EgeG

Yepyeni Bir Marka: Qoros

Çin ve İsral yapımı ortak bir otomobil markası doğmuş. İsmi Qoros.. Bir de Qoros 3 diye bir model çıkarmışlar :D

Lafı çok uzatmayayım, çin malı diyince akla orası burası ayrı gözüken, dandik birşey geliyor ama pek öyle değil..

Araç Cenevre otomobil fuarında lansmanını yapmış ve euroncapten %95 alarak ayrılmış. Mazda3ten daha yüksek  ???

Arabada 4 adet motor kombinasyonu var.1.6 atmosferik 128 hp ve 1.6 turbo 158 hp

2 çeşit te şanzıman tipi var. 6 ileri düz ve 6 ileri çift kavrama otomatik.

Qoros-3-Sedan-rear_3384.jpg

qoros3sedan068.jpg

Qoros-3-Sedan-1-625x363.jpg

bu vergilerle 3 alınır ancak mazda değil qoros3 galiba... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ergonomi açısından başarılı değil gibi görünüyor.

Kol dayama aşağıda, kapı kolu da öyle. Orta konsol işçiliği, photosoplu haliyle bile kötü bence; torpido kapağı ile orta konsolun birleştiği yer muntazam bile değil.

Vites topuzunun önüne iphone bırakmışlar, ne alaka dedim. Herhalde araba alana bir de çakma iphone mi verecekler nedir?

Qoros değil, Toros olsa bile sevilmez. Üstelik İsrail yapımı, sittin sene almaz kimse..

Eyyorlamam bu kadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uygun fiyatlı girsin ülkeye, peynir ekmek gibi satar... İş paraya gelince hiç kimse dinlemez İsrail'di Çin'di mindi... İki yıl sonra da kimse arayıp sormaz. Geçmiş tecrübeler böyle maalesef.

Tahminen kabin içi plastik kokusundan geçilmiyordur... :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bu kadar kötümser düşünmüyorum :D

Öncelikle anladığım kadarı ile projenin başlangıcında tecrübesi olan avrupa mühendislerinden yararlanmak istemişler. Tasarımcısı mini cooperın eski tasarımcısı mesela.

Aynı zamanda chery ile alakası olan bir firmaymış.

Günümüzde bindiğimiz arabaların hepsinde olan teknolojiler evet, ama 0dan başlamak için zor teknolojiler bulunduruyor. Şehiriçi güvenlik sistemi, çift debriajlı otomatik vites. vs. bunlar kolay şeyler değil.

Üstüne üstlük euroncapten %95 alma başarısını gösterebilmiş bir araç. Malum, alamayanlar var hala.. Dış tasarımda ön kısmı pek beğenmedim ucuz olmuş sanki ama arkası hoşuma gitti. Diğer çinli araçlardan farkı parçalar dandiklik kokmuyor, yan aynalar havada yamuk durmuyor.. :D Meslea küçük bir ayrıntı, ön farlara konumlandırılmış 4lüler led.. Günümüzde premium markalar hariç hiçbir marka ön 4lüleri led yapmıyor. Önemsiz bir detay ve gereksiz masraf :D.  Ama adamlar ön farların dörtlülerini led yapmış mesela.. Bu bana arabaya özenildiğini gösterir mesela. Dış tasarımda günümüz kalite şartlarına uyan bir kalite var bence.

İç kısmın tasarımını  beğenmedim ne yalan söyleyeyim. Ama ergonomi öyle birşeydir ki fotoğraflara bakılarak anlaşılamaz. Ben böyle düşünüyorum. Mesela honda civic'in fotoğraflarına bakarak çok eleştirmiştim içini. Bu nasıl iç tasarım, heryeri ayrı oynuyor, düzensiz vs... gibi. Arabanın içine oturduğumda tüm fikirlerim pozitif oluverdi.  Kafalığın pozisyonu, sürüş pozisyonu direksiyonun tutuşu vs. şahaneydi..

Ben fotoğrafa bakarak iç tasarımda sıkıntı var diyemiyorum, göze batan birşey de görmedim. Kolçağın yeri oldukça normal geldi bana.  Herkesin vücudu aynı değil elbette kolçağın ileri geri ayarı vardır, işi biraz daha ileri götürdülerse yükseklik ayarı da vardır vw gibi..

Fotoğrafta o iphone biraz yanlış anlaşılıyor :D Oraya iphone cihazları bağlayabileceğiniz iphone girişli bir aux girişi yapmışlar. Iphone cihazınızı oraya koyduğunuzda telefon oraya sabitleniyor ve yukarıdaki ekrandan telefonun her türlü özelliğine erişebiliyorsunuz. Müzik, kişi arama vs. Bence konum olarak ta fena değil.. Ben beğendim mesela bu özelliği..

