Burak

Dizel Motorlu Araç Tercihi Tersine Döner mi ?

Bu konuda 66 ileti var

Ülkemizde gün gelecek ki, motorin benzinden daha pahalıya satılacak. Bu durum olmadı diyelim, bu sefer dizel araçların MTV'si daha yüksek olacak. Her halükarda hükümet, dizel araçlara bir çözüm bulacak bencce. Daha çok nasıl vergi toplarız diye. Bizede skyactiv benzinli ve otomatik yolları gözükür o zaman. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ülke zaten dizelden daha fazla kazanıyor çünkü dizel tüketimi benzinin çok üzerinde. Bence dizele verginin düşük tutulması ulaşım ve lojistiğe olası etkileri. Eğer dizel fiyatlarını arttırırlarsa enflasyona gazı vermiş olurlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ülke zaten dizelden daha fazla kazanıyor çünkü dizel tüketimi benzinin çok üzerinde. Bence dizele verginin düşük tutulması ulaşım ve lojistiğe olası etkileri. Eğer dizel fiyatlarını arttırırlarsa enflasyona gazı vermiş olurlar.

Bu sefer de elde benzin kalıyor. Satıyorsun, satamıyorsun, depolaman gerekiyor, garip bir ilişki var aralarında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet geçenlerde öyle bir konu vardı. Ülke dizel ihtiyacını karşılamak için aldığı ham petrolden ihtiyacından fazla benzin üretiyor ve bunu yurtdışına rafineri çıkış fiyatına satmak zorunda kalıyor.

Böyle yapmayıp bize pompa fiyatından biraz daha ucuza satsa daha karlı olur demiştik ama inandıramamıştık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG' ye dokunmasınlarda :D

LPG deyince biraz önce okudum, buyrun size sürpriz :) Ayrı bir başlık konusu ama şimdiden söyliyeyim dedim ;)

Mazda3 SKYACTIV-CNG Concept (reference exhibit)

Demand for CNG-powered vehicles is increasing all over the world and the SKYACTIV-CNG Concept adopts a dual fuel system that runs on both gasoline and CNG. CNG engines must burn fuel at high pressure and because the SKYACTIV-G gasoline engine already achieves a high compression ratio it can easily be modified for CNG with only minor modifications. Vehicles with CNG engines reduce emissions by about 20 percent compared to those with gasoline engines of the same displacement. Mazda proposes the Mazda3 SKYACTIV-CNG Concept as a potential way to offer driving pleasure to even more customers around the world while reducing impact on the environment at the same time.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi gözümüz aydın :)

LPG ye dokunmasınlar derken fiyatını artırmasınlar anlamında dedim, düşürmek için dokunabilirler sıkıntı yok :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tespit....

Dizel araç satışından devletin kasasına giren para daha bol. Devletin işine geliyor, her satıştan daha çok çabuk ve peşin alınan kazanç. Neredeyse 8-10 yıllık yakıt farkını peşin alıyorsun.

Mazot maliyeti her türlü ticari taşımacılık ve lojistiğin en temel gider kaynağı. "Az yak az öde daha hızlı git" ile bir sistem oluşturulmuş, bunu değiştirmek binlerce ticari sektörü alt üst edecektir. Sonuçta hem para hem zaman hesabı yapılıyor.

Şirketler araçlarını dizellerden oluşturuyor, araç pahalı olmasına karşın vergi ve amortisman düşüşleri herkesin işine geliyor, az yak az öde hesabı da cabası.

Türkiye'nin dizel kullanımına bağlı ham petrol ihtiyacı daha az; ortalama benzinli ile dizel araç yakıt tüketim değerleri arasında %30-40 vark var, devlet bunu da hesaplıyor.

Dizel araç ve mazot sürümü çok iyi, denge bir şekilde kurulmuş.

Fazla benzini de dışarı satıyor zaten...

Benzin kullanımı da düşündüğümüz gibi gelişmiyor, çoğu araç tüpe dönüştürülüyor. Bu nokta da devletin hoşuna gitmiyor... Benzin'den kazanç azalıyor.

Şu anda çaktırmadan mazot fiyatını benzine yaklaştırıyorlar, bu esasında dizel'i temel kazanç kaynağı yapmak istemelerinin sebebidir. Bize kalan ise daha az yaktığı için dizelle devam etmek.

Ben 660 km uzun yol yaptım, yarısı maksimum sürat ile yarısı ortalama 120 km ile, şehir içinde de 50 km dolaştım. Toplam 710 km. Toplam 50 litre mazot harcadım, depoda hala 5 litre mazot vardır. Bunu herkes hesaplayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fatih Abi,

Zaman içerisinde devletin yakıt üzerinden kazancında bir farklılık veya artış olmuyor. Sonuçta rafineri çıkış fiyatı ne olursa olsun devlet 1 Lt başına

Benzinden 2.18

Dizelden 1.60 TL ÖTV alıyor.

Burada dizelin pompa fiyatının benzine yaklaşması devlet politikası değil piyasada belirlenen fiyat ile alakalı.

