NoooFearrrr

89-94 Mazda 323 Kışlık Bakım ve Antifiriz Oranları

      89-94 Mazda 323 Kışlık Bakım ve Antifiriz Oranları

-16 Dereceye Kadar  Antiririz %35  -    Su  %65

-26 Dereceye Kadar  Antifiriz %45  -    Su  %55

-40 Dereceye Kadar  Antifiriz %55  -    Su  %45

   

      Görüldüğü üzere Mazda nın kullanım kitapçığındaki su ve antifiriz oranları böledir vede hiçbir zaman Soğutma sıvısındaki antifiriz oranı %60' ı geçmemelidir,  aksi halde motor yeteri kadar soğuyamaz.

Manuel Vites 323 lerin Soğutma Sıvısı Miktarı : 5 ltr

Oto      Vites 323 leirn Soğutma Sıvısı Miktarı : 6 ltr  dir.

    Benim düşünceme göre ise Türkiye şartlarına en uygun oranlama %50- %50 olmalıdır.

    1- Araçlarımızın soğutma sıvısını 2 yılda bir mevcut çizelgeye göre yeniletmeli vede her kış başında bir tamirciye veya yağcıya uğrayıp derecesini ölçtürmeliyiz. Su eksiltme varsa problemi bulup gidermeliyiz.

   

    2- Cam sularımızında en az -35 derecelik antifirizli su olmasına dikkat etmeliyiz.

    3- Lastik havalarını kontrol etmeliyiz. Soğuktan dolayı basıç düşmesi varsa tamamlamalıyız. 

   

    4-  Bulunduğumuz bölgede hava sıcaklığı +7 derecenin alyına düşmeye başladığında kar lastiklerimizi takmalıyız.

   

    5-  Karlı bölgelerde yaşayan arkadaşların kar zincirlerini tamin etmeleri vede her zaman zincirle beraber her hırdavatçıda 1 tlye satılan  ince iş eldivenlerinden bulundurmaları gerekir, dondurucu soğukta zincir takarken çok işe yarar. 

    6-  Bizim arabalarımız karbüratörlü olduğundan , lpg kullanan 323 ler her zaman ilk lpg de çalışır , elimizden geldiğince akşam stop ederken benzinde stop etmeli vede sabah benzinde çalıştırıp sonra lpg ye geçmeliyiz.

    7-  Oto vites 323 ler aracı kış aylarında çalıştırdığınızda hararet ibresinin en alttaki, kalın çizginin üstündeki ince çizgiye ulaşmadan yüksek devir yapması pek iyi değildir, motorun bu ısıya ulaşması beklenmelidir.

          Tüm arkadaşlara kazasız ,belasız bir kış temenni ediyorum. Kolay gelsin.

   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lantis 323 glx 1.8, Ruhsatta böyle geçiyor.

google dan arattım ama bulamadım. bilgin var mı lantisin antifiriz değeri ile ilgili?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Aynıdır bu değerlerle , çünkü mevcut lantiste kullanılan motorun aynısı 323 lerdede kullanıldı vede çizelgede bu motorda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler.

Benim aracımın radyatöründe antifriz yok şuan sadece su var.

Antifrizi direk radyatör kapağından mı koymak lazım yoksa yedek depoya koysak o alır mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Yedek depodan almaz , orası genleşme kabıdır, radyatörde yoğunlaşan fazla sıvı oraya geri döner , eksilen suyu radyatör oradan geri çeker, size önerim alttan motora giden su hortumunu çıkarıp 3-3.5 ltr suyu boşaltıp antifirizi direk radyatörden bırakmaktır, tabii bu arada genleşme kabındaki sıvıyıda çekeceğinden oraya da  maksimum seviyesine kadar antifiriz bırakabilirisiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler Gürhan usta. kışlık birkaç değişiklik yaptım, lastik gibi vs... antifiriz olayını hatırlattığın iyi oldu.

teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler.

Benim aracımın radyatöründe antifriz yok şuan sadece su var.

Antifrizi direk radyatör kapağından mı koymak lazım yoksa yedek depoya koysak o alır mı?

