yetkin24

2. El Dizel Mazda 3 Almak Ne Kadar Doğru

Bu konuda 22 ileti var

Arkadaşlar yaklaşık iki aydır dizel araç kullanıyorum, arkadaşlarımın çoğunda da dizel araç var, şunu farkettim kullanan insanların çoğu gerçekten dizel araç kullanmayı bilmiyorlar. Aracın motor ömrünü kısaltan bir sürü hatalar yapıyorlar, böyle bir durum söz konusu iken kmsi 70-80 bine dayanmış dizel araç almak bana gerçekten hiç mantıklı gelmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar yaklaşık iki aydır dizel araç kullanıyorum, arkadaşlarımın çoğunda da dizel araç var, şunu farkettim kullanan insanların çoğu gerçekten dizel araç kullanmayı bilmiyorlar. Aracın motor ömrünü kısaltan bir sürü hatalar yapıyorlar, böyle bir durum söz konusu iken kmsi 70-80 bine dayanmış dizel araç almak bana gerçekten hiç mantıklı gelmiyor.

Tespitin hakikaten çok doğru... Bu durumu bir kaç soru sorarak öğrenebilirsin, eğer gerçekten sorulara yanlış cevaplar veriyorsa, aracı yarı fiyatına verse de alınmaz...

Forumda da bu ve benzeri bir çok üye var, sormuş olduğu sorulardan ayan beyan belli oluyor... Dizel kullanmak başka bir meziyet ister...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar yaklaşık iki aydır dizel araç kullanıyorum, arkadaşlarımın çoğunda da dizel araç var, şunu farkettim kullanan insanların çoğu gerçekten dizel araç kullanmayı bilmiyorlar. Aracın motor ömrünü kısaltan bir sürü hatalar yapıyorlar, böyle bir durum söz konusu iken kmsi 70-80 bine dayanmış dizel araç almak bana gerçekten hiç mantıklı gelmiyor.

Malesef çoğu dizel kullanıcısı tasarruf yapmak adına aracını düşük devirlerde kullanarak motorlarına işkence yapıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani bu sebepten dolayı ikinci el bir dizel sanırım pek akıl karı değil, dizel sıfır alıp 60-70 binde satıp yenilemek herhalde en mantıklısı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu başlığını, ilk görünce. 2.el dizel Mazda 3 almayı düşünüyorsunuz sandım. Ama içeriğini okuyunca anladım ki. Konu genel olarak, tüm dizel otomobilleri kapsıyor.

Bu durumda konu başlığı, "2.el dizel otomobil almak, ne kadar doğru" olsaymış. Daha geniş kitleye hitap edermiş, düşüncesindeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dedikleriniz çok doğru tr de dizel kullanmayı bilen insan sayısı az, bu yüzde 2. el herzaman büyük risk....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani bu sebepten dolayı ikinci el bir dizel sanırım pek akıl karı değil, dizel sıfır alıp 60-70 binde satıp yenilemek herhalde en mantıklısı

Forever LPG...

:tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence en mantıklısı 2. el (dizel yada benzinli) araç almak."dizel 2. elde problem çıkarırmış" valla ben daha önce 105.000 km de dizel 2. el (üçüncü sahibi olarak) aldım hiç de bi sıkıntı yaşamadım.Çoğu insan aracına gözü gibi bakıyor.En iyi sürücü benim diye görmemek gerek.araçta sorun varsa zaten ilk sahibi sorunları çözmüş oluyor, siz uğraşmıyorsunuz onlarla, sorun çıkacaksa sıfır da alsan çıkar.Nasip.Kısmetse gelir bulur beni Yemen'den, nasip değilse sabun gibi kayar gider elden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence en mantıklısı 2. el (dizel yada benzinli) araç almak."dizel 2. elde problem çıkarırmış" valla ben daha önce 105.000 km de dizel 2. el (üçüncü sahibi olarak) aldım hiç de bi sıkıntı yaşamadım.Çoğu insan aracına gözü gibi bakıyor.En iyi sürücü benim diye görmemek gerek.araçta sorun varsa zaten ilk sahibi sorunları çözmüş oluyor, siz uğraşmıyorsunuz onlarla, sorun çıkacaksa sıfır da alsan çıkar.Nasip.Kısmetse gelir bulur beni Yemen'den, nasip değilse sabun gibi kayar gider elden.

