Sign in to follow this  
Followers 0
İlhan

Yeni Honda CR-V 1.6 Dizel

24 posts in this topic

Honda CR-V 1.6 dizel motorunu piyasa sürmüş. 80.900. Liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Elegance donanımının fiyatı 92.900.-Lira. Civic sedanda dizel beklerken, CR-V de dizeli getirdiler. Ne diyelim otomobil severlere hayırlı uğurlu olsun.

Teknik Özellikler

Motor 4 silindir

Hacim (cc) 1597

Yakıt türü Dizel

Maksimum güç 120 PS / 4000 rpm

Maksimum tork 300Nm / 2000 rpm

Şanzıman Düz: 6 ileri, 1 geri

Süspansiyon (Ön) Toe kontrol bağlantılı McPherson kol

Süspansiyon (Arka) Reaktif bağlantılı çift salıncak

Uzunluk (mm) 4570

Genişlik (mm) 2095.2

Yükseklik (mm) 1685

Aks mesafesi (mm) 2630

Ön tekerlek izi (mm) 1570

Arka tekerlek izi (mm) 1580

Ağırlık, sürücü hariç (kg) 1536

Lastikler 225/60 R18

Yakıt deposu (lt) 58

Bagaj hacmi (lt) 589-1146

Maksimum sürat (km/s) 182

Hızlanma 0-100 km/s (sn) 11.2

Şehir içi (lt) 5

Şehir dışı (lt) 4.5

Birleşik (lt) 4.7

CO2 emisyonları (g/km) 124

post-6837-14169529599_thumb.jpg

post-6837-141695295993_thumb.jpg

post-6837-141695295996_thumb.jpg

post-6837-1416952960_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiyatı ve tüketimi 2.0 lara göre makul görünüyor, bolca dolar artık sokaklar bunlarla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiyatı ve tüketimi 2.0 lara göre makul görünüyor, bolca dolar artık sokaklar bunlarla...

Civic içinde aynı şeyler düşünülüyordu. Lakin fiyatından dolayı olsa gerek. Etrafta pek gözükmüyorlar. Honda birde şu 1.6 dizel motorlarına, otomatik şanzıman koysa. Asıl o zaman iyi sükse yapar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az yakar, çok kaçar, çok satar.... Otomatik olsaydı satış rekoru kırardı, ama yine de bolca görürüz... Bence iyi bir araç....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pahalı değil mi ya ? 2.0 cx5'e pahalı diyorlar , bu ucuz mu şimdi :D Hem servisi de Mazda'dan pahalı

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok satar ama alanın aklına şaşarım.

2.0 Elegance Otomatik vites ile 1.6 Elegance Düz vites arasında sadece 3 bin TL'lik fark var. Yuuuh, diyorum başka da bişey demiyorum.

2.0 alır, tüp taktırır binerim de yine 1.6 motorlusunu almam, alanı da hep ayıplar hem de kınarım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turk milleti isin icinde cep telefonu ve arac oldumu kontrolu kaybeder...Verdigi parayi gozu gormez. Ac gezer en iyi telefonu alir, evde bir lokma yemek yoktur en pahali arabaya biner. Daha yeni bir ornegini yasadim; amcam yemedi icmedi VW Jetta`ya tum ekstralari eklete eklete 70.000`e dayadi rakami ve aldi. Amcam yilda 4-5.000 km yapiyor. Ise bile arabayla gelmez. Araba garaj icin alindi ama var mi var iste... Bu adama git 45.000`e kadar iniyorlar full Mazda var, nasilsa araba evin onunde durup eskiyecek, cebinde de 20-25.000 TL kalir desek anlar mi ? anlamadi zaten. Maalesef genelimiz boyleyiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turk milleti isin icinde cep telefonu ve arac oldumu kontrolu kaybeder...Verdigi parayi gozu gormez. Ac gezer en iyi telefonu alir, evde bir lokma yemek yoktur en pahali arabaya biner. Daha yeni bir ornegini yasadim; amcam yemedi icmedi VW Jetta`ya tum ekstralari eklete eklete 70.000`e dayadi rakami ve aldi. Amcam yilda 4-5.000 km yapiyor. Ise bile arabayla gelmez. Araba garaj icin alindi ama var mi var iste... Bu adama git 45.000`e kadar iniyorlar full Mazda var, nasilsa araba evin onunde durup eskiyecek, cebinde de 20-25.000 TL kalir desek anlar mi ? anlamadi zaten. Maalesef genelimiz boyleyiz.

Amcayı sevdim, selamlarımı ilet yoksa millet olarak nasıl fark yaratırdık...

