Jump to content

Rotary Öldü..


chaos
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni CEO Masamichi Kogai bey senelik 100,000 den aşağı sattığımız bir şeyin maliyetini kurtarması imkansız demiş. Rotary'nin tekrar dönmesi planlanmıyormuş.  Rx8'in en yüksek satışı  ilk çıktığı sene 60,000, sonraki yıl 50000. Daha sonra giderek düşüyor. Tabi hazır 5 seneden sonra ilk defa kar ettiler, niye uğraşsın rotary falan  8:)

Elveda wankel diyebiliriz artık. Bendekini müzeye kaldırayım diyorum, şu 30 sene önce toros alıp hiç binmeyen adam gibi  :D Şaka maka yer yüzündeki son pistonsuz araca biniyoruz, vay be diyip kıymetini bilelim. Hazır ikinci eli de iyice düşükken alın bir tane bulunsun  :)

http://www.autonews.com/article/20131118/OEM06/311189930/new-mazda-boss-rotary-is-a-no-go#axzz2kzHyhvnR

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk başta o yeni CEO için idealsiz, sıradan bir müdür falan diyecektim ama biraz durup düşününce hak vermemek te elde değil. Günümüz şartları değişiyor. Makalede bahsedildiği gibi emisyon standartları, üretim maliyetleri gerçeği var. Bir de RX-8 kendi kategorisinde çok uygun fiyatlı bir araç. Tüm bunların sonucunda maliyeti kurtarmaması bir sebep.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi ben bir ceo'dan daha iyi bilecek değilim.. :D  Ama,

Rx-7'nin satışları oldukça iyiymiş ama rx8 ile düşmüş. Bunun sebebini araştırmışlar.

Emisyon seviyeleri deniliyor ama bize yıllarca yok yeni emisyon seviyesi euro6 olacak yok 7lt yakacak yok lazer ateşlemeli 300hp 1.6 olacak dendi. Ya bizi günümüz medyası kekledi, ya da mazda mühendisleri dalga geçti :D

Böyle bir motor geliştirildiyse, para harcandıysa neden emisyon problemini aşmış ve mazda'yı reklamlarında bile ' biz diğerleri gibi değiliz ' diye temsil eden bir motoru satmaktan vazgeçsinler. Anladığım kadarı ile birileri bizimle 1.6 300hp euro6 diye sağlam dalga geçti..

Ama eğer böyle bir motor geliştirildiyse ben bu kadar tanıtımın, reklamın, yatırımın çöpe atılmasını çok yanlış bulurum.  rx8 en büyük handikapları olan emisyon seviyeleri ve yakıt tüketimi problemlerini hazır halletmişken neden tekrar piyasaya sunulmasın ? Sunulursa oldukça da iyi satılmaz mıydı ?

Yıllarca kandırılmışız. :D mazda ise biz özeliz alışılmışa meydan okuyoruz diye reklamlarında rotary'i oynatırken şimdiki yönetim rotary'i bitirdik diye açıklama yapıyor.

Hiç açıklama yapmasalarmış daha iyi.. Biraz tükürdüğünü yalamak gibi gözükmüş bence :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi de Skyactiv Cx-5 ve 6'nın başarısıyla gelen mali desteğin rotary geliştirilmesi konusunda yardımcı olacağını söylemiş sayın Kiyoshi Fujiwara  8:)

http://www.caradvice.com.au/261095/mazda-skyactiv-models-helping-finance-future-rotary/

Her gün ruh halleri değişiyor valla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8 zaten motor hariç şasi vb anlamlarda yeterince skyactiv olması lazım..Motorda zaten skyactiv 14:1 sıkıştırma olmayacağına göre geriye bir eksik kaldı o da KODO tasarımı..