Bu işi ilk defa yapacaksan bir usta yardımı al veya ustaya yaptır ve izle, yoksa sistem hava yaparsa ayrıca uğraşırsın, farkında olmazsan hararet yapma riski var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu işi ilk defa yapacaksan bir usta yardımı al veya ustaya yaptır ve izle, yoksa sistem hava yaparsa ayrıca uğraşırsın, farkında olmazsan hararet yapma riski var...

hararet nasıl olur. antifirizi fazla koyarsan mı  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hararet nasıl olur. antifirizi fazla koyarsan mı  ???

Soğutma sisteminde hava oluşur ve bu hava alınmadan motor çalıştırılırsa hararet yapma riski olabilir...

Hararetin Antifriz ile ilgisi yoktur. Tersine antifriz sudan daha etkili bir soğutucudur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soğutma sisteminde hava oluşur ve bu hava alınmadan motor çalıştırılırsa hararet yapma riski olabilir...

Hararetin Antifriz ile ilgisi yoktur. Tersine antifriz sudan daha etkili bir soğutucudur...

mesela yüzümüze kar sürdüğümüzde bir ısı oluşuyor ya, acaba fazla eksi derecede antifiriz de ısımı oluşturuyor  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mesela yüzümüze kar sürdüğümüzde bir ısı oluşuyor ya, acaba fazla eksi derecede antifiriz de ısımı oluşturuyor  :D

Ya da;

Termosun içerisine soğuk sıvı koyduğunda soğuk tutuyor, sıcak sıvı koyduğunda sıcak tutuyor di mi?

Termos bunu nereden biliyor da sıcağı sıcak, soğuk olanı soğuk tutuyor...

:2funny:

Neyse konuyu fazla dağıtmayalım Ali.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya da;

Termosun içerisine soğuk sıvı koyduğunda soğuk tutuyor, sıcak sıvı koyduğunda sıcak tutuyor di mi?

Termos bunu nereden biliyor da sıcağı sıcak, soğuk olanı soğuk tutuyor...

:2funny:

Neyse konuyu fazla dağıtmayalım Ali.

Soğutma sisteminde hava oluşur ve bu hava alınmadan motor çalıştırılırsa hararet yapma riski olabilir...

Hararetin Antifriz ile ilgisi yoktur. Tersine antifriz sudan daha etkili bir soğutucudur...

      Yanlış biliyosunuz sayın domestos, her zaman su antifirizden daha soğutucu bir sıvıdır vede sıfırn altına sıcaklığın düşmediği yerlerde su kullanılırlar genelde, antifiriz daha yoğundur vede suya göre akışkanlığı azdır yani yavaş kalır motor içinde ve daha fazla ısı taşır, aksi halde koskoca araba üreticileri bu kadar da su ekleyin , antifiriz oranı %60 geçemsin sakın demezler,  hepsini antifiriz koyun derler, bu konuyu araştırmanı öneriyorum vermiş olduğum bilgiler mazda kullanım kitapçığından alıntıdır.

      Termos mevzusunuda açıklıyayım, termos,  içindeki sıvının sıcak ve soğuk olduğuna göre hareket etmez, termosun içi iki katmandan oluşur vede bu iki katmanın arasındaki hava vakumlanıp emilmiştir, iki katman arasında hava .v.b. gaz olmayınca yani ısıyı veya soğuğu iletecek atom parçacıkları olmayınca tabiki sıcak , sıcak kalır; soğuk, soğuk kalır.

      Bişey daha ekliyeyim bizim arabalarda soğutma suyunda hava oluşmaz zaten genleşme kabı vardır radyatörün kapağındaki hortumdan hem fazla havayı atar hemde eksik kalan soğutma suyunu tamamlar, diğer arabalardaki gibi hava alma vanası yoktur. Tabii bu işlemi ehli olan kişilerin yapması konusundaki önerinize katılıyorum, sıvı eksik kalabilir bu boşaltma ve doldurma esnasında , dikkatli olmak gerekir tam dolu olna akadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan kardeşim, teşekkürler... Fakat termos olayı sadece espri idi...

:tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eyvallah üstat, saygılar. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ağırlıklı olarak forumda; Bildiğimi ve yaşadıklarımı yazıyorum, amacım birileri ile atışmak değil, doğru olanın üzerine basa basa söylüyorum o kadar...

Atışmak istediğimde de; forumdaki aşıklar atışıyor bölümüne yazıyorum...

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bayağı güldüm akşam akşam, :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bayağı güldüm akşam akşam, :D :D :D

Aşıksan vur saza, şoförsen bas gaza  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.