda çevre sürekli bana sorar, genelde yönlendirmeye çalışırım ama çoğu arkadaşıma, akrabama hep ben almışımdır arabaları. Bu arabadan iyi anladığımdan değil, sadece çok haşır neşir olduğumdan. Şu anda çalıştığım şirket oldukça büyük, yüzlerce ve her türlü araba var, hepsinin sahibi arkadaşım konuşuruz, birisi yağ değişmine gittiği zaman mutlaka haberimiz olur, bu derece araba geyiği yoğundur.

Gel gelelim bu özetlediğim hayat hikayemde her türlü sorunla karşılaştım, herşeyi duydum, hatta forumda da tüm sorunları takip ediyorum, fakat başıma gelen artık sınırları aştı.

Biliyorsunuz arabayı 0 km aldım ve 4 ay sonra 2 yaşında olacak. Henüz 20.000 km'de ve benden başka arabaya binen olmadı. Sadece bir kez valeye verdim park etsin diye. Toplam 2 yada 3 gün de hanım kullandı.

Bu 18 ayda yaşadıklarım; detaylarını biliyorsunuz, kısa kısa yazacağım.

1) Yolda kaldım, fabrikasyon bir hatadan baskı balata arızalandı. Komple değişti.

2) Birkaç hafta sonra arabadan garip takırtılar gelmeye başladı; orta aksın girdiği yerde conta gibi bir parça takılmamış, onu yaptılar. Baskı balata değişimi esnasında kontrolü ve yapılması unutulmuş. Neyse garantiden yapıldı, tabii ben tekrar servise gitmek zorunda kaldım.

3) Araba yanacaktı neredeyse, fabrikasyon bir hatadan dolayı mazot borusu patlamış. Değişti.

4) Ön cam patladı, kullanım hatası, camı değiştirdik.

5) Cam değişimi esnasında servis herşeyin ırzına geçtiğinden; yağmur sensörü arızalanmış, garantiden değişti. Silecek suyu problem yarattı, boruları bağlamamışlar. Tabii ben bunların herbiri için her defasında servise gitmek zorunda kaldım. Parça olmadığı için tekrar tekrar gitmek zorunda kaldım.

Herşey tamam derken; birkaç haftadır arabadan acayip sesler gelmeye başladı, performans düştü, yakıt tüketimi yükseldi vs.... Önce dizel araba her türlü ses çıkar dedik ama buna inanmayın arkadaşlar, dizel arabanın kendine has sesi vardır; pimpiriklenin ve servise götürün arabanızı. Neyse bana yine servis yolları, bir de ne göreyim;

Arabada o kadar çeşit ses buldular ki 3 türlü problem tespit ettiler: servise bıraktım, arabam yine serviste yatıyor, bakalım ne zaman çıkacak.

6) Bir tıslama türü ses; turbo kaçırıyormuş, biraz sıktılar ama ses devam, turboda problem varmış, söküp bakacaklar.

7) Bir şıkırtı sesi de vardı; enjektörlerden dediler, söküp bakacaklarmış, bir daha programlayacaklarmış. (ne demekse anlamadım)

8 Trigger setinden de şüpheleniyorlar...Ona da ayrıca bakacaklarmış

9) Son iki aydır ( evin önündeki park ettiğim yokuştan) direksiyon tam sağ veya tam sol durumda kalkış yaparken sol önden acayip bir ses geliyor. Sanki şiddetli bir gıcırtı sesi. Sebebini anlamadılar ama onu da detaylı inceleyip arızayı bulacaklarmış.

Kardeşlerim, abilerim bu nedir yahu. Ben hurda mı aldım, sıfır arabamı. 18 ayda servis zamanlarını da sayarsam hemen hemen her ay servisteyim.

Bu ne rezillik, bu Japonlar bu kadar mı kaliteyi düşürdü. Şimdi bu kadar arıza oldu, acaba diyorum arabayı değiştirme ve iade hakkım var mı ? Aynı hata 3 kez ya da farklı farklı 5 hata olunca değişim hakkım olmuyor mu ?

İşin ilginç yanı, yukarıda yazan sorunların bir kısmına ait şikayetlerin aynısını ya da benzerini forumda görüyorum.

Üstüne üstlük hala şu dandik yol bilgisayarını bile kalibre edemediler.

Diyecek kelime bulamıyorum. Arabayı garantiden değiştirmeyi başaramazsam; 3 yıllık garanti süresince mümkün olduğunca toplatıp, sonra 7 yıl daha binerim artık. Çünkü arabayı bu kadar eziyetten sonra yürür hale getirip sonra da 20.000 TL zararla satmak aptallık olur.

İyi niyet ve moral verici mesajlarınızı bekliyorum.

Araba servisten olduğundan garanti kitapçığı da içindeydi. O nedenle ulaşamıyorum, fakat şu anda elinde olan bir arkadaş, garanti kitapçığında değişim ile ilgili madde varsa bildirirse sevinirim.

Son 10. maddeyi söylemeyi unuttum. Çünkü bunu servise henüz bildirmedim; sıra gelmiyor abi, o kadar sorun var ki hepsini sıraya soktum, işte önümüzdeki 1,5 yıl içinde yavaş yavaş tamamlanacak sorunlar.

