revivo73

L tipi buji RE8C-L ve RE7C-L arasındaki fark

RX-8 2004-2012 arası tüm motorlarda kullanılan L tipi buji piyasada 2 farklı kodla satılıyor: RE8C-L ve RE7C-L (net yazılış açısından kısaca RE8C ve RE7C diyelim)

Diğer buji olan RE9B-T 'da böyle bir durum yok, tek koda sahip. Tüm bu kodlar RX-8'de en iyi performansa sahip ve Mazda'nın da tercih ettiği buji markası olan NGL'ye ait.

Konumuz RE8C ile RE7C arasındaki şaşırtıcı farklar. Internetten edindiğim bilgilere göre RE8C motorun soğuk çalışması için optimize edilmiş tasarıma sahip. RE7C ise motorun normal sıcaklığına ulaştıktan sonraki çalışması için optimize edilmiş tasarıma sahip. Yani tasarım açısından arada fark var.

Internette ebay gibi sitelerde satış ilanlarına bakıldığında RE8C ve RE7C arasında ciddi fiyat farkı da göze çarpıyor. RE7C'nin 1 adeti kargo dahil $16-$21 arasında seyrediyor (tabi ki bu fiyat 2xRE8C ve 2xRE9B şeklinde 4'lü alımda uygulanan kargo ile hesaplandı)
Örneğin şu ilandaki gibi: http://www.ebay.com/itm/JDM-MAZDA-RX8-NGK-LASER-IRIDIUM-POWER-SPARK-PLUGS-RE7CL-Trailing-RE9BT-Leading-/251151351390

RE8C'ye bakınca 1 adet fiyatı bir anda $45 civarına fırlıyor, kargo dahil. Örneğin şu ilan: http://www.ebay.com/itm/1x-NGK-Copper-Core-Spark-Plug-RE8C-L-RE8CL-5745-/320891476288 Ayrıca RE8C ilanlarında rastlanan Copper Core yani Bakır Çekirdek ifadesi de dikkat çekiyor. Aynı ifadeye RE7C ilanlarında hiç rastlanmıyor.

Bir diğer ilginç nokta üstteki RE7C satıcısı uyumlu RX-8 modelleri olarak sadece 2011-2008 arasını listelemiş. Acaba o ilanda yanlışlıkla mı listelenmiş diye kontrol için 2006 model seçince This part is not compatible with 2006 Mazda RX-8 Base Coupe 4-Door 1.3L 1308CC R2 GAS Naturally Aspirated uyarı yazısı çıkıyor!  İlanın sahibi jdmpartsman714 'nın kredilerine bakınca 21849 satış gerçekleştiren tecrübeli bir satıcı olduğu görülüyor, yani onu bilerek koymuş olmalı.

Bu durumda RE7C buji 2008 altı RX-8'lere uygun değil gibi bir sonuç çıkarılabilir mi?

Benim 2006 RX-8'de geçen kış RE8C vardı ve geçen Nisanda E-bay'den aldığım RE7C ile yeniledim. Fakat son haftalarda bu RE7C takılı motorun soğuklarda biraz daha farklı çalışması dikkatimi çekmeye başladı. Motor soğukta ilk çalıştırmada açıkça biraz zorlanıyor. Bu durum, geçen kış RE8C buji takılı iken yoktu. Yani benim RX-8'de ikisi arasında böyle bir fark var.

Sizin RX-8'de L tipi hangi buji var, RE7C mi, RE8C mi? Her ikisini de deneyen ve farklılıklarını bilen var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu 2 buji arasındaki farkı nerdeyse hiçbir kullanıcı pek bilmiyor ancak ben 2'sini de test ettim. Arada çok önemli farklar var.

Marmara gibi soğuk bir yerde yaşıyorsanız RE8C kesin şart. Şu anda RE8C buji taktım ve araç 2 -4 derece soğukta günlerce yattıktan sonra dahi tam istediğim gibi sorunsuz başlıyor. Aylardır çektiğim soğuk başlama sıkıntısının tek sebebi RE7C bujilermiş.

RE7C dediğimiz olay, motor çalışma sıcaklığına (90 derece gibi) ulaştığı zaman iyi ateşleme yapacak şekilde tasarımlanmış ancak araç park edilip 20 dereceye kadar soğuduğu zaman yani normal bir yaz akşamı sıcaklığında daji eksik ateşleme yapıyordu. Bilemiyorum belki bana denk gelen RE7C'lerden biri üretim hatalıydı veya tek rotorda eksik ateşleme sonucu öyle yapıyordu. Ya da benim 2006 motora uygun olmayan bir bujidir ve bu motor için sadece RE8C gerekiyordur, bunları kesin bilemem.

Fakat bujileri yenileyecek olsam artık doğru kodu biliyorum gibi: Fiyatı 2 kat pahalı olan RE8C. Tecrübeyle sabit.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgiler için teşekkürler,,çok faydalı paylaşımlarınız var!! Ben de bujilerimi yeni değiştirmiştim RE7C olarak..Gerçi sabah çalıştırmalarda bir sorun yaşamıyorum ama konuyu daha önce açabilseydiniz sanırım ben de RE8C alırdım.Neyse bir sonraki değişime diyelim:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen Nisan'da "Made in Japan NGK RE7C-L"  değiştirmiştim.

Bu kışa girerken ateşleme bobinleri, buji kabloları ve aküyü dahi yeniledim, motorun ilk çalışmasında önemli olan krank sensörü kirlenmişti onu temizledim, yine de motor soğuk çalışmada 10-20 saniye düzensizlik yapıyordu.

Bu esnada bujiler (RE7C) nasıl olsa sıfır old için, sorunun muhtemel sebepleri arasında aklıma dahi gelmedi, ancak o sıfır RE7C'leri söküp, önceki çıkardığım RE8C bujileri takıp motor sorunsuz çalışınca anlaşıldı. Yani bujideki tek basamaklık kod farkı çalışmada bu kadar fark yapsın, pes doğrusu .)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.