DonQuichotte

Mazda3 (2004-2009) Çalışmama Sorunu

Bu konuda 37 ileti var

Dün aracı bir AVM otoparkına parkettim, bir saat kadar sonra döndüğümde, kapılar kumanda ile açılmadı. Anahtarla açıp girdim, kontağı çevirdim, iç sıcaklık sensör fanı döndü, göstergede sadece yağ göstergesi yandı, başka hiç bir ışık yanmadı. Marş da basmadı.

AVM'nin kapalı otoparkında aydınlatma yanmadığı için, farları yakmıştım, o aklıma geldi, farları açık unutmuşum, ama kontak kapandığında farlar kapanıyor diye biliyorum, öyle değilse, çok mantıksız olur, müzik sistemi bile kontağa bağlıyken, farların doğrudan aküden beslenmesi.

Akü bitmiştir diye başka bir araçtan paralel bağlantıyla çalıştırayım dedim, yakınlardaki bir yapı marketten akü takviye kablosu aldım, dönünce, aracın kumandası çalıştı, kontağı çevirince ışıklar vs herşey normal yandı, hatta farlar bile açıldı, müzik sistemi de çalıştı, ama marşa bastığım anda akü yine sıfır oldu. Bu daha sonra da tekrarlandı, bir süre bekleyince, aküye biraz can geliyor, ama marş çevirdiğim anda elektrik bitiyor.

Akü takviye kablosuyla, çalışanlardan birinin arabasından takviye yaptık, ama işe yaramadı, sanki hiç bağlantı yapmamışız gibi hiç tepki oluşmadı, marş bastığımda sadece bir röle sesi geliyor.

H.sonu olduğu için, usta da arayamadım, aracı orada bıraktım. Yarın Tosun ustayı (İzmir'de mazda ustası) arayacağım.

Bu sorun hakkında fikri veya tecrübesi olan var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun.Büyük ihtimal demeyeceğim kesinlikle akü bitmiş.Evet farlar kontağa bağlı değil.Kontak kapalı da olsa yanıyor ama sürücü kapısı açıldığında uyarı sesi veriyor muhtemelen siz duymamşsınız.Tekviye işinde de terslik olmuş olabilir.Bence sorununuz akü kaynaklı.Gündüz gözüyle tekrar deneyin umarım çalışacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akü bitmiş olsaydı takviye kablosu ile mutlaka araç çalışırdı, elektrik sisteminde başka bir arıza olması muhtemel... Tabi takviye doğru yapılmışsa...

Farların kontağa bağlı olmaması bence de kötü, yoksa o ding dong sesi her zaman duyulmayabiliyor...

Geçmiş olsun kolaylıklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akü bitmiş olsaydı takviye kablosu ile mutlaka araç çalışırdı, elektrik sisteminde başka bir arıza olması muhtemel... Tabi takviye doğru yapılmışsa...

Farların kontağa bağlı olmaması bence de kötü, yoksa o ding dong sesi her zaman duyulmayabiliyor...

Geçmiş olsun kolaylıklar.

akü komple bitmiş olmasın...  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      O araba öle takviye eder etmez çalışmaz,  takviye kabloları takılı şekilde 10-20  dakka kalsın tabii sana enerji veren araç çalışır durumda olmalı, yeterince bekledikten sonra takviye kablosu takılı vede diğer araç hala çalışırken sizde marşa basın eminim çalışacaktır, yani öle hemen takviye vermeyle olmaz bu iş ,sizin akünüzün bir miktar şarj olması gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      O araba öle takviye eder etmez çalışmaz,  takviye kabloları takılı şekilde 10-20  dakka kalsın tabii sana enerji veren araç çalışır durumda olmalı, yeterince bekledikten sonra takviye kablosu takılı vede diğer araç hala çalışırken sizde marşa basın eminim çalışacaktır, yani öle hemen takviye vermeyle olmaz bu iş ,sizin akünüzün bir miktar şarj olması gerekir.

akü komple bitmiş olmasın...  ???

Akü bitmiş olsa da, olmasa da takviye kablosu ile bağlanılan araçtan güç alır, karşı tarafın çalışıyor olması yeterli, beklenmesine de gerek yok, bağlantı doğru yapıldıktan sonra isterse araçta akü olmasın çalışması gerekir(di)...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akü bitmiş olsa da, olmasa da takviye kablosu ile bağlanılan araçtan güç alır, karşı tarafın çalışıyor olması yeterli, beklenmesine de gerek yok, bağlantı doğru yapıldıktan sonra isterse araçta akü olmasın çalışması gerekir(di)...

melesef öle değil sayın domestos, inanın bir çok defa bu durumu yaşamışımdır, tecrübeyle sabittir ,  bak arkadaş denesin sonucu görelim, bazen aktarma kablosu tüm akımı iletemiyor, yani sizin kendi , bağlı durumdaki akünüzün gücü gibi etkili olamıyor, ayrıca elektronik araçlarda bu çok hassas bir mevzu bir miktar akünün kendisinin şarj olması gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

melesef öle değil sayın domestos, inanın bir çok defa bu durumu yaşamışımdır, tecrübeyle sabittir ,  bak arkadaş denesin sonucu görelim, bazen aktarma kablosu tüm akımı iletemiyor, yani sizin kendi , bağlı durumdaki akünüzün gücü gibi etkili olamıyor, ayrıca elektronik araçlarda bu çok hassas bir mevzu bir miktar akünün kendisinin şarj olması gerekiyor.

benim ilk arabam uno idi. akünün ömrü olmasına rağmen, opel ile şarj etmeye çalıştık, opel çalışır durumdaydı ve dakikalarca çalıştırmaya çalıştık, sanırım takviye kablosunun biraz daha mı kaliteli olması gerekiyordu. sonra 1 kere vurdurduk, araç çalıştı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

melesef öle değil sayın domestos, inanın bir çok defa bu durumu yaşamışımdır, tecrübeyle sabittir ,  bak arkadaş denesin sonucu görelim, bazen aktarma kablosu tüm akımı iletemiyor, yani sizin kendi , bağlı durumdaki akünüzün gücü gibi etkili olamıyor, ayrıca elektronik araçlarda bu çok hassas bir mevzu bir miktar akünün kendisinin şarj olması gerekiyor.