Özellikle dizel tüketiminin artması ülkenin dış ticaret açığını sekteye uğratıyor zira ham petrolün ithalinin miktarını dizel yakıt ihtiyacı belirliyor çünkü bir birimden elde edilen benzin %40 iken aynı birimden elde edilen mazot %20 civarında kalıyor. Dizel talebi artıp benzin talebi düştükçe de rafinerilerde fazla benzin stoğu oluşmaya başlıyor ki devlet bunu ancak ihracat ile satabiliyor. O da litresi 1.44 TL den

Daha önceki konuda da geçmişti. Eğer benzindeki ÖTV yükü biraz azaltılsa bu tüketim dengesi benzin yönünde artış sağlayacağından 1.44 ten satılan benzin devletin kasasına çok daha fazla gelir yazabilir.

Tüketime gelince. Son zamanlarda yeni gelişen teknolojilerler tüketim değerleri arasındaki fark kapanmaya başladı. Buna fiyatlardaki farkın da kapanması eklenince önden ödenen 10 binlerce TL fazla paranın amortisi gittikçe daha da uzar hale geldi.

Ben de bunları düşünerek acaba diyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakın zamanda bu dengeler değişmez... Yıllardan beri süregelen üçlü sarmal var ve herkes kendi işine geldiği yönde saf tutmuş durumda.

1-Lpg ile işi olmayan bir bakıma maddi gücü yerinde olan taraf hiç bir şekilde benzinden vazgeçmiyor...

2-Her pompaya uğradığında daha az yakıt parası vereyim diye peşinen çok fazla ödeyerek dizel araç satın alan ve reelde daha fazla ödediğinin hiç bir zaman farkında olmayan kesim...

3-Dizele ve benzine gücü yetmeyip "ayağımı yerden kessin" mantığında olup, lpg ile işini görmeye çalışan kişiler.

Bu üçlü sarmalın birisini bile değiştirmeye kalksanız piyasa allak bullak olur ve sevgili siyasi irade bunu hiç bir zaman istemez, çünki kendileri her halükârda para kazanıyor neden gereksiz işlerle uğraşmak zorunda kalsın ??

Zamanla şu yapılabilir; üç yakıt için fiyat indirimine gidilebilir ancak; bunu düşünmek bile saflık olur...

Gerçi yakıt ucuzlasa tuvalete bile araba ile gidecek insanımız var.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaba bir hesap yapacak olursak:

Benzin ve mazotttan litre başına ortalama(yaklaşık) 3 lira vergi alınıyor.Ortalama bir kullanıcının ayda 300 lira yakıt masrafı olduğunu düşünürsek bunun 225 lirasını vergi olarak ödüyor.Diyelimki Türkiye'de en az bir milyon arac var ettimi ayda 225 milyon tl vergi.Yılda eder 2,5 trilyon tl vergi.

Bu da demek oluyor ki bu ülkenin heryerinden petrol fışkırsa bile akaryakıt fiyatları ucuzlamaz.Bunu en önemli nedeni ise özellikle son on yılda tamamen tüketim ve vergiye dayalı bir ekonomimiz olması.(elde avuçta üretim yapan ve para kazandıran tüm kurumların satılması nedeniyle)

(Hesaplamalarda yanlışlık yapmış olabilirim kusura bakmayın)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaba bir hesap yapacak olursak:

Benzin ve mazotttan litre başına ortalama(yaklaşık) 3 lira vergi alınıyor.Ortalama bir kullanıcının ayda 300 lira yakıt masrafı olduğunu düşünürsek bunun 225 lirasını vergi olarak ödüyor.Diyelimki Türkiye'de en az bir milyon arac var ettimi ayda 225 milyon tl vergi.Yılda eder 2,5 trilyon tl vergi.

Bu da demek oluyor ki bu ülkenin heryerinden petrol fışkırsa bile akaryakıt fiyatları ucuzlamaz.Bunu en önemli nedeni ise özellikle son on yılda tamamen tüketim ve vergiye dayalı bir ekonomimiz olması.(elde avuçta üretim yapan ve para kazandıran tüm kurumların satılması nedeniyle)

(Hesaplamalarda yanlışlık yapmış olabilirim kusura bakmayın)

Hesaplamaları bilemem ama üretim yapıp para kazandıran kurumlar meselesine katılamıyorum...

Tüpraş, Kardemir vb. kurumlar üretim yapıyordu fakat ne hikmetse para kazandırmıyordu, şimdi durum daha farklı... Hem üretim yapıyor hem işçi çalıştırıyor hem vergi veriyor, öyle yada böyle devlete para girişi oluyor... Bu konuda başka bir konuyu tartışmak istemiyorum ama yazmadan da geçemedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aniden hassas konulara girmişsiniz... Ben de yazmak isterim ama bu konu başlığının ağzı yüzü eğilir... Ama Veli'ye katılıyorum... Daha Tıp konusuna da gireceğim... Girecek konu çok, forumu biraz renklendirmek lazım... Ama önce Azgın Teke'nin sorunları diyorum....  :boks:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.