Burak

AT Viteste Problem (2003)

Bu konuda 110 ileti var

Arkadaşlar,

En kötü şey yanlış birşeyleri doğru biliyor olmak herhalde bu araba mevzuunda. Çünkü çok ciddi sonuçlar doğurabilir bu tars yanlış bilgiler.

Netekim ben de ucuz atlatmışım.

Bu araç benim ilk otomatik vitesli aracım ve vites geçişleri konusunda hiçbir bilgiye sahip değildim. Hatta yanlış bilgilere sahip olduğum da söylenebilir.

Aracı 1-2 kere servise götürmüştüm ve kimse bahsedeceğim problemin farkına varmamıştı.

Merser'de Halil Usta ile teste çıktığımda kendisi vites kolunda bir gariplik olduğunu mandal ile geçmesi gereken yerlere mandalsız geçtiğini söyledi.

Ben o ana kadar sadece P ye geçerken mandal kullanıyordum zira diğer geçişler için gerek kalmıyordu. Doğal olarakta bu yanlış durumu doğru biliyordum

Hatta İzmir yolunda da konusu olmuştu yolda giderken N ye aldığınızda R ye de geçebilecek gibi görünüyordu. Aramızda konuşurken  geçememesi gerektiğini ama  geçse bile bir problem çıkmayacağını söylemiştik. Sanırım Soner bir şekilde bunu yapmış ama problem yaşamamıştı.

Ama olması gereken o değilmiş. Vites yazılımını veya yapısını bir kenara bırakırsak en azından mekanik olarak böyle bir koruma varmış.

Sanırım daha önce yani ben aracı satın almadan önce vitesin bulunduğu yer sökülmüş ve toplanırken iyi toplanamadığı için bu şekilde kalmış.

Şimdi ise olması gerektiği gibi çalışıyor N'den R'ye ve S'den L'ye ancak mandalla geçiyor.

Şanslıymışım bugüne kadar bir problem yaşamamakla..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

En kötü şey yanlış birşeyleri doğru biliyor olmak herhalde bu araba mevzuunda. Çünkü çok ciddi sonuçlar doğurabilir bu tars yanlış bilgiler.