Vallla şöyle söyliyeyim ben sizin kadar şanslı bir adam değilim. Şu anki araç politikam öncelikle sıfır ve dizel gücümün yettiği araçlar, ikinci önceliğim en fazla 10.000 km de dizel araçlar, üçüncü önceliğim sıfır ve benzinli küçük hacimli b sınıfı küçük ve hesaplı araçlar. Benim ikinci elden çok canım yandı ve şanssız oluğum için ikinci ele yaklaşmak artık beni korkutuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vallla şöyle söyliyeyim ben sizin kadar şanslı bir adam değilim. Şu anki araç politikam öncelikle sıfır ve dizel gücümün yettiği araçlar, ikinci önceliğim en fazla 10.000 km de dizel araçlar, üçüncü önceliğim sıfır ve benzinli küçük hacimli b sınıfı küçük ve hesaplı araçlar. Benim ikinci elden çok canım yandı ve şanssız oluğum için ikinci ele yaklaşmak artık beni korkutuyor.

Ben de boyle yola ciktim ama kismet olmadi... Ister sifir al ister ikinci el bence ikisi de sans isi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de boyle yola ciktim ama kismet olmadi... Ister sifir al ister ikinci el bence ikisi de sans isi...

Aynen oyle.bu yuzden de en mantiklisi ikinci el almak.araba ayni zamanda bir zevk isi.kimisi zamanla bikar satar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu benim ekinci sıfır arabam, Allah her keze nasip etsin sıfırın zevki çok başka

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu benim ekinci sıfır arabam, Allah her keze nasip etsin sıfırın zevki çok başka

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu zaman da dediğiniz gibi dizel aracı kullanmayı bilmeyenleri yanı sıra normal atmosferik benzinli araba kullanmayı bilmeyenlerle dolu. Katılıyorum söylediklerinize.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada dizel aracı nasıl kullanmamız gerekiyor kısaca değinseniz :) Hani dizel aracım yok ama ya olursa diye soruyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada dizel aracı nasıl kullanmamız gerekiyor kısaca değinseniz :) Hani dizel aracım yok ama ya olursa diye soruyorum :)

Katılıyorum Bu Soruya ;

Dizel Nasıl Kullanılmalı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maksimum torkun başlangıç ve maksimum torkun azalmaya başladığı devirleri öğrenmek gerekir.

maks torku veren devirin altına düşmeden, üstüne de çıkmadan vitesleri değiştirmek uygun olacak.

Turbonuz da varsa ilk startta 45 sn gaz vermeden beklenmeli, stop yapılacağı zaman da en son gaz verişten itibaren 45 sn sayılıp araç kapatılmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maksimum torkun başlangıç ve maksimum torkun azalmaya başladığı devirleri öğrenmek gerekir.

maks torku veren devirin altına düşmeden, üstüne de çıkmadan vitesleri değiştirmek uygun olacak.

Turbonuz da varsa ilk startta 45 sn gaz vermeden beklenmeli, stop yapılacağı zaman da en son gaz verişten itibaren 45 sn sayılıp araç kapatılmalı.

Sanırım Turbonun Yağlanması İçin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maksimum torkun başlangıç ve maksimum torkun azalmaya başladığı devirleri öğrenmek gerekir.

maks torku veren devirin altına düşmeden, üstüne de çıkmadan vitesleri değiştirmek uygun olacak.

Turbonuz da varsa ilk startta 45 sn gaz vermeden beklenmeli, stop yapılacağı zaman da en son gaz verişten itibaren 45 sn sayılıp araç kapatılmalı.

yada turbo Timer takmak lazım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Az çok dizel araç kullandım. Bunlar Otobüs kamyonda dahil. Ancak konumuz binek olduğu için bildiklerimi paylaşmak istedim. Yanlışsa arkadaşlar düzeltsin, malum akıl akıldan üstündür.

-İlk olarak tüm filtreler ve enjektörlerin bakımlarını takip edip yaptırmak en önemli faktör.

-Kontağı açtıktan sonra, tüm ışıkların sönmesine dikkat etmeli.

-Çalıştıktan sonra 1 dakika minimum kendini toplama (yağlama/ısınma) için rölantide çalışsın.

-Aracın tork aralıklarını bilmek önemli. altı ve üstünde araç sürülmemeli. Özellikle soğukken.

-Şimdiki arabalar artık turbolu, turbo ayrı bir dikkat istiyor. İlk çalışmada gazlama yapılmamalı.

-Yakıt kaliteli olmalı. Kısa vadeli yapılan tasarruflar ileride enjektör ve pompa arızası olarak geri dönmesin.

-Ani devir değişikliklerinden kaçının. 5. viteste giderken 3e çekme gibi işlemler yapmayın. Sadece motor değil, baskı ve diğerlerini de sakatlarsınız.

-Uzun sıcak yolculuk sonrası (en az 3 saatlik) molalarınızda stop etmeden rölantinin biraz üstünde 1-2 dakika motoru çalışır bekletin. Sonra motoru kapatın.

-Mümkünse antifiriz kullanın. Su en iyi çözüm değildir.

-Kırmızı hat pek önerilmez, zorda kalmadıkça oralara girmeyin.

Benden bu kadar, unuttuklarımı eklersiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.