Mücahit

Klima Bakımı

Bu konuda 36 ileti var

  Klima sisteminin sorunsuz çalışmasının yolu, bakımlarının zamanında yapılmasından geçiyor. Sistemdeki gaz kaçaklarının zamanında farkedilmesiyse klimanın ömrünü uzatıyor ve onarım maliyetlerini düşürüyor.

  Soğutma gazır en az 6 ayda bir kontrol edilmeli, klima bakımı ve kontrolu yetkili serviste yaptırılmalı, gaz yenilenmesinde öncesinde kullanılan gaz kullanılmaya devam edilmeli, uyumsuz gaz kullanılmamalı. Klimanın randımanlı olması için kış dahil ayda 1 en az 10-15 dk klima çalıştırılmalıdır çünkü kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında gelir. Ancak kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir.

  otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamasına, ısınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camların bir süre açık tutulmasına, kalorifer düğmesinin soğuk konumunda olmasına, motor çalıştıktan sonra klimanın önce düşük devirde, daha sonra istendiği takdirde yüksek devirde çalıştırılmasına dikkat edilmelidir.

  Klima sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazın boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin yükselmesine yol açıyor.

  Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimaIarda sorun büyük ölçüde elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklanıyor.Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değişitirilmemesi, klima sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor.

  Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor. Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa’da satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda.Bunun yerine, ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kulIanılıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamasına, ısınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camların bir süre açık tutulmasına, kalorifer düğmesinin soğuk konumunda olmasına, motor çalıştıktan sonra klimanın önce düşük devirde, daha sonra istendiği takdirde yüksek devirde çalıştırılmasına dikkat edilmelidir.

Mücahit hocam bizde yıllardır böyle biliyorduk da.. Bizim arabalarda (Dynamic'leri kastediyorum) bunla ters düşen bişiler var işte .. Teknik bir açıklama yapabilecek olan arkadaş varsa açıklasın lütfen..

Malum havalar soğuk. Arabayı çalıştıracaksınız, camlar da gece buğu yapmış ya da çiğ düşmüş vs. vs.. Arabayı çalıştırdınız. Buğu çözülsün diye de havalandırmayı camlara verdiniz. Aha ..birden klima kendiliğinden devreye giriyor..girmekle de kalmıyor fan hızı da son sürata fırlıyor.  Motor ısınmadığı için bu durum arabanın klima sistemine bir zarar vermez mi? (Dündar Ustam özellikle senden bu konuda bizi aydınlatmanı bekliyoruz.)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit hocam bizde yıllardır böyle biliyorduk da.. Bizim arabalarda (Dynamic'leri kastediyorum) bunla ters düşen bişiler var işte .. Teknik bir açıklama yapabilecek olan arkadaş varsa açıklasın lütfen..

Malum havalar soğuk. Arabayı çalıştıracaksınız, camlar da gece buğu yapmış ya da çiğ düşmüş vs. vs.. Arabayı çalıştırdınız. Buğu çözülsün diye de havalandırmayı camlara verdiniz. Aha ..birden klima kendiliğinden devreye giriyor..girmekle de kalmıyor fan hızı da son sürata fırlıyor.  Motor ısınmadığı için bu durum arabanın klima sistemine bir zarar vermez mi? (Dündar Ustam özellikle senden bu konuda bizi aydınlatmanı bekliyoruz.)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

matrikzs çok güzel tespit bravo bende sinir oluyorum ona sinir olmaktanda öte bi durum kesinlikle saçma bişey yapmışlar

birde öncama buhuyu alması için hava üfleyen kanal sadece ortada bence yanlara kadar uzaması lazımdı o kanalın tam verimli çalışmıyo sadece ortada olduğu zaman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

birde öncama buhuyu alması için hava üfleyen kanal sadece ortada bence yanlara kadar uzaması lazımdı o kanalın tam verimli çalışmıyo sadece ortada olduğu zaman

Havalandırma kanalının boyu ile ilgili olarak aracı ilk aldığımda ben de aynı şeyi düşünmüştüm. Ancak tecrübelerle vardığım sonuçlara göre bence havaladırmanın ortada olması bence bir problem değil. Mesela, yağmurlu havalarda arabanın içi buğu yapmaya başladığı zaman, klimanın AUTO düğmesine basarsanız sadece 1-2 saniye içinde tüm ön cam ve hatta yan camlardaki buğu, adeta bir perdenin açılması gibi yok oluyor.(bir müddet sonra da klimayı kapatabilirsiniz bu durumlarda) Ben bu bakımdan havalandırma sistemini başarılı ve yeterli buluyorum. Zaten yeni nesil arabalarda da gözlemlediğim, havalandırma kanalı genelde ortada ve bizimkiler gibi kısa. Sanırım teknoloji bunu hallediyor. Benim, klimanın yazın soğutma performansına da lafım yok.

Ancak anlayamadığım nokta (OTOMATİK KLİMA) adı altında klimanın, sürücünün istemi dışında garip hareketler sergilemesi, kendi kendine devreye girmesi, hızını kendi kendine belirlemesi vs.

