süleyman20

Mazda 323 Aracımda Nereden Geldiğini Çözemediğim Sesler Hakkında

merhaba arkadaşlar aracım 93 model 323 f  aracı yeni aldım ben daha 1 hafta falan oldu aracı aldığımda sesler vardı fazala rahatsız etmiyordu şimdi baya bi arttı ve sanki dönen bi pervaneye kağıt tutarsınız ya aynen öyle ses geliyor ben kayıştan geliyor diye düşünüyorum 1 -2 gündür de direksiyon sabahları çok sert oluyor biraz çevirince düzeliyor ve uğultu gibi ses geliyor ve araç 80 90 gibi hızlara ulaştığında göğüslük' ten sanki içnde cıvata kalmış gibi şıngırtı geliyor bunun yanında hızlanma konusunda da bir kaç sorum olacak araç 2750 devirden sonra atağa kalkıyor normal mi? bu araçlarda değil mi ? geçen pazar izmire gittim geldim 120 yi geçemedim  biraz basayım dedim gazı sonuna kadar dayadım son gaz yaptıgım halde 120 dedi geçmedi ve en son olarak dün denizlideki servise götürdüm isim reklam  olmayacaksa eğe bayrak oto adam sandalyede oturuyor yaşlı biri dediği şu işler yoğun bakamam bende böyle söyleyenlere gıcık oluyorum dayıya dedimki sen devam et dayı böyle hayırlı işler dedim çıktım.vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        sayın süleyman20 öncelikle hoşgeldiniz, aracınız hayırlı olsun, problemlerinize gelince direksiyon sertliğine motorun sogukken rölantisinin düşük olması sebep oluyor, bilindiği üzere direksiyon pompası motora bağlıdır vede bizim araçlarımız karbüratörlü olduğundan motor ısınıncaya kadra oto ciklede kalır vede motor sınınca atar, siz aracınızı hararet göstergesinin ibresi alttaki kalın çizginin üstündeki ince çizgiye ulaşıncaya kadar hareket ettirmeyin o aşamadan sonra bu sertlik olmayacaktır, uğultu gibi ses gelmeside bana direksiyon kutusunun hasarlı olma olasılığını hatırlattı direksiyon yağını kontrol ettiriniz, eksik ise tamamlayınız, ATF Dextron II veya ATF MIII yağ bırakılmalıdır.

        Diğer bahsi geçen seslere herşey sebep olabilir, kırık bir segman, gevşemiş bir civata, vs. Sonuçta 2o yaşından büyük bir araçtan bahsediyoruz.

        Aracınızla ilgilenmeyen servise gitmeyede gerek yok açıp mazda tr ye şikayet ediniz, başka bir özel servisi tercih edebilirisiniz.

        Aracınız 5 ileri manuel bir araç olduğuna göre bırakın 120 yi 200 ü bile görmeniz gerekir fakat bir çok sebepten dolayı araç gitmeyebilir, bunlar hava filtresi dışında aracın hava alması, gevşek gaz halatı, pedalın altına girmiş paspas vs. bir iç ekipman, süpap ayarının iyi olmaması, en son olarakta motorun ölü olması vede kopmresyonunu kaybetmiş olmasıdır,

        Hzılanma konusundada size önerim aracınızı 3000 devirde kullanmanzıdır, o devirin altında toparlaması gecikebilir, vites değişiminizi öle ayarlayınız.

        Sonuç olarak aracınıza usta elelrin bakması vede gerekeni yapması lazım, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        sayın süleyman20 öncelikle hoşgeldiniz, aracınız hayırlı olsun, problemlerinize gelince direksiyon sertliğine motorun sogukken rölantisinin düşük olması sebep oluyor, bilindiği üzere direksiyon pompası motora bağlıdır vede bizim araçlarımız karbüratörlü olduğundan motor ısınıncaya kadra oto ciklede kalır vede motor sınınca atar, siz aracınızı hararet göstergesinin ibresi alttaki kalın çizginin üstündeki ince çizgiye ulaşıncaya kadar hareket ettirmeyin o aşamadan sonra bu sertlik olmayacaktır, uğultu gibi ses gelmeside bana direksiyon kutusunun hasarlı olma olasılığını hatırlattı direksiyon yağını kontrol ettiriniz, eksik ise tamamlayınız, ATF Dextron II veya ATF MIII yağ bırakılmalıdır.

        Diğer bahsi geçen seslere herşey sebep olabilir, kırık bir segman, gevşemiş bir civata, vs. Sonuçta 2o yaşından büyük bir araçtan bahsediyoruz.

