Burak

Mazda6 AT Hız Problemi

Bu konuda 227 ileti var

Arkadaşlar,

Soner ve Bülent the uyumsuzun şahit olduğu üzere benim tosbağa 170 km yi geçemiyor.

Olaya İzmir semalarında şahit olduk. Çevreyolundan kaptırmış Dündar'a giderken amcamın gazına yüklendik 3. viteste 150 yi gördük ama 4. vitese atınca

araba 4500 devirin üzerine çıkmaya üşenir oldu ve sonuç olarak 4500 devir ve 170 km hızda çakılı kaldık.

Ben o anda yol, ağırlık, kullanılan benzin gibi birçok şeye verdim bu durumu ama Istanbul'da tek başıma, her zaman kullandığım benzin v.s. ile de yaptığım bir denemede ilginç bir şey tespit ettim ;

4500 devirde 170 ile giderken ayağımı gazdan çekip tekrar köklediğimde araba bir an 5000 devire çıktı ama tekrar 4500 e indi.

Bir hız sınırlayıcı  olma ihtimali var mı acaba bu araçlarda ?

Araç 1-2-3. viteslerde hiç bir performans problemi yaşatmazken neden 170 den yukarı çıkamaz anlamış değilim ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hız sınırlayıcı veya devir kesici vardır Burak.Sınırlayıcı çözücü aletler var veya servisde müdahale ettireceksin.Benim bildiğim genelde japonya haricinde satılan araçlarda bu sınırlayıcıyı kaldırıyorlar.Seninki yanlışlıkla karışmış olabilir  ;D Yani sen aramızda bir nevi gerçek safkan %100 çekik gözlüsün galiba.  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğin gibiyse süper valla. Safkan olmak :)

İşin gerçeği çok derdim değil 170 in üzerine çıkmak. Kimseyle yarışacak değilim. Ama bir problem ise erkenden çözmeyi de yeğlerim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

caponlarda son hız 180le sınırlıdır bildigim canavar gibi subarular bile caponyada max 180 yapıo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben otobanlarda max.170 duymuştum ama tam emin değilim.

1o km için birbirimizi kırmayalım biran abi :D :D elin çekikgözlüsü için degmez

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak 170 de başlamaması lazım sınırlayacı.siz bi ara kestirirken Bursa otobanda eğimli yolda190 bulmuştum.seni çok büyük ihtimallae enjektörlrde tıkanıklık var.geçen merserden cihanla konuşurken bahsetmiştim;at 6 rahat 200 u görür dedi zorlanmadan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak 170 de başlamaması lazım sınırlayacı.siz bi ara kestirirken Bursa otobanda eğimli yolda190 bulmuştum.seni çok büyük ihtimallae enjektörlrde tıkanıklık var.geçen merserden cihanla konuşurken bahsetmiştim;at 6 rahat 200 u görür dedi zorlanmadan

Merser'in yolları taştan mı diyorsun ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence boş vaktinde uğra ;ne kaybedrsin ki; onlarda biliosun bilgisayara bağlıyan zamazingoda var.

varsa bi derdi aletin çıkar ortaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence boş vaktinde uğra ;ne kaybedrsin ki; onlarda biliosun bilgisayara bağlıyan zamazingoda var.

varsa bi derdi aletin çıkar ortaya

Ben korkarım yalnız gidemem :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben korkarım yalnız gidemem :)

Burak abi babamın selamını söle sen Cihan abiye...Veya beni ara ben arıyım onlları Burak abim gelecek diye....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Koşuyolu Merser Burak Abi.. Hemen çıkarırlar ortaya ne sorun varsa..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hemen enjektörleri suçlamayalım.......

Bazen en basit şeylerde yatar cevap.