Bence yeni RX-8'i KODO tasarımlı olarak göreceğimiz kesinde, ne derecede Skyactiv olur onu bilmem...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi de Skyactiv Cx-5 ve 6'nın başarısıyla gelen mali desteğin rotary geliştirilmesi konusunda yardımcı olacağını söylemiş sayın Kiyoshi Fujiwara  8:)

http://www.caradvice.com.au/261095/mazda-skyactiv-models-helping-finance-future-rotary/

Her gün ruh halleri değişiyor valla.

Konuyu çok güncel takiptesiniz :) 

Rotary kolay kolay ölmez. Bu son makalede (diğer makalelerde de) kullanım alanlarından biri olarak elektrikli araçlarda akü bittiği zaman aküyü şarj edecek motor kullanımından da bahsediliyor. Rotary küçük ve sessiz özelliği ile pistonlulara göre öyle bir kullanıma çok uygun gerçekten. 4000 ve üstü devirlerde ses(sizlik) açısından elektrikli motor gibi çalışıyor zaten...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Yavaş yavaş fikrimi değiştirmeye başladım, rotary GERÇEKTEN ölecek gibi. Son gönderimden sonra çıkan BMW i3 haberleri bunda etkili oldu. 0 emisyon ve 50kWh elektrikle 200km menzil. Elektriğin kWh'ı vergi ve kesintiler hariç 25 kuruş, hepsi dahil 50kWh 20TL'ye 200km. Sadece rotary değil dizel, mizel, piston, debriyaj, şanzuman, yağ, radyatör sıvısı, hava filtresi hepsini rafa kaldırır.

800px-BMW_i3_%E2%80%93_Frontansicht%2C_14._September_2013%2C_Frankfurt.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaa ben bişey dicem ama gulceksınız gercekten ama cahıllıgıme verın lutfen ınternette baktım ama tam olarak anlamadım bu ROTARY VE WANKEL araswındakı fark ne ya da onları açıklar mısınız  8:) 8:) 8:) 8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İçindeki dönerek güç üreten mekanizmaya Rotor deniyor, RX8 lerde 2 rotor var, 3 rotorlu RX7 ler var, Mazda 4 rotorlu 2600cc ,930 hp (10500 devir) 787B isimli aracıyla 1991 de Le Mans yarışını kazandı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

TOTARY ÖLMEYECEK ÇÜNKÜ  2014 mazda 2 lerde rotary destekli bir hibrit sistem kullanmaya başlamışlar.....tüketimi 3 litrenin altına çekmişler.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde git gel konya kaç saat bununla ona bakmak lazım , vakit de nakit yerine geçiyor  :)

Onu BMW 'ye sorsak büyük ihtimalle dünya petrol rezervleri inişe geçtiği için geleceğe hazırlık anlamında elektrikli model çıkartmaya başladıklarını söyleyeceklerdir.

Dünyada petrol azaldığı için artık ta kuzey kutbunda petrol aramaları yapılıyor. Yoksa koskoca BMW aptal mı, mevcut benzinli ve dizel araç serisini kendi kendine gölgede bıraksın. Gelecek zor olacak, bırakın Konya - İstanbul'u, Üsküdar - Kadıköy arası gidiş bile şimdikine göre çok daha masraflı olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence rotary öldü veya ölmedi diye kesin yargı yapmak yanlış..

Patenti mazda'ya ait olduğu için rotary motoru üretme yetkisine sahip olan tek firma mazda şuan. Mazda'nın da ceosu hepimizin bildiği üzere yatırım yapsak öı yapmasak mı kararsız :D

Mazda'dan kesin bir açıklama yapılırsa rotary bitti diye, o zaman öldü diyebiliriz ancak mazdaceosu geri adım attı bu konuda.

Rotary motoru sadece rx serisi, spor araç motoru olarak görmememiz lazım. Rotor, fen ve teknoloji alanında birçok yerde kullanılıyor. Hatta bir anımı anlatayım.

