Jump to content

1999 Model Mazda 323 Hız-Devir Değerleri


kalender
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

99 model 323 1.5 aracim lpg li ve baskı balata bir kaç hafta evvel çok sağlam bir usta tarafından aisin marka olanı ile ki bu marka nin orijinal ile aynı olduğnu belirtti usta,değişti.

Sorun şu ki bu problem baskı balata değişmeden önce de vardı,

Düz bir yolda otoban mesela ortalama bir yük ile giderken beşinci vites te devir göstergesi 4000 d/d da aracım ancak 125 km/s kadar çıkıyor,daha hızlı gitmek istersem mesela 140-150 km/s gibi,o zaman motor un en az 5000-5500 d/d ya kadar çıkması gerekiyor.motor un performans göstermesinde bir sorun yok yüksek devirlere rahat çıkabiliyor,ama devir ile hız arasındaki ilişkide bir problem var gibi görünüyor.

Normal değerler bunlar mıdır?

Bence değil ama siz değerli görüşlerinizi belirtirseniz çok sevinirim,baskı balatayı tekrar kontrol ettirmem gerekir mi.

Ben baskı setinin montajı ile ilgili bir sıkıntı olabileceğini düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer bu problem ise, baskı balata değişiminden önce de olduğunu kendiniz yazmışsınız zaten... Ama bana sorarsanız bu bir problem değil...

3000 devirde 110 km yaptığımı hatırlıyorum, buradan yola çıkarsak senin değerlerin de bence normal.

Fakat test yapmak istiyorsan aracının el frenini çek ve 1.viteste kalkmak için hamle yap, aracın kalkıyorsa baskı balatada kaçırma yoktur, ancak aracın bağırıyor ve kalkmıyorsa kaçırma vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer bu problem ise, baskı balata değişiminden önce de olduğunu kendiniz yazmışsınız zaten... Ama bana sorarsanız bu bir problem değil...

3000 devirde 110 km yaptığımı hatırlıyorum, buradan yola çıkarsak senin değerlerin de bence normal.

Fakat test yapmak istiyorsan aracının el frenini çek ve 1.viteste kalkmak için hamle yap, aracın kalkıyorsa baskı balatada kaçırma yoktur, ancak aracın bağırıyor ve kalkmıyorsa kaçırma vardır.

el freni çekili halde araç gidiyorsa sorun yok mu demek mi bu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

el freni çekili halde araç gidiyorsa sorun yok mu demek mi bu?

Araç önden çekişli, el freni arka tekeleri kilitler ve sen 1.viteste aracı el freni çekerek yürütürsen ve araç yürürse baskı balata kaçırmıyor demektir... Bu şekilde şehir turu atın demiyorum ama...

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bu iletiyi dün gece okuduktan sonra yarın sabah işe giderken kendi aracımla denemek istedim. Vites 5 devir daha 3500'de iken tam 120 km hıza çok çok rahat çıktım.

Aracınızın hızı farklı cihazlarla tekrar ölçün derim. Yanılmıyorsam bazı navigasyon aletleri aracın yaptığı hızı ölçüyor. Bulabilirseniz bu aletlerden bulun ve tekrar deneyin.

Şahsen sizin aracınızın 4000 devirde 125 km yapması bana az geldi şahsen. Bir de eğer imkanınız varsa buji ve buji kablolarını yenileyin. Son bir tavsiye daha hava filtresinizi bir kontrol edin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

Sevgili creative maalesef navigasyon cihazı da arabanın hız göstergesi ile aynı sonucu veriyor,

Benim tahminim baskı balata nin montaji ile ilgili bir sorun olduğu yönünde.

Çünkü baskı takımı yeni değişti ve orijinali ile aynı olanı takıldı ama değiştiği günden beri bir anormallik var,vites geçişleri çok kemikli ve vitesler zor geçiyor diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç önden çekişli, el freni arka tekeleri kilitler ve sen 1.viteste aracı el freni çekerek yürütürsen ve araç yürürse baskı balata kaçırmıyor demektir... Bu şekilde şehir turu atın demiyorum ama...

:D

bende olmuyor öyle birşey kanımca? el freni çekili ilen araç gitmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baskı balata değişimi hakkında pek fazla bilgim yok ama aracın gidişatı kesinlikle etkilediğine eminim.

Veli abinin tavsiyelerine kulak vermeni istiyorum. Eğer baskı balatanın değişimi sırasında ustanın bir hatası bile tekerleklere iletilen gücü veya performansı etkileyebilir.

Eğer dediğiniz gibi genellikle ilk viteslerin geçişi sırasında zorlanıyorsanız ve debriyaja tam bastığınıza rağmen dişli sesi duyuyorsanız baskı balatanın sorunlu olduğunu gösterebilir.

Eğer aracınız benzinli ise kesinlikle benzin filtrenizi kontrol etmenizi istiyeceğim. LPG'li ise gaz ayarına, LPG beynini kontrol ettirin. Aracın performansını etkileyen diğer unsurların birkaç tanesini diğer iletimde ilettim size. Buji ve kablolarını baktırın, eğer imkanınız varsa değiştirin. Hava filtrenizi de kontrol ettirmeyi unutmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim,dediğiniz gibi ilk vites lerde özellikle bir ve iki de devriyaj a tam bassam bile dişli sesi oluyor,bir bir sorunun göstergesi gibime geliyor,birde egsoz un son susturucusu içi kum gibi dağılmış Buda belki hızlanma değil ama motor performansini etkiler diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...