allora_38

Mazda 323 Patırdama Sorunu

arkadaşlar benim 323 f in patırdama sorunu ortaya çıktı bujileri kabloları 2 kere yeniledik halen devam ediyor en son iltimal distribütor kaldı eger sorun distribütördeyse ne yapılabilir hangi parçaları degişmesi gerekiyor. arabanın sorunu şöle 1 devirde patırdama yapıyor yüksek devirlere çıktıkça gidiyor. tüp ayarına karbüratörüne felan komple bakıldı sorun yok avans ayarına bile baktık gitmiyor ???

birde bobinden olabilirmi ??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzinde de yapıyor mu?

Sistemin hava alan yerleri var mı?

Motor soğukken zor çalışıyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar benim 323 f in patırdama sorunu ortaya çıktı bujileri kabloları 2 kere yeniledik halen devam ediyor en son iltimal distribütor kaldı eger sorun distribütördeyse ne yapılabilir hangi parçaları degişmesi gerekiyor. arabanın sorunu şöle 1 devirde patırdama yapıyor yüksek devirlere çıktıkça gidiyor. tüp ayarına karbüratörüne felan komple bakıldı sorun yok avans ayarına bile baktık gitmiyor ???

birde bobinden olabilirmi ??

    Sizin sorununuz aslında patırdama değil, patlamadır, bu patlama denen durum, arabanın yakıtla baraber emdiği havayı yakıtı iyi yakamayınca , fazla kalan havayı tekrar hava filtresine göndermesidir vede bu gönderme anında, hava filtresinde tıkanan havanın patlama yaparak kendini dışarı atmasıdır , genellikle lpg de olur lakin ateşleme problemi benzinde de kendini gösterebilir.

      Gelelim çözüme bu durum atşeleme sistemi arızasına işarettir, genellikle buji kablolarından kaynaklanır ama bazı durumlarda problem başka bir sebeptendir, bilindiği üzere ateşleme sistemi distiribütör,( ateşleme modülü, zamanlayıcı, distiribütör kapağı, tevzi makarası) , atşeleme bobini, buji kabloları, bujilerden oluşur aynı zamanda iyi bir ateşleme zamanına sahip olmak için avans ayarınında iyi olması gerekir,

        Distiribütörden kaynaklı arızayı bulmak için önce kapağın tırnakları vede tevzi makarası iyice temizlenir ve oksit çapak varsa zımparalanır,  araba çalışır durumda iken buji kabloları buji tarafından tek tek çıkarılır vede tek tek bujilere enerji galip gelmediğine , bujilerin atşeleme yapıp yapmadığına bakılır,

        Tabii önce bujiler sökülüp bakılmalıdır, bujilerin  porselen olan orta kısımdaki elektrotlarının beyaz veya kahve rengi olması ateşlemede bir sorun olmadığını gösterir, siyah veya yağlı , kirli  bir elektrot atşelemede soruna işaret eder.

        Bujilerde sorun yok ise demekki araba kısa süreliğine atşelemeyi kesiyor, bu durum sizin ifadenize göre birkaç ekipmanı elememize yardımcı olur,

        Geriye ateşleme modülü vede ateşleme bobini kalır, bahsi geçtiği üzere bizim araçlar karbüratörlüdür vede her halükarda hava alması olasıdır,  fakat hava alması bu probleme sebep olmaz , sadece çekiş düşer , araç bayılır, çok yakar, benim diyeceklerim bu kadar, siz zaten olası bir çok ekipmanı değişmişsiniz.

       

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lanet olsun bu motorculara en iyi arabadan anlıyom diyen motorcudan daha iyi anlıyorum hoş yere bujileri buji kaplolarını değiştirdiler bir sürü yeriyle oynadılar arızayı gideremediler ben evde kendim avans ayarını yaptım düzeldi vala illahlah dedirttiler ya !!!! hani ben motorcu degilim yapıyorumda bu motorcular avns ayarını hiçmi akıl edemiyorlar haksızmıyım !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    En iyi motorcu olsa bile bizim arabalardan anlamıyor melesef, böle durumlarda aracı kurcalattırmadan önce bizimle paylaş problemi ki daha fazla probleme sebebiyet vermesin,  usta bozuntusu kasaplar.

    Heleki bizim arabaların karbüratörü zamane ezbere usataları için bir kabustur, bir arkadaşın karbüratörünü sökmüşlerdi alaksız yere , zaten tek bir vida ile ayarlanacak bir mevzuydu, mevcut ne kadar hortum vakumlayıcı varsa yanlış takmışlardı, yarım saat uğraştım toplamak için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    En iyi motorcu olsa bile bizim arabalardan anlamıyor melesef, böle durumlarda aracı kurcalattırmadan önce bizimle paylaş problemi ki daha fazla probleme sebebiyet vermesin,  usta bozuntusu kasaplar.

    Heleki bizim arabaların karbüratörü zamane ezbere usataları için bir kabustur, bir arkadaşın karbüratörünü sökmüşlerdi alaksız yere , zaten tek bir vida ile ayarlanacak bir mevzuydu, mevcut ne kadar hortum vakumlayıcı varsa yanlış takmışlardı, yarım saat uğraştım toplamak için.

hepsi ben iyi ustayım der. usta söktüğü vidanın yerini unutmayacak. benim sanayideki ustam mazdaları çok söküp takmış, hatta gözümün önünde 94-95 sedan 323 ün motorunu ve bütün aksamlarını söküyordu ve bana gösteriyordu. Hatta bir tane lantis motoru rektefe etmiş. otomotivde müşteri kaçmasın diye yaparız ederiz diyene bakmayacaksınız. bir usta bulacaksınız, ve hep o ustaya gideceksiniz ki sizin aracı unutmasın, her yerini ezbere bilsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sadece avans ayarı ile sorun düzeldi ise enteresan... Geçmiş olsun, her şey tecrübe ile ilgili...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla sormayın ya 1 haftadır basıma agrılar girdi buji dediler tamam dedim kablo dediler 2 kere değiştim en sonunda evde kendım avansıyla oynadım düzeldi birazda oksitlenme olmuş distributoru zımparaladım araba ceylan gibi oldu ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Problemin çözüldüğüne memnun oldum, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.