Jump to content

Soğuk Havada Stop Etme Sorunu (dizel 2010)


esesmaniac
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar Mazda sever dostlarım,

2010 model 109 hp dizel mazda 3e sahibim.İlk sahibiyim.Arabam 77 bin km'de ve hava sıcaklığı sıfırın altında ,sıfır bazen +2 derecelere yaklaşınca devir 3 bin üzerine çıkarsa aracım yakıtı kesiyor gaz almıyor ve stop ediyor.Motor ısındığında yani mavi lamba söndüğünde de devam ediyor.Mavi lamba sönmeden zaten bu zamana kadar 3 bin devire çıkmadım hiç.Servise götürdüğümde bir sorun olmadığı söylendi yakıttan denildi ama üzerine 2 depo daha yakıt aldım sorun devam ediyor.Sizce sebebi ne olabilir ? EGR valfi midir yoksa yakıt soğuyunca bujiler ateşleme yapmıyor mu sizce ? Şimdiden teşekkürler dostlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zayıf bir ihtimal ama; mazot pompasını kontrol ettir derim, deponun içine mazot katkısı koyarak sistemde tıkanma/daralma varsa açabilirsin, mazot soğuk havada yoğunlaşınca belki sistemden rahatlıkla enjektörlere gidemiyordur diye düşündüm...

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar Mazda sever dostlarım,

2010 model 109 hp dizel mazda 3e sahibim.İlk sahibiyim.Arabam 77 bin km'de ve hava sıcaklığı sıfırın altında ,sıfır bazen +2 derecelere yaklaşınca devir 3 bin üzerine çıkarsa aracım yakıtı kesiyor gaz almıyor ve stop ediyor.Motor ısındığında yani mavi lamba söndüğünde de devam ediyor.Mavi lamba sönmeden zaten bu zamana kadar 3 bin devire çıkmadım hiç.Servise götürdüğümde bir sorun olmadığı söylendi yakıttan denildi ama üzerine 2 depo daha yakıt aldım sorun devam ediyor.Sizce sebebi ne olabilir ? EGR valfi midir yoksa yakıt soğuyunca bujiler ateşleme yapmıyor mu sizce ? Şimdiden teşekkürler dostlar

        sayın esesmaniac öncelikle geçmiş olsun aracınızdaki problem bence soğukluk sıcaklık meselesi değil çünkü bahsi geçen sıcaklık değerleri o kadarda abartı sayılmaz , özellikle 3 bin devir yazmışsınız 3 binin altındayken stop etmiyorda gaza basıncamı stop ediyor, eğer öyleyse sanırım mazotunuzda pislik var yani kötü yakıt durumu bence, zaten dizel araç bir kes çalıştıysa artık sorun sadece yakıtın motora ulaşmasındadır, dizellerde ateşleme bujisi olmaz , sadece ısıtma bujileri vardır, onlarda zaten sorun yok anladığım kadarıyla tabii bu kanıya ısındıktan sonrada stop ediyor demiş olmanızla kapıldım, yok eğer motor tam sıcakken sorun yok ise , ısıtma bujilerinide kontrolü gerekir, gelelim soruna bahsi geçen probleme, yakıt filtresi , yakıt pompası, püskürtme enjektörleri, sebep olmuş olabilir, önce mazot filtresini kontrol ediniz veya değişiniz, sonra mazot rakorlarından birini çıkarıp marşa basarak mazot gelişini yani pompayı kontrol ediniz, eğer problem yok ise sorun püskürtme enjektörlerinin tıkanıklığı olabilir yeteri kadar yakıt gitmiyordur motora, diyebileceğim sadece bunlar.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar Mazda sever dostlarım,

