sislivadi54

Mazda 626 Radyatör Hortumları Çok Sert

Bu konuda 49 ileti var

selam arkadaşlar.yeni aldıgım 2000 model 626 da birşey farkettim.araç çalışırken.radyatör hortumları taş gibi sert.ama aracta en ufak sorun yok.ne su eksiltme ne tekleme nede başka bi sorun.acaba bu normal bir durummu yoksa herhangi bi arızanın belirtilerimi.birde sabahları arac sogukken kaputu kaldırıp baktıgım zaman  üst tarafdaki radyatör hortumu büzük emik durumda duruyor.araç ısınınca düzeliyor hortum.ama sıcakkende çok sert.bilen varsa bilgi verebilirmi.eger ilerde sorun çıkartacaksa şimdiden çare bulalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç; Trabzon'dan geldiğine göre korkulacak bir durum yoktur diye düşünüyorum... Aracın hayırlı olsun, kazasız günlerde kullan...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim sagolun.ama anlamadım trabzondan gelince neden sorun olmuyor.:) havasından suyundanmı trabzonunun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim sagolun.ama anlamadım trabzondan gelince neden sorun olmuyor.:) havasından suyundanmı trabzonunun..

Trabzon Sakarya arası 900 küsur kilometre eder, bu mesafeyi sorunsuz geldiğine göre, soğutma sisteminde korkulacak bir problem olmasa gerek diye yazmıştım ama, pratik düşünmeyince açıklamasını da yapmak gerekti...

İçin rahat değilse anlayan bi ustaya göstermende fayda var. Tekrar hayırlı olsun, kazasız günler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hmmm evet haklısın.işten yeni geldim yorgunum o yüzden pek kafam basmadı.kusura bakma açıklatmak zorunda oldugum için.evet trabzondan hemde hiç durmadan çift şöför geldik.en ufak bi sorun yaşamadım.usta konusuna gelincede adam gibi bi usta bulamadım halen.bu gidişlede kendim usta olacagım sanırım.ustalara su sisteminden soru sormaya korkuyorum artık.çünkü tek bildikleri conta yakmış araba demeleri.:)..onun için kendim çözmeye çalışıyorum.artık becerebilirmiyim bilemem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamam yarın ben arabanın su sisteminde hava varmı diye bi bakayım.havası varsa alayım.yoksa ilerleyen günlerde giderim bülbüller otomotiv e..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sana kim dedi mazda al diye.. ha hayt.

bülbüllerde ki durmuş ustaya selamımı ilet.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O hortum sertleşmesi yok mu beni deli ediyordu. Ama bende sertleşmeden de ziyade hortum orjinal şeklinden daha da şişiyordu. Ben sattım kurtuldum, inşallah bişey yoktur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Radyatör hortumununda vede tüm ekipmanlarında bir ömrü var,  belli zaman sonra da özeliğini yitirebiliyor arkadaşlar bu hortumun yumuşak veya sert olmasının bir farkı yok su sızdırmasın vede patlak olmasın, görevini yapsın yeter, büzüklüğe gelince soğuyunca büzüşmesi genleşme kabının veya radyatör kapağı kaynaklı olabilir, genleşme kabı fazla basıncı ve genleşen suyu tutarken kapakta radyatöre nefes aldırır, demek oki sıcakken ısınan vede genleşen su beraberinde hava hortumu genleştiriyor, soğuyuncada basınç vede büzüşme hortumu büküyor yani soğuma esnasında radyatör hava almıyor, bahsi geçen ekipmanlar kontrol edilebilir, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Bu büzüşmenin vede hava almamanın sebebini tam olarak  anlatmak gerek diye düşündüm,  bu problemin sebebi  genleşme kabına çok fazla soğutma suyu doldurmaktır, genleşme kabının içine doğru sarkan hortumun ucu suyun içinde kalınca ki bu hortum radyatör kapağına bağlıdır,  buradan soğuma sırasında alacağı havayı alamaz bu hortum hem fazla basınç vede genleşen suyu bu kaba geri tahliye ederken , aynı şekilde soğurkende kapak sayesinde radyatöre hava aldırır, zaten bu genleşme kablarında bir maxsimum seviye vardır , o seviyenin üstünde sıvı doldurmak gereksiz olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Radyatör kapağının üzerine bakın orada 1.1 bar gibi bir ifade olması lazım. Orijinali öyledir, manası da sistem basıncı 1.1 barı geçtiğinde suyu genleşme kabına  tahliye eder. Eğer muadil yada misal 0.9 barlık bir kapak kullanıyorsanız suyu erkenden tahliye etmiş olursunuz. Genleşme kabına asla su takviyesi yapmayın, yapacaksınız radyatörden direk yapın.