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu arada gercek amcalarimin hepsi hakki rahmetine kavustu;  :dua:

Bu amcam dedigim bir vatandas amca iste, dangalagimtirak bir durumu var...  :2funny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda aracını satarken pahalıya satıyor. Servisi ve yedek parçası pahalı. Böyle olduğu halde satıyorlar adamlar. Bir dönem fabrika çıkışlı Lpg'li Civic'leri piyasaya sürdüler. Ve halende devam ediyor Lpg'li Civic satışları. Ben 2 yıldan fazla Honda kullandım. Bir kere olsun aracımı yetkili servise götürmedim. Daha doğrusu götüremedim demeliyim. Normal ara 10 bin periyodik bakım için 450 Lira gibi rakamlar söz konusuydu.

Tüm bunlara rağmen servisler dolup taşıyordu. Bu dönemler Lpg'li Hondalar yetkili servislere alınmıyordu. Şimdi üzerine birde Lpg'li araçlar eklendi servislere. Honda Türkiye genelinde yeni bayi ve servisler açıyor mu acaba.

CR-V fiyatı pahalı gerçekten. Cx-5 için fiyatı pahalı diyenler acaba bu araca yorumları ne olacak. Kaldı ki donanım ve özellik olarak Cx-5, CR-V ile mukayese bile edilemez.

CR-V çok satar mı ? Bu konuda tereddütlüyüm. Yeni dizel Civic satışlarına bakmak lazım. Ben dışarıda hiç görmüyorum desem yeridir. Toplum her geçen gün bilinçleniyor. Rakip otomobil markası çok fazla. O yüzden işi çok kolay değil bence.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 motor çin çok pahalı bu araç bence . içinide toyotanın yeni sezon corrollasının içine betzetmişler, fakat bir husus var, oto vites değilmi şu fotodaki araç, demekki oto vitesi var.

Share this post


Link to post
Share on other sites

otomatik vites yok lan bunda..

Model Vites Tipi Motor Hacmi Yakıt Türü Tavsiye Edilen Satış Fiyatı (TL)

1.6 Dream Düz vites 1597 cc Dizel 80.900

1.6 Premium Düz vites 1597 cc Dizel 86.900

1.6 Elegance Düz vites 1597 cc Dizel 92.900

2.0 Elegance Otomatik 1997 cc Benzin 95.700

2.0 Executive Otomatik 1997 cc Benzin 107.500

2.0 Executive Ekstra Güvenlik Paketli Otomatik 1997 cc Benzin 114.050

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otomatik vites yoksa iş değişti o zaman.. Bu tip araçları manuel almak kamyoculuk/minibüsçülük yapmaya  benzer, bayanlar alamayacak bu nedenle ,dolayısıyla bu araçda patladı diyebiliriz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hem dizel olsun, hem otomatik olsun, hem de ucuz olsun. :D Çok az markada var, düşük hacimli dizelde otomatik vites seçeneği. Genelide zaten Fransız markaları.

Civic dizelde de otomatik vites seçeneği yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şu an bu aracın lansmanı Antalya'da yapılıyor sanırım. Arabam.com bu aracı test ediyor. Side-Antalya arası 4.8 Litre yakıt tüketiminde bulunmuşlar. 1.593 Kg olan bir araç için, makul bir yakıt tüketimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 sı oto vites olmadıktan sonra bir anlamı yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaynak: Arabam.com (Tulu Darıcan)

Honda CR-V’nin Türk tüketicisinin zihninde özel bir yeri bulunuyor. İlk kez ‘90’lı yılların ortasında tanıtılan CR-V, bir SUV’un kullanışlılığı ile normal bir otomobilin dinamizmini birleştirerek bu segmentin standardının değişmesine neden olmuştu. 1996 yılından bu yana dünya genelinde 5.1 milyon adedin üzerinde satılan Honda CR-V’nin yeni modeli Avrupa ve Türkiye için son derece önemli olan 1.6 litrelik dizel motorla satışa sunuldu. Honda’nın ürün gamındaki Earth Dreams Technology motor serisinin ürünü yeni 1.6 i-DTEC motor ile donatılmış Civic hatchbackten sonra ikinci model olan CR-V 1.6 dizel, başlangıç fiyatları 80 bin 900 ile 92 bin 900 TL arasında değişen Dream, Premium ve Elegance adlı üç farklı donanım seçeneğine sahip.

Akıcı Tasarım

Honda CR-V, Japon üreticinin alışılmış tasarımını sergiliyor. Ancak geçmiş modele göre dış ölçülerde ufak bir küçülme yaşanmış . Ön camın konumu otomobilin genel uzunluğuna göre 60 mm öne çekilmiş. Bu sayede motor bölümünün boyutları küçültülmüş. CR-V 1.6 i-DTEC, dinamik bir kişilik sağlayan bir ön tampona sahip ve bu özellik yan sinyalleri içeren aerodinamik yan aynalar ve öndeki LED gündüz farları ve arkadaki bütünüyle LED far grubuyla tamamlanıyor.

