xpoison

Premix gerçekten işe yarıyor mu?

Premix: İki zamanlı motosiklet yağı ile benzini bir bidonda karıştırarak yakıt deposuna eklenir bunun oranı ise her depoyu fullerken 100-150ml arası iki zamanlı motorsiklet yağı eklemek. Yani 65ltlik depoya 100-150ml arası iki zamanlı motorsiklet yağı eklemek anlamına geliyor.

Premix kullanarak motordaki karbon emisyonu ve apex seal ömrünü uzatabilirsiniz diyorlar bu gerçekten işe yarıyor mu? Yarıyorsa neden servis tarafından böyle bir şey önerilmiyor? Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya aservisin söylemediği o kadar sey var ki belki de yarıyodur bynu denemek lazım:)

mesela soğuk benzınle de araba canavarlasıyo bunu da servis demiyoo :D

yani yarıştan önce buzdolabından benzin bidonunu çıkarıp arabaya koymak çok zevkli :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Premixi gorunce ilac falan diye gecti aklimdan bende ilk defa duyuyorum boyle birseyi konuyu bile arkadaslarin yorumlarini bekliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç bir yetkili servis bu tür karışımları ve alternatif katkı maddelerini önermez... Böyle bir sorumluluk altına girmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi bir kaç yabancı forum sitesinde falanda bahsediyorlar araca ilk günden beri premix uygulaması yaparsak 100.000 km ye bile gelse ilk günkü performansı vereceğini iddia ediyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi bir kaç yabancı forum sitesinde falanda bahsediyorlar araca ilk günden beri premix uygulaması yaparsak 100.000 km ye bile gelse ilk günkü performansı vereceğini iddia ediyorlar.

Evet doğru olabilir, kullanılıyor olabilir ancak yetkili servis böyle bir uygulamayı tavsiye etmez, uygulama yapmaz... Neden servis önermiyor diye sorduğun için yazmıştım...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet doğru olabilir, kullanılıyor olabilir ancak yetkili servis böyle bir uygulamayı tavsiye etmez, uygulama yapmaz... Neden servis önermiyor diye sorduğun için yazmıştım...

;)

Yanlış anlamışım abi seni kusura bakma. İşe yarıyorsa yapmakta fayda var o zaman...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Bu yakıta yağ eklemeyi biz mobiletlerde yapardık çünkü o motorlarda yağlama sistemi yoktur, yakıtın içindeki yağ yağlamayı yapar lakin son teknoloji vede zaten karter, yağlama sistemi olan bir motora neden yağ katılsınki,bu bahsi geçen işlem şehir efsanesi galiba, sonuçta yakıt yandığında geriye kalan yağ en fazla bujileri yaglandırır , başkada bir anlamı olmaz sanırım, hem 65 ltr lik bir depoda 100-150 ml, ince motosiklet yağının belirtisi bile olmaz benzinin kendi içindeki yağ bile  daha fazladır.

      Bu alternatif lpg için olsaydı hadi bir yolu vardı lakin lpg'ye yağı karıştırdığınız anda yağ -50 derece soğukta buz kesecektir, böle bişeyde olamayacağına göre uğraşmak gereksiz.

      Bence kullanmamak gerek neden derseniz yakıt rakorlarında enjeksiyon  sisteminde tortuya sebep olabiir, soğukta yoğunlaşıp sistemi tıkayabilir, enjektörlerin çalışmasını engelleyebilir, duruk yere başınızı belaya sokmayın derim ben.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rotary motorların klasik hassasiyetleri; Yağlama sağlığı, aşırı ısıdan kaçınılması ve temiz yanmadır.

Yağlamanın tek önemi, motor blok yüzeyini komple tarayan bıçak tipi segmanların hasar görmesini önlemek, yüzeyin çizilmesini önlemek, sürtünmeyi azaltarak motorun hem daha uzun ömürlü olmasını hem de daha rahat çalışmasını sağlamak da değildir. Ayrıca motorun soğutulmasına da katkı sağlar.

