badilcan

Mazda3 Dizel Kullanıcı Listesi Ve Durumları

Bu konuda 42 ileti var

Arkadaşlar forumda genel anlamda Dizel kullanıcıları sorunlarıyla ön plana çıkmaktadırlar.

Bu başlık altında Mazda3 Dizel araçlarımızın

1- Model yılı

2- Sıfır yada ikinci el olarak kaç kilometre de aldığımızı

3- Güncel kilometreleri

4- Yaşanılan sıkıntılar ve bu sıkıntılara servis ya da kullanıcı bazında bulunan çözümler ( Garanti dahilinde olup olmadığı )

5- Litre olarak ortalama Yakıt değeri( başka bir başlıkta paylaşılmıştı ama tekrarlanabilir bence )

6- Genel memnuniyet

7- Üretim tarihi

8- Türkiyeye giriş tarihi

Yukarıda belirtilen bilgileri ortak başlık altında toplarsak Dizel araçlarımızın genel durumları hakkında bilgi toplayabiliriz düşüncesindeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1- 2011

2- 23 000 km

3- 43 000 km

4- 1800 devir üstünde aracı gazdan çektiğimde çıt çıt diye bir ses geliyor ama servis bu sesi belirleyemedi.

5 - ortalama olarak 5.5-6.0 lt karışık yakıt değerine sahibim.

6 - Araç rölantide dururken içeriye epey bir motor sesi geliyor ama hareket halinde benzinli bir araçdan farklı olduğunu düşünmüyorum. Kullanım olarak şehiriçinde dur kalklarda biraz yorucu olabiliyor ama şehir dışında ve düz açık yolda çok memnunum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla arkadaşım, ben de buraya yazmak isterim ama benim hikaye o kadar uzun ki, benim için çok zor olacak. Ama sadece özetleyebilirim:

1) 2012

2) Sıfır

3) 23.000 civarı

4) Çeşit çeşit sorunlar, hergün bir yenisi....

5) Şu anda 7 lt civarı yakıyor...

6) Berbat

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1)2010

2) 2 .el 29.000

3)32.000 (30 Bin bakımı yapıldı)

4)Rölantide aşırı ses, klimayı açınca aşırı sarsıntı, yokuşta kalkerken çıkan acayip bir ses, düz yolda giderken DSC ışığının kısa süreli yanması, (baskı balata ve ön cam yağmur sensöründeki arızan dolayı garantiden değişti)

5) Şehir içi 7 lt yüksek bir değer

6)Uzun yolda keyif veren bir araç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1)2010

2) 2 .el 29.000

3)32.000 (30 Bin bakımı yapıldı)

4)Rölantide aşırı ses, klimayı açınca aşırı sarsıntı, yokuşta kalkerken çıkan acayip bir ses, düz yolda giderken DSC ışığının kısa süreli yanması, (baskı balata ve ön cam yağmur sensöründeki arızan dolayı garantiden değişti)

5) Şehir içi 7 lt yüksek bir değer

6)Uzun yolda keyif veren bir araç.

Baskı balatanın yayı mı kırılmıştı ? Öyle mi dediler ?

Bu yokuşta kalkarken ki sesi kaydedebilir misin ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Baskı balatanın yayı mı kırılmıştı ? Öyle mi dediler ?

Bu yokuşta kalkarken ki sesi kaydedebilir misin ?

Evet yay kırık dediler, baskı balata değişince o seste kayboldu, tarif etmek gerekirse yan komşu duvara çivi çakarken sizin duyduğunuz gut gut gut diye bir ses.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Durum anlaşıldı. Kırık yay hikayesi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Durum anlaşıldı. Kırık yay hikayesi...

Nasıl bildiniz, yoksa tüm mazdalarda kırılıyor mu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilinmeyecek bir durum değil, Mazda dizellerin baskı balata sorunu işte... O nasıl bir yaysa hep kırılır... Servise gittiğinde de aaaa ilk kez karşılaşıyoruz, derler...Bu hikaye böyle sürüp gider.....

Silgi bey, yay kırıldığında araç kaç bin km'de idi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilinmeyecek bir durum değil, Mazda dizellerin baskı balata sorunu işte... O nasıl bir yaysa hep kırılır... Servise gittiğinde de aaaa ilk kez karşılaşıyoruz, derler...Bu hikaye böyle sürüp gider.....

