yetkin24

Mazda 323 ile Başlayan ve Şu An Mazda3 Adını Alan Mazda Serisi Nereye Gidiyor?

Bu konuda 23 ileti var

Arkadaşlar herkeze merhabalar, öncelikle şunu söylemek istiyorum Mazda markasına karşı bir gönül bağım var bu yüzden Mazda hakkında konuşurken ister istemez objektif yorum yapmak zor oluyor.

1993 model Mazda 323 sedan aracım vardı. 11 yaşında aldım ve 18 yaşında aracı sattım. Şunu çok rahat söylemek gerek, o zamanlar Mazda dönemin araçlarına göre, takibi eşdeğer segmentteki araçlara göre özellik olarak, kalite olarak, dizayn olarak yani her konuda çok çok üstündü. Örneğin elektrikli camlar çoğu araçta yokken benim araç dört cam elektrikliydi, Aracı kullanırken hiç koltuk kılıfı kullanmazken koltuklarında, saterken bile deformasyon yoktu, 1993 model aracın bile dört lastikleri bağımsız ve viraj denge çubukları vardı. Vs vs.

Şu an sıfır km Mazda 3 üm var, şunu kesinlikle söyleyebilirim tabi kendi görüşüm, 20 sene öncesine göre kalite iyiye gitmemiş, koltuklardan tutun zemindeki halı döşemesi tavan döşemesi bu yaşa göre çok daha iyi olabilirdi. Bakıyorum aynı segmentteki diğer araçlarla özellik olarak ne artısı var, Mazda 2012 model araca usb koymaması, soğutmalı torpido gözü koymaması ve bence en önemlisi Türkiye'de satılan en baba arabalarda bile Türkçe yol bilgisayarı var ama bizim araçta yok. Mazda benim için her zaman artısı fazla olan, teknolojinin hep bir adım önünde olan, amacı çok araba satmak değil, dönemine göre en iyiyi üretip en iyiyi satan bir marka. Bu forum da Renauld'un bile muhappeti yapıyorsa bence Mazda ne yazık ki şu anda dönemin üzerine çıkamamış, ama eskiden gerçekten üzerindeydi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsetmiş olduğun durumun bir çok sebebi var... Global piyasalardan tut da, rekabetin öldürücü darbesine kadar her şey söylenebilir.

Önceden sıfır araba alabilmek hayal ötesi bir şeydi, şimdi az biraz sıkıştırınca alabiliyorsun... Bu önermeden yola çıkınca her şey zaten şekilleniyor...

Üç ayrı modeli tek fabrika üretiyorsa, bir motoru üç farklı marka kullanıyorsa bu hem fiyat olarak ulaşılabilir kılıyor hem de rekabetçi piyasada markalara tutunma şansı veriyor.

Yoksa; kalite ve işçilik eskisi gibi hiç değil...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu sadece mazda icin gecerli degil.dlger markalarindan simdiki araclar eskiler gibi kaliteli degil.o dedidiginiz donanimlari da o markalarda ekstra fark vermeyince alamiyorsunuz.focusda bir orta kol dayamaya sahip olmak icin en ust donanimi satin almak zorundasiniz.yada sonradan minibuslerdeki kol dayama takabilirsiniz en baz dizel olup en az yanilmiyosam 54 bin olan focusa.simdilerde pazarlama politikasi boyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda kendisini cok gelistirecek; bu skyactive atagiyla herseyin degisecegini dusunuyorum. Ozellikle 3 serisinde ve hatta 2 serisinde, aracin cok satilacagi anlaminda degil ama azinliktaki kullanicilari %90`in uzerinde tatmin edecektir. Temennim bu yonde.

