muhayd25

Mazda3 3500 Devirden Sonra Hissedilir Güç Artışı

  Arkadaşlar uzun zamandır kafamı meşgul eden ve burada danışmayı düşündüğüm bir konu var.Aracım 2009 model mazda 3 touring.  Benim araç konu başlığında da yazdığım gibi belli bir devirden sonra birden turbo devreye giriyormuş gibi güçleniyor. Bütün mazdalarda mı bu böyle sormak istiyorum. Yoksa düşük devirde aracın çekişinde mi bir problem var. Acaba maksimum tork devrine geldiği içinmi böyle oluyor.Bu devire gelenekadar bağırıyor ama gitmiyor gibi ama  devir 3500 ün üstüne geldimi birden hızlandığını hissediyorum. Ayrıca 4000 devirin üzerlerine çıkıncada sanki bir an nefesi kesiliyormuş gibi bir an gücü düşüyor sanki .

Bu anlattıklarımı yaşayan arkadaşlar varmı normalmi merak ediyorum..

şimdiden tşkler..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracım 2010 aynı şeyler bende de oluyor.hafif bi rampa çıkarken devir düşerse araç kendini ok gibi atıyor.ben o anda rampayı hafif gazla çıkabileceğime inanıyosam o anda gazdan ayağımı çekiyorum çünkü fazla yakıt tüketiyor.aracın 4000 d/d kesilmesi büyük bi ihtimal motorlarımızın fazla güçlü olmadığından kaynaklanıyor hoş olmuyor ama buda bi gerçek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende 2007 var 4000 de güç artıyo 6500 e kadar devam ediyo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüpten kaynaklı bir problem olabilirmi acaba diye düşünüyorum.Galiba benzinde sorun olmuyor gibi..Araç manuel vites..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu gün denedim güç artışı evet 3500 de oluyo ama düşüş hiç olmuyo hatta o akdar seri ki manuele alınca çok çabuk vites değiştirme yerine geliyo unutunca araba sallanıyo tek sevmediğim yönü arabayı sallaması

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracım 2006 dynamic sedan. İki günde yaklaşık 350 km yol yaptım. Dediğin olayı aynen bende yaşıyorum. Düşük devirde ivmelenme yavaş ama 3000 deviri geçtikten sonra müthiş. Çok teknik detaylardan anlamam ama samsun kavak arası bir yokuşu eski honda aracımla 110-120 zor çıkarken mazda 160 ile çıktı. hem de araçta 4 kişi ve bagaj dolu. (deneme amaçlı yapılmış bir hız tabiki) Bu aracın yokuş performansına gerçekten hayran kaldım ve bugün bir kez daha mazda da karar kıldığım için kendimi kutluyorum.

Mazda41 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

galiba benimkinde sorun var ve tüpten kaynaklanıyor çünkü dün köyden gelirken düz yolda araba bagajla beraber 5 kişi dolu sabit hızla 120 km hızla gelirken tüpten benzine geçiş yaptım ve bariz bir şekilde hızlanmaya başladım. Anlaşılan tüpte çekiş düşük bi sorun var bakalım bi tüpçüye götürücez..inş fazla iş çıkmaz başımıza..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

galiba benimkinde sorun var ve tüpten kaynaklanıyor çünkü dün köyden gelirken düz yolda araba bagajla beraber 5 kişi dolu sabit hızla 120 km hızla gelirken tüpten benzine geçiş yaptım ve bariz bir şekilde hızlanmaya başladım. Anlaşılan tüpte çekiş düşük bi sorun var bakalım bi tüpçüye götürücez..inş fazla iş çıkmaz başımıza..

