xpoison

Mazda RX-8 için Rektefiye mi Yoksa Yeni Motor mu?

Bu konuda 63 ileti var

Bildiğiniz üzere mazdanın RX8 modeli zamanında satılırken bilinçlendirilmeyen kullanıcıları ve motorundan bir haber yetkili servis ustaları tarafından resmen ömrünü kısaltmaya mahkum edilmiştir. Bu aralar rx8 almayı kesin olarak kafama koyduğumdan bir bilene danışmak amacıyla bu konuyu buraya açma ihtiyacı duydum. Satın almayı düşündüğüm araçlardan birisi 20007 model 45.000km de ve şuanda ikinci motoru üzerinde yani yürüyen aksamı 45.000 yeni motoru ise 600km de imiş. Benim öncelikli aklımı kurcalayan soru 12.000 lira verip sıfır motor taktırıp 600 km bindikten sonra bir arabayı neden satarsın ki? Daha öncesinde rx8 i olan biri ikinci motoru yetkili servisin bile adam akıllı takamadığı için performansta düşüklük yaşadığını ve bu yüzden sattığını anlatmıştı. Ne kadar doğrudur bilemem ama bu ilanı gördükten sonra biraz inandırıcı gelmeye başladı. Bu yeni motor işini biraz uzattım sonuç olarak yeni motorlu almak mantıklı mıdır? Yoksa daha ilk motoru üzerinde fabrikadan çıkmış motorunu bitirmemiş ama bitmesi yakın olan bir rx8 bulup daha sonra üzerinde ki motoru rektefiye ettirmek mi mantıklı? Çünkü yine duyduğum kadarıyla Bursa'da wankelracing garajın ustası Orhan usta ilk motoru bitirmiş araçların motorunun rektefiyesini yaparak neredeyse ilk motoru gibi randıman alındığını öğrendim. Sonuç olarak sizce sıfır motorlu araç mı alayım yoksa ilk motoru ömrünü doldurmamış bir araç mı alayım. Teşekkürler.

Atakann24 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Benim bir mevzuya kafam takıldı 45.000 deki motor neden yenilensin, anlayamadım  doğrusu, artı olarak bence ne rektefiyeli nede yeni motorlu al, temiz kullanılmış servis bakımlı el değmemiş, değişim olmamış  bir araç bulmaya çalış, unutmadan vankel moturun tamir edildiğini ilk kez duydum, ben tamir edilemez, yenisiyle değişilmesi gerektiğinin mecburi olduğunu sanıyordum şu ana kadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kafaya takılan nokta; motoru yenilenmiş bir aracı neden satma ihtiyacı doğsun... 8:)

Mazda'nın bu segmentinden çok fazla anlamam, konu hakkında bilgi sahibi olan üyeler sana yardımcı olacaklardır, DH'den buraya yönlendiren kişi olarak senin gelmen beni mutlu etti, umarım istediğin bilgilendirme tecrübeli üyeler tarafından yapılır...

Diğer bir seçenek ise; Orhan usta ile fikir alış verişinde bulunman yerinde olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orhan usta Türkiye'de bu işin tek adresi olduğuna kendimce kanaat getirdim. Benimde kafama takılan nokta o oldu zaten sahibinden'de aradığım kaportasında vuruğu kırığı az yada hiç olmayan araçların ikinci motoru taktırmışlar ancak satmanın peşindeler neden böyle bir durum var arabadan mı soğuyorlar yoksa eski tadı tuzu kalmıyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orhan usta Türkiye'de bu işin tek adresi olduğuna kendimce kanaat getirdim. Benimde kafama takılan nokta o oldu zaten sahibinden'de aradığım kaportasında vuruğu kırığı az yada hiç olmayan araçların ikinci motoru taktırmışlar ancak satmanın peşindeler neden böyle bir durum var arabadan mı soğuyorlar yoksa eski tadı tuzu kalmıyor mu?

Bu motoru kullanmayı beceremiyorlar ve daha kısa sürede motoru hacamat ediyorlar, bu şekilde satılmayınca da yeni motor (sandık veya yenileme) yaptırıp senin de dediğin gibi araçtan soğuyup satıyorlar...

Ya da; bu Wankel işi bizim becerebileceğimiz halt değilmiş deyip pes ediyorlar... Wankel'in dilinden anlamak sanat işidir.

Doğan görünümlü şahin'ciler, cepleri az buçuk para gören apaçi ruhlular bu işin altından kalkamazlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba, hoş geldiniz, sizin bu sorunuzu rx8 kullanıcısı ve konusunda çok deneyimli biri olduğundan ancak m tütün bey  cevaplayabilir.

selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba, hoş geldiniz, sizin bu sorunuzu rx8 kullanıcısı ve konusunda çok deneyimli biri olduğundan ancak m tütün bey  cevaplayabilir.

selamlar.

Aynen öyle...

Bende; Mustafa abiyi referans göstererek Okan'ı buraya davet ettim, yoksa diğer taraftaki kalabalıkta sağlıklı bilgi alamayabilirdi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba, hoş geldiniz, sizin bu sorunuzu rx8 kullanıcısı ve konusunda çok deneyimli biri olduğundan ancak m tütün bey  cevaplayabilir.

selamlar.

forum donanımdan zaten m tütün beye sormam için yönlendirdiler buraya. kendisi yokken sizin bilginiz varsa m tütün beyin aracının motoru hiç değişmiş mi bilginiz var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen öyle...

Bende; Mustafa abiyi referans göstererek Okan'ı buraya davet ettim, yoksa diğer taraftaki kalabalıkta sağlıklı bilgi alamayabilirdi...

beni buraya demek siz davet ettiniz çok teşekkür ederim inanın çok makbule geçti (= hayır dualarım sizinle  :dua:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

m tutun bey in daha önce RX8 konusu altındaki (Rotary veya vankel motorlar) başlığında da bu konuda uzun uzun açıklamaları var idi ve gerek araç ile ilgili açıklamaları gerekse konuyu okuduktan sonra hiç aklımda olmamasına ( ama araç çok hoş) rağmen, imkan dahilinde olsa bende rx 8 alsam diye düşünmüştüm.

ancak, yanlış bilgi vermemek adına açıklama yapmam doğru olmaz diye düşünüyorum.

slmlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayrıca, revivo 73 adlı üye de de rx8 var o da konu hakkında bilgilidir sanırım, ondan da bilgi alınabilir.slmlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayrıca, revivo 73 adlı üye de de rx8 var o da konu hakkında bilgilidir sanırım, ondan da bilgi alınabilir.slmlar

ilgi ve alakanıza çok teşekkür ederim inşallah güzel geri dönüşler alacağım... saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mrb xpoison 'dan özel mesajla birkaç yorum da ben yapayım,

xpoison motoru yeni değişmiş aracın 5-600km sonra hemen satılmasını tuhaf bulduğu için soruyor galiba. Ancak bazen 0 alınıp birkaç bin km yapmadan satılan yüzlerce araç ta var piyasada. Ve ortak sebep:  Dünyanın en sorunsuz arabası bile olsa, araba yerine nakit isteğidir, bu kadar basit.

Ancak tabi ki RX-8 olunca durum değişiyor: Nakit isteği + arabaya yabancı olmak. RX-8'in motoru değişik çünkü. RX-8 motoru sahibinin düzenli bakımını gerektirir. Bakım derken arasıra yağına suyuna kesinlikle bakmak, motor soğukken veya sıcakken nasıl çalışıyor, bunlara çok dikkat ederek kullanmak gibi şeyler dahil. Dizel motorlu Hyundai veya 8 valfli Doğan muamelesli yaparsan elinde kalabilecek hassasiyette bir araç bu.

Aklına gelebilecek/gelmeyecek çeşitli şeylerden motorun sağlığı tehlikeye girebilen bir araç:

ateşleme eksik yaparsa katalitik konvertöre yanmamış benzin toplayan, sonra benzinin konvertörde yanıp aşıırı ısıtarak konvertörü tıkayarak aşırı ısınma sonucu motor bloklarını zorlayan, bloklar arasındaki soğutma suyu contalarını bozarak soğutma suyunun yanma odasına girmesi sonucu ısınmanın daha da hızlanması ve onun da sonucu olarak rotor segmanlarının ve iç gömleklerin bozulması sonucu  motorun bitmesi işten bile değil.

Eksik ateşleme ve 5000km üstü kullanılmaya devam edilen yağ sonucu içerde kurum bağlayan motorda segmanlardan birinin takılması motorun tek bloğunun büyük ihtimalle bitmesi demek.

Son zamanlarda birkaç kez duyduğum diğer bir durum, derin su birikintilerinden geçerken motora birden suyun çarpması sonucu motorun bozulması. Onun da sebebi, ~90*C sıcaklıktaki motora birden gelen 10*C suyun , soğuk çay bardağına aniden haşlak çayın konduğunda çatlatması gibi.

Kimisi motorun içini temizlemek için benzin deposuna "sea-foam" gibi çeşitli katkı maddeleri koyar, ve böylelikle motor içini temizleyip iş yaptığını zanneder ancak o motora çok iyi gelmediği gibi, katkı maddesinin aşındırıcı kimyası yakıt pompasını da aşındırır ve zamanından çok önce biter ve o da ayrıca motorda sorun ihtimali doğurabilir.

Ancak tüm bu anlattıklarım gözünü korkutmasın, herşeyde şansın da rolü var. Şasisi sağlam ve orası burasına gereksiz aksesuar takılmamış bir RX bulursan motorun bu hassasiyetini de hesaba katarak kullan. Yok gözüm korktu diyorsan başka birşey al :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi öncelikle verdiğin cevap ve ilgi alakan için teşekkür ederim. Ben rx8 almaya niyetlendim bir kere geri dönüşü yok ama ileriye dönük planlarım olduğu için çok uçuk rakamlar vermek istemiyorum. uçuk rakamlardan kastım ise 35 bin liraya bir rx8 alırsam 15-20 bin lira daha harcayarak tekerde 425 beygir elde etmek gibi bir isteğim var ileriye dönük. Ancak giderde sırf modeli yüksek olsun(2009) tek parça boyası olsun diye 50bin lira verirsem bu hayallerim suya düşer bundan dolayıdır ki öğrenmek istediğim en önemli olay faturalı yetkili serviste motorunu değiştirmiş yeni motoruyla az km yapmış yürüyeni 50bini geçmemiş kazası boyası makul seviyede bir araç var onu alırsam üzülür müyüm? üzülür müyüm sorusu sadece motoru için malum rx8'in tek derdi motoru. Birde diyelim arabayı aldık şans bu ya 2-3bin km gittik motoru bitti bursada Orhan usta var rx8leri rektefiyesiyle meşhur ona gidip rektefiye ettirmemi tavsiye edersin yoksa sıfır sandık motor almamı mı tavsiye edersin? Biraz uzattım kusura bakmayın heyecanıma verin bu durumu son olarak da bir arkadaşımın 2006 model rx8i vardı satın aldığında motor değişmişti ve diğer rx8ler kadar hızlı gitmediğini söylüyordu kendi dediğine göre ikinci motoru yetkili servis iyi bir şekilde montajlayamadığı için tam performansını tekere iletemediğini iddia ediyordu. Bu konu hakkında ki yorumunuzu merakla bekliyorum saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle orada 425 beygir yanlış mı gördüm. Öyle 400'lü beygirlerle ilgileniyorsan RX-8'e hiç girme. İlla ki güç diyorsan BMW, Evo falan, düz yol arabaları var  tabi ki parası da yerse.

RX-8'in fabrika çıkışı atmosferik 231HP, son hızı da düz yolda 234km/h'dir. Herhangi bir RX-8 soğuk ve sıcak çalışmada sorunsuz çalışıyor, düz yolda 234'e rahatlıkla çıkıyorsa motoru sağlıklı denilebilir.  O şekilde bir RX-8 alıp çok fazla km yapmadan bir rektifiye ile motora bir 100-200bin km ömrü garanti edebilrsin. Rektifiye işçiliğini bilmiyorum ama gerekli parçalar olan conta takımı, uç ve yan segmanlar parça toplamı %100 orjinal $500'ü geçmiyor. İşçilik için 750TL desen toplamda yaklaşık 2000TL'ye o işi halledebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiçbiri orjinal motorun yerini tutmaz..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi yanlış görmedin amerikada bunun kitini yapan bir firma var adamlar rx8 için özel olarak üretmişler ayrıca kasa farkına göre gönderdikleri kit değişiyor yurtdışında ki kitin fiyatı 6800dolar

bu videodan amerikalı kardeşlerimizin nasıl bir şey başardığını görebilirsin  ;D ;D ;D çıldırmamak elde değil 30-35 bin liraya bir rx8 alıp motorun güçlendirmeleri devamında turbo setupu yapıldıktan sonra maksimum 60bin liraya tekerde 425 beygir ve görüşünü güzel bir makinaya sahip olmak gayet makul diye düşünüyorum. bence motorun güçlendirmeleri yapılarak motoru kırmadan 425 beyire ulaşılabilir ve sorunsuz binilebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RX-8 400+ beygir yapılamaz demedim ki, sadece güç arttırımına iyi gelen başka araçlar var dedim.

Ben RX'i alırken sadece görüntüsüne hayran kaldığım için almıştım yani güç ve gidişini hiç bilmeden fakat sonradan onlarında çok yeterli olduğunu gördüm. Ancak sonadan daha değişik deneyimler de edindim.

Yanımdan çok 400-500 beygirlik araba geçti ve hemen hiç umursamadım. Birgün arkadaş ve 2 kızla gezdik, kızlardan biri arka koltuktan çıktıktan sonra "arka kapıları sen sonradan mı yaptırdın" diye sordu çünkü kız arka kapısı geriye doğru açılan spor araç görmemişti. Aracom 231 değilde 531 hp olsa sonradan ben mi güçlendirdim diye asla sormazdı cunku güç başka estetik başka şeydir. Sonradan dikkat ettim gittiğimiz yerlerde görüştüğümüz anlarda kızın bana hayranlığı var. Acaba 500 hp'lik bir BMW'm olsaydı o kadar harbi hayranlık kazanabilir miydim diye düşünüyorum, hiç sanmıyorum. Bu verdiğim örnek, bay/bayan daha birçok kişiyle yaşadığım deneyimlerden sadece biriydi ve hepsi stok 231 hp'yle yaşandı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi zaten tecrübene olan saygım sonsuz bunu tekrardan söylemiş olayım öncelikle. Konuya tekrar dönecek olursak sahibindende ki ilandan araba alırken neye dikkat etmemi önerirsin?

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2.el satışlarda bence öncelikle sahibine bakılmalı. Mazda'dan önce 2.el Ford Fiesta almıştım, sahibi Kuveyt Türk çalışanıydı ve aracı gösterirken kaza maza diye birşeyden bahsetmedi, evli kişi olarak ev almak için sattığını yoksa kesinlikle satmayı düşünmediğini söyldi ve aracı tam piyasa değerinden aldım. Sonra Mazda'yı alırken Ford'u satmaya çalıştığımda bir ekspertiz ve sonuç: aracın tavanı dahil neredeyse heryeri boyalı, arka bagaj kapağı değişmiş çıktı! Tabi hepsi çok güzel kapatılmış ve benim gibi safı da bulduğu için onlardan bahsetmedi. Sonuçta ben satarken piyasa değerinin oldukça aşağısından (~3000TL) güç bela satabildim. Buradan çıkan 1 numaralı sonuç, satıcının mensubu olduğu kuruluş, satının görünümü, aile durumu, satış sebebi ve söylediği şeyler falan bak ama hiçbirine güvenme.

Bir de spor araç alırken önceden çok sahip değiştirmemiş olmasına da dikkat etmeli bence. 10 el değiştirmiş bir araç cok ucuz da olsa para vermek istemem.

RX-8'e özel olarak motorun kompresyon değerlerine bak, o konu için RX-8 Compression Test ile StartPage.com'da arama yap, veya arama linki ben burdan vereyim: http://startpage.com/do/search?q=RX-8+Compression+Test&lui=english sonuçlar arasında DIY Compression Test bile var: http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/diy-compression-test-244299/

Kompresyon testi motorun o anda ne kadar sağlıklı olduğunu gösterir ancak o ana kadar ne kadar sağlıklı kullanıldığını ve ne kadar süre sağlıklı kalacağını göstermez. RX-8'in motoru biraz kalp ve akciğer gibidir bir insanın ne zaman kalp krizi geçirileceği ne zaman akciğer kanseri olacağı hiç önceden anlaşılamıyor, ömür boyu sigara içen kimisi 90'da bile kriz geçirmio, akciğerleri sağlamken, kimisinin 25'inde kalp gidiyor, RX-8 motoru da biraz onun gibi yani biraz şans yönü de var, ancak sen acayip meraklı ve bilgili isen kendin bazı önemli bakım / yenileme işlerini yaparak şans faktörünü 0'a da indirebilirsin. Yenileme derken, ateşleme parçaları başta olmak üzere araçta ömrü biten radyatör, katalitik konvertör gibi parçalar dahil. Bu ayrıntılar için http://www.rx8club.com/new-member-forum-197/new-potential-owners-start-here-202454/ linkine bak. İngilizcen yoksa işin biraz daha zor olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.