Büzüşme meselesi de bence sistemde yeterli su olmadığını gösteriyor, babamın araçta hiç öyle bir duruma rastlamadım. Ama bir kere radyatör hortumu patladı ve 3 kuruşluk hortum için yolda kalmıştım, aman dikkat! Servise uğramışken komple değiştirin gitsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar size çok teşekkür ederim.çok tatminkar ve mantıklı cevaplar aldım.eminimkide bu büzüşmenin sebebi gerçektende ya kapak yada genleşme kabındaki su fazlalıgı.kapak için şimdilik bişey diyemem ama genleşme kabı agzına kadar su dolu.daha önceki aracımda öyle fazla su yoktu.bunu aldıgım zaman doluydu ve bende önemsemedim.bugün yada yarın önce fazla suyu boşaltacagım eger tekrar sorunum devam ederse kapagı degiştirecegim.cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim.hepinize iyi günler iyi formlar diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

umarım sorununuz çözülür, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Suyu sıcakken değiştirmeye kalkma. Daha arabayı ıslatmadık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genleşme kabındaki suyu boşalttım zaten komple antifiriz doldurmuşlar kaba.antifirizi boşaltıp normal degere kadar su doldurdum genleşme kabına..neyse radyatör kapagının orjinali epeyce pahalı o yüzden tayvan malı kapak aldım 0.9 bar aldım 1,1 yok çünkü.neyse sabahları hortumları büzüşme yapmıyor artık.araç açlışırken sertlik degeride eskisine göre daha yumuşak sanki.ama şimdide aracta su kaybı var.her sabah bakıyorum 200 gr kadar eksiltiyor.kapaktanmı acaba diye düşünüyorum.ama daha önceki aracımada tayvan malı 0.9 barlık kapak almıştım aynı orjinali gibi olmuştu.hiçbir sıkıntı çıkartmamıştı.fikri olan varmı arkadaşalar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  sayın sislivadi54 üzerindeki kapak 1.1 diyse, yani aracınızın kullanması gereken bu değer ise kapağı yanlış almışsınız, su kaybı bu yüzdendir, yokda ne demek,  koskoca türkiyede 1.1 lik bir kapak bulamadım demeyin sakın,  muhakkak vardır , eğer orada bulamadıysanız netten sipariş ediniz, benim önerim bu yönde.

    Genleşme kabındaki antifirizi normal degere kadar boşaltsaydınız yeterliydi, sadece su bu mevsimde riskli olur,  eğer donarsa kabı çatlatır, bu arada eksilen suyu genleşme kabından karşılıyordur aracınız, genleşme kabındaki eksikliği antifirizle takviye ediniz, donmasın.

    Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tam da bunu soracaktım şimdi.bu kapagı 1.1 olanını nerden uygun fiyata bulabilirim.bildiginiz internet sitesi varmı.serviste sordum 80 tl dediler.bence çok valla yaa.yardımcı olursanız memnun olurum.yoksa gittimi 80 tl.birde sorunum kesin kapakmıdır acaba...boşu boşunada kapak almak istemiyorum....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Sayın sislivadi54 kesin diye bişey nasıl sölüyelim,sizin ifadenize dayanarak hiç görmediğimiz bir araç için bazı ifadelerde bulunuyoruz, kesin bişey diyemeyizki, sizin bileceğiniz bişey artık, netten bakının , arattırın , birçok mazda parçası satan firma var, alın bir tane yan sanayi deneyiniz.

    Eğer tanıdık bir arkadaşıız varsa , emaneten alın 1.1 lik bir kapak deneyin yapacak bişey yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim arkadaşım.bakınıyorum site site ama 1.1 bulamadım daha.neyse olmazsa servisten bi tane alayım kapak.iyi formlar herkese

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.