Jump to content

Mazda 626 Stop Etme Sorunu


JOKER KORAY
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

94 model 626 HB aracımı yag kaçağı şikayetiyle mazda Servisi'ne bıraktım.  Ağır bakımımda yapılmış oldu bu sırada. Aracı almaya gittiğimde bana aracın kendi kendine stop ediyor, distribütörün arzali dediler, ama servise sokuncaya kadar bu arabada boyle bir sorun yoktu. Simdi aracı calistirip yol kadediyorsunuz. Durkalklarda yapıyor ya da ani gaz verilen zamanlarda tık diye stop ediyor. Yüksek hızlarda boyle bisey görmedim.  Stop ettikten sonra 3. 4. Marşta çalışıyor.  Çalışınca sorun yok gibi ama gaza yüklenince devir saati deli gibi hareket ediyor, bir sure sonra normale donüyor.  Km saatinede etki ediyor bazen. Lütfen acil fikirlerinizi bekliyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1-Servise girdiyse, servis formuna km sini yazarlar. yazmamışlarsa arac servisdeyken ordaki ustalar kullanmış olabilir. Ben bir yerde tanık olmuştum.

2- Test yaparken ustanın elinde bozulmuş olabilir. bu onların sorunu. tamirini yapıp size ücretsiz teslim etmeleri gerekir.

Zaten bozulmak üzereymiş gibi geçiştirmeleri asla kabul etmeyin. sonuçta siz yıllarca kullanıyordunuz ve bozulmadı. sonuna kadar hakkınızı arayın. benimde  ankarada 2 tane mazda servisi ile tartışmam oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle "acil yardım" olayını geçelim... Soruna gelince, serviste hangi işlemler yapıldı, yağı nereden kaçırıyordu...

Takılmamış bir basit hortum da yapabilir, distribütör içindeki modüllerde bu sorunu yapabilir, lpg varsa yapabilir...

Öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum, daha sonra motor sistemine geçersin...

Gelişmelerden bilgi verirsen memnun olurum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Götür geri servise doğru dürüst yapılmasını iste, distribütörü bozmuşlarda değişsinler belkide yanlış takmışlardır, bir sürü saçma sapan çalışan insan var tamirci diye vede çırak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kuzen sen şu aracı Adem ustaya bir götür. Git hem bir tanış, çayını iç. Her zaman sana lazım olacaktır.

Vaktine denk düşebilirsen, "menemen ye" demeyi unuttun İlhan...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katerden kaçırıyormuş servise göre hiç eklenmemis distribütör gözlemime göre hararet normale ulaştığında stop ediyor sogudugunda normal çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bişey soracam sizin aracınız enjeksiyonlu doch değilmi? sizin aracınızda distribütör değilde, bobin var ataşlemeyi yapan yanlış hatırlamıyorsam, onda problem olabilir, yağın kaçak yerininde karter olması iyi bence  çok basit bir işlem ile contası değiştirilip problem giderilir. Genede stop etmenin birçok sebebi olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bişey soracam sizin aracınız enjeksiyonlu doch değilmi? sizin aracınızda distribütör değilde, bobin var ataşlemeyi yapan yanlış hatırlamıyorsam, onda problem olabilir, yağın kaçak yerininde karter olması iyi bence  çok basit bir işlem ile contası değiştirilip problem giderilir. Genede stop etmenin birçok sebebi olabilir.

Ateşleme bobini nerede peki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

HB modellerinin distribütörü tamir görmüyormuş dedi ustalar seviste. Adem ustayla konuştum bu sabah başka bişeylerden de şüphelendi aracın beynine reset attırdı simdi yeni kayıtlara bakıp teşhis edecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

HB modellerinin distribütörü tamir görmüyormuş dedi ustalar seviste. Adem ustayla konuştum bu sabah başka bişeylerden de şüphelendi aracın beynine reset attırdı simdi yeni kayıtlara bakıp teşhis edecek.