Bu motor tipinde klasik piston/silindirli motorlar gibi yağlama yapılması mümkün olmadığından, yağ enjektörleri tarafından blok yüzeyine püskürtülen yağın da benzin/hava karışımı ile yanıp, eksoz ile atılması gerekir. Bu yanmanın da mümkün olduğunda temiz, yani kalıntı bırakmadan, motorun içinde birikecek, kümeleşecek artıklar oluşturmadan olması gerekir.

Zaten bu noktadan çıkan sonuçlar;

1- Her zaman Mazda'nın önerdiği yağı kullan.

2- Mümkün olduğunca kısa periyotlarda yağ, yağ filtresi, hava filtresi değiştir. Kesinlikle ve kesinlikle 5.000 km den daha uzun olmasın.

3- Mutlaka 300-500 km de bir (en az) yağ seviyeni kontrol et. Gerekiyorsa orijinal yağını ekle.

4- Buji, buji kabloları, bobinler, akü, alternatör vb. gibi elektrik donanımlarını ve özellikle de temiz yanma için çok gerekli yan donanımları her bakıma gittiğinde kontrol ettir. Bence bakım tablosunda verilen zamanlardan erken değişimlerini yaptır.

5- Aracını normal çalışma ısısına gelen kadar asla zorlama. Mümkünse 4 bin deviri geçmeden ısıt aracını.

6- Aracını mümkünse normal çalışma ısısına gelmeden stop etme.

Bunlar sana klasik tavsiyelerim. Şimdi gelelim premix hikayesine. Gürhan'ın dediği gibi kıçtan takma 2 zamanlı deniz motoru ve 2 zamanlı motorsiklet motoru kullananlar, yakıt ile premix halinde bir yağ karıştırmaya aşinadır. Peki Rotary motor 2 zamanlı motor olmadığı halde, nereden çıktı bu premix yapma hikayesi?

Bazı performans ya da dayanıklılık yarışlarında, motorun ömrünün bu yarıştan daha fazla olması beklenmediği için ve bu yarıştaki ağır şartlar esnasında, yarışın ortasında off olmaması için, sıradışı tedbir ve/veya uygulamalar olabilir. Örneğin çok yüksek oktan kullanıp, daha yüksek performans alınabilir. Ancak bunu standart araçlarda kullanmak ömrünü kısaltabilir. Ya da Rotary makinalarda bazen yapıldığı gibi, premix yapılarak (yani yakıta önceden bir nevi 2 zamanlı motor yağı katılarak) motorun soğutması, yağlaması arttıırılarak, aşırı ısınma ve zorlanmaya dayanıklı hale getirilmeye çalışılabilir.

Bizler standart kullanıcılarız. Bir kere bence motorlarımızı bu kadar zorlamamak ana prensibimiz olmalı. Her performanslı sürüşten sonra motorun dinlenebileceği düşük devir periyotları oluşturmak yine prensibimiz olmalı.

Hiçbirimizin laboratuar testleri yapma imkanımız yok. Yani yapacağımız premix işlemi evet teoride yağlama kapasitesini ve soğutma kapasitesini arttıracaktır. Peki motorun üreticisinin tavsiye etmediği, test edilmemiş bir işlemin yakıt/yağ oranını ne dereceye taşıyacağını, bu oranın ne derece temiz ve kalıntısız yanma sağlayacağını biliyor muyuz? Test edebiliyor muyuz? Teoride artan yağlama kapasitesinin getirebileceği yararların, teoride oluşacak kötü ve kalıntılı yanma sonunda motor içinde biriken kalıntıların vereceği zarardan büyük olduğunu garanti edebilecek var mı?

Sen de katalitik konvertör yok. Ama eksoz atıkları içinde artan bu yağ ve yağ kalıntılarının, katalitik konvertöre verebileceği zararları veya zarar vermeyeceğini test edebilme imkanımız var mı?

