ysngokce

Mazda3 Computest Sonuçları Hakkında

Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, uzun zamandır Mazda 3 hb otomatik vt almayı düşünüyordum ve temiz bir  araç denk geldi sağ sol ön kapılarda boya var ve sağ arka kapı değişmiş,  Araçta lpg yok ve henüz 47000 km de hem computeste soktum hem de Ankara’daki SMB yetkili servise  götürdüm hiçbir sorun yok dediler, kullandıgım kadarıyla bir sıkıntı göremedim fakat aşağıdaki test sonucları aklımı karıştırdı açıkcası, sizce düşük değerler mi çıkmış, ben pek anlayamadım yardımlarınızı rica ederim

Ölçülen max Motor gücü            67,3 kw (91,4 hp)  (4860 rpm)

Hesaplanan max  Motor gücü    72,7 kw (98,9 hp)  (4860 rpm)

Aktarma organlarındaki  ayıp güç    21,6 kw  (29,3 hp)    (161,2 km)

Ölçülen max motor torku  183,8 nm  (2450 rpm)

Hesaplanan max motor torku  198,37 nm (2450 rpm)

Hesaplanan max tekerlek gücü  55 kw (74,7 hp)  (147,9 km)

Tekerlek gücü / motor gücü    %76  ön/arka

Gösterge hata oranı    %0

Yasin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

saçma derken biraz daha detaylı açıklama alabilir miyim:)) diğer değerler için ne düşünüyorsun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maksimum torku 4000 devirde 145 Nm bu araçların. Yanlış ölçülmüş...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler M.E.G, torkun yanlış ölçülmesi dışında anormal bir durum yok anladığım kadarıyla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik ebatınız kaç? Orijinal ebatlarda lastik  kullanıyorsan ve lastiklerin yeniyse göstergede %4 civarında hata oranı olması lazım, aşınmış ise daha fazla. Onda da yanlışlık var gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet lastikler yeni ve orijinal ebatlarda, fakat benim kafamı karıştıran kısım aktarma organlarındaki kayıp gücün fazla gelmesi ve hesaplanan max tekerlek gücü de düşük geldi, ya da anlamadığım için ben fazla abartıyor da olabilirirm:)) motor gücünün %76 olması nasıl sizce?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ona daha bilgili arkadaşlar yorum yapsa iyi olur. Kayıp oranlarını çok detaylı bilmiyorum. Yanlış hatırlamıyorsam otomatik şanzıman %83 verimle çalışıyor. Diğerlerini bilmiyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlaştık haber bekliyor alıcı benden

İçine sinmiyorsa alma, bu işler gönül işi... Aldıysan da bu tür değerleri kafana takma diyecektim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

içime sindi ilanda gördükçe aklım gidiyordu zaten. zaten şimdi gidip halledicem devir işlerini işte çok anlamayınca teknik verilerden ince eleyip sık dokuyorsun ister istemez:) teşekkürler tavsiyen için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu veriler her ölçüm merkezinde farklı çıkıyor fazla takılmayın. Zaten araçta lpg de yokmuş sorun çıkma ihtimali çok düşük. Yinede güç konusunda kafanız karışıksa kompresyon testi yaptırabilirsiniz.

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanınız, test sonuçlarıda ilginçmiş doğrusu, oguzhan komprsyon testinden kastın şu Dyno testimi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende hiç anlamam bu teknik verilerden, neyse artık kullandıkça eksikleri görürürüz yalnız dün şöyle Ankara trafiğinin hafiflediği saatlerde rahatça hızı deneme şansım oldu maksimum 170 yapabildi. hız sever biri değilimdir test amaçlı denedim ama mazda neden şu otomatiği de neden 4 vitesli yapmış anlam veredim koy şuna en azından 1 ya da 2 vites daha :) ben 2. sahibi oldum benden önceki bayan kullanıcı sanırım pek yüklenmemiş motora

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzımanlı araçlar uzun vadede kurum yapabiliyor motorda. Bu da gaz pedalinde ve bazı yerlerde tıkanmalara sebep olabiliyor. Buralar kontrol edildikten, aracın yağ ve hava filtreleri de yenilendikten , eğer tavsiye edilirse bir de Carbon Clean yapıldıktan sonra güvenilir bir yer belirleyip orada tekrar ölçüm yaptırmak içini rahatlatabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tavsiyeleri dinleyip mutlaka kontrol ettireceğim abi, teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence kafana takılan birşey varsa yetkili serviste kompresyon ölçümü yaptır. Zaten orada gerekli bilgiler sana verilecektir. Aracın motor değerleri zaten sıfır verileri gibi olmaz ama çok uzak da olmaz. Aracın motor sıfır ilk günkü gibi olmayacağı için bir kayıp az da olsa olur. Dyno testi yanıltıyor çoğu zaman. Burak abinin dediğine bende katılıyorum bu ölçümü bakım yapıldıktan sonra tekrar denersen farkı çok iyi anlayabilirsin. Benim 2006 mazda 3 üm şehir içi bakım yapılnca 8.5lt yakıyordu bakım zamanına doğru 11.5 lt yaktığını bile bilirim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır abi zaten yaptırılan test dyno testi. Benim bahsettiğim silindirlerin tek tek sıkıştırma kompresyonunun ölçülmesi.

Eyvallah, teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.