Kuzen Adem ustayı aramana sevindim. Bir şekilde sana çözüm bulup, yardımcı olacaktır. Bundan sonrada Adem usta ile irtibatı koparma bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ateşleme bobini nerede peki?

çoğu elektronik arabada distribütör yoktur, sadece atşeleme bobininden yapılan ataşlemeyle araç çalışır,  hatta bazı arabalarda her bujinin atşeleme bobini farklıdır, opel astra classic, nissan primera, almera, renonun enjeksiyonlu eur0pa vede magan 1lerinde bile distribötör yoktur. bu tip araçlarda distribütör denen parça zaten ateşleme bobininin kesndisidir vede hakkatende tamir olmaz değişilmesi gerekir maleslef.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çoğu elektronik arabada distribütör yoktur, sadece atşeleme bobininden yapılan ataşlemeyle araç çalışır,  hatta bazı arabalarda her bujinin atşeleme bobini farklıdır, opel astra classic, nissan primera, almera, renonun enjeksiyonlu eur0pa vede magan 1lerinde bile distribötör yoktur. bu tip araçlarda distribütör denen parça zaten ateşleme bobininin kesndisidir vede hakkatende tamir olmaz değişilmesi gerekir maleslef.

Anladım, bilgilendirme için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba,

Konuyla ilgili dönüşleriniz için teşekkür ederim , özellikle Kuzen İlhan Söyler’e. Sorunu çözeli çok olsada anca fırsat bulup sizlere anlatabiliyorum. Bu sırada 2000 km km gibi test etme imkanım olduğu için de %100 çözüm aktarabiliyorum.

Kuzenim İlhan’ın tavsiyesiyle Adem Usta’yla tanışmam Mazda açısından benim için büyük bir şans ve keyif oldu.  Adem Usta’yla telefonda başlayıp, servisinde biten çalışmamız sıkıntısız ve zevkli bir şekilde sonuca ulaştı.  Çalışmamız dip notlarıyla berbaber bu şekilde gelişmiştir.

Adem Usta’ya netteki web  sayfasından ulaştım. Ardından telefonla mazda 626 aracımla ilgili bilgi aldım ve sorunlarımı, buna bağlı gözlemlerimi paylaştım. Daha sonra Adem Usta anlatılanların yanında aracın ECU’suna yazılan hata kodlarının bu konuda nokta atışı yapabilmemiz açısından çok önemli olduğunu ve zaman tasarrufu olacağını söyledi. Bende Usta’nın telefondan tarifiyle aracın ECU’suna reset attım. Verilen randevu saatinde aracı çalıştırıp, servisine girdim. Servise girdiğimde ciddi anlamda güleryüzlü ve samimi bir ustayla karşılandım. Zaman kaybetmeden aracı CARMEN Wİ & SYSTEM SELECTOR test cihazlarıyla ECU kontrollerini yaptık. 5 adet hata kodu okuduk. Bunların Adem Usta’nın kendi datasından ve mazda datasındaki kod uzantılarına baktık. Genel sorunun distrübütör olduğunu tespit ettik. Bununla beraber regülatörden selenoit valfe gelen hava hortumlarının iptal edilip uçlarının körlendiği, selenoit valfin kırıldığı, direksiyon yağ basınç sensörünün fişinin takılı olmadığı, ECT sensörünün yerinde oynadığı bundan dolayı doğru çalışmadığı ve distrübütör tesisatındaki açıklıklardan dolayı ECU ya yanlış sinyaller gönderdiğini tespit ettik.

