Jump to content

Conta Lastiği Neden Yağı Tutamıyor


ali gb
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam Beyler...

Kaçkere Conta lastiğini değiştirdimse, belli bir zamandan sonra conta lastiğinin ordan yağ sızdırıyor, tam altındaki sıcak bölgeye akarak koku ve duman yapıyor. 2 kere değiştirdim. biri 7 ay gitti, sonuncusu da 4 ay gitti. iki de bir conta lastiğimi değiştirecez, yoksa başka bir çözümü var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu contaya sübap kapak veya blok kapağı contası denir, bahsi geçen contanın orjinalini servisten alıcaksınız vede yüzeyleri tertemiz edip  motora oturan yüzeyine hafif bir gres yağı sürüp yaylı,  yani mafsalll kol ile sıkacaksınız, mevcut bahsi geçen kol aşırı şekilde vidaları sıkamaz belli bir ayara kadar sıkar, vede sizin değiştiğiniz contaların sızdırmaya devem etmesinin iki sebebi olabilir ,

conta kalitesizliği vaya aşırı şekilde vidaları sıkma, oradaki vidalar fazla sıkılmaz yoksa contayı ezer vede özelliğini kaybetmesine sebep olur.

[smg id=8006]

[smg id=8003]

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu contaya sübap kapak veya blok kapağı contası denir, bahsi geçen contanın orjinalini servisten alıcaksınız vede yüzeyleri tertemiz edip  motora oturan yüzeyine hafif bir gres yağı sürüp yaylı,  yani mafsalll kol ile sıkacaksınız, mevcut bahsi geçen kol aşırı şekilde vidaları sıkamaz belli bir ayara kadar sıkar, vede sizin değiştiğiniz contaların sızdırmaya devem etmesinin iki sebebi olabilir ,

conta kalitesizliği vaya aşırı şekilde vidaları sıkma, oradaki vidalar fazla sıkılmaz yoksa contayı ezer vede özelliğini kaybetmesine sebep olur.

[smg id=8006]

[smg id=8003]

Saolasın Gürhan hocam bilgiler için. conta lastikleri yan sanayi idi, bu doğru. daha önce bir servise sordum yok demişti. bir kaç tanesine daha sorayım. neden yok dedi anlamadım. herhangi bir mazda servisinde olur. olmasada sipariş verilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ömer yıldır, yan sanayisi de 15 tl  :D

Aynı fikirdeyim, bende aynen orjinal öneriyorum.

inşallah bugun ya da yarın hallederim. teşekkürler arkadaşlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orijinal bulamazsan eğer alacağın yeni conta için farklı projeler üretebilirsin... Silikonlama veya başka bir işlem gibi...

veli abimin dediği gibi orjinalini bulamazsanız würth sıcak conta ile sızdırmayı engelleyebilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün sbm ye gittim. orjinalini buldular. 30 tl miş.

yarın sabah alacam inşallah. bir daha sızdırmaz dediler...

ordan damlayan yağ, eksozun üstüne damlıyormuş, alev çıkarabilir dediler.

bende zaten dün bir lantiscinin uğradığı talihsizliği okumuştum.

benzin hortumu yırtılmış, eksozun üzerine damlamış, ön takım komple yanmış.

hemen şu işi kökünden halledeyim dedim. Allah korusun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün sbm ye gittim. orjinalini buldular. 30 tl miş.

yarın sabah alacam inşallah. bir daha sızdırmaz dediler...

ordan damlayan yağ, egzozun üstüne damlıyormuş, alev çıkarabilir dediler.

bende zaten dün bir lantiscinin uğradığı talihsizliği okumuştum.

benzin hortumu yırtılmış, egzozun üzerine damlamış, ön takım komple yanmış.

hemen şu işi kökünden halledeyim dedim. Allah korusun.

orjinal parça için bedava gerçekten. size tavsiyem contayı değiştirdikten sonra bir süre motoru sıkıştırmayın. motorun ısısıyla conta iyice bloğa ve külbürtör kapağına yapışsın ki daha sağlam tutsun. siz taze contayla arabayı sıkıştırırsanız düşük bir ihtimalde olsa contanın aralarından yağ kaçmaya çalışacaktır. uyarım, bir daha sızdırma ihtimalini en aza indirmek için sadece tedbir amaçlıdır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orjinal parça için bedava gerçekten. size tavsiyem contayı değiştirdikten sonra bir süre motoru sıkıştırmayın. motorun ısısıyla conta iyice bloğa ve külbürtör kapağına yapışsın ki daha sağlam tutsun. siz taze contayla arabayı sıkıştırırsanız düşük bir ihtimalde olsa contanın aralarından yağ kaçmaya çalışacaktır. uyarım, bir daha sızdırma ihtimalini en aza indirmek için sadece tedbir amaçlıdır...

sıkıştırma derken, agresif kullanmayı mı kastettiniz? zaten agresif kullanmıyorum. sakin bir kullanıcıyım. pejocular gibi değilim  :)

uyarı için Danke Schön

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıkıştırma derken, agresif kullanmayı mı kastettiniz? zaten agresif kullanmıyorum. sakin bir kullanıcıyım. pejocular gibi değilim  :)

uyarı için Danke Schön

evet, agresif kullanımadan bahsediyorum  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

evet, agresif kullanımadan bahsediyorum  ;)

yani agresif kullanmıyorum da, motorun yorulmaması için devirli kullanmak gerekmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani agresif kullanmıyorum da, motorun yorulmaması için devirli kullanmak gerekmiyor mu?

Sakin kullanım olarak 2-3 bin devir aralığında kullanmak gerekiyor, altı ve üstü fayda getirmez...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Benim fikrim ve denemelerim bir mazda motorunun 3000 in altında kullanılmaması yönünde, neden derseniz benzinli bir motorun yakıtı ey iyi yaktığı devir bu devirdir,  yani bir mazda motorunu bayıltmadan kullanmak gerekir, çok yüksekte çok yakar ,düşükte ise gene çok yakar çünkü yakıtı tam yakamaz vede sübap kapağından hava filtresine yağ emer, yani yolun eğimine vede araçtaki ağırlığa göre aracı seri vede bayıltmadan kullanmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Benim fikrim ve denemelerim bir mazda motorunun 3000 in altında kullanılmaması yönünde, neden derseniz benzinli bir motorun yakıtı ey iyi yaktığı devir bu devirdir,  yani bir mazda motorunu bayıltmadan kullanmak gerekir, çok yüksekte çok yakar ,düşükte ise gene çok yakar çünkü yakıtı tam yakamaz vede sübap kapağından hava filtresine yağ emer, yani yolun eğimine vede araçtaki ağırlığa göre aracı seri vede bayıltmadan kullanmak gerekiyor.

Tercih tabiki de kişilerin...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...