Eski okulum bir fen lisesiydi ve labaratuvardaydık. Konu elektrik. Hoca çıkarttı avuçiçi kadar bişeyi gösteriyor bunun ne olduğunu bilen var mı ? Diye . Bana da tanıdık geliyor biryerden iyice bir baktım ve içimden "" anaaa bu bizim rx8in rotorunun küçüğü değil mi yavv?"" Dedim içimden ve Rotoooor diye bağırmam bir oldu :D hoca baya etkilenmişti kimse bilmiyordu zaten :D demek istediğim rotorun kullanım alanı bol. Elektrik motorlarında bile rotorların kullanımı var. Hidrojenli sistemde de rotorun çok çok çok daha verimli olabileceğinden bahsediliyor hatta bir ara audi(haliyle V.A.G. markaları) ve mazda arasında rotary için kullanma yetkisi verme dedikoduları vardı fiyat dedikoduları bile çıkmıştı galiba.. :D

Mazda, şuana kadar rotary ile istediği satışları yakalayamadı. Hepimiz biliyoruz rx8in bakımı ne kadar zor bir araç olduğunu. Yok çalışıtınca bekle kapatınca bekle sürekli yağ ekle bilmem ne, herkes uğraşmaz bu işle.. Amerika'daki adam da gider MPS alır haliyle. Yada başka markaların coupe seçeneklerini.. Bu sorunların halledilmesi ciddi yatırım, masraf, arge yoğunluğunun artması demek. Mazda'nın da şuan rotaryden daha önemli yatırımları, masrafları ve arge yoğunlukları var. Skyactiv'e bir servet yatırıldı, meksika'da, rusya'da fabrikaların inşaasına başlandı, tayland mı tayvan mı ne öyle bir ülkede şanzıman fabrikası kuruldu. Mazda kendi şanzımanını kendi üreten ender firmaların arasına girdi..

Bu kadar masraf varken bir de oldukça fazla sorunu olan rotarye yatırım yapmak pek mantıklı değil sonuçta..

Tahminimce mazda, tüm modellerin skyactiv olayına full uyumlu olmasını sağlayacak ve sonrasında satışların iyi gitmesi halinde rotarye yatırım yapacak. Mazda'nın kendi açıklaması skyactivin tüm modellere yaygınlaşması için öngörülen tarih: 2016. Kısacası 2020den önce yeni bir rotary motorlu aracın satılması baya zor gibi görünüyor. Ama ileri ki tarihlerde hidrojen motoru, elektrik motoru veya yeni yeni moda olmaya başlayan CNG motorlarda rotarye ihtiyaç duyulabilir. Mazda günümüzde hibrit ve cng olayına yatırım yapmaya başladı. Japon autoshowda cng ve hibrit mazda3ler tanıtıldı. Hibrit mazda3 japonyada satılıyor şuan..

Kısaca, rotary öldü, bitti gibi bir yargıyı ortaya atmak yanlış bence... Mazda, elinde her yerde kullanabileceği bir motorun patenti varken, müşterileri bu kadar severken ve alternatif yakıt türlerinde kullanabileceği bir motor varken rotaryi çöpe atmaz bence. Hatta arge'de şuan bile rotary'nin geliştirilmesinden sorumlu bir ksımın olabileceğini düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

TOTARY ÖLMEYECEK ÇÜNKÜ  2014 mazda 2 lerde rotary destekli bir hibrit sistem kullanmaya başlamışlar.....tüketimi 3 litrenin altına çekmişler.....

Haber linki? Bir de hibrit araçların da piyasası bir yere kadar sonuçta onlar da benzinle gidiyor. 20-30 sene sonra dünyada petrol iyice bittiği zaman olayın hibriti mibriti kalmayacak. Güneş ve rüzgar enerjisinden elde edilen elektrikle ancak ulaşım sağlayabileceğiz.

Avrupa Birliği ülkeleri, bol güneş alan Kuzey Afrika 'da milyonlarca km2 güneş panelleri döşüyor. gelecekte oradan gelen elektrikle ulaşımlarını sağlayacaklar. BMW şmdiden pozisyon aldı. Rotary ilk ölen oldu, onu benzinli, dizel ve hibritler takip edecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...