Zaman kaybetmeden aracın sübap kapağını açıp aracın sentesinin kontrolünü yaptık. Bu arada görülen araç sentedeyken üstündeki distrübütörün tevziye makarası 1 konumunda olması gerekirken; 3. ve 4. Girişin arasında duruyor. Buradan kesin olarak distrübütör hatası görülüyor ki daha öncedende Adem Usta bu aracın distrübütörü kurcalanmış zamanlaması doğru değil demişti. Bundan sonra distrübütör tesisatı komple elden geçti ve yenisinin montajını yaptık. Selenoit valfi Adem Usta kendi bilgi  ve becerisiyle tamir etti, bu ciddi bir ince işçilikdi. Direksiyon yağ basınç sensörünün fişini takıp aktif hale getirdi. ECT sensörü yenisiyle değişip,fişi orjinale hale getirip takıldı. Motorun genel kontrolü (yağ,hava filtresi,mekanik ve elektronik parçaların bazı parçaları) yapıldı. Burjiler kontrol edilerek tırnak aralığı  80mm ayarlandı. Motor üzerinde komple işimizi bitirdikten sonra tek marşta aracımızı çalıştırıp başında keyifli bir şekilde çaylarımızı yudumladık.Araç servisten çıkmadan Adem Usta hazır lifte çıkarmışken arkadan öne ince ince alt kontrolünü yaptı. Çıkacağım Bayram yolculuğuna gözü kapalı uğurladı. Bu arada bol bol çayımızı içtik. Servisin Babası Mahmut Usta’dan lezzetli bir haşlama tattık. Gönlümüz rahat, minimum tutar harcayarak ve çok iyi bir abi kazanarak servis çıktım.

Tüm ilgisi ve samimiyeti için ADEM USTA’ya ve EKİNCİ OTOMOTİV çalışanlarına çok teşekkür ederim.Mazdan varsa hiç düşünme Adem Usta’ya kesin uğrayın derim.

post-9053-141695296003_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Süper hikaye. Böyle ustalar kalmadı artık. Millet ezbere çalışıyor. Hatta usta kalmadı diyebilirim çünkü millet artık sanayide çıraklık yapmıyor. Okuyor sonra da işsiz kalıyor :D Ben hekimim (acil hekimi) aynı zamanda 5 sene sanayide çalışmış biri olarak ustamla kazancımızın şu anda aynı olduğunu söyleyebilirim rahatlıkla. Çalışana, kafasını çalıştırana her zaman ekmek var bu dünyada. Zevkle okudum. Teşekkürler.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçenlerde bu konuyu gördüm ve sonuç hakkında kafamda merak soruları belirmişti, bu soruların tamamını fazlasıyla gidermiş oldun teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

selam arkadaşlar. aracım genellikle sabahları ilk çalıştırdığım zaman benzindeyken rolantide stop ediyor ve kısa bir süreliğine de olsa gaz yemiyor. roılanti devrim ilk çalıştığında 1000 devrin üzerinde çalışıp daha sonra düşüyor. boğaz kelebeğini temizlettim. ayrıca bir de sıralı lpg var ve lpg'den benzine geçerken de çoğu zaman stop ediyor. görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selam arkadaşlar. aracım genellikle sabahları ilk çalıştırdığım zaman benzindeyken rolantide stop ediyor ve kısa bir süreliğine de olsa gaz yemiyor. roılanti devrim ilk çalıştığında 1000 devrin üzerinde çalışıp daha sonra düşüyor. boğaz kelebeğini temizlettim. ayrıca bir de sıralı lpg var ve lpg'den benzine geçerken de çoğu zaman stop ediyor. görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.

 

Forumda mevcut konun altında birleştirilmiştir. Buradan devam edebiliriz.

 

Forumda mevcut diğer modellerin yaşadığı ortak sorununuza ait konular var. Onları inceleme fırsatınız oldu mu ?

 

Örnek verecek olursam,

 

Soğukken neden Stop ediyor ?

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/6832-so%C4%9Fukken-neden-stop-ediyor-90-94/

 

Isınırken stop etme sorunu !!

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/12427-mazda-323-is%C4%B1n%C4%B1nca-stop-etme-durumu/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...