Guest Orbitus

Renault Çok Yol Almış

Bu konuda 62 ileti var

Uzun süredir Renault ile ilgilenmemiştim. Bugün hem gittim gördüm hem de web sayfalarını satır satır inceledim, ayrıca kullanıcılarla biraz sohbet ettim.

O da ne ?

Adamlar aklınıza gelen her türlü teknolojiyi araçlarına zaten koymuşlar; bir kısmı opsiyonel olarak. Motor ve şanzuman teknolojileri almış başını gitmiş. Dizellerde aşmışlar. Yakıt tasarrufu harika... Yeni 130 HP'lik dizel müthiş... Ayrıca EDC'de artık 2-3 yılı geçirdiler, önemli sorunlar görünmüyor. Geçişler fena değil.

Frenden enerji üretme, otomatik sürücü destekleri, güvenlik sistemleri, otomatik el freni falan... Şimdi 130 HP'nin otomatiğine el atacaklar..

Tek handikapları var, araçlarının iç kalitesi ve tipi yeterli değil, bence...

Ne dersiniz ? Birkaç olumsuzluk yazın da rahatlayayım.  :D Ben etkilendim ve biraz da kıskandım...

Bu arada Renault'un fiyat politikasına bakarsak bizim en üst donanımlı dizel skyactive Mazda 3 otomatik 75'den aşağı olmayacak gibi... :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi ben fluence ın dizelini test etmiştim.bizimki kadar içerde motor sesi vardı.renault da konfor yok.beni hiçbir zaman cezbetmedi.ama teknoloji konusunda haklısın.bir de 5-6 çeşit donanım seviyesi var ve bence çok saçma seçenekli.focus style pakette kol dayamanın olmaması gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben otomobil muhabbeti ederkene, fransız otomobillerini ölesiye kötüleyen bir vatandaş ile karşılaşırsam o muhabbete hiç girmem..

Fransız otomobillerine karşı müthiş bir önyargımız var. Lakin hatırlatmak isterim ki şuan beğenmediğimiz euroncapten ilk 5 yıldız alan otomobil renault meganedır  ;)

Ne peugeot ne renault ne citroen öyle dandik otomobiller değiller. Bizim halkın abartması.

Türk milletinin hatta avrupalıların bile küçümsediği PSA grupun ford ile ortak ürettiği dizel motorlar,  volvo,mazda,ford,citroen,peugeot marka otomobillerde yıllardır kullanılırken peugeot, bmw'ye dizel motor alt yapısı ve ayrıyetten 1.6 turbo beslemeli motor altyapısı vermektedir.

Bizim halkın beğenmediği renault, nissan ve mercedes'e motor satmaktadır. Renault'a ne para vereceğim diyenler de Mercedes kalitesi diyip 1.6 a ve claların dizelleri için 8ay sıraya girmektedir.

Beğenmediğimiz renault şuan yanılmıyorsam en hızlı vites değiştiren çift kavramalı şanzımanı tasarlamıştır ve benzinli modellerinde en azından  olası çift debriajlı şanzıman arızaları ile uğraşmamak için de ayrıyetten bir cvt şanzıman üretmiştir.

Küçümsediğimiz peugeot, yeni nesil i-stop vs. teknolojilerde sanılanın aksine vw'yi sollayıp geçmiştir bile. Bir passatın istopunu bir de 508in istopunu test etmenizi tavsiye ederim.

Beğenmediğimiz fransızlar, renault ile f1 yarışlarına katılmaktadır.

Beğenmediğimiz fransızlar istedikleri zaman ne kadar da başarılı ve ince ince tasarlanmış otomobiller yapabiliyorlar. Nede olsa sanat ülkesi.. Bkz. peugeot rcz, yeni c4picasso, ds5 vs..

Bunlar başarılı teknolojik sistemler ama maalesef mazda'nın da tercih etmediği sistemler..  Bilirsiniz çift debriajlı şanzımanlara her zaman karşı çıktım ve turbonun motor ömrünü kısalttığını savunurum hep :D  Bunları sadece fransız otomobil markalarının teknoloji olarak nerede olduğunu anlatmak için belirttim..

Evet kötü yönleri de az değil. İç tasarımları çok şık ve dayanıklı değil.. 508in her tarafı yumuşak plastikken el teması olan parçaların dayanıksızlığı hemen dikkat çeker. bkz. headsup display çekmecesi..