Bu USB, sogutmali torpido, Turkce yol bilgisayari cok onemsiz konular degil ama hic degilse USB olmaliydi. Arada kaynamis, kesin unutmuslardir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar tamam haklısınız söyldediklerinizde ama Mazdanın farklı bir duruşu ve marka politikası var, Mazda 3 ün reklam katalogunda bile buna vurgu yapıyor. 1993 model 323'ün kapılarının köşelerinde ışıklar vardı hatırlarsanız ama yirmi sene sonraki modelinde bu yok, Mazayı mazda yapan ince detaylar ve sıradanlıktan uzak olması. Eğer global satış politikası Mazdayı da avcuna alırsa o zaman Mazda Mazdalıktan çıkar, sıradan bir marka olur bende sıradan bir markaya binmek istemem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyu neden açtım biliyormusunuz bu gün aracımı yıkadım, arka paspasları çıkarttım ön koltuklarını en öne kadar çektim, arka tarafın zeminini süpürücem bir baktım arka tarafın ayaklara hava vermesi gereken kanallara ve o plastik kanalları çıkartmak için döşemenin kesinine gerçekten Mazdaya hiç yakışmamış manzara, kalite sıfır onun yanında işçlikte sıfır, ön halı paspasların zemine sabitleme pilastik uçları var bilirsiniz, paspası çıkartırken o iki uç zeminden çıktı, açıkçası ben Mazdada bunları gördüğüme çok şaşırdım, şu anda aracım 1400 km de ve biraz kasamsarlığa kapılmadım değil, uzun yıllar sorunsuz binebileceğimi sanırım sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyu neden açtım biliyormusunuz bu gün aracımı yıkadım, arka paspasları çıkarttım ön koltuklarını en öne kadar çektim, arka tarafın zeminini süpürücem bir baktım arka tarafın ayaklara hava vermesi gereken kanallara ve o plastik kanalları çıkartmak için döşemenin kesinine gerçekten Mazdaya hiç yakışmamış manzara, kalite sıfır onun yanında işçlikte sıfır, ön halı paspasların zemine sabitleme pilastik uçları var bilirsiniz, paspası çıkartırken o iki uç zeminden çıktı, açıkçası ben Mazdada bunları gördüğüme çok şaşırdım, şu anda aracım 1400 km de ve biraz kasamsarlığa kapılmadım değil, uzun yıllar sorunsuz binebileceğimi sanırım sanmıyorum.

getirin halledelim, hallolmayacak birşey değil. o dediğiniz plastikler bayide takılıyor. bir işçilik hatası olabilir... hem çay içeriz, hemde gözünüze batan başka şeyler varsa hallederiz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten önümüzdeki ay bakım için gelicem ama çok teşekkür ederim. Benim söylemek istediğim konu,  Mazdaya yakışmayan şeyler görmek benim için hiç hoş değil. Benim mazdaya karşı duygusal bir bağım var, bu bağ uzun yıllar uzun kmler ve bana hep sorun değilde mutluluk yaşatarak oldu. umarım yaşamam ama yaşatabilecek mide bulantıları benim bu bağımı ortadan kaldırır. Ümit ederim bir daha asla Mazdaya binmem deme zamanı asla gelmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda'da şu yok ama şunda şu var tarzı yorumları yaparken birşeye çok dikkat etmek gerekiyor. Karşılaştırdığımız araçların tasarlanma yılları.

Usb olayı daha yeni yeni otomobillerde yaygınlaşıyor ve mazda3ün ilk üretildiği yılda(2009) piyasada ancak iki markada usb vardı. Fiattaki yol bilgisayarına bağlıydı onu saymıyorum :D

Mazda, cx5'ten itibaren tüm modellerine usb koymaya başladı.

Otomobil mühendislerinin hep dediği şey şu.. Düşük segment otomobil yapmak çok zor birşey. Çünkü nereden kaliteyi kısıp nerede kaliteli mal kullanacaklarının kararını vermeleri zor olabiliyor.

Şimdi düşünsek, evet mazda3ün rakiplerine bir takım eksikleri var. Şuanki kasa için konuşuyorum

Mesela tavan kaplaması oldukça kalitesiz bir malzeme.