Malzeme kalitesi hakkında fotoğraflara bakarak ben net yorum yapamıyorum. Plastiğin kaliteli olup olmadığını, derinin kalitesini anlamak için ellemek, işçiliğin iyi olup olmadığını görmek için dikkatli bakmak şiir yazmak için de fikir sahibi olmak gerekir..  :D

Fotoğraflarda yine dikkatimi çeken birşey olmadı ama fotoğraflar genellikle yanıltıcı oluyor. Jetta'nın fotoğraflarına bakıyorsunuz sanırsınız en üst kalite kullanılmış. İçine bir oturuyorsunuz göğüs plastiği dışında heryer en adi plastikten yapılmış ve parça birleşim noktaları rezalet üstüne üstlük plastik kıymıkları bile vardı bizim jetta ilk geldiğinde :D

Ben kalite hakkında yorum yapma hakkımı araba geldikten sonra kullanacağım :D

Qoros mühendislerinin röportajlarını izledim ve hepsi Avrupa'nın saygısını kazanmanın çok önemli olduğunu söylüyor. Avrupa'ya bu kadar önem veriyorlarsa ve marka değerlerinin saygınlığına bu kadar önem veriyorlarsa, diğer araçlardan üstün bir araçla giriş yapmak zorundalar. Ki şuana kadar gördüğüm somut veriler bu yolda ilerlediklerini gösteriyor.

euroncapten %95 gibi bir notla ayrılması, motor seçenekleri vs...

Araba gelsin ve görelim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben daha önceki Çin tecrübelerime dayanarak yorum yaptım, yoksa fotoğraflardan hiç bir şey belli değil... Gerçek olup olmadığı bile...

Gelly, Emgrand, Chery

Hepside ilk geldiklerinde; dışarıdan ve içeriden her şeyin üzerinde görünüyorlardı ama zaman onları her şeyin altına itiverdi...

Plastik kokusu geçmeyen iç mekan, kısa vadede dökülen kasa, bir atımlık barut misali yapılan reklamlar, kalitesiz plastik ve işçilik vs.vs.

Toros ile bu yazdıklarım değişirse, yorumlar da değişir elbette...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    İşin içinde çin olmasına bişey diyemem ama israil malları kalite açısından dünya malı oluyor hep , istenilsede istenilmesede kullanılıyorlar, vede bu araç bir çok markanın konbinasyonundan oluşmuş gibi, bi sürü  markanın esintilerini gördüm araçta,  zaten testlerdeki başarısıda  öle sallama bir marka olmayacağının sinyallerini veriyor. Bizzat görüp incelemeden bişey demek zor, satış konusundada sıkıntı yaşayacaklarını sanmam, bir  sürü çin markası satan bayii mevcut bu bayiler vede servisler alt yapı oluşturmada faydalı olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önemli olan hangi aracın sattığı değil kimin sattığı bizim memlekette, Verin Doğuş Otoya millet sıraya girer aylar öncesinden. Bizim memlekette en çok satan arabalara bir bakın hepsi en kalitesiz arabalar. Bir de satış rakamları bence insanları yanıltıyor, açıklarken şahıs satışlarını ayrı açıklasalar daha iyi olocak, kocaman şirketler var adam bir kerede 1000 tane frelance veya linea alıyor veya jetta passat alıyor, bu şirketlerde otomatak olarak satış rakamlarını direk etkiliyorlar. Bizim Marka da bundan kaybediyor satış rakamlarında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kısım Reno ve Fiat müşterisini çekebilirler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kısım Reno ve Fiat müşterisini çekebilirler...

Bir dönem; Röno ve Kuş serisini baş tacı yaparak kullanmış kitleyi fazlasıyla cezbedecektir... 35 bin liraya bomboş klio alacaklar, Toros'a rahatlıkla yönelir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

satmaz bence. Chevy ders olmuştur. Servisi yarın bulunmayacak arabayı kim niye alsın ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

satmaz bence. Chevy ders olmuştur. Servisi yarın bulunmayacak arabayı kim niye alsın ?

Bize hiç bir şey ders olmaz, balık krakerden bile daha kötü hafızaya sahibiz... Kim Şafak Sezer'li iğrenç Cherry reklamını hatırlıyor ?? unuttuk gitti.

Kim bayilerin önüne sıralanmış Samand kasa, pejo motorlu tasarım garabeti İran arabalarını hatırlıyor ??