Şimdiye kadar 8-10 tane aracı takviye ile çalıştırdım, benim tecrübem de bu yönde, akım yetersiz gelirse ikinci araç biraz gaza yüklenir yeterlidir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim ilk arabam uno idi. akünün ömrü olmasına rağmen, opel ile şarj etmeye çalıştık, opel çalışır durumdaydı ve dakikalarca çalıştırmaya çalıştık, sanırım takviye kablosunun biraz daha mı kaliteli olması gerekiyordu. sonra 1 kere vurdurduk, araç çalıştı.

Akü kaynaklı takviye neticesinde çalıştıramadığım araç olmadı...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdiye kadar 8-10 tane aracı takviye ile çalıştırdım, benim tecrübem de bu yönde, akım yetersiz gelirse ikinci araç biraz gaza yüklenir yeterlidir...

çok güzel noktaya değinmişsiniz, sanırım aracı çalıştıramayanlar sadece takviye etmiş, dahada bişey yapmamış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdiye dek benzer durumlarda sadece takviye edip aracı çalıştırıyordum. gaz vermeye falan ihtiyaç olmadı. Vurdurarak çalıştırmayı düşündüm ama bulunulan yer pek müsait değil.

Yarın bu önerilerinizi deneyeyim. Kablo düşük kaliteli birşeydi, poşet içinde, üzerinde marka model hatta kablo kapasitesi dahi yazılı olmayan birşeydi. Maalesef aldığım yerde bu ve bir tane de kaliteli görünen bir kablo vardı ancak kaliteli görünen kabloda mandal üstünde yalıtım yoktu, bu nedenle onu almadım.

Bu arada o saçmalığı da düzelteceğim. Müzik sistemini kontaktan ayırıp, geri kalan herşeyi kontağa bağlayacağım. Böyle absürd birşeyle ilk defa karşılaşıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sakın öle bişey yapıp kimsenin elini elektrik tesisatına sokturma , yoksa bu günleri çok ararsın.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla bu şekilde kullanamam. Bende dikkat sorunu var, farları sıklıkla açık unuturum, eski aracımda da müzik sistemini çok sık açık unuturdum. eğer her seferinde böyle olacaksa, bu araba benim işime yaramaz o zaman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz bilirisiniz, ben önerimi vede uyarımı yaptım.

Metehan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada akünün, farların 1 saat yanmasıyla bitmesi, ömrü dolduğu anlamına gelmiyor mu? Bildiğim kadarıyla 12 volttan 55 watt güç tüketen H7 ampüller var. Bu durumda benim akü, tam şarjda 9 amper civarında doluluğa sahip.

Değiştireceksem, sanırım akü yuvasına 72 amperlik bir akü sığıyor, tavsiye ettiğiniz bir marka model var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada akünün, farların 1 saat yanmasıyla bitmesi, ömrü dolduğu anlamına gelmiyor mu? Bildiğim kadarıyla 12 volttan 55 watt güç tüketen H7 ampüller var. Bu durumda benim akü, tam şarjda 9 amper civarında doluluğa sahip.

Değiştireceksem, sanırım akü yuvasına 72 amperlik bir akü sığıyor, tavsiye ettiğiniz bir marka model var mı?

Aküyü öncelikle şarja verin belki kurtulma ihtimali olabilir, yeni alayım diyorsanız kesinlikle 72 amper olsun, marka olarak; Mutlu, İnci, Varta, Çelik işini fazlasıyla görür...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aküyü öncelikle şarja verin belki kurtulma ihtimali olabilir, yeni alayım diyorsanız kesinlikle 72 amper olsun, marka olarak; Mutlu, İnci, Varta, Çelik işini fazlasıyla görür...

Hocam sanırım orjinal aküsü var üzerindeki araç trafiğe çıkalı 5 yıl 2 ay olmuş. 52 amperlik akü, 10 ampere inmiş, üstüne bir de araçta LPG var. Sıklıkla birşeyleri açık unutacağım için, her seferinde araç arayamam. En iyisi Varta marka bir akü alayım. Yalnız sanırım kutu boyutları nedeniyle, sadece 4 adet akü listeledi.

http://www.varta-automotive.com/tr-tr/search-batteries?ids=5534000473122,5534010503122,5604090543132,5614000603162&application=pc&manufacturerNo=72&modellineNo=5062&modeltype=17669

Soğuk marş akım değeri 600 mAh olan Silver Dynamic, en iyisi görünse de Türkiye'de satışı var mı emin değilim, Blue Dynamic, 60 amper ama soğuk marş akımı 540 mAh.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, aynı sorunu yaşamış biri olarak;

Akü bitik. Bu net.

Takviye için beklemeye gerek yok. Elektrik kanununa aykırı. Diğer araç çalışıyorsa her türlü alır.

Elektrik sisteminde kaçak olması muhtemel. Bunun kaynağının LPG sistemi olması muhtemel (Bende yaşandı) LPG elektrik sistemini kontrol ettirmeni öneririm.

geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.