Comfort pakette arka camlar çevirmeli.

Küçücük bir ekran var.

Şuan ki şirket aracımız jettada ise mazda3ün saydığımız çoğu negatif yönü yok,

Tavan kaplaması kaliteli, trendline pakette 4 cam elektrikli, dışarıda siyah kapı kolları vs, yok,

Highline pakette veya opsiyon listesinde büyük ekran özellikleri var.. Göğüs kısmı plastiği oldukça kaliteli ama diğer plastikler tırt..

Biz mazda6dan önce 3 kullanıyorduk. Impressive. Şuan şirketin babama verdiği araba jetta. Size jetta'nın kusurlarından bahsedeyim biraz..

-arabanın her kapısından ayrı ses geliyor. Hele sağ ön kapıyı duymayın. Bildiğiniz içiboş teneke sesi geliyor kapıyı kapıyorsunuz ses devam ediyor.

- müziğin sesini biraz açın, kapıların titrreyerek itici sesler çıkarıyor.

- plastik parçaların birleşme noktalarında bildiğiniz plastikten kıymıklar duruyor! İşçilik vasat..

- kapılara kedi gözü koymuşlar, inip binenin ayağı çarpıyor yerinden çıkıp yere düşüyor.

Ama ses yalıtımı olarak oldukça başarılı...

Gördüğünüz gibi her firma başka yerlerden kısıyor ama başka yerlerden kaliteyi arttırıyor. Mazda3ün içindeki yol sesini biliyorum.

Ama biz hiçbirzaman durup dururken mazda3ün her kapısından farklı sesler duymadık.

Hiçbir zaman arabanın orasından burasından garip sesler duymadık.

Sesi ne kadar açarsak açalım kapılardan titreme sesi gelmedi.

Belli yerlerinde sert plastik vardı ama hiçbir zaman birleşme noktalarında uydurukluk, kıymık vs, görmedim.

Ford deseniz boş paketinde arkadaki yolculara aydınlatma bile koymuyor, kolçak bile koymuyor ve koydukları müzik sistemi sony cd çalar olsa dahi rezalet. Hoparlörlerin ses kalitesi çok kötü.

Ben de mazda3ün göze batan bazı özelliklerinden çok yakınırdım ve mutsuz olurdum. Ama  o zamanlar ki şirket aracımız focusla, şimdi jettayla, en yakın arkadaşımın corollası ile sık sık gezdikçe her firmanın ucuzlatma yollarının farklı olduğunu gördüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ege ben kıyaslama yaparken diğer markalar benim için fazla önem arzetmiyor. Kıyaslamayı daha çok mazda bünyesinde yapmak lazım.

1993 model 323 daha sonra mazda familya daha sonra mazda practica daha sonra mazda 3 ve şimdi makyajlı 3. Bunlar arasında kıyaslama yapmakta fayda var. Evet usb olayı için şunu söylemek istiyorum arabaya makyaj yapıyorsan ufak tefek oynamalar yapıyorsan ufak tefek eklemelerde yapabilirsin. 2011 de usb olmaz ama 2012 ye bunu koyabilirsin. 1993 modeline 4 cam elektirikli koymuşsun 2013 modelin comfort modelinin arka camları manuel. Mazda markası sanırım yönetimsel olarak eskisine nazaran  farklı beyinlerle yönetiliyor şu anda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ege ben kıyaslama yaparken diğer markalar benim için fazla önem arzetmiyor. Kıyaslamayı daha çok mazda bünyesinde yapmak lazım.