Yeni CR-V'nin düşük yakıt tüketimine sahip olması için aerodinamik detaylara önem verilmiş.  Aracın altında düz bir taban ve belirgin tekerlek çıkıntılarının kullanımı otomobilin altındaki hava akışını daha düzgün hale getirmiş. Sonuç olarak hava sürtünme katsayısında önceki nesil CR-V'ye göre yüzde 6.5'lik bir azalma ve buna bağlı olarak performans ile yakıt ekonomisinin iyileştirilmesi olmuş.

Otomobil benzeri sürüş pozisyonu, görüş açısı ve geniş bagaj alanı gibi temel ilkeler orijinal CR-V kavramına sadık kalıyor ama malzemeler daha da geliştirilmiş. Ayrıca yalıtım da çok daha başarılı hale getirilmiş.

Otomobilin göstergeleri sürücü ile maksimum iletişim kurma amacıyla tasarlanmış. "Sürücü Arayüzü Bölgesi" sürücünün dikkatini öndeki yola vermesine olanak tanıyor ve önemli bilgileri direksiyon simidinin arkasında, doğal olarak gözün odaklandığı bölgede sunuyor. Sağ bölümde yer alan "Bilgi Arayüzü Bölgesi" ise ikincil kontrolleri ve bilgileri içeriyor ve ortasında 5 inçlik Multi-Information Display (i-MID) (Çoklu Bilgi Ekranı) yer alıyor.

Arka yolcu koltuklarının oturma düzeyi 38 mm alçaltılarak daha konforlu bir oturma pozisyonu ve daha fazla kafa alanı sağlanmış.

İç mekanın sessiz kalmasını sağlamak için kabine giren motor ve yol gürültüsü önemli oranda azaltılmış. Yolcu bölümünün altındaki taban bölümüne ses yalıtım malzemeleri uygulanırken arka kapıya, arka tekerlek boşluklarına, kapı çerçevelerine, ön motor/kabin duvarına ve motor kapağına sesi emen malzemeler yerleştirilmiş. Kapılarda da çift yalıtım lastiği bulunuyor. Sonuç olarak kabin gürültüsünde önceki nesil CR-V'ye göre 3 dB azalma sağlanmış.

CR-V 1.6 i-DTEC tek bir hareketle yatırılabilen bir arka koltuk sistemine sahip, arka koltuklar 60/40 bölünme fonksiyonunu içeriyor . 1648 litrelik düz yük alanıyla C-SUV sınıfında bagaj kapasitesiyle en üstte yer alıyor. Otomobilin bagajının yükleme eşiğinin 25 mm daha alçak olması da ek bir kolaylık sağlıyor ve 1570 mm uzunluğundaki yük alanı eskisine göre 140 mm daha fazla.

Ekonomik Motor

Honda’nın 1.6 litre i-DTEC dizel motoru, üstü açık bir alüminyum bloğuyla birleştirilen bir alüminyum silindir başlığını içeriyor ve Honda'nın 2.2 litre i-DTEC dizel motorundan 47 kg daha hafif.

Bütün parçalar ağırlıklarını ve büyüklüklerini en aza indirmek için teker teker yeniden tasarlanmış.

Silindir duvarlarının kalınlıkları 8 mm'ye düşürülmüş. Buna ek olarak, 1.6 litre i-DTEC'de daha hafif pistonlar ve piston bağlantı (biyel) kolları kullanılmış.

Honda CR-V’nin1.6 litre i-DTEC motorunda kullanılan 4. nesil Garrett turbo, verimlilik sağlayan değişken geometrili bir tasarıma sahip ve dönüş hızı da otomobilin elektronik sistemi tarafından hassas bir şekilde kontrol edilerek turbo gecikmesi en aza indiriliyor. Turbonun maksimum basıncı 1.5 bar.

Honda’nın 1.6 litre i-DTEC motoru, 1800 bar'lık yüksek basınçta çalışabilen bir Bosch solenoid enjeksiyon sistemi kullanıyor. Yüksek yakıt basıncı, yakıtın daha hızlı bir şekilde püskürtülmesi ve motorun içinde havayla karışan yakıt spreyinin daha ince atomizasyonu anlamına geliyor. Bu da daha temiz ve daha verimli bir yanma sağlıyor ve daha düşük egzoz atığı ve yakıt tüketimi elde etmeye yardım ediyor.

CR-V 1.6 i-DTEC, Civic 1.6 i-DTEC'de sunulanla aynı hafif ve az yer kaplayan şanzıman sistemini kullanıyor. Bu 6 vitesli manuel şanzıman; 2.2 i-DTEC'dekine göre 7 kg daha hafif ve motorun 300 Nm'lik maksimum torku iletmesine yardım ediyor.