        Aracınızla ilgilenmeyen servise gitmeyede gerek yok açıp mazda tr ye şikayet ediniz, başka bir özel servisi tercih edebilirisiniz.

        Aracınız 5 ileri manuel bir araç olduğuna göre bırakın 120 yi 200 ü bile görmeniz gerekir fakat bir çok sebepten dolayı araç gitmeyebilir, bunlar hava filtresi dışında aracın hava alması, gevşek gaz halatı, pedalın altına girmiş paspas vs. bir iç ekipman, süpap ayarının iyi olmaması, en son olarakta motorun ölü olması vede kopmresyonunu kaybetmiş olmasıdır,

        Hzılanma konusundada size önerim aracınızı 3000 devirde kullanmanzıdır, o devirin altında toparlaması gecikebilir, vites değişiminizi öle ayarlayınız.

        Sonuç olarak aracınıza usta elelrin bakması vede gerekeni yapması lazım, kolay gelsin.

verdiğin bilgiler için teşekkür ederim ben aracı çalıştırdığımda herhangi bir cikle devreye girmiyor veya var ben bilmiyorum nasıl anlayacam bunu ben gaz basıyorum 1000 devire kadar ve dediğin hararet çizgisine ulaşıncaya kadar epey bi zaman beklemem gerekiyor galiba bu seferde gaz gidiyor  :) hemen ısınıyormuş gibi gelmiyor 5-10 dakika gibi sonra ısınıyor ve ben daha önce 206 dizel kullanmıştım turbo olduğundan mı bilmem onun gibi atak yapmıyor düşük devirden ama 3000 devir den sonra 2. viteste olsun 3. vitesde olsun 80-90-100 dayıyor 120 geldimi kalıyo öle ben istiyorum ki 2 de 3 te 100 dayadımı 4-5 attığımda 140 160 200 demesi lazım ama olmuyor ben birazda sakin kullanıcıyım 100 e kadar çıkarım en fazla ama önümde bi şahin doğan giderken onlara kıl oluyom dayanamayıp veriyom gazı ama nafile 110 120 dedimi kalıyo cavırın arabası denizlide özel servis bir tane galiba baktım netten başka yok bide kendi servisi var ama özel servis nissan da yapıyor sadcece mazda değil özel servisi mazdanın kendisine mi şikayet edeceğim. Etsemde ben bu saatten sonra gitmem normal bi tamirciye götürsem arkadaşlar var ama bu arabayla ilgili bişey bildiklerini sanmıyorum özellikle motor kısmı ile ilgili yürüyen aksamı her tamirci yapabilir diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Özel servis değil sayın süleyman20, sizin aracınıza bakmayan servis eğer mazda yetkili servisi ise , şikayet edebilirisiniz, aksi halde normal tamirciyi bağlamaz kimse,  aracınızın durumunu bilemem, buradan da ezbere konuşmamın bir anlamı yok, diyeceğim şuki araştırıp,mazdadan iyi anlayan bir usta bulmalısınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Denizli İzmir yolu üzerinde Honda'yı geçtikten sonra sol tarafta MAZDA yazan bi tabela göreceksin, o tabelanın gösterdiği yere git ve aracını göster...

Bence;

Pervaneye sürtme sesinin direksiyon pompasından gelip gelmediğini kontrol et, sabahları direksiyon zorlanıyorsa muhtemelen direksiyon pompası arızası var veya olmak üzere, seni yolda bırakmadan öncelikle direksiyon pompası üzerine yoğunlaş derim...

Gelişmelerden de haberdar etmeyi unutma.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Denizli İzmir yolu üzerinde Honda'yı geçtikten sonra sol tarafta MAZDA yazan bi tabela göreceksin, o tabelanın gösterdiği yere git ve aracını göster...

Bence;

Pervaneye sürtme sesinin direksiyon pompasından gelip gelmediğini kontrol et, sabahları direksiyon zorlanıyorsa muhtemelen direksiyon pompası arızası var veya olmak üzere, seni yolda bırakmadan öncelikle direksiyon pompası üzerine yoğunlaş derim...