1993 model 323 daha sonra mazda familya daha sonra mazda practica daha sonra mazda 3 ve şimdi makyajlı 3. Bunlar arasında kıyaslama yapmakta fayda var. Evet usb olayı için şunu söylemek istiyorum arabaya makyaj yapıyorsan ufak tefek oynamalar yapıyorsan ufak tefek eklemelerde yapabilirsin. 2011 de usb olmaz ama 2012 ye bunu koyabilirsin. 1993 modeline 4 cam elektirikli koymuşsun 2013 modelin comfort modelinin arka camları manuel. Mazda markası sanırım yönetimsel olarak eskisine nazaran  farklı beyinlerle yönetiliyor şu anda.

orası çok doğru maalesef. Yaşamadım bilmem fakat 90lar öncesi mazda hem ekonomik olarak hem de marka değeri olarak günümüzden çok daha iyi seviyedeymiş. 929lar 929coupeler,eunos cosmolar...

Dünyada ilk fabrika çıkışı navigasyonlu otomobili üreten marka mazdaymış diye duydım.. Dokunmatik ekrana klima tv ve nav ayarları monte edilmiş taa 90lı yıllarda.

Ekonomik kriz somrası büyük bir düşüş yaşanmış ve ford mazdayı almış.

Günümüzde birşeyler yapmaya çalışıyorlar ama marka değerini ve yenilikçi donanım mantığını yeniden kazanmaları çok zor ama birşeyler yapmaya çalışıyorlar.

Yeni mazda3 srgmentinde ilk defa kulllanılan donanımlara sahip..

Headup display, renodan sonra da olsa internete girebilme özelliği vs..

Umarım birgün eski 929ları, eunoscosmoları tekrar görürüz :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Fordun Mazdayı aldığını bilmiyordum. Bu herşeyi açıklıyor. Şimdi neden eski Mazdaların yenilerini göremediğimi anladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Benim arabam 1991 model 323 HB inanın şu andaki bindiğim son model arabalar bana kendi arabamın tadını vermiyor, bir çok araca bindim yolcu olarak dümdüz sıfır asvaltta bile at arabasında gidiyomuşum gibi geliyorlardı bana,  iş yerinden arakadaşın 323  92 sedanı vardı bir ara satmaya karar vermişti, bundan bir kaç ay önce mersine gitti geldi, satmaktan vezgeçti aracınada süper bir bakım yaptı biniyor şimdi, sebebi şu aile bireylerinden birine ait passatla daha önce gittiği  bu yolu kendi 323 ü ile  daha rahat vede konforlu gitmiş , aile bireyleri bile bu araba ne kadar,  rahat ne kadar konforlu demişler, arkadaş şu an kendi arabasının hayranı diyebilirim , aynı benim gibi

      inanın şu an bana birçok modelin sıfırını teklif etseler değişmem arabamı,  şimdi dersiniz ne bu kardeşim, niye ne oluyor falan yani  ??? işte bendeki  323 hb aşkı böle .... 90 lı yıllardan kalma bir aşk bu, parasal değerle ölçülmez yüzmilyarlık arabalar yanımdan geçiyor, kullananın gözü arabamda kalıyor :D  bazen pc deki fotolarına bile baka kalırım arabamın.

        Birgün arabayı tatvanın ana caddesine parkettim, karşı caddedeki dürümcüde bişeyler atıştırayım dedim, tam karşıya geçtim , oturdum baktım 323 karşımda,  bu arada tam arkamada bir beyaz BMW 520 miydi,  320 miydi emin değilim yeni bir model parketmiş, bende bu arada kendi arabamın daha hoş gözüktüğünü düşünüp,  haz alırken, bir kaç çocuk caddeden inip  arabanın yanına yanaştılar,  323 ün heryerini incelediler,  biri elle farları taklit edip anlatıyor,  biri camdan içine bakıyor falan , 3-5 dakka bakıp gittiler, inanın bmw ye dönüp bakmadılar bile, anladımki benim arabam sadece bana güzel gözükmüyor, gerçekten güzel bir araç, bazende caddede dolaşırken seslenirler , çok güzel araç abi  falan diye,  bende teşekkür edip geçerim, işte bu haz benim için paha biçilmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok artık o eski Mazdalar yenisini alınca anladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok artık o eski Mazdalar yenisini alınca anladım.