2010 model 109 hp dizel mazda 3e sahibim.İlk sahibiyim.Arabam 77 bin km'de ve hava sıcaklığı sıfırın altında ,sıfır bazen +2 derecelere yaklaşınca devir 3 bin üzerine çıkarsa aracım yakıtı kesiyor gaz almıyor ve stop ediyor.Motor ısındığında yani mavi lamba söndüğünde de devam ediyor.Mavi lamba sönmeden zaten bu zamana kadar 3 bin devire çıkmadım hiç.Servise götürdüğümde bir sorun olmadığı söylendi yakıttan denildi ama üzerine 2 depo daha yakıt aldım sorun devam ediyor.Sizce sebebi ne olabilir ? EGR valfi midir yoksa yakıt soğuyunca bujiler ateşleme yapmıyor mu sizce ? Şimdiden teşekkürler dostlar

Dizel araçta ateşleme bujisi olmaz.. Yakıtı hangi istasyondan ve ne tür alıyorsunuz bilmiyorum ama Shell V-Power Diesel kullanarak bir denemenizi tavsiye ederim muhtemelen yakıt kalitesinden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

moralinizi bozmak istemem ama sorun yakittan ziyade enjektorlerden veya aracin dahili network undan dolayi olabilir ecu , sensorler vs baglantilar detayli incelenmesi gerekiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel araçta ateşleme bujisi olmaz.. Yakıtı hangi istasyondan ve ne tür alıyorsunuz bilmiyorum ama Shell V-Power Diesel kullanarak bir denemenizi tavsiye ederim muhtemelen yakıt kalitesinden.

Aracıma hep shellden yakıt alıyorum.eskiden gtl simdi v power kullanıyorum.sanirim farklı bir problem var.servis cihaza bağladı ama sorun yok dendi baska servise götüreceğim muglaya gidersem Okan beyin yanına uğrayacağım.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

yakıtı değiştirdik (shellden opette geçiş yaptım) ama şimdi yine araç stop ediyor çok ilginç br durum havalar 10derecenin altında iken çalıştırıp bir 2 dk 2500 devir görürse stop ediyor hatta hissedip debriyaja basarsam araç çalışmaya devam ediyor.bakalım hadi hayırlısı yine enterasan bir durum.üstelik servis bir şey yok dediği halde sıkıntı yine olmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yakıtı değiştirdik (shellden opette geçiş yaptım) ama şimdi yine araç stop ediyor çok ilginç br durum havalar 10derecenin altında iken çalıştırıp bir 2 dk 2500 devir görürse stop ediyor hatta hissedip debriyaja basarsam araç çalışmaya devam ediyor.bakalım hadi hayırlısı yine enterasan bir durum.üstelik servis bir şey yok dediği halde sıkıntı yine olmaya başladı.

hocam geçmiş olsun..servis nasıl bir şey yok diyor onu anlamadım..bu yetkili servis mi? servise götürdüğünde stop ettiğini onlara da canlı gösterdin mi ? stop ettiğini gördüğü halde bir şeyi yok diyemez heralde..tahminimce mazot pompanda sıkıntı var senin..kötü yakıt ya da pislik sebep olmuştur diye düşünüyorum..bence en kısa zamanda (farklı) servise gidin..çünkü zincirleme olarak farklı arızalar açabilir ve bu arızalar çok maliyetli olabilir hocam..tekrardan bilgilendirmenizi rica ediyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yakıtı değiştirdik (shellden opette geçiş yaptım) ama şimdi yine araç stop ediyor çok ilginç br durum havalar 10derecenin altında iken çalıştırıp bir 2 dk 2500 devir görürse stop ediyor hatta hissedip debriyaja basarsam araç çalışmaya devam ediyor.bakalım hadi hayırlısı yine enterasan bir durum.üstelik servis bir şey yok dediği halde sıkıntı yine olmaya başladı.

üstada sana 2 tane önerim olacak

motor suyu sıcaklık sensörü ile krank sensörünü kontrol ettir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

dostlar problem dpfnin yağı varmış bitmesiymiş şuan hiç bir sorun yok

Bir şey daha öğrenmiş olduk ;) geçmiş olsun. Ne kadara mal oldu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir şey daha öğrenmiş olduk ;) geçmiş olsun. Ne kadara mal oldu

 

 

200 lira tutmuştu ama 100bin km daha gidecekmiş.araçta hiç bir problem yok maaşallah.mazda gerçekten sorunsuz marka

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...