Sonuç olarak 1597 cc hacmindeki dizel motor 4000 d/d’de 120 PS güç, 2000 d/d’den itibarense 300 Nm tork üretiyor. Otomobilin fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 11.2 saniye olarak açıklanırken, karma tüketim ortalaması 4.5 ile 4.7 litre olarak açıklanıyor.

Sürücü-yolcu-yan ve perde hava yastıkları, araç denge kontrol sistemi (VSA), ABS, elektronik fren gücü dağıtımı (EBD), acil durum fren desteği, yokuşta kalkış desteği (HSA) ve lastik basınç ikaz sistemi (DWS) gibi güvenlik donanımlarının standart olarak sunulduğu 80 bin 900 TL’lik başlangıç fiyatına sahip Dream adlı giriş seviyesinde ayrıca renkli TFT LCD bilgi ekranı i-MID, hız sabitleyici, Idle Stop (Start&Stop), çift bölgeli otomatik klima, tek dokunuşla 60:40 oranında katlanabilen arka koltuklar, ısıtmalı ve elektrikli yan aynalar ile gündüz yanan farları yer alıyor.

86 bin 900 TL’lik Premium donanım seviyesiyle birlikte Dream’e ilave olarak park sensörü, ön sis farları, bluetooth sistemi, katlanabilir yan aynalar, geri görüş kamerası ve alüminyum görünümlü ön konsola sahip olunabiliyor.

CR-V 1.6 i-DTEC’in en üst donanım seviyesi olan Elegance ise çift xenon farlar, nubuk-deri karışımlı koltuk döşemeleri ve ısıtmalı koltuklar gibi ilave donanımlar sunuyor.

Sürüş İzlenimi

Honda’nın SUV modeli CR-V’yi, Antalya’da gerçekleştirilen tanıtımında 70 km kullanma fırsatı yakaladım. 1.6 litrelik dizel motor CR-V’yi eski günlerine döndüreceğe benziyor. Yüksek torku sayesinde motor, büyük CR-V’yi taşımakta zorlanmıyor. Sadece alt devirlerde ufak bir cansızlık mevcut. Bu da özellikle şehir içinde sık sık vites değiştirme gereksinimi ortaya çıkarıyor. Motorun en başarılı tarafıysa yakıt ekonomisi. Side-Antalya arasında yakaladığım 4.8 litrelik ortalama değer CR-V gibi bir araç için çok başarılı. Bu disiplinde CR-V’nin Nissan Qashqai ile ciddi bir rekabete girmesi kaçınılmaz. Tasarımıyla da dikkat çeken CR-V, ne yazık ki iç mekanıyla çok etkileyici değil. Tasarım standart ama malzeme kalitesi tatminkar düzeyde. Yalıtım ise belirgin bir şekilde iyileşmiş. Otomobilin fiyatlandırması ilk etapta yüksek gibi görünse de kompakt segmentteki hatchback modelleri düşündüğünüzde ve rakiplerine göz attığınızda çok da fahiş olmadığını anlıyorsunuz. Bence Honda CR-V, 1.6 motoruyla rekabeti artıracak ve pek çok tüketicinin aklını çelebilecek bir model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demişki " Sadece alt devirlerde ufak bir cansızlık mevcut. Bu da özellikle şehir içinde sık sık vites değiştirme gereksinimi ortaya çıkarıyor"

İstanbul da adamı epey yorar bu araç... Araç seri kalkar ise insandaki yorgunluk hissi o kadar az olur, ağır araçlar bu nedenle yorucu oluyor, bide el devamlı viteste olursa AS 600 şöförlerinden farkı kalmaz adamın :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demişki " Sadece alt devirlerde ufak bir cansızlık mevcut. Bu da özellikle şehir içinde sık sık vites değiştirme gereksinimi ortaya çıkarıyor"

İstanbul da adamı epey yorar bu araç... Araç seri kalkar ise insandaki yorgunluk hissi o kadar az olur, ağır araçlar bu nedenle yorucu oluyor, bide el devamlı viteste olursa AS 600 şöförlerinden farkı kalmaz adamın :)

+1 aynı fikirdeyim. Araç 1593 Kg dile kolay gelsede. Şehir içi dur kalklarda bayağı bir yorar adamı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu arada gizlenen plan sonunda açıklandı;

Yeni Mazda 6:

Teknik Özellikler   

Motor  4 silindir

Hacim (cc)  1598

Motor türü  Triple Turbo Dizel

Maksimum güç  220 HP / 3000-4500 rpm arası

Maksimum tork  450 Nm / 1300-4500 rpm arası

Otomatik 8 ileri ( skymatic )

Maksimum sürat (km/s)  265

Hızlanma 0-100 km/s (sn)  6.1

Şehir içi (lt)  4.3

Şehir dışı (lt)  3.2

Birleşik (lt)  3.9

CO2 emisyonları (g/km)  95

8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0



Bilgi Bankası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.