Bizde yenisi için niyetleniyorduk ama...

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yetkin24 arkadaşımın ne dediğini çok iyi anladım ve sonuna kadar katılıyorum..

Benzer şeyleri bende hissetmeye başlamıştım özellikle vites topuzu soyulmaya başladığında..

koltuklar çok rahat olmasına rağmen arka koltuk malzeme kalitesi çok vasattı..bagaj ve tavan döşeme kaplamaları yine çok kötüydü..geçen Toyota, Hyunda ve VW bayiilerine gitmiştim..onlarda bu malzeme kalitesizliğini pek göremedim..

mazdanın sürüş dinamikleri ve tasarımı 10 numara ancak malzeme kalitesini 1 tık yükseltmesi gerekmektedir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yetkin24 arkadaşımın ne dediğini çok iyi anladım ve sonuna kadar katılıyorum..

Benzer şeyleri bende hissetmeye başlamıştım özellikle vites topuzu soyulmaya başladığında..

koltuklar çok rahat olmasına rağmen arka koltuk malzeme kalitesi çok vasattı..bagaj ve tavan döşeme kaplamaları yine çok kötüydü..geçen Toyota, Hyunda ve VW bayiilerine gitmiştim..onlarda bu malzeme kalitesizliğini pek göremedim..

mazdanın sürüş dinamikleri ve tasarımı 10 numara ancak malzeme kalitesini 1 tık yükseltmesi gerekmektedir..

Açıkcası sınıfındaki en büyük rakiplerinden 2008 Corolla yı satıp MazDa3 almış bir kullanıcı olarak şunu söylüyebilirim , Corolla malzeme kalitesi olarak MazDa3 ile yarışamaz. MAzda3 içinde bir çok detay olduğunu farkediyorsunuz. ÖZellikle Tavan döşemesi Corolladan çok daha kaliteli ,

Pas pas deseniz onun en azından MazDa3 için tutturulan kısımları var.

Mazda3 Kaput altı keçesi Corolla da yok , almak isterseniz 750 tl isterler .

Araç altında motor koruma mevcut.

MazDa3 ün en baz paketinde Çelik Jant mevcut.

Kesinlikle koltuk kumaş kalitesi ve koltukların sürücüyü sarması ve yol yorgunluğu konularında MazDa3 de daha başarılı.

Buyrun Corollaya MazDa3 deki donanımları koyun fiyat olarak ne ortaya çıkacak yada benzer işlemi Jetta da yapın.

Volkswagen in Dsg şanzımanında kullanıcılarına yaşattıkları ortada buyrun forumlarına bakın.

Corolla Dizel motoru yıllardır yağ yakma sıkıntısı yaşatıyor ve yeni kasada bu sorun hala devam ediyor.

Sizden rica ediyorum 2 aracında kaputunu açın bakın , ayrıntıları kesinlikle farkediceksiniz .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3'ün iç kalitesinin, harika değil ama şahsi fikrim yeterli düzeyde olduğudur. Ses yalıtımını daha başarılı yapsalardı; bu forumda günlük mesaj sayısı 210'dan 150'ye düşerdi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok artık o eski Mazdalar yenisini alınca anladım.

Geçen gün bir oto test programında mazda nın yeni sky serisi üzerine değerlendrime izledim youtubede , Mazda nın gene eski günlerdeki konforunu yakaladığını düşünüyolar eleştrmenler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar lütfen piyasadaki herhangi bir araçla Mazda 3'ü kıyaslamayın. Kıyaslayacaksanız, ki binen arkadaşlar bilirler eski Mazda 323 serileriyle kıyaslayın. Ne dediğimi anlayacaksınız. Ben kısaca şunu diyorum, 1993 modelindeki kaliteyi ne yazıkki 2012 modelinde göremedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.