Bu Toros gelir ilk bir iki sene içinde zibil gibi satar, hazır araç fiyatları da yükselmişken, özellikle fiyat avantajı ile piyasaya girer ve satılır, iki yıl sonrasında fiyatlar oturmaya başladığında da, balıklar ayılmaya başlar ve iş biter. Atı alan Üsküdar'ı geçmiş olur.

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim halk otomobil alırken öyle kriterlere bakıyor ki... Baya farklı bakış açımız var herşeye..

Mesela birtanesine mazda2020 videosunu izlettim bana o yılda çatlak asfalt mı olur çok saçma yok şu çok saçma bu çok saçma böyle şey olmaz.. Bizde herkes uzman zaten..

Ama ben qorosu diğer  yeni markalardan ayırıyorum. Zaten o iran arabası oldukça az satıyor üç defa falan görmüşümdür chery de mazda kadar satıyor işte :D

Ama qoros için büyük yatırımlar yapıldığı aşikar. Avrupa için tasarlandığı belli.. Ne chery ne de o iran markası avrupa içindi. Onlar resmen asya için üretim yapıyorlar. Teknoloji desek yok zaten.

Ama qorosa baktığımızda arabanın cenevre lansmanı yapılır yapılmaz euroncape girdi ve tüm markaların kıskanacağı notlarla ayrıldı.  Arabanın başka bir markadan aldığı parça yok zaten. Motor ve şanzımanı marka kendisi tasarlamış zaten 1 atmosferik 1 turbo motor bir de çift kavramalı otm. Şanzıman... Kolay iş değil bunlar bence.

Qorosun tanıtımından beri bir özen ve dikkat var.  Adamlar her röportajlarında avrupa diyor ama hala türkiye için bir açıklama göremedim.

Arabaya baktığımızda günümüz standartlarında olan bir araçmış gibi geliyor bana. Bazı ince detaylara baktım. Bagaj kapağını kaldıran demir mesela. Plastik ile kapatılmış. O demiri plastik ile kapamayı günümüzde her firma yapmıyor..

Cherymiş iran arabasıymış baktığınızda her parçasında dandiklik var zaten. İki markanın da avrupaya yayılmak için hiçbir çabasını görmedim zaten. Avrupada da hiçbir chery veya iran arabası görmedim :D.

Qoros'ta durum çok farklı.

Ben qorosun fotoğraflarına baktığımda cherydeki gibi bir dandiklik görmüyorum ve üstüne üstlük detaylara da uğraşılmış bir otomobil görüyorum. 

Avrupa için tasarlanmış bir otomobil olduğu belli. Qoros ta aynısını söylüyor avrupaya yeni girecekleri için kaliteli birşey yapmaları ve kendilerini beğendirmeleri lazım. Euroncap sonuçları ile ilk adımı attılar.  Haydi hayırlısı :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

istediği kadar kaliteli olsun, sırf işin içinde israil olduğu için kesinlikle almam. tamamen çin üretimi olsa o zaman alırdım bu arabayı. tabi resimlerde göründüğü gibiyse. fiat linea'nın da ilk reklam filmleri çıktığında dehşet görünüyodu. parlemet mavi renk, geniş taban lastik 17" jantlar, yere basıklık, heybet vs vs. ama arabayı test etmek için fiat bayisine bi gittim. bu ne len!!! leyleğin önde gideni, tam şirket arabası dedim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın resimlerinde anladığım kadarıyla Çinli arkadaşların her zaman yaptığı şey, güzelce Vw, seat ve skoda tasarımlarını harmanlayıp bir şey oluşturmuşlar, eminim ki motor çeşitliliği de bize hiç yabancı değildir. Araç çok belli zaten, herşeyiyle Ayrupa ve Amerika için üretilmiş, bu aracın Asya ve Afrika kıtasında satması çok zor. Bu aracı sadece Çinli arkaşlar yapsaydı satamayacaklarını biliyorlar çünkü bütün dünyada bir malın üzerinde Made in Chine yazıyorsa direk insanın kafasında bir kalitesizlik hissi oluşuyor, ama dünyanın en büyük markalarının çok büyük bir parça üretimi Çinde yapılıyor, onun için İsrail ortaklığı da son derece isabetli, mantıklı olarak baktığımız zaman eminim ki öyle yapacaklardır, profesyonel bir yönetim, pazarlamayla çok iyi yerlere gelmesi muhtemel gibi gözüküyor, mali açıdan da her türlü yatırım yapacak kapasite de olduklarına eminim. Bence biraz politik gibi duruyor ilk etapta, bu markanın amacı belliki Alman arabalarının özellikle de vw grubunun krallığını sallandırmak ve Avrupa'nın en büyük gücü Almanya'nın ekonomisine zarar vererek otamatik olarak Avrupaya zarar vermek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.