Evet Mazda Series II RX-8'lerde yağlama konusuna müdahale etti ve 3. enjektörü koydu. Fakat bunun ben yağlamanın eksik yapılmasıyla ilgili olduğunu düşünmüyorum. Bence bu revizyon motor blok yüzeyinde yağlamanın daha doğru dağıtılması, yayılabilmesi ile ilgiliydi. Çünkü series II araçlarda aynı zamanda yağ tüketiminin de düştüğü belirtiliyor. Şimdi yakıta eklenen ekstra yağın, yakıt içinde ne derece homojenlikte dağılabileceğinin, bu yağın motor blok yüzeyine ne derece temas ederek, yağ filmi oluşturabileceğini ben bilmiyorum. Çünkü herhangi bir premix tartışılan bir forumda bu düzeyde bir bilimsel rapor görmedim.

Benim bildiğim ve binlerce yazı/makalede okuduğum üzere özellikle erken model yıllarında görülen motor erken bitmelerinin ana sebebi motor içinde ve özellikle de eksoz ve enjeksiyon portları girişlerinde ve bıçak tipi segmanların üzerinde biriken kalıntı ve kurumlar yüzünden, bu segmanların kırılması ile olduğudur. Tabi ki, başka sebepler de vardır ama ben genelinden bahsediyorum. Kişisel değerlendirmeme göre de, bu yağlamadan çok, yakıtın kötü yanması ile ilgili bir problem. Yani yanlış yağ, kötü benzin, yanlış kullanım, bakım aralıklarının uzun tutulması vb...

Sonuçta herkesin kendi aracıdır ve kendi parasıdır. Doğaldır ki, kararı da kendisi verecektir. Ancak ben genel olarak üreticinin tavsiye etmediği, bakım periyotlarında belirtmediği uygulamaların yapılmaması tarafındayım. Yine böyle hassas makinada, üreticinin tavsiye etmediği yağ ve sarf malzemelerin de kullanılmaması taraftarıyım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sn.tutun

yazdığınız tüm yazılar ve açıklamalar, genel olarak bir tecrübe ve bilgi birikimi sonucunda oluşmuş ve gelişmiş bilgileri içeriyor.

ellerinize ve bilginize sağlık.

sizin sitede olduğunuzu yandaki üyeler kısmından neden göremiyoruz ve özel mesajlar engelli galiba merakımı mazur görünüz.

selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

Üyesi olduğum tüm forumlarda özel mesaj fonksiyonlarını engelliyorum bir süredir. Çünkü hepimiz gibi benim de foruma ayırabileceğim vaktim sınırlı. Birçok kişi özel mesaj göndermeye başlayınca ve bu mesajlar da özel değil, otomotiv ile ilgili mesajlar olunca, mecburen engelleme yapmak zorunda kaldım. Gelen özel mesajlara zamanında cevap veremediğimde ayıp oluyor gibi bir izlenim benim üzerimde stres yaratıyordu. Ayrıca herkesin ilgisini çekecek bir konuda uzun uzun yazıp, bunun da tek bir kişi tarafından okunabilmesi de zaman kaybı yaratıyordu. Sadece özelden teknik bir soru sormak için üye olanlar da başlayınca ve bir başka forumda özelden yazıştığım ve özel olmayan bir konudaki mesaj sayısı 30'u devirince, mecburen özel mesajları kapattım.

Zaman zaman Ayna'da da yansımamı göremediğim oluyor. Acaba adımın forumda aktif durumda bulunan üyeler arasında görülmemesiyle bir ilgisi olabilir mi?

Sağlıcakla kalın.

sn.tutun

yazdığınız tüm yazılar ve açıklamalar, genel olarak bir tecrübe ve bilgi birikimi sonucunda oluşmuş ve gelişmiş bilgileri içeriyor.

ellerinize ve bilginize sağlık.

sizin sitede olduğunuzu yandaki üyeler kısmından neden göremiyoruz ve özel mesajlar engelli galiba merakımı mazur görünüz.

selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi gene saygı duyulacak bir açıklama ile aydınlatmışsın bizi çok teşekkür ederim yanlış bir uygulama yapmama engel olduğun için ayrıca minnettarım saygılar...  :dua:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa abinin güzelce anlattığı gibi daha premix olayına gelmeden alabileceğimiz  basit tedbirler var. 500 km'de yağ kontrolü, motor çalışma sıcaklığı, ve zamanında (bazden de zamanından önce:)) bakımlar. Özellikle 2. seri Rx8'lerde yağlama olayı daha gelişmiş buna rağmen daha az yağ tüketiyor. Benim araç 1000 km'de 300-400 gram civarı tüketiyor ki bazen acaba az mı yağ yakıyor diyip şüphelendiğim oluyor:)

Kısacası üreticinin tavsiye etmediği hiç bir şey yaptırmayın derim. Premix olayı teoride yararlı gözükse de pratikte başka sonuçlara sebebiyet verip vermeyeceği bilinemez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

premix yakıt pompasının zamanından önce bozulmasına yol açıyormuş ve yakıt pompası oldukça pahalı bir parça yani sırf biraz daha iyi yağlama olacak diye girilecek riskler fazla ayrıca her benzim alımında yağla uğraşmak ek hammaliye gibi görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pompayı bozması gerçekten sıkıntılı...

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar selam,

Premix rotary motor için gerekli birşeydir. Normal pistonlu bir motora göre daha fazla kurum olduğundan kullanılmalıdır. Türkiyede hazır premix bulunamadığı için çift zamanlı motor yağı kullanılıyor bunu yaparken.  Örneğin ben Motul 2T 710 kullanmaktayım.

Özellikle Turbo yapılmış rotary motorlar premix yapmak zorundadır, bunun dışında normal atmosferik şekilde araç kullananlarında motorun içini yani rotorların etrafını kaplamış olan kurumu temizlemek için bunu yapmaları iyi olur.

Hatta imkanı olan varsa hazır premix getirebilir.

http://www.idemitsu-usa.com/h/38/premix.htm

"Inherently with many rotary engines, the entirety of the rotor and housing are not being sufficiently lubricated, resulting in premature wear or damage. In order to increase lubrication within the rotary, Idemitsu developed Idemitsu Rotary Premix.  At 1/2 oz per gallon of fuel, it is a cost effective way lubricate more of your engine and prevent premature catastrophic damage."

Servislere bu konuda soru sormaya bile gerek yok çünki ne yazıkki Türkiyedeki mazda servislerinin yüzde %90 kısmı daha FL22 nin ne olduğunu bile bilmiyorlar.

Premix uzun vadede "Enjektörlere" zarar verebilir.  Ejektörde öle inanılmaz pahalı bir parça değil.

Rotary motor yapısı gereği hızlı ve devirli kullanılması gereken bir araç. Düşük devirde kullanımda motor ömrü azalıyor. Yüksek devirde kullanıldığı içinde ciddi anlamda kurum yapan bir araç. Bu sebepten bu kurumların temizlenmesi zorunlu. Aksi halde Rotor lar zarar görür sürtünmeden kaynaklı. Bu sürtünmeyi sadece yağ koyarak azaltmakta çok kolay olmuyor.

Bu sebepten PREMIX işe yarayan bir şey.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Eğer bu uygulamanın sebebi kurum bağlamaksa gene yanlış , çünkü yağın yanmasından daha çok kurum ortaya çıkacaktır, demem oki sonuçta yağ yanıncamı daha çok kurum ve is oluşur yoksa benzinmi ??? üstüne üstlük katalizörüde çok çabuk tıkayacaktır, yağ yanarken çok daha fazla Co salınımı yapacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Eğer bu uygulamanın sebebi kurum bağlamaksa gene yanlış , çünkü yağın yanmasından daha çok kurum ortaya çıkacaktır, demem oki sonuçta yağ yanıncamı daha çok kurum ve is oluşur yoksa benzinmi ??? üstüne üstlük katalizörüde çok çabuk tıkayacaktır, yağ yanarken çok daha fazla Co salınımı yapacaktır.

Premix'in amacı zaten bağlamış kurumları yumuşatarak atmak. Yani fazla yanma yapmak değil. Rotorların ve diğer bölümlerde oluşmuş olan o kurumu patır patır atmanızı sağlıyor. Motor bu sayede temiz kalıyor ve rotor ların seal larına zarar gelmiyor kurumlar yüzünden oluşacak extra sürtünmeden kaynaklı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.