Oziyal

1991 Model Mazda 626 Karbüratördeki S-W Klepesi

Merhabalar,

Bu karburator hava kısmındaki s-w ( below-above) klepe ne işe yarıyor nasıl ve nezaman kullanılır yardımcı olabilirmisiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsi geçen klepe sanırım egsoz manifolduna bağlanan yerdeki, eğer oradakiyse, gerektiğinde manifoltta biriken sıcak havayı emmeye yarıyor vede içinde bir tür ısıya duyarlı sarmal düzenek var , lpg li araçlarda oranın kapatılması gerekiyor aksi halde fazla hava girişi oluyor, ben yandan bir vida ile sabitledim, ama sizinkinin durumu ne bilemiyorum, sıfırın altındaki vede üstündeki sıcaklık durumuna göre sanırım bu mekanizma kendisi devreye giriyor.

[smg id=8397]

bahsettiğiniz mekanizma sanırım hava filtresinin önündeki dirsekteki mekanizma.

[smg id=8395]

sıcak havayı emdiği manifold bağlantı yeride burası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracta LPG li acaba S-W değiştirmek gerekirmi?

post-9047-141695295905_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracta LPG li acaba S-W değiştirmek gerekirmi?

Şimdi jeton düştü...

:D

Yaz ve kış ayarı o klepe dediğiniz şey, Yaz aylarında S konumunda, kış aylarında W konumunda olması gerekiyor bildiğim kadarıyla...

S ummer

W inter

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi jeton düştü...

:D

Yaz ve kış ayarı o klepe dediğiniz şey, Yaz aylarında S konumunda, kış aylarında W konumunda olması gerekiyor bildiğim kadarıyla...

S ummer

W inter

;)

zaten üstünde derece bile belirtilmiş durumda onun yanlış hatırlamıyorsam 15derece altı havalarda W üstü havalarda S.

manifoldun oradan sıcak hava emişi sağlıyor. muhtemelen soğuk havalarda ya aracın daha hızlı ısınmasını sağlıyor yada soğuk hava yüzünden fazla yakıt yakması önleniyor malum karbüratörlüyüz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizler kullanıyormusunuz peki bende kullanayımmı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yandan bir vidayla sabitledim çünkü lpg de fazladan hava emişine sebep oluyordu ama siz bilirsiniz ,  lpg kullanıyosanız bence gerek yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yandan bir vidayla sabitledim çünkü lpg de fazladan hava emişine sebep oluyordu ama siz bilirsiniz ,  lpg kullanıyosanız bence gerek yok.

Hangisine sabitledin? bende ona ayarlayayın bari :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm kışın 15 derecenin altında w konumunda olacak. yazın s konumunda olacak.hava filtresinden önce hava girişini ayarlıyor sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Ben sürekli kapalı konumda vidaladım,benim araçta seçme hakkı yok duruma göre açılıp kapanıyordu,  sonuçta sürekli lpg de kullanıyorum, yazı kışı yok bu işin, fazla hava alması hem performansı hemde yakıt durumunu etkiliyor ama sizin aracınızdaki tapkisini bilemem tabii, değişeceğinide sanmam sizdede kapalı olsa iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kullanıyorum. Malum erzurum da aracı ısıtmak çok zor. mecbur kullanıyorum fakat, araca soğuk hava girişi her zaman iyidir. Mutlak volüm yani araca giren hava miktarı artar, zaten LPG sayesinde sıcak çalışan motora ek yük olmaz vs vs. zaten Turbo'lu araçlarda intercooler olması da bu sebeptendir.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler burasıda kışın soğuk oluyor sanırım kullanabilirim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

626 nın sıcak hava emiş sistemi 323 ten farklı neden derseniz manuel olarak kontrol edilebiliyor, yani aç kapa yapılabiliyor anladığım kadarıyla,  bizim araçlarda malesef sarmal bir mekanizma var ısıya göre hareket ediyor,  ama ben denedim açık şekilde bir ara,  bazen aşırı sıcak hava hava filtresinden koku yapabiliyor, çünkü biraz gaza basınca fazla hava isteği ile beraber sıcak havada fazla giriyordu,  yani pekte lpgde uygun gelmedi açıkcası,  ama siz bilirisiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında sistemin LPG ile alakası yok. karburatör girişinden havanın girdiği yere kadar olan kısımın bir hava direnci var ve bu s de de w de de değişmez. Yani hava girişi s de de w de de aynıdır. 323 lerdeki gibi otomatik olsa da değişmez. Çünkü benzinle çalışan karburatörlerimiz de emişle yani negatif basınçla çalışır. Aynı LPG gibi. eğer dediğiniz gibi sıcak hava girişinden daha çok hava girseydi -ki emişli sistemde fazla hava az yakıt demektir- araç fazla hava girişinden tekleyecek hatta kışın çalışmayacaktı. Benzinde de çalışmayacaktı. Mühendis bunu biliyor ve hesaplamıştır. bu dediğiniz şu durumda fazla hava çeker; bazı işi bilmez LPG ciler LPG ayarını yapamayınca hava girişini tıkarlar. işte o zaman soğuk hava girişi tıkalı iken sıcak hava girişine aracı geçirirseniz araç tıkalı olan boğaz yerine açık olan boğazdan hava alacağı için çalışmaz.

Merak edenler için;

LPG cilerin bu şekilde yapmasının sebebi araç hava çekemeyince LPG yi fazla çeker, LPG ci de lpg yi kısar ve sonuçta LPG kısıldığı için araç az yakar! :) sanarlar :) Gel de anlat. ondan sonra araç gitmiyor diye gaza yükleniriz hem performanstan hem yakıttan oluruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca otomatik olmasını tercih ederdim. Araç ısınana kadar sıcak sonra soğuk hava ki şu anda bütün araçlarda böyle. Mazda 323 te teknolojiyi önden takip etmiş ve otomatik sistemi uygulamış. Bence sabitlemekle hata etmişsiniz. Aslında 626larda daha üst bir teknoloji kulanmıştır fakat mermerler sağolsun o güzelim araçlar yerine bir alt modelin motoru olan araçlarımız gelmiştir ülkemize. Anlam vermek zor. Neyse konu dağılmasın.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

323 nünkü biraz farklı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.