Enjektörlerde problem yoksa eğer, sadece bilgisayar bağlantılı ayar ile düzeltilebilir... Çok maliyetli değildir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tüpü takan yer bir türlü ayarını düzgün yapamadı. Tüpün markası tartarini ve sadece orada var diye biliyordum ama araştırdım başka bi yer daha varmış oraya götürecem inşallah.Aracın motor arıza lambası yanıyor ve bir türlü kalıcı olarak söndürülemedi.Buna bir türlü anlam veremiyorum.Sürekli söndürüyorlar ışığı sonra tekrar yanıyor. Benzinde bir süre kullanınca kendiliğinden sönüyor.En son muayene sırasında egzoz emisyondan geçemedi tüpteyken. Tüpçüye gidip ayar yaptırdım ondan sonra geçti muayeneden ..Normalde bu sorun bi şekilde çözülmesi gerekmez mi? anlamıyorum .Sanırım ustalık burada başlıyor.Sadece bilgisayara bağlayıp hatayı silmekle olmuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

imkanınız olursa 1.8 astina rampa performansınıda deneyin ikisini de kullandığım için Mazda 3 gitmiyormuş diyorum :)

1.8 astina deneme fırsatım olmadı tabiki ama o yokuşta 2013 astra ve jettaya sellektör yapmaktan çok keyif aldığımı söyleyebilirim. :)

galiba benimkinde sorun var ve tüpten kaynaklanıyor çünkü dün köyden gelirken düz yolda araba bagajla beraber 5 kişi dolu sabit hızla 120 km hızla gelirken tüpten benzine geçiş yaptım ve bariz bir şekilde hızlanmaya başladım. Anlaşılan tüpte çekiş düşük bi sorun var bakalım bi tüpçüye götürücez..inş fazla iş çıkmaz başımıza..

Dediğim gibi çok teknik bilgiden anlamam fakat arkadaşlarımın lpgli araçlarından bildiğim kadarıyla alt devirlerde kerkinme titreme gibi problemler yaşayanlar çoğunlukta. Tam ifade edemeyeceğim belki ama alt devirde gaza yüklendiğimde onların araçlarında seri ve sorunsuz bir hızlanma olmuyor. Benim aracımda ise (maaşallah) benzinde nasılsa lpg de de aynı. 2006 opel astra sahibi arkadaşım hızlanma esnasında kerkinmeden şikayetçiydi. Başka ustaya montaj hatalarını kontrol ettirdikten sonra hissedilir derecede düzelmeler olmuştu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tüpü takan yer bir türlü ayarını düzgün yapamadı. Tüpün markası tartarini ve sadece orada var diye biliyordum ama araştırdım başka bi yer daha varmış oraya götürecem inşallah.Aracın motor arıza lambası yanıyor ve bir türlü kalıcı olarak söndürülemedi.Buna bir türlü anlam veremiyorum.Sürekli söndürüyorlar ışığı sonra tekrar yanıyor. Benzinde bir süre kullanınca kendiliğinden sönüyor.En son muayene sırasında egzoz emisyondan geçemedi tüpteyken. Tüpçüye gidip ayar yaptırdım ondan sonra geçti muayeneden ..Normalde bu sorun bi şekilde çözülmesi gerekmez mi? anlamıyorum .Sanırım ustalık burada başlıyor.Sadece bilgisayara bağlayıp hatayı silmekle olmuyor.

Evet ışığı silmekle olmuyor, ışığın yanma sebebini bulup ortadan kaldırmak gerekiyor... İyi bir usta sorunu çok kolay ve zahmetsizce giderecektir ama öncelikle USTA olması önemli...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ustayı buldum gaz ayarını yaptı.Maşallah bi sorun yok düzeldi.İlginçtir araba acayip zevk vermeye başladı bana ..Psikolojikmidir nedir sanki şimdi benzine giderkende serileşti..:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda asıl gücünü 3000 den sonra verıyor senın araba 4000 devırde azalıyorsa lpglı ıse lpg ayarları kontrol ettır cunku 4000 devır sırasında gonderecegı yakıtı az yolluyor olabılır yada benzınlı ıse enjokterler bir sorun olabılır cok az bır ıhtımalde bujiden olabılır yanı biraz para sıkışmış arasına :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.