ibomaz

Mazda3 Dizel 6 Vitesler de, Vitesler Kendi Yolunu Buluyor.

6 vitesli 2012 model dizel araciminda 3. Vites ve ust viteslerde vitesler adeta kendi yolunu buluyor.vites kolunu 2 pozisyonundan kurtardigim gibi parmagimin kucjk bir hareketi ile 3.vitese gidiyor.aracin brosurunde kulaniciile butunluk hissi veren vites degisim ozelligi diye de yaziyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel özellikmiş, sayın ibomaz güle güle kullanınız aracınızı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

6 vitesli 2012 model dizel araciminda 3. Vites ve ust viteslerde vitesler adeta kendi yolunu buluyor.vites kolunu 2 pozisyonundan kurtardigim gibi parmagimin kucjk bir hareketi ile 3.vitese gidiyor.aracin brosurunde kulaniciile butunluk hissi veren vites degisim ozelligi diye de yaziyor.

Benim bildiğim genelde vites 3.vitesin orada durur, sola çekersen 1 ve 2 ye yönlenir, sağa çekersen 5 ve 6'ya, hiç bir yere çekmediğinde yani boştayken vites 3 ve 4 ün karşısında durur... Dolayısı ile bahsetmiş olduğun (eğer özellikse) özellik bütün araçlarda var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim araçlarımızın 1nci ve 2nci vitesleri gerçekten yorucu ve bazen vites değişimlerinde kararsız kalıyorum.bu yüzden aracı bir an önce 3ncü vitese çıkarmaya çalışıyorum. Bilmiyorum benim arabada mı öyle yoksa genelini ama 1nci vites ve 2nci vites geçişleri diğer viteslere göre daha zor oluyor,  sanki bir engelle karşılaşıyor. Önümüzdeki hafta debriyaj pedalım değişecek sizce bu durumla bir ilgisi olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim araçlarımızın 1nci ve 2nci vitesleri gerçekten yorucu ve bazen vites değişimlerinde kararsız kalıyorum.bu yüzden aracı bir an önce 3ncü vitese çıkarmaya çalışıyorum. Bilmiyorum benim arabada mı öyle yoksa genelini ama 1nci vites ve 2nci vites geçişleri diğer viteslere göre daha zor oluyor,  sanki bir engelle karşılaşıyor. Önümüzdeki hafta debriyaj pedalım değişecek sizce bu durumla bir ilgisi olabilir mi?

Bu vites konusunda bildiğim şey;

Mazda'nın kemikli vites geçişlerine sahip olduğu ve özellikle araç soğukken özellikle 1 ve 2. viteslerde zorlanma olduğu...

Benim aracımda da durum aynı Onur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim araçlarımızın 1nci ve 2nci vitesleri gerçekten yorucu ve bazen vites değişimlerinde kararsız kalıyorum.bu yüzden aracı bir an önce 3ncü vitese çıkarmaya çalışıyorum. Bilmiyorum benim arabada mı öyle yoksa genelini ama 1nci vites ve 2nci vites geçişleri diğer viteslere göre daha zor oluyor,  sanki bir engelle karşılaşıyor. Önümüzdeki hafta debriyaj pedalım değişecek sizce bu durumla bir ilgisi olabilir mi?

Arkadaşım aynı durum bende de söz konusu, alıştım artık.

Benim bildiğim genelde vites 3.vitesin orada durur, sola çekersen 1 ve 2 ye yönlenir, sağa çekersen 5 ve 6'ya, hiç bir yere çekmediğinde yani boştayken vites 3 ve 4 ün karşısında durur... Dolayısı ile bahsetmiş olduğun (eğer özellikse) özellik bütün araçlarda var...

Bende düşünüyordum niye 3. vitese niye bukadar kolay geçiyor diye  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şaka bir yana vitesleri gerçekten muhteşem, daha iyisi olamazdı herhalde, ben altıya atarken zorlanıyorum çünkü ilk defa altı vites araba kullanıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

otomatiğe gelin, dua edersiniz :)

Otomatiğe, ben değilde hanımı göndersem daha doğru olur galiba.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

13 yaşımdan beri araba kullannıyorum, eski işim dolayısıyla ayın 25 gününü sürekli şehirler arası yollarda geçirdim, heralde km tecrübem 1 milyn km olmuştur, otomatiğe geçtiğim an düz vites kullandığım günlere lanet ettim, rahatlığı tartışılmaz, heleki büyük şehir trafiğinde :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

13 yaşımdan beri araba kullannıyorum, eski işim dolayısıyla ayın 25 gününü sürekli şehirler arası yollarda geçirdim, heralde km tecrübem 1 milyn km olmuştur, otomatiğe geçtiğim an düz vites kullandığım günlere lanet ettim, rahatlığı tartışılmaz, heleki büyük şehir trafiğinde :)

Otomatiğin rahatlığı sehir içinde sorgulanamaz bile. malesef arkadaşımın arabasını satin aldığım için düz vitese geçiş yaptım.  Sabah akşam en yakın fırsat ta otomatiğe tekrar dön diye kızıyorum kendime. aylık ortalama Hızım 24 km olunca manuel vites tam bir işkence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

13 yaşımdan beri araba kullannıyorum, eski işim dolayısıyla ayın 25 gününü sürekli şehirler arası yollarda geçirdim, heralde km tecrübem 1 milyn km olmuştur, otomatiğe geçtiğim an düz vites kullandığım günlere lanet ettim, rahatlığı tartışılmaz, heleki büyük şehir trafiğinde :)

O konuda kesinlikle size katılıyorum, benim de kısa bir süre otomatik tecrübem oldu bende düşüncelerimi aktarmak istiyorum. Ben eğer otomatik bir araç bir daha kullanıcaksam kesinlikle ya 6 ya 7 vitesli ve çift kavramalı ve benzinli olacak bunun dışında kesinlikle otomatik araç almam, ben oldukça dik rampalı düz yolu az olan bir yerde oturuyorum, otomatik tam bir çile ve yatık canavarına dönüşüyor, özellikle 4 vitesli otomatiklerde, benim konumumda şu anda en iyisi manüel dizel, yoksa otomatiğin rahatlığından ziyade manüelin işkencesi tartışılmaz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar geçen hafta İzmir Yeni Otomotiv de debriyaj pedalım değişti.

Dizellerde kronik problemli olan yayın değişimide gerçekleşmiş.

Aracın 1nci ve 2nci vites deki sertliği kalmadı artık. Şehir içinde çok sinir bozucu olabiliyordu ama  bu durumdan kurtuldum . Vites geçişleri çok daha yumuşak ve sarsıntısız artık.

Sanırım biz İzmir olarak yetkili servis konusunda diğer illere göre daha şanslıyız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.