Aynı şey renault için de geçerli. Özellikle renault araçların iç mekan parçaları vs. hiç hoşuma gitmiyor. 

Bu  Fransız teknolojilerinin her ne kadar da takdire değer olsa da dayanıklılık konusunda mazda'nın yanına yanaşamayacak olmasını mazda'nın hala atmosferik motor ve klasik şanzıman üzerinde bu kadar ciddi rakamlar harcayarak kendini riske atmasından görebiliyoruz.

Konu PSA değil.. Renault ama bazı şeyleri anlatmak için Psa örnekleri verdim.Renault gerçekten de çok iyi işler çıkarıyor. Bizim halkın tampona tekme atarak, karpuz misal kapıları kapayarak ses dinleyen dayanıklılık testlerinden kalmış olsa da, mühendisler tarafından yapılan testlerde yeterli notları elde edebilmektedirler.  Şunu da unutmamak lazım ki renault'un nissan ve infiniti ortaklığı var ve bu markalarla beraber f1 yarışlarına katılmaktadırlar. Böyle bir firmanın alman rakiplerinden çok daha düşük bir düzeyde olduğunu düşünmek bence çok yanlış.. Fransız otomobilleri volvosundan tutun bmwsine bmwsinden tutun nissanına nissanından tutun mercedesine kadar motor satıyorsa bu başarı değil de nedir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mtutun abinin veliahtı gibi konuşmuşsun kardeşim:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün Anadolu insanının ihtiyacını karşılamaya en uygun araçlar, kullanıldığı şartlara göre en sorunsuz araçlar belki de renault..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor teknolojisi, elektrik-elektronik teknolojisini ne kadar iyi yapsa da Fransiz araclari genelde nazik araclardir. On duzenleri cok cabuk bozuluyor.

Diger sevmedigim yonu ise hissiz bir yapiya sahip olmalari. Direksiyon sistmleri genelinde ayni ve hizli tepki veremez. Bundan dolayida bir turlu isinamadim bu araclara.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mtutun abinin veliahtı gibi konuşmuşsun kardeşim:)

Hangi mesaj Ege'den, hangi mesaj babasından anlamak zor olabiliyor ama bu kesinlikle babadan... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi mesaj Ege'den, hangi mesaj babasından anlamak zor olabiliyor ama bu kesinlikle babadan... :D

Hımmm :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fransız'ların en iyi yaptığı şeylerin çoğu burada yazılabilecek şeyler değil. Mesela Dünya'nın en iyi İ'leri, O'ları, Ş'leri hep onlardan çıkar...

Otomotiv'de iyi yaptıkları ne var? İyi 1.6 dizel yaparlar. Ben hayatında 1 Flash, 1 Megane 2.0, 2 Laguna ve 1 Scenic ve ayrıca 1  307, 1 206CC, 1  406, 1  307CC sahibi olmuş uzun uzun kullanmış, iş yerinde de Clio ve Kangoo serisi araçlardan çok adette almış, halen de kullanan kişi olarak, Ege'den de õzür dileyerek, Fransız otomobilleri konusundaki fikirlerimi tek kelime ile ifade etmek isterim;  PÕH!

Zaten dikkatinizi çekerse Fransızdan 1.6 dizel hariç bir şey alan da yok sektõrde...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hımmm :)

haaayııırr!!!  :D babamın kendi hesabı var forumda.bu benim yazım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu kadar övdüm renoyu ama şunu da söyliim param olsa reno almam :D ama şu yeni kaşkay bir hayli hoşuma gitti.

1.6 dci 130 hp otm. Cvt şanzımanmış cvt şanzıman 1.6 dizelin torkuna nasıl dayanır bilmiyorum ama muhakkak birşey düşünmüşlerdir :D içi de eski kaşkay gibi reno çakması değil :D çoğu yerinde infiniti parçaları var :D üstelik panoromik cam tavanı da var :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3'ümü aldığım zaman bütün markaların şovrumlarını eşimle gezdim. Renaulda gittik, eşime dedim sen git bütün modellere bak, bin hangisi hoşuna giderse gel konuşalım dedim, bende bu arada satış temsilcisinin çayını içerken sahpet ettik fiyatlar felan ne olur be biter diye, eşim 10-15 dakika sonra geldi bütün modellere binmiş bakmış ne oldu hangisini beğendin dedim, kalk gidelim hiçbirini beğenmedim hepsi çok dandik arabalar dedi. Yani demek isticeğim arabadan anlamayan bir bayan bile bunu anlayabiliyor. İstediği kadar motor, şanzuman, güvenik teknolojileri üstün olsun, arabaların ne içi ne dışı kaliteyi hissettirmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu Enişteye, Yeni Fluence Icon 1.5 dCi EDC 110 bg aracın siparişini verdik. Aracın koltukları kumar deri karışımı. Aracın liste fiyatı 70.650.- TL idi.  Enişteye aracı 61.000.-liraya aldık. 20.000.Lira 20 ay vadeli, dosya masrafsız, sıfır faizli kredi kullanımı var. Araç 2014 Şubat'ta teslim edilecek. Bu şartlar nasıl oluştu, abim Tsk oyak mensubu. Oyak üyelerine özel bir indirim ve kredi kampanyası. Bu olanaktan yararlanarak, böyle bir alışveriş oldu.