Gelişmelerden de haberdar etmeyi unutma.

abi yeni hondayı mı izmire doğru giderken denizlinin çıkışında olan doğru anladım demi.doğruysa bugün götüreyim baktırayım bi artmaya başladı ses bugün iyice 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet sayın domestos söylemiş olduğunuz yere gittim ve şok oldum araçta hiç yağ kalmamış ilk olarak direksiyon yağı yok katıldı düzeldi 2. olarak direksiyon tamir takımı değişecek dedi 280tl parça 100 de ben alırım dedi 380tl mal oluyor aracın yağına gelince aldıgımda vardı yağı 1 hafta oldu meğer yağ yakıyormuş sibob ayarlanması lazım dedi o çır çır sesi kesilir dedi ve motor yağ yakıyor motor yapılması lazım dedi o da üst kapakta kalırsa 1000tl civarı eğer daha aşağılara inerse kompleye giriyo galiba 2000 tl yi bulacağını söyledi usta  2 litre yağ kattı 40tl aldı son bi husus o servisin yanında ki işyerinde arkadaşım çalışıyor ve sakın onlara verme dedi üçkağıtçı dedi fazla söylerler dedi yorum sizlerin ne yapmam gerekiyor malum paraları verdik şimdi böyle şeyler çıkıyor normal tanıdık arkadaş tamirciler var onlarada bi göstereyim diyorum tavsiyelerinize bekliyorum saygılarımla... S.Y.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle motorda yağ kaçağı olan yerler var mı onu kontrol ettir, krank keçesi vs. gibi yerlerden bazen kaçırma yapıyor ve yağ bu yüzden de eksilebiliyor...

Daha sonra da kaç kilometrede ne kadar yağ yaktığına bak, düzenli olarak yağ çubuğundan kontrol et, alt çizginin daha da altına inmesine izin verme, alt çizgiye geldiğinde 750 gr yağ koyabilirsin veya 1 litre bunu zaten deneme yanılma yoluyla öğreneceksin, fazla yağ koyma keçeleri patlatabilirsin...

Sana önerdiğim yeri tanımam sadece görmüşlüğüm var ve sorduğumda ustalıklarının iyi olduğunu duymuştum... Araştır ve aracını emin ellere teslim et...

Direksiyon pompası o kadar tutmaması gerek, başka bir yere sor ve direksiyon pompasının yağını kontrol etmeyi unutma, eksiltiyorsa tamamla ama mutlaka arızasını yaptır...

Gelişmelerden de bilgi vermeye devam et ki bizler de bir şeyler öğrenelim.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi direksiyon milinin içindeki keçeler değişecek ve mil taşlanacak dedi yağ kaçağı var o yüzden buralara tamir takımı diyor ki öyle arabayı koyduğum yerlerde altında yağ damlaması oluyor. ve parça alınacak 280 tl dedi daha uygununu bulmak lazım ve orjinal olması lazım yan sanayi pek sevmem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cumhuriyet Caddesinde Çınar Karakolunun olduğu sokaktan aşağı doğru inerken sağda Hacegan Otomotiv isimli özel servis var... İstersen oraya da danışabilirsin, başkaca Denizli'de bildiğim yer yok...

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi maddiyatsızlıktan yok ama araba aynı yağ katılınca direksiyondaki ses kesildi ama yine yağ eksilmeye devam ediyor ve dediğin servise gittim orasıda aynı şeyi söyledi motor için segman atılacak dedi 2000tl bulur diyor.ve sonuna kadar gelirse motor krank da yapılır dedi onunla birlikte 500 civarı artar dedi para olmadığı için yaptıramıyorum böyle biniyorum şimdilik bide fren sorunu çıktı fren sıkıyor kendi kendi ne tutuyor belli bir zaman sonra bırakıyor. burdaki ustaların ustalığını bilmediğimden de kararsızım gerekirse izmire falan götürmeyi planlıyorum ama bişey oldugunda ta izmirde ki ustanın faydası olmaz diye düşünüyorum şimdilik beklemedeyim direksiyonu birde fren sorununu yaptırmayı planlıyorum yakın zamanda şimdilik bu kadar yapabileceğim ilgine teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İki ayrı yer de bir birine yakın şeyleri söylediyse bence teşhis doğrudur. Sana düşen parayı bulup tercihini yapmaktır... Diğer tarafa göre Hacegan'ı tavsiye ederim...

İzmir işine hiç girme sana astarı yüzünden daha pahalıya gelebilir. Git gel 500 km az değil çünki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rakam epey yüksek. Bence arayın yetkili servisi sorun hazır %20 indirim varken belkide ucuza çıkabilir. Muğla Gören otomotivi arayabilirsiniz Okan abi yardımcı olacaktır.

kardeşim ben denizli deyim muğlada değil yanlış anlamadıysam

dediğin firma burdaysa mutlaka giderim teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.