*Gaz teli yanlış ayarlanmış ya da esnemiş olabilir,

*İster inanın, ister inanmayın paspas çok kalın ya da katlanmış olabilir, (pedal hareketini kısıtlar)

*Kaldırıma vurmuş/sürtmüş ve ezilmiş bir egzos parçası olabilir,

*Hava filtresi tıkalı olabilir,

*Lastikler çok inik olabilir,

*Fren balataları şişmiş/ayarsız olabilir, el freninde sorun olabilir,

*Katalitik konverter tıkalı olabilir (bunun bir çok sebebi var, en sık rastlananı, ateşleme sorunu..)

Vs...

Asıl önemlisi, arkadaş gazdan ayağını çekip tekrar yüklendiğinde bir an devrin yükseldiğinden bahsetmişti.

Bence en önemli ip ucu burada.

Aracın yakıt filtresi en son ne zaman değişti?

Yakıt filtresi zaman içinde tıkanır ve motorda performans kaybına yol açar.

Burada yakıtın debisi etkilenir, basıncı etkilenmez.

Yani, yüksek devirde silindirlere daha fazla yakıt verilmesi gerekir. Tıkalı bir filtre de bu ihtiyacı belli bir düzeye kadar karşılar, motor da gaza basıldığı zaman alabildiği yakıt seviyesinde bir devire çıkar.

Ayak gazdan çekilince, Enjektörlerden yakıt püskürmez, ama pompa hala çalışmaktadır. İşte bu durum, depo ile motor arasındaki hatlarda (filtre sonrası kısımda) bir yığılmaya yol açar. Gaza ilk basıldığında enjektörler yeterli miktarda yakıt püskürtürler, ama bu da, tıkalı filtre yüzünden süreklilik sağlayamaz.

Bilmem anlatabildim mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim A6'nın da altını vurup yakıt borularını ezmişti babam, performans düşüklüğü vardı arabada, öyle bişey de olabilir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim A6'nın da altını vurup yakıt borularını ezmişti babam, performans düşüklüğü vardı arabada, öyle bişey de olabilir...

O da mümkün. Aklıma gelmemiş acele ile yazarken.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani, yüksek devirde silindirlere daha fazla yakıt verilmesi gerekir. Tıkalı bir filtre de bu ihtiyacı belli bir düzeye kadar karşılar, motor da gaza basıldığı zaman alabildiği yakıt seviyesinde bir devire çıkar.

Ayak gazdan çekilince, Enjektörlerden yakıt püskürmez, ama pompa hala çalışmaktadır. İşte bu durum, depo ile motor arasındaki hatlarda (filtre sonrası kısımda) bir yığılmaya yol açar. Gaza ilk basıldığında enjektörler yeterli miktarda yakıt püskürtürler, ama bu da, tıkalı filtre yüzünden süreklilik sağlayamaz.

Bilmem anlatabildim mi?

Ellerinize sağlık gayet güzel bir açıklama olmuş.

Benim araca 4. vites, 4500 devirden sonra ne kadar yüklensem de sanki benzin gitmiyormuş gibi geliyor.

Yalnız. Aynı şeyin alt viteslerde olduğunu söylemek imkansız zira 3. viteste 6-7 bin devir çevirebiliyor alet ki 150 civarına bu şekilde ulaşıyorum.

Ayağımı gazdan çekip aniden yüklendiğimde yaptığı anlık 5000 devir ve akabinde 4500 e düşmesi çok ilginç. Limitör mü var diye düşündüren de bu oldu zaten..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

*İster inanın, ister inanmayın paspas çok kalın ya da katlanmış olabilir, (pedal hareketini kısıtlar)

:) Bunu daha önceden yaşamıştım. Hatta rezil oldum diyebilirim.

Bir önceki arabamda araç gaz yemiyor diye gitmiştim servise ve servisteki ustanın baktığı ilk şey bu olmuştu..

"Abi paspasın gaz pedalının altına gelmiş" dediğinde çok utanmıştım :)

Yakıt filtresine gelince,

Aracı ben 40.000 de iken satın aldım tarihçesini bilmiyorum ama sanırım 40.000 bakımında yakıt filtresi değiştirilmedi.

Bu iş aklıma takıldı ben yarın götüreyim bakalım aracı :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.