süleyman20

Mazda 323 Aracımda Bir Kaç Eksiğim Var Arkadaşlar Yardımcı Olursanız Sevinirim

Bu konuda 21 ileti var

aracı bildiğiniz üzere yeni aldım ufak tefek eksiklerini yaptırayım derken kullanırken de sorunları çıkmayı başladı fren ile sorunum vardı şükürler olsun şimdi bitti yaptırdım. Şimdi ise tekerlerden ses geliyor parça arıyorum bu konuda yardımlarınızı bekliyorum en kısa zamanda parçaları almak için benim fazla bilgim yok hangi parça nasıl olur diye tamircimin verdiği fiyatı da yazacağım en son bu fiyata göre bir değerlendirme yapalım

rot balanscının verdiği kağıtta şunlar yazıyor...

1- sağ rot kolu

2- sağ aks dış körüğü

3- direksiyon mafsalı

4- direksiyon kutusu bağlantı lastikleri

5- direksiyon piston boşluğu

6- ön viraj dikmeleri

7-arka viraj demiri sağ kelepçesi yok

bu malzemeler ve işçilik 250 tl dedi usta bende bi sorun daha söyledim sağ tekerden hırlama sesi geliyor hızlandıkça bilyeler den dedi onunla birlikte 350 tl dedi usta

ustam iyi daha önceki sorunum da domestos abinin söylediği tabaklar mazda nın en büyük abileri kardeşlerinden ayrılmış kendine dükkan açmış ve kardeşlerinden uygunb fiyatlı yapıyor bende ona danışıyorum benim istediğim parçalarda uygun fiyatlısını bulmak bu konuda yardımlarınızı bekliyorum şimdiden herkese teşekkürü borç bilirim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlı olsun, bahsi geçen fiyatlar çok iyi zaten , yan sanayi olarakta bundan daha ucuzu işe yaramaz, genede netten arattırırsanız bir çok benzer fiyatta parçacı cıkacaktır önünüze , kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi bunlar yan sanayi midir? ben hiç sormadım valla yan sanayi mi diye

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Kesin yan sanayidir, orjinal zaten sadece serviste olur vede sarı etiketli poşatler içinde satılır, orjinal mazda parçaları, sanırım bu parçalar taivan menşei parçalar, ustaya sorsan onlar bilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi bunlar yan sanayi midir? ben hiç sormadım valla yan sanayi mi diye

Özlettin kendini hemşerim, arayı bu kadar açma...  :)

Listedeki malzeme ve işçilik için verilen fiyat bana uygun geldi, alacağın malzemeler tabiki de yan sanayi, orijinalleri için ödeyeceğin fiyat o liste için 2 bin lirayı bulur. Aldığım iki orijinal fiyatı vereyim de kıyasla; Z rot için 120 Tl artı kdv, ön motor kulağı için 460 TL artı kdv  :fiuw:

Motordaki yağ problemini ne yaptın ??

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla iş güç biliyon yıl sonu biz muhasabeciler için biraz zorlu maraton geldi geçti.

abi orjinal kullanmak istiyorum ben ama dediğin gibiyse zaten altından kalkamam.

yağ problemi ise aynen duruyor motor yapılması gerekiyor oda 2-3 bin tl  gidecek o da bende yok bekliyorum bakalım yaz gibi yaptırırım diye düşünüyorum frenlerde sorun vardı ya kendi kendine sıkıyordu balataları yedik o yüzden sağolsun ustanın iyisine geldik önce bi 200 yedi sonra 100 toplam 300 e hallettik fren merkezlerinden kaynaklanıyormuş ana merkezin tamir takımı değiştibalatalar değişti hortumları değişti sorun çözüldü yağ gibi gidiyor şimdi tabi bu sorunlar olmasa sessiz sakin bi şekilde gidecek yarın ustaya verip yaptırayım bari hızlanınca lastik sesi hariç kaputun altında köpek var sanki hırlıyor :) verdiğiniz bilgiler içinde çok teşekkür ederim abiler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

unutmadan şunuda söyleyeyim usta dedik direksiyon mafsalı yok bunlar dedi şaşırdım doğrumu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen mazda'nın döküntüsüne denk gelmişsin anlaşılan, sanırım uygun fiyatlı diye aldın ama astarı yüzünden pahalıya geliyor...

