mtutun

Skyactiv'inizi hangi jenerasyon alırsınız?

Mazda Türkiye pazarının en yoğun şekilde Skyactiv teknolojisiyle tanışacağı yeni 3 modelini tanıtmadan Skyactiv 2 ve 3. jenerasyon üzerinde çalışmaya başladı. 2. Jenerasyonda motor sıkıştırma oranının 16:1 ile 18:1 arasında olacağı konuşuluyor. 3. jenerasyonda ise benzinli modellerde buji ile ateşlemenin yerine dizellerdeki gibi kompresyon esnasında basınç ile tutuşma tekniği üzerinde çalışılıyor. Bu yeni tekniğin üzerinde Mercedes, GM ve Hyundai/Kia grubunun da çalıştığı ama Mazda'nın onlardan çok önde olduğu söyleniyor. Ve yine söylenenlere göre bu yeni ateşleme teknolojisinin %30'a yakın tasarruf sağlayabileceği ifade edilmiş.

3. jenerasyon ne zaman yollara çıkar belli değil. Ancak 2. Jenerasyon için 2017 yılı telaffuz edilmiş bazı haber sitelerinde. Bu eğer doğruysa, 2. jenerasyon CX-5'in 2017 yılında çıkması da muhtemel olduğuna göre, 2. jenerasyon Skyactiv de yine 2. jenerasyon CX-5 ile birlikte lanse edilebilir...

Tabi bütün bunlar şu an bir söylenti ve tahmin. Ancak kuvvetle de muhtemel görünüyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel tasarrufu ve benzin rahatlığı . Çok güzel olur :) bakalım 2017'de benzin kaç para olacak :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

http://www.caranddriver.com/news/mazda-skyactiv-g-and-skyactiv-d-engines-news

Şöyle bir konu okumuştum önceden. Haberde Mazda'nın HCCI(homogeneous charge compression ignition) çalışmaları hakkında aşağıdaki bilgileri vermişlerdi ama diğer markaların -Mercedes, Kia, Opel- bu teknolojiyi kullandıkları konsept otomobilleri var. Fuarlarda sergiliyorlar. Mazda'nın bu yönde bir konseptinin olduğunu duymadık. Belki çok gizli yürütüyorlardır çalışmalarını.

Surprisingly, Mazda is passing on today’s popular trend of downsized, turbocharged engines—say, a 1.4-liter turbo instead of this 2.0-liter. The company says the next generation of gasoline engines, which will employ HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition)—essentially firing a gasoline engine like a diesel, without using the spark plugs—will erode the benefits of downsized engines. Smaller engines reduce pumping losses by operating at a higher load (the throttle is open further) more often. In the same way, HCCI engines will have to flow more air to realize the fuel-saving, lean-combustion benefits of that cycle. Mazda claims that if it downsized the Sky family of engines they wouldn’t be able to flow enough air for HCCI without upsizing once again. Plus, as Mazda rightly points out, adding a turbocharger and an intercooler is quite a pricey proposition.

2. jenerasyon dedikleri gibi 16:1 ile 18:1 sıkıştırma oranına sahip olacaksa, 1. jenerasyonla elde ettiği, edeceği başarının da üzerine çıkacaktır. Belki de downsizing sonu bile olabilir. Hatta diğer markalara motor ve teknoloji satışı bile yapabilir Mazda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam da bahsettiğin bu konuda Mehmet, geçen Cumartesi bir toplantıda sektörümüzden bir tanınmış otomotiv gazetecisi ile çok hararetli ve keyifli bir sohbet yaptık. Bir rahat zamanda küçük hacimli turbo motorlar ve büyük hacimli atmosferik motorlar konusunu kıyaslayabilirim. Zaten kendisi ile de olayın tekniği ve ticari konumlandırılmasının sebepleri konusunda hemfikir kaldık...

http://www.caranddriver.com/news/mazda-skyactiv-g-and-skyactiv-d-engines-news

Şöyle bir konu okumuştum önceden. Haberde Mazda'nın HCCI(homogeneous charge compression ignition) çalışmaları hakkında aşağıdaki bilgileri vermişlerdi ama diğer markaların -Mercedes, Kia, Opel- bu teknolojiyi kullandıkları konsept otomobilleri var. Fuarlarda sergiliyorlar. Mazda'nın bu yönde bir konseptinin olduğunu duymadık. Belki çok gizli yürütüyorlardır çalışmalarını.

2. jenerasyon dedikleri gibi 16:1 ile 18:1 sıkıştırma oranına sahip olacaksa, 1. jenerasyonla elde ettiği, edeceği başarının da üzerine çıkacaktır. Belki de downsizing sonu bile olabilir. Hatta diğer markalara motor ve teknoloji satışı bile yapabilir Mazda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir rahat zamanda küçük hacimli turbo motorlar ve büyük hacimli atmosferik motorlar konusunu kıyaslayabilirim. Zaten kendisi ile de olayın tekniği ve ticari konumlandırılmasının sebepleri konusunda hemfikir kaldık...

Merakla bekliyoruz o rahat zamanını Mustafa Abi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim en çok merak ettiğim şey şu, dev cx9 için nasıl birşey düşünüyorlar ?

Aynı motor mazda6'da vardı çok fazla eleştilmesine rağmen v6 olmayacak ama dizel olacak dendi ama mazda6 dizel hala abdde yok. Yüksek güçlü bir mazda6 seçeneği de yok..

Cx9 şuan v6 ile satılıyor ama kasa değiştiğinde ona özel yeni bir skyactiv motor tasarlanır mı acaba ?

Malum, rusyada satışa sunulan yeni kasa3lerin motor seçeneklerinde 1.6 MZR de var..