10) Kontağı çevirdiğimde araba zaman zaman çalışmıyor. Hiç tık yok.  Fakat ikinci kez çevirince çalışıyor. Bu durum, araç özellikle motor sıcakken oluyor, ayda bir kez falan oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    öncelikle herşey için çok geçmiş olsun Orbitus abi, inanın bu bahsettiğiniz kadar problemi tek araç için mazda markasında hayatımda duymamışdım fakat bir çok problemede servisin neden olduğu açık yani bir yeri yapam derken üç yeri bozan tamir mantığının;

  Umarım problmeler çözülür, fazlada canınızı sıkmayınız , sonuçta bir madde vede kul yapısı, herşeyde bir hayır aramak gerekir, mevcut servisten razı değilseniz çok daha alakalı vede hassas çalışan başka servisleri tercih etmenizi öneririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle büyük geçmiş olsun diyorum... Ben okurken bile gerildim, size Allah sabır versin... Aracın garantiden değişiminin şartlarını tam olarak bilmiyorum, hangi arıza kaç sefer tekrarlanırsa yapılır veya teknik bir kurumdan nasıl bir rapor alınırsa firma değişim yapar araştırmak gerekiyor.

Anladığım kadarıyla mazda dizel motor konusunda yanlış ata oynamış... İlk duyduğumda çok şaşırmıştım; insan nasıl gidip bir fransız markası ile bu konuda anlaşma yapabilir... PSA motorlarının durumu ortadayken bu yanlışlığı nasıl fark edemezler... İnanın Fiat Multijet koysalar o kasaya bu kadar sorunlu olmazdı, kendi marka imajına zarar veriyorlar bence...

Tavsiyem; canınızı sıkmamaya çalışın derim başka yapacak bir şey yok... Zaman ve sabırla umarım sorunlarınız aşılır sizde araçtan keyif almaya başlarsınız.

Sağlıcakla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanki kendi aracıma olmuş gibi üzülerek okudum yaşadıklarınızı ve mağduriyetinizi. Sadece bu değil, bundan öncekiler de öyleydi. Geçmiş olsun, inşaallah çok sıkıntı çekmeden halledersiniz problemlerinizi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşanılan her şey çok can sıkıcı. Umarım her sıkıntınız bir an önce çözülür. Ve tekrar yaşamazsınız inşallah.

Yaşadığınız sorunlardan dolayı aracınızı değiştirebilmeniz, çok zor bir ihtimal. İnşallah bu beklentiniz gerçek olur. Lakin dediğim gibi zor bir ihtimal.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

büyük geçmiş olsun.. inanın çok üzüldüm.bir mazdanın  bukadar sıkıntı verdiğine ilk defa şahit oluyorumm ancak şunuda belirtmeliyim ki servisiniz galiba iyi değil.bi taraf yapılırken diğer tarafı bozmuşlar gibi geldi bana.  umarım sorunlarınız düzelir ve sorunsuz bir şekilde aracınıza binersiniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanın Fiat Multijet koysalar o kasaya bu kadar sorunlu olmazdı, kendi marka imajına zarar veriyorlar bence...

fiat'a laf yok :sopa: commonrail dizeli icat eden ve bunu ilk olarak mercedese satan fiat'tır. şu anda fiat grubu dahil olmak üzere opel, dodge, chrysler, alfa romeo'nun modellerinin 2003 model sonralarının hepsinde, ek olarak fiat, peugeot, citröen ağır ticari gurubunun nerdeyse tamamında fiat'ın multijet dizel motoru kullanılmaktadır 8)

ek olarak taş gibi bir dizel motordur. arkadaşımın çalıştığı şirkette 450.000 km'ye ulaşan, eşşek gibi binilen 1.9 jtd doblo mevcut. sadece bir kere turbo bakımı yapıldı. motora da daha anahtar değmedi 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu dağıtmak istemem ama ben multijet'i yanlış ifade ile cümle içinde kullandım özür... Multijet'in günümüz dizelleri içinde en sorunsuzu olarak değerlendirdiğimi anlatmak istemiştim.

Mazda PSA ile anlaşacağına Fiat ile anlaşıp bu kasalara 1,6 multijet koysaydı harika olurdu.

Konuya dönecek olursak;

Fatih bey sizin sorunlar ilk aracı teslim alırken başlamış ve maalesef devam etmiş üzülerek "pas pas" hikayesini de okudum ve bir kat daha üzüldüm... Vardır bir hayır diyelim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arada sıkıntılarınızın asıl nedeni bence baskı balata değişiminden kaynaklanıyor. şanzıman sökülürken nerdeyse motorun yarısı sökülüyor. geri toplama esnasında illa ki bir yerleri takmayı sıkmayı unutuyorlar. özellikle aracın performansının bir anda düşmesi ve tıısssss lama sesi turbo hortumlarının birinde gevşeklik yada yırtık olduğunun habercisi bence. volvo s60 varken başımdan geçmişti böyle bir olay. turbo bakımı sonrasında baktılar ettiler bulamadılar sorunu. baktım ustalardan iş yok, kendim bulup değiştirmiştim yırtık hortumu...

demek ki neymiş? yetkili servise gitmeyecekmişiz :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

büyük geçmiş olsun.. inanın çok üzüldüm.bir mazdanın  bukadar sıkıntı verdiğine ilk defa şahit oluyorumm ancak şunuda belirtmeliyim ki servisiniz galiba iyi değil.bi taraf yapılırken diğer tarafı bozmuşlar gibi geldi bana.  umarım sorunlarınız düzelir ve sorunsuz bir şekilde aracınıza binersiniz...

Bende aynı düşünüyorum , ayıplı mal denilecek kronik sorunu çözmüşler bundan gerisi hep servis hatası gibi geldi oluyor hep böyle şeyler geçmiş olsun...

Bende aracımı son verdiğimde sis farımın tekinin yerinde durmadığını gördüm , ne oldu dedim kırdınız mı farı , yok abi zaten kırıktı dediler , tabi bu arada ortalığı birbirine kattım :) Tampon söküldü gerçek aydınlandı meğer ben birine arkadan vurduğumda kırılmış , bunlarda bakalım ne olmuş sis farının teki biraz önde duruyor derken kurcalamış yerinden sökmüşler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.