Umarım başka problemler çıkmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi bi görsen arabayı sözünü geri alırdın ama olacak il ölecek e çare yok aldığımda yoktu bu sorunlar sonradan çıkıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi bi görsen arabayı sözünü geri alırdın ama olacak il ölecek e çare yok aldığımda yoktu bu sorunlar sonradan çıkıyor

İnşallah görmek nasip olur...  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aldığımdan beri foto koyacam ama bi türlü nasip olmadı inşallah bir gün şu sorunları halledeyim olacak abi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aldığımdan beri foto koyacam ama bi türlü nasip olmadı inşallah bir gün şu sorunları halledeyim olacak abi

Fotoları da koy tabi güzel olur ama ben canlı olarak görmekten bahsettim, Denizli'ye geldiğimde nasip olursa görmek isterim demiştim...

Göstermem diyorsan o ayrı tabe.

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

estağfurullah abi her zaman buyur gel ben o şekilde anlamadım buyur gel abi canın ne zaman isterse çık gel ben çıkıyorum artık kendinize iyi bakın bilgiler için teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selamun Aleyküm Günhan abi , bende malümunuz 92 323HB aldım 3 ay önce Ankara Gölbaşında yaşıyorum aracımdan çok memnunum. Yalnız şöyle sorunlarım var yardımcı olabilirmisiniz ;

1.Soğuk havalarda 70 i geçince kadrandan cızırtı geliyor.

2.Rolanti düştüğünde aracın göğsunde bi vida tıkırtısı gibi ses geliyor.

3. Kapı fitillerini değiştirmek istiyorum nasıl temin edebilirim.

4.Merkezi kilite otomatik kumanda takılıyor mu ?

5.Aracın motorunda yağ kaçakları var ustaya götürdüm conta seti değişecek 200 liraya hallederiz dedi. Ne yapmalıyım sence ?

6. Ankara'da tavsiye edebileceğiniz iyi bir mazda ustası var mı ?

Şimdiden teşekkür ederim.

    1- Km halatı ses yapıyor sanırım elektrikçiye göster bir bakım yapıp yağlasınlar düselecektir.

    2- Rölantinin düşmesiyle araba titremeye başlar buda sağda solda gevşek bir ekipman varsa ses yapmasına sebep olabilir, iyice yerini belirleyip bakmak gerek, tabii bu arada kaputu altını vede ön sileceklerin olduğu ızgarayı kontrol et , taş falan takılıp kalmış olabilir.

    3- http://www.gozpakaucuk.com.tr/  bu adrese bak telefon et ellerinde olması muhtemel.

    4- Merkesi kilit tabiki otomatik  uzaktan kumandalı olabiliyor , benim araç öle, elktronikçiye uğrayınız şöför tarafına  kumanda mekanizmasının takılması gerek.

    5- Motor yağı kaçaklarının nereden olduğuna bağlı, tüm contaları değişmeye ne gerek varki, zaten değişmekete gereksiz olur, ustana yağın nerelerden kaçtğını sor veya siz bakıp söleyiniz ona göre cevaplamak gerek.

    6- Ankarada  referans olabileceğim usta malesef tanımıyorum.

        Kolaylıklar dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun sahibi forumda kendini tanıtsa, sorunlarını özel mesajla değil de, aleni olarak paylaşsa daha uygun olmaz mı??

???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Gerekeni kendisine söledim, tanışma yapmadığı için yazamamış bende cevabı buraya yazıp linkini kendisine yazdım, buradan devam edecez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Devam edelim o zaman :)

1.Bende 4 adet adanalı 15" ince yanak lastik var tipoya takıyordum Mazda'ma da olur mu ?

2.Ankara'da tavsiye edilebilecek usta var mı arkadarşlar?

3.Xenon taktıran var mı biz denedik takamadık onun yerine OSRAM 'ın yüksek performaslı halojen lambasından taktık.