Hatta bilmiyorum farkettiniz mi? Benim başıma bir kaç kez geldi.  Klima açık olmasa bile, sadece fan açıkken, sizin tercih ettiğiniz havalandırma yönünü kendi kendine değiştiriyor. Ör.ben camlara ve ayağa üfleme konumunda çalıştırırken, birden kendi kendine ayağa ve yüze üfleme konumuna geçiyor. Tabi makine bunu ayarlamış olduğunuz iç sıcaklığa ve arabada mevcut kabin ısısına göre belirliyor sanırım. (Ama "hadi ordan sen ne anlarsın klimadan, havalandırmadan" der gibi arabanın benim tercihime müdahale etmesi bazen sinirimi bozuyor)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok bilmiş bu arabalar senin nerenin üşüdüğünü biliyor  :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

matrikzs çok güzel tespit bravo bende sinir oluyorum ona sinir olmaktanda öte bi durum kesinlikle saçma bişey yapmışlar

birde öncama buhuyu alması için hava üfleyen kanal sadece ortada bence yanlara kadar uzaması lazımdı o kanalın tam verimli çalışmıyo sadece ortada olduğu zaman

o kanalların içinde sağa sola yönlendirme var o nedenle kenarlara kadar havayı gönderiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben buhu alma performansından memnun değilim malesef ortasını alıyo kenarlar kalıyo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben buhu alma performansından memnun değilim malesef ortasını alıyo kenarlar kalıyo

Buğu yaptığı vakit AUTO'da çalıştırmayı denedin mi??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buğu yaptığı vakit AUTO'da çalıştırmayı denedin mi??

ozaman kafayı yiyo fanı sonuna kadar açıyo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ozaman kafayı yiyo fanı sonuna kadar açıyo

Yok abi ya. Buğu oluşunca doğrudan cama üfleme düğmesine basarsan dediğin doğru.  Hem klima tam performans devreye giriyor ve hızı da sona fırlıyor.

Benim kastettiğim ise şuydu. Ör. sen ayaklara ve cama üflemeye ayarlamışsın ve klima da kapalı. Bu arada camlar buğu yaptı. Havayı cama vermeden doğrudan AUTO'ya basarsan (klima açık olmasa bile) AC/ECO modunda devreye giriyor ve fan hızını da 2 ya da 3'te çalıştırıyor. Buğu da anında çözülüyor. Buğu çözülünce geri cama/ayağa üfleme düğmesine basarsan klima otomatikman kapanıyor ve AUTO'ya basmadan önceki konumuna (senin ayarladığın üfleme konumuna ve hızına ) tekrar dönüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu otomatik klima bizim infinitidede var. Ben çok seviyorum bu otomatik olayını. En etkili yöntem hangisi ise onu uyguluyor. Mesela arabaya soğukta bindik. Sıcaklığı en son seviyeye getirip auto ya basınca fan hızı 0 a geliyor ve motor belli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra yavaş yavaş yükseliyor. sadece camlara verdiğimizde ise motor soğuk olsun yada olmasın tam güç ile camlara hava üflüyor. Ayrıca sıcaklıkla oynadıkça hava kanallarını kendisi değiştiriyor. Mesela soğuk sıcaklıklarda üst bölgelerden yani ön konsoldan hava gelirken sıcaklığı arttırdıkça havayı aşagıya veriyor . En sıcak pozisyonda ayaklara üfürüyor. gibi değişik hareketler sergiliyor. Otomatik klima bulunan araçlarda iç ve dış sıcaklık sensörlerinin verdiği bilgilere göre klima hareket ediyor görüşündeyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok abi ya. Buğu oluşunca doğrudan cama üfleme düğmesine basarsan dediğin doğru.  Hem klima tam performans devreye giriyor ve hızı da sona fırlıyor.

Benim kastettiğim ise şuydu. Ör. sen ayaklara ve cama üflemeye ayarlamışsın ve klima da kapalı. Bu arada camlar buğu yaptı. Havayı cama vermeden doğrudan AUTO'ya basarsan (klima açık olmasa bile) AC/ECO modunda devreye giriyor ve fan hızını da 2 ya da 3'te çalıştırıyor. Buğu da anında çözülüyor. Buğu çözülünce geri cama/ayağa üfleme düğmesine basarsan klima otomatikman kapanıyor ve AUTO'ya basmadan önceki konumuna (senin ayarladığın üfleme konumuna ve hızına ) tekrar dönüyor.

geri cama damı üflüyor?nerede o dügme :-\

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geri cama damı üflüyor?nerede o dügme :-\

Yok abi orada kastedilen arka cam değil. (Tekrardan) anlamında kullanmıştım "Geri" yi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok abi orada kastedilen arka cam değil. (Tekrardan) anlamında kullanmıştım "Geri" yi :D

hıı bi an noluyo yahu dedim yeni bi sistemmi çıkardılar başımıza :tey: :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hıı bi an noluyo yahu dedim yeni bi sistemmi çıkardılar başımıza :tey: :tey:

senin makyajlıda vardır belki abi  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

senin makyajlıda vardır belki abi  8:)

benim makyajlının sizinkilerden tek farkı satarken torpido gözüne makyaj takımı koymuşlar :tey:

bulaşıcı galiba biran abiyle takıla takıla.... :D;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok eski konuyu hortlattım  :tey:

arkadaşlar benim öğrenmek istediğim konu,acaba klimaya bakım yaptırmak gerekiyor mu,yoksa sadece polen filtresini değiştirsem yeterli mi ?

benim tek şikayetim ilk çalıştığında toz kokusu geliyor biraz,internetten baktım kabin içi polen filtresi değişimi oldukça basit gibi geldi videoda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.