Silgi bey, yay kırıldığında araç kaç bin km'de idi ?

Aslında hikaye şöyle ben aracı 30 bin km için bakıma verdim, bakımdan çıkınca performans kaybı vardı, tekrar servise götürdüm usta test etti ve evet performans kaybı var baskı balata dedi, bakımdan önce bir sorun yoktu. Kısacası 30 bin km. idi aracım. baskı-balata değişti ve ben gaza basınca koltuğa yapışıyorum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında hikaye şöyle ben aracı 30 bin km için bakıma verdim, bakımdan çıkınca performans kaybı vardı, tekrar servise götürdüm usta test etti ve evet performans kaybı var baskı balata dedi, bakımdan önce bir sorun yoktu. Kısacası 30 bin km. idi aracım. baskı-balata değişti ve ben gaza basınca koltuğa yapışıyorum. :)

En acemi adam bile sıfır arabanın baskı balatasını 15-20 bin km de bitiremez.nasıl bi baskı balataymış bu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En acemi adam bile sıfır arabanın baskı balatasını 15-20 bin km de bitiremez.nasıl bi baskı balataymış bu

İbomaz yay kırılmış...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İbomaz yay kırılmış...

İllâ giydirme yapacak ya, gerisi önemli değil...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1. 2012

2. sıfır

3. 10500

4. tüketim karma: 5- 5.5 lt

şükürler olsun gayet memnunum. beklentilerime fazlasıyla cevap veriyor.

herkesin arabanın yanından geçerken çaktırmamaya çalışarak yan yan, hayran hayran bakışlarına maruz kalmak ayrı bir keyif.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Badilcan keşke, bir de araçların üretim ve Türkiye'ye giriş tarihlerinin yazılmasını isteseydin...Örneğin benim araç hatırladığım kadarıyla Ağustos 2011 üretimi ve Aralık 2011'de türkiye'ye girdi.

Araçlar parti parti üretildiklerinden sorunların yoğun olduğu partileri anlamaya çalışıyorum. Naci arkadaş, sizin aracın üretim tarihini bilyor musunuz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizler hiç kullandığınız mazotun kalitesini kontrol ettirdiniz mi? Sorunların bir kısmı mazot kaynaklıdır diye düşünüyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Badilcan keşke, bir de araçların üretim ve Türkiye'ye giriş tarihlerinin yazılmasını isteseydin...Örneğin benim araç hatırladığım kadarıyla Ağustos 2011 üretimi ve Aralık 2011'de türkiye'ye girdi.

Araçlar parti parti üretildiklerinden sorunların yoğun olduğu partileri anlamaya çalışıyorum. Naci arkadaş, sizin aracın üretim tarihini bilyor musunuz ?

Üretim tarihi model yılından farklı bir verimidir?

Farklı ise ilk gönderiyi düzenleyip listede bunlarıda isteyelim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizler hiç kullandığınız mazotun kalitesini kontrol ettirdiniz mi? Sorunların bir kısmı mazot kaynaklıdır diye düşünüyorum..

Selman abi İzmir Yeni otomotiv debriyaj seti ile ilgili problemin kronik bir problem olduğunu kabul ediyor ama her araçta olmuyor diyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selman abi İzmir Yeni otomotiv debriyaj seti ile ilgili problemin kronik bir problem olduğunu kabul ediyor ama her araçta olmuyor diyor.

Onur debriyaj problemi tabidir ki mazot kaynaklı olamaz, ben gürültü ve motor problemlerini kasdettim... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ankara'da mazot kalitesinden emin olduğum üç yer var; bunların birisi shell'in kendi adına kendi işlettiği yer, diğeri bir bp istasyonu, sahibi istasyonu özellikle kendi araçları için yaptı istasyonu zira ticari maksadı yok. Diğeri ise Petrol Ofisi, Türk Petrollerinde bir yetkili eşimin öğrencisi, aylık analiz raporlarını biliyoruz ona göre bir istasyondan alıyoruz.

Uzun yıllardır, neredeyse 15 yıldır araçlarıma buralardan mazot alıyorum; eşimde aynı istasyonları kullanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.