OYildiz

Mazda 6 - Arıza Tespiti

Arkadaşlar, 2008 Otomatik servis bakımlı ve 75000 km'de Mazda 6 sahibiyim.

Geçen ay içerisinde sabah aracı çalıştırdıktan 3-5 dk sonra kavşakta frene basıp durduğumda, araba stop etti. Bunu 2 kez tekrarlayınca Ocak başında hem bakımı amaçlı hem de problemi söylemek amaçlı servise götürdüm. Aracın motoru soğukken çalıştırdığımızda farlarda herhangi bir parlaklık dalgalanması olmamasına rağmen, iç aydınlatmalar ve motorun çalışmasında, devir saatinde 800 ile 500 devir arasında inip çıkışlar tespit edildi ve bir iki kere yine durduğu yerde stop etti. Bilgisayara bağlandı ancak herhangi bir sorun vermedi araç.

Daha sonra şanzumandan olabilir dediler ve yağ eklediler düzelmedi. Hava dengeleyicidir dediler temizlediler düzelmedi. Aküdendir dediler sıfır akü taktılar değişmedi. Kapattılar açtılar, birşeyler yaptılar ama düzelmedi.

En son şarj dinamosundandır dediler ve malum bilmem kaç bin tl verirseniz şarj dinamosunu getirtelim Avusturya'dan dediler. Yaklaşık 15 gündür biniyorum herhangi bir problem yok şu anda.

Ben anlamadığım için sizlere danışıyorum ki forumu üye olmadan sürekli takip ediyordum. Sizce ben ne yapmalıyım, araçta şarj dinamosu sorunu var ise bu belirli zamanlarda olup, belirli zamanlarda olmayabilecek birşey mi? Acaba bir yerde kablo falan mı gevşedi?

Forumlarda araştırıyorum, yabancı forumları kurcalıyorum Mazda 6 şarj dinamosu arızası gibi bir durumla karşılaşmadım hiç. Bir fikriniz var mı ne yapmalıyım, yardımcı olursanız sevinirim.? Teşekkürler.

edit: Tesbit ---> tespit

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç lpg'li mi?

Aracın bu kadar erken şarj dinamosunu yemesi çok düşük bir ihtimal. Sorun ateşlemede muhtemelen. Buji kablolarına baktırdınız mı? İlk bakmaları gereken yer orasıydı bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracım LPG'li değil. Bujilere bakmadılar ama, rölantide iken devirim 500 e düşüp 800 e çıkması ve bunu sürekli yapması, gaza bastığımda herhangi bir problem olmaması bujilerden olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı şeyi benzinde de yapıyor mu?

Öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirin (chaos da belirtti) sorun benzinde de varsa, akünün negatif bağlantı kablosu olur aracın şasesine bağlantı yapıldığı yerini kontrol ettirin, şarz dinamosu bu modeldeki bir araç için en son arıza verebilecek yer, ama ihtimal dahilinde fakat yazdığınız sorun şarj dinamosu arızasından yapmaz gibi geliyor bana...

Egsoz sistemini kontrol ettir, küçük bir delik aynı sıkıntıya sebep olabilir.

Devamı ilk cümlenin cevabına göre gelecektir...

To be Continued !!

:D

Sıkmayın canınızı çözümü bulunacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı şeyi benzinde de yapıyor mu?

Öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirin (chaos da belirtti) sorun benzinde de varsa, akünün negatif bağlantı kablosu olur aracın şasesine bağlantı yapıldığı yerini kontrol ettirin, şarz dinamosu bu modeldeki bir araç için en son arıza verebilecek yer, ama ihtimal dahilinde fakat yazdığınız sorun şarj dinamosu arızasından yapmaz gibi geliyor bana...

egzoz sistemini kontrol ettir, küçük bir delik aynı sıkıntıya sebep olabilir.

Devamı ilk cümlenin cevabına göre gelecektir...

To be Continued !!

:D

Sıkmayın canınızı çözümü bulunacaktır.

Aracım LPG'li değil. Bujilere bakmadılar ama, rölantide iken devirim 500 e düşüp 800 e çıkması ve bunu sürekli yapması, gaza bastığımda herhangi bir problem olmaması bujilerden olabilir mi?

Abi arkadaş aracım LPG'li değil demiş !!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi arkadaş aracım LPG'li değil demiş !!

Abbbovvv o cümleyi nasıl idrak edemedim ki ben...  :D İdrak yolları sorunu da yaşamıyorum ama neyse, teşekkürler İlhan...

1-Komple egsoz sistemi kontrolü

2-Boğaz kelebeği temizliği/bakımı

3-Yakında soğutma suyuna antifriz konulduysa; sistem hava yapmış olabilir

4-Akü bağlantı (negatif) kablosunun kontrolü

5-Komple ateşleme sistemi kontrolü

Usta tavsiyesi için forumda araştırma yapabilirsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abbbovvv o cümleyi nasıl idrak edemedim ki ben...  :D İdrak yolları sorunu da yaşamıyorum ama neyse, teşekkürler İlhan...

1-Komple egzoz sistemi kontrolü

2-Boğaz kelebeği temizliği/bakımı

3-Yakında soğutma suyuna antifriz konulduysa; sistem hava yapmış olabilir

4-Akü bağlantı (negatif) kablosunun kontrolü

5-Komple ateşleme sistemi kontrolü

Usta tavsiyesi için forumda araştırma yapabilirsin...

Abi bu gün Cuma çok normal. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Domestos, çok teşekkür ederim. Cumartesi söylediklerinizi kontrol ettireceğim. Şarj dinamosu ile ilgili bir problem olmadığını düşünüyorsunuz sanırım.

Servise bu yazdıklarınızı söylediğimde anlarlar değil mi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Domestos, çok teşekkür ederim. Cumartesi söylediklerinizi kontrol ettireceğim. Şarj dinamosu ile ilgili bir problem olmadığını düşünüyorsunuz sanırım.

Servise bu yazdıklarınızı söylediğimde anlarlar değil mi :)

Bu kilometre ve modeldeki aracın şarj dinamosu sorun yaratmaz diyorum, benim elektrikçim 21 yaşındaki aracımın şarj dinamosu için bir şey olmaz daha diyor... Bu açıdan bakarsak şarj dinamosu seçeneği en sonda gelir, ki şarj dinamosunun rölanti düzensizliğine etki edeceğini sanmıyorum, akü de değişmiş çünki...

Çoğu usta kendince bilgili ve becerilidir, mutlaka anlayacaklardır... Bazıları gülüp geçer ama, içinden de acaba der...

Haldızlar'a gidiyorsan, Fahrettin bey ilgilenecektir, fakat yetkili servis dışında usta tavsiyesi istiyorsan;

Körfez, Yarımca sanayi sitesinde Gülünce Otomotiv var, Japon üzerine uzmanlar... Tavsiye ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.