İlhan

Volvo V40 ve V40 Cross Country

Bu konuda 23 ileti var

Cumartesi günü Volvo V40 ve Cross Country modelini inceleme fırsatım oldu. Cross Country modelinin, boyutlarının farklı olduğunu sanıyordum. Ama öyle değilmiş, sadece süspansiyon farkı var araçta.

Şu anda bu aracı yok satıyorlarmış. Audi A3, BMW 1 serisini satışlarını zorluyoruz artık dedi satıcı. Dizel ve Poweshift Premium donanımlı paketti sanırım, 73.500.-Liraya veriyordu aracı.

Bizim Mazda 3'ledeki 90.yıl özel modeli gibi. Volvo'da bu seride R-Design diye bir model çıkarmış. Oldukça şık ve güzeldi.

Volvo'nun diğer S60, S80 ve XC60 modellerinide inceledim. Bu modeller arasında, aracın içerisinde kullanılan. Malze ve işçilik arasında hiç bir fark göremedim. Standart bir kaliteden ödün vermeden. Tüm modellerine bunu uygulamışlar. Koltuk ve tavan döşemeleri, ön kokpit. Kapılarının tokluğu, kapı kenarlarında kullanılan o kalın fitiller. Malzeme kalitesi ve işçilik yönünden, hiç bir kötü hissiyata kapılmadım.

Aracın arka koltuk oturma alanı olarak bana birazcık küçük geldi. Ufak çocuklu aileler için, özellikle oto koltuğu bağlandıktan sonra. Bayağı bir yer sıkıntısı olur sanırım.

Bagaj 335 litre çocuklu aileler için, malesef küçük kalıyor.

Hafta içi bir gün uğrayabilirsem, test sürüşü yapabileceğim söylendi. Araç güvenlik ve konfor bakımından çok dolu bir araç. Fiyat olarak, donanım olarak. Auidi, Bmw ve Mercedes'ten daha avantajlı. Bir kere enbüyük artısı dizelde otomatik vites seçeneği var.

Aracın içinde garipsediğim ve beğenmediğim şey. Müzik ve klima sistemine ait tuşların olduğu panelde. Bildiğimiz telefon tuş takımı gibi 0-9 arası numaralı, tuş takımı kullanılmış. Bu biraz tuhaf geldi bana. Ama diğer tüm modellerde de vardı bu durum.

Dışında tuhafıma giden ve çok dikkat çeken nokta ise. Aracın ön kaput üzerinde, ortaya yakın bir yerde. 3 tane cam yıkama fıskiyesi vardı. Ebatları ve konumları itibari ile. Hem çok dikkat çekiyor, hemde görsel çirkinlik oluşturuyordu.

Satış sonrası servis  araştırması da yaptım. :) Normal periyodik bakım ücretleri. Bizim Mazda 3'lerin, periyodik bakımlarına göre. En az 2 yada 3 katı fazla tutuyormuş, ücret olarak. Ama şu var 6 ay değil, senede bir bakım gerektiriyormuş. Km'yi sormayı unuttum ama.

Araç daha çok çocuksuz yada tek çocuklu aileler için ideal. Bagaj bebek arabası vs. konuldun mu yer kalmaz.

Kadran similasyonu oldukça şık. Sensus adını verdikleri, 3 farklı sürüş tekniği seçeneği varmış.

İşin özü hafta içi fırsat bulup, test etmek istiyorum bu aracı.

[smg id=9058]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sana çok yakışır ve awd değil ama 4x4 lük bir otomobil. CX-5 yerine S80 alsaydım eğer, yanında bir de bundan vereceklerdi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın içinde garipsediğim ve beğenmediğim şey. Müzik ve klima sistemine ait tuşların olduğu panelde. Bildiğimiz telefon tuş takımı gibi 0-9 arası numaralı, tuş takımı kullanılmış. Bu biraz tuhaf geldi bana. Ama diğer tüm modellerde de vardı bu durum.

aracın donanımında GSM telefon olduğu için olmasın o tuşlar ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sana çok yakışır ve awd değil ama 4x4 lük bir otomobil. CX-5 yerine S80 alsaydım eğer, yanında bir de bundan vereceklerdi...

Mustafa abi Volvo'nun Povershift şanzımanına, yorumun ne olur. Dsg forumda oldukça konuşuldu. Ama Volvo'nun povershift şanzımanı hiç konuşulmadı sanırım. Ford markası da, bazı modellerinde. Bu povershift şanzımanı mı kullanıyor ? Sürüş konforu ve sorunsuzluğu açısından nasıldır ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın donanımında GSM telefon olduğu için olmasın o tuşlar ;)

O tuşların elbet bir işlevselliği var. 7" ebatında ekran var. Koy bu tuş takımını, dokunmatik olarak bu ekranın içine koy. Olsun bitsin...Acayip göz yoruyor, içeride..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

V40 Cross Country

[smg id=9056]

[smg id=9057]

Volvo V40 R Design

[smg id=9064]

[smg id=9063]

Volvo V40

[smg id=9062]

[smg id=9061]

[smg id=9059]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorumum şöyle olur; Yorum yok!