şöyle 3.7 L Skyactiv iyi olurdu :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam da bahsettiğin bu konuda Mehmet, geçen Cumartesi bir toplantıda sektörümüzden bir tanınmış otomotiv gazetecisi ile çok hararetli ve keyifli bir sohbet yaptık.

kim ? Saffet mı ? :) Mazda iyi yolda gidiyor ama bize ulaşması biraz uzuyor. Radarlar, vergi, yakıt masrafları Mazda'nın ürettiği keyifli oyuncaklardan tat almamıza engel olmaz umarım.

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Günümüz F1 motorlarının sıkıştırma oranlarının 17:1 olduğunu ekleyeyim.

F1 vs Skyactiv  :boks:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam da bahsettiğin bu konuda Mehmet, geçen Cumartesi bir toplantıda sektörümüzden bir tanınmış otomotiv gazetecisi ile çok hararetli ve keyifli bir sohbet yaptık. Bir rahat zamanda küçük hacimli turbo motorlar ve büyük hacimli atmosferik motorlar konusunu kıyaslayabilirim. Zaten kendisi ile de olayın tekniği ve ticari konumlandırılmasının sebepleri konusunda hemfikir kaldık...

Mayıs 2011

Mazda, müşterileri için yakıt tasarrufu sağlayan, çevre dostu teknolojiler geliştirmesi sebebiyle ödüller kazanmaya devam ediyor. İki Mazda mühendisi, Japon Otomotiv Mühendisleri Birliği'nin (JSAE) 61. yıllık sunumunda Üstün Teknik Makale ödülüne layık görüldü. Mazda'nın Güç Aktarma Organları Geliştirme Bölümü'nden Takashi Youso ve Masahisa Yamakawa, Benzinli HCCI Motorlarda Yakıt Özellikleri ve Otomatik-ateşleme arasındaki İlişki üzerine bir Çalışma başlıklı araştırma makaleleri sebebiyle ödüllendirildiler.

http://www.caranddriver.com/news/mazda-skyactiv-g-and-skyactiv-d-engines-news

"Mazda diyor ki  Gelecek nesil bünyesinde HCCI(Homojen Karışımlı Sıkıştırma İle Ateşlemeli) bulunan (temelde benzinli bir motoru bir dizel gibi buji kullanmadan ateşleyen )  benzinli motorlar , küçültülmüş hacimli benzinli motorların faydalarını azaltacaklar. Küçültülmüş motorlar pompa kayıplarını  daha sık yüksek yükte çalışarak azaltıyorlar (gaza daha fazla basılıyor) . Aynı şekilde HCCI motorların yakıt tasarrufu sağlamak için daha fazla havaya akımına ihtiyacı var. Mazda, eğer ki Sky motorları küçültseydi , bu motorları tekrar büyültmeden HCCI için yeterince hava akımı sağlayamayacağını iddia etmekte.

Buna ek olarak Mazda, turbo ve intercooler eklemenin pahalı bir teklif olduğunu haklı olarak işaret ediyor."

--

Ayrıca HCCI hakkında bkz:

http://en.wikipedia.org/wiki/Homogeneous_charge_compression_ignition

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Direk yetkili ağız Mitsuo Hitomi, Skyactiv 2'yi 2020 yılında yollarda göreceğimizden bahsediyor.

Avrupa CO2 emisyon standartlarının, 2020 yılında kilometrede 95 gram, 2025 yılında ise 65 grama düşürülmesi öngörülüyor. Mitsua Hitomi; Skyactiv 2'nin bunu çok rahat başarabileceğini belirtiyor. Skyactiv 2'de HCCI (homogeneous charge compression ignition) teknolojisini kullanacaklarını ve gerekli emisyon değerlerini yakalamak için CVT ve pahalı çift kavramalı şanzıman kullanmayacaklarını da belirtiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mitsuo mu, Mitsua mı? Ve bu vatandaşın nasıl oluyor da sadece ağzı yetkili oluyor Mehmet? Ya kalanı????.....

Direk yetkili ağız ile indirek yetkili ağız arasındaki farklar nelerdir?

Direk yetkili ağız Mitsuo Hitomi, Skyactiv 2'yi 2020 yılında yollarda göreceğimizden bahsediyor.

Avrupa CO2 emisyon standartlarının, 2020 yılında kilometrede 95 gram, 2025 yılında ise 65 grama düşürülmesi öngörülüyor. Mitsua Hitomi; Skyactiv 2'nin bunu çok rahat başarabileceğini belirtiyor. Skyactiv 2'de HCCI (homogeneous charge compression ignition) teknolojisini kullanacaklarını ve gerekli emisyon değerlerini yakalamak için CVT ve pahalı çift kavramalı şanzıman kullanmayacaklarını da belirtiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu zamana kadar benzinli araçlara binen bindi, bundan sonra bulamayız sıfır dizel gibi tıkırtılı çalışmayan benzinli :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mitsuo mu, Mitsua mı? Ve bu vatandaşın nasıl oluyor da sadece ağzı yetkili oluyor Mehmet? Ya kalanı????.....

Direk yetkili ağız ile indirek yetkili ağız arasındaki farklar nelerdir?

Doğrusu Mitsuo'muş Mustafa Abi. Klavyede "o" ile "a" arasında da bayağı mesafe var ama elim sürçmüş :D

Aşağıdaki fotoğrafına bakınca, sence de tek yetkili ağzı gibi değil mi?

view

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kodo tasarımı gözlükleri ve Mazda amblemli rozeti olduğundan bence yetkili bu kişi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resme baktım, bence inanmayın...

Doğrusu Mitsuo'muş Mustafa Abi. Klavyede "o" ile "a" arasında da bayağı mesafe var ama elim sürçmüş :D

Aşağıdaki fotoğrafına bakınca, sence de tek yetkili ağzı gibi değil mi?

view

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.