Bayide ki bütün Renaul modellerine bindim, ve inceledim. Bir tane model dahil beni cezbetmedi.

Abimde de 2011 model Fluence var. Bu aracı almadan evvel beraber gitmiştik, benim fikrimi almak için. Ban o zaman sormuştu, kardeş sen olsan bu arabayı satın alır mısın diye ?

Benim cevabım şu şekilde olmuştu. Bu aracı iki şekilde satın alırım !!

1.- Sarhoş olmam lazım.

2.- Kafama silah dayanıp, zor kullanılması lazım......

Renaul dizelde başarılı olabilir, Edc vitesleri sorunsuz ve başarılı olabilir. Fakat Renault'un otomobillerinin hiçbirinde "RUH" yok.

Aynı keza abim de, eniştem de tamamen mantık alışverişi yaptılar. Yoksa aynı keza Fluence bakış açıları, benimle aynı.

Ne diyeyim hayırlı uğurlu olsun enişteme. :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ruhu muhu var mı bilmem ama, 2010 Kasımında 34bine aldığım Clio3 Sport tourer 20th arabasını bugün 35bine satıyorsam, varsın ruh olmasın.

Ayrıca malzeme kalitesi gayet iyi(üst donanımlarda)

Ayrıca EDC ciddi yol aldı. Geçişler, ekonomi ve performans gerçekten iyi. İlk başlardaki sorun çıkaran şanzımanları emin olun soru bile sormadan hallettilerki sahipleri bile şaşırdılar. renault servislerinde Allah var iyi hizmet veriyorlar.

Umarım Mazda ve diğer Caponlarda 1.5-1.6 dizel AT'lerde birşeyler yaparlar.

artık Clio4 te bile ESP standart olduğunu hatırlatırım.

Haaa 100bin küsurluk 3 litrelik arabaları kullanmaya alışan abilerimize tabiiki basit gelir.

Umarım hepimiz onlar gibi CX-5, Subaru ya da Meredes GLA lara bineriz bir gün.

Sonra hepimiz Fransızlara koro halinde hakaret ederiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Beğenmediğimiz renault şuan yanılmıyorsam en hızlı vites değiştiren çift kavramalı şanzımanı tasarlamıştır

Yanilmiyorsun, web sayfalarinda bundan acikca bahsediyorlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanilmiyorsun, web sayfalarinda bundan acikca bahsediyorlar...

abi valla ben çift debriaj fanatiği değilim. hatta yanlış bile buluyorum. öyle dik yokuşlarda trafik olunca koku yapması yok baskı balatanın gitmesi vs. çok masraflı iş :D  ya cvt olsun ya tam otomatik olsun :D

Anlamadığım şey yeni nissan qq'da 1.6 dizel 130hplik dci motora nasıl CVT şanzıman koydukları ?  :nea: Nissan gibi bir markanın avrupanın en çok satan suvsine böyle riskli bir motor-şanzıman birleşimi tasarlaması bu yeni XTRONIC denilen şanzımanın biraz farklı bir şanzıman olduğunu düşündürtüyor bana ve bildiğim kadarı ile renoda kullanılmayan bir şanzıman  :nea:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ruhu muhu var mı bilmem ama, 2010 Kasımında 34bine aldığım Clio3 Sport tourer 20th arabasını bugün 35bine satıyorsam, varsın ruh olmasın.

Ayrıca malzeme kalitesi gayet iyi(üst donanımlarda)

Ayrıca EDC ciddi yol aldı. Geçişler, ekonomi ve performans gerçekten iyi. İlk başlardaki sorun çıkaran şanzımanları emin olun soru bile sormadan hallettilerki sahipleri bile şaşırdılar. renault servislerinde Allah var iyi hizmet veriyorlar.

Umarım Mazda ve diğer Caponlarda 1.5-1.6 dizel AT'lerde birşeyler yaparlar.

artık Clio4 te bile ESP standart olduğunu hatırlatırım.

Haaa 100bin küsurluk 3 litrelik arabaları kullanmaya alışan abilerimize tabiiki basit gelir.

Umarım hepimiz onlar gibi CX-5, Subaru ya da Meredes GLA lara bineriz bir gün.

Sonra hepimiz Fransızlara koro halinde hakaret ederiz.

Bu dediklerinin tamamina katiliyorum ozellikle son 3 cumlene...  8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi valla ben çift debriaj fanatiği değilim. hatta yanlış bile buluyorum. öyle dik yokuşlarda trafik olunca koku yapması yok baskı balatanın gitmesi vs. çok masraflı iş :D  ya cvt olsun ya tam otomatik olsun :D

Anlamadığım şey yeni nissan qq'da 1.6 dizel 130hplik dci motora nasıl CVT şanzıman koydukları ?  :nea: Nissan gibi bir markanın avrupanın en çok satan suvsine böyle riskli bir motor-şanzıman birleşimi tasarlaması bu yeni XTRONIC denilen şanzımanın biraz farklı bir şanzıman olduğunu düşündürtüyor bana ve bildiğim kadarı ile renoda kullanılmayan bir şanzıman  :nea:

Mutlaka bir hesaplari vardir. Yoksa boyle bir riske girebilmeleri zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Az yakıt ucuz parça teknolohi vs bunlarda renault iyi olabilir.

Hatta belki teknolojide de iyi olabilir ama yaklaşık 1 yıl önce Ankara'ya gidip gelecektik.

Yakıt nedeni ile 1.5 dizel Clio 2009 model emanet aldık.

Yaklaşık 3 günde 1400 km yapıp İstanbul'a döndüğümde 3 yaşındaki clioyu arkadaş verip kendi 21 yaşındaki 323'üme bindim ve arabada 4 kişiydik.

10 dakka sonra arabadaki muhabbet abi 3 kuruş yakıt parası için çektiğimiz eziyete yazık.

Arkadaşları evine bıraktım ve resmen kendi arabamı sürerken dinlendim.

Renault hala şantiye arabası kıvamında araçlar ürettikçe japonlara zor yarışır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Renault'un, Peugeot'un da 100 bin küsürlük (bugünkü rakamlarla) araçlarına bindim. 2003 model Laguna'yı 55 bin e almıştım 11 yıl õnce. Benim PÕH yorumumun hiçbir şekilde fiyat, 2.el değeri vb. ile ilişkisi yoktur.

Sadece 1 õrnek vereceğim; Kullandığım 4 adet Peugeot'un da otomatik şanzımanlarını sorun çıkarmadan 35.000 km'yi geçiremedim.

Bir de Orbitus dostuma sesleniyorum; seni şu aralar deli eden Mazda 3'ündeki sorunlu donanımların dizaynırı ve belki de üreticisi kim?

Gõkhan Clio Sport Tourer Renault'un ürettiği en sorunsuz otomobillerdendir. Ancak Renault'un sorun çıkarma istatistiklerini incelemeni tavsiye ederim. Bu istatistikler en çok satılan modeller üzerine yapılıyor. Genellikle Fransız, İtalyan, İngiliz ve bazı ABD üretimi araçların hiç tepelerde yer aldığını gõrdük mü? Son baktığım istatistikte Renault markalar sıralamasında endüstri averajının altında ve galiba 24. Sıradaydı. Peugeot ise daha da aşağıdaydı.

Ayrıca şunu da belirteyim ki, Mazda sorunsuzluk fenomeni olan Japon üreticiler arasında iyi bir konumda değil, ne yazık ki! Evet, ağır ve õnemli aksamlarda en az diğer Japonlar kadar sorunsuz, ancak çok fazla ıvır zıvır detay sorunu çıkıyor. Daha õnce çok Honda ve Subaru kullanmış biri olarak, Honda'yı sorunsuzlukta Mazda ve Subaru'nun üzerine koyarım. Eğer bakarsanız, uluslarası istatistiklerin de benim kişisel tecrübelerimi doğruladığını gõreceksiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.