Mustafa abi Volvo'nun Povershift şanzımanına, yorumun ne olur. Dsg forumda oldukça konuşuldu. Ama Volvo'nun povershift şanzımanı hiç konuşulmadı sanırım. Ford markası da, bazı modellerinde. Bu povershift şanzımanı mı kullanıyor ? Sürüş konforu ve sorunsuzluğu açısından nasıldır ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen öyle, İlhan! Benim CX-5'te de var tuş takımı ama dediğin gibi ekranda çıkıyor. Hatta geçenlerde ekranı incelerken çok acayip şeyler bile çıktı. Gavur yapmış beee....

Bu arada Volvo'da 5' ekran standart, 7' ekran tüm araçlarında opsiyonel. Yeni Mazda 3'de ise 7' standart olacak galiba...

Benim aracın ekranı 5.8'!!! Nereden buldularsa bu ölçüyü... Sorana 6' diyoruz, o ne demesin diye.... Bu arada BMW'deki standart ekran da 6,5'. Almanınki Japon'dan biraz daha büyük oluyor genelde...

O tuşların elbet bir işlevselliği var. 7" ebatında ekran var. Koy bu tuş takımını, dokunmatik olarak bu ekranın içine koy. Olsun bitsin...Acayip göz yoruyor, içeride..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Duvara takılan, ev telefonları gibi duruyor o tuş takımından dolayı. Bir ahize eksik. :D

[smg id=9060]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İç aydınlatma lambası nasıl? Aplik şeklinde mi???

Duvara takılan, ev telefonları gibi duruyor o tuş takımından dolayı. Bir ahize eksik. :D

[smg id=9060]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İç aydınlatma lambası nasıl? Aplik şeklinde mi???

Oda şu şekilde abicim.

[smg id=9065]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

volvo ii hoş ama donanım koyunca fiyatı öhöm oluyor . ayrıca debriyaj demek masraf demek. Tork konvertörü taraftarıyım :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volvo bakimlari ve yedek parcalari cok pahali... Ciddi bir sorun ciktimi kolay kolay yapamiyorlar... Yetkili servisleri bizim Mazda servislerinden geri kalir degil... Apojitsu bilir anlatsin... 100.000`den sonra otomatiklerde  kritik sorunlar basliyor. Powershift bildigim kadariyla Ford`un mali... Ben olsam dizel ve/veya otomatik Volvo dusunmem. Her sinif arabasi emsallerinden yaklasik 200-250 kg daha agir, kuru sac agirligi. Araca bir tokluk veriyor tamam, ama saca da 10.000 TL fazla vermek deger mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ağırlık = performans kaybı+ yakıt sarfiyatı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

volvo ii hoş ama donanım koyunca fiyatı öhöm oluyor . ayrıca debriyaj demek masraf demek. Tork konvertörü taraftarıyım :P

powershift de tork konvertörü yok abi. DSG şanzıman olur kendisi 8) DSG şanzıman risk demek, DSG şanzıman garanti süresi içinde bile kullanıcı hatasından dolayı servisten geri çevirilmek demek, DSG şanzıman arabasına göre 10.000 tl-30.000 tl demek. DSG şanzıman demek kumar demek 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

powershift de tork konvertörü yok abi. DSG şanzıman olur kendisi 8) DSG şanzıman risk demek, DSG şanzıman garanti süresi içinde bile kullanıcı hatasından dolayı servisten geri çevirilmek demek, DSG şanzıman arabasına göre 10.000 tl-30.000 tl demek. DSG şanzıman demek kumar demek 8)

biliyorum apocan yok. Mersoda yok hiç birinde yok nerdeyse :) otomatikte her tür debriyaja karşıyım :P ben daha hızlı vites değiştiriyorum cogundan :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

biliyorum apocan yok. Mersoda yok hiç birinde yok nerdeyse :) otomatikte her tür debriyaja karşıyım :P ben daha hızlı vites değiştiriyorum cogundan :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

DSG iyi bişey olsa mazda geçerdi bence. daha yeni teknoloji, illa ki eksikleri olacak. uzaktan takip edip sindirmek lazım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

R-Design serisinde ön kadran görünümü.

[smg id=9066]

Diğer modellerde, 3 farklı şekilde kişiselleştirilebilir ön kokpit ışıkları.

[smg id=9068]

[smg id=9069]

[smg id=9067]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG iyi bişey olsa mazda geçerdi bence. daha yeni teknoloji, illa ki eksikleri olacak. uzaktan takip edip sindirmek lazım...

İnceleyip denediğim kadarıyla DSG'nin motor ile uyum problemi var... Düşük viteslerde sekman şakırtısı gibi sesler geliyor ve hemen toparlayamıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.