4.Far kapakları açılırken biri diğerinden 1 sn filan geç açılıyor bunun bir ayarı varmıdır.

5.Araba yolda giderken minik sescikler tıkırtılar geliyor tavandan mı desem kapı kilit yerlerinden mi desem , nereden olabilir ?

6.Arabayı ilk aldığımda direksiyon yumaşıcıktı , şimdi biraz sertleşti sanki neden olabilir ?

7.Sabahları araç tek marjta çalışmıyor bunun nedeni ne olabilir ?

Biliyorum çok soru sordum ama benden sonra ki arkadaşlarda daha rahat ulaşabilsinler aradıklarına :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sormuş olduğun soruların hemen hemen hepsi forum içinde var, sadece biraz araştırma yapman gerekiyor...

Bildiklerimi tekrar yazayım;

Tıkırtı geliyor dediğin araç 1992 model yani 22 yaşında, ben 22 yıl önce ne haldeydim neler yapıyordum, şimdi ne haldeyim neler yapamıyorum...

:tey:

Tek marşta çalışmama konusunda; motor karbüratörlü ve lpg'li ise öncelikle gaz ayarını yaptır ve ateşleme sistemini kontrol ettir. Akünün sağlam olduğundan, marş dinamo kömürlerinin sağlam olduğundan emin ol...

Kadrandan ses gelmesi, kilometre halatının bağlandığı yerdeki tam oturmama veya aşınma ile ilgili olabilir...

Forumda araştırırsan Ankara'da bir çok usta tavsiyesine ulaşabilirsin.

Yağ kaçakları ile ilgili usta doğru teşhis koymuş ve iyi fiyat vermiş (tabi komple keçeler ve işçilik için 200 tl dediyse)

Sağlıcakla kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.Bende 4 adet adanalı 15" ince yanak lastik var tipoya takıyordum Mazda'ma da olur mu ?

Bende 91 HB var, 100*4 bijon aralığı tiponunkini kontrol ederek kıyaslayabilirsiniz.

3.Xenon taktıran var mı biz denedik takamadık onun yerine OSRAM 'ın yüksek performaslı halojen lambasından taktık.

Bence orjinali dışına çıkmayın hem karşıdan geleni veya arkadan gittiğinizi çok rahatsız edebiliyor. Osram NightBreaker candır :)

4.Far kapakları açılırken biri diğerinden 1 sn filan geç açılıyor bunun bir ayarı varmıdır.

Takılma gibi bir durum varsa kontrol edin, değilse bildiğim kadarı ile o sistem elektronik orada arıza olabilir. Mekanik aksamı wd-40 gibi birşeyle temizlemekte işe yarayabilir.

5.Araba yolda giderken minik sescikler tıkırtılar geliyor tavandan mı desem kapı kilit yerlerinden mi desem , nereden olabilir ?

Yaştan dolayı normal, bir sebebi kapı fitilleri eskimiş olabilir, veya kapı cebi gibi kıyıda köşede ufak tefek bişeyler unutulmuş olabilir.

6.Arabayı ilk aldığımda direksiyon yumaşıcıktı , şimdi biraz sertleşti sanki neden olabilir ?

Soğuklardan olabilir, ısınıncada sertlik devam etmiyorsa sıkıntı yok.

7.Sabahları araç tek marjta çalışmıyor bunun nedeni ne olabilir ?

Bende de aynı sorun vardı. kullanma kılavuzundaki çalıştırma prosedürünü takip ediyorum azaldı. Orada kontağı açtıktan sonra marşa basmadan normalde bir soğuk havalarda 2-3 kere gazı pompaladıktan sonra marşa basmak gerekiyor.

Birde araba gazda başlarken marşa basarken gaz vermek gerekir demişti usta.

Ayrıca bujilerede bakılabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevaplar için çok teşekkür ederim :) Birde araç Ankara'da meşhur kepekli vardır konya yolunda . O yokuşu çıkarken araba boşken bile 4 e düşüyor normalmidir. Veya performansı arttırmak için neler yapılabilir.

Ankara'da usta konusunda forumda gezdim ama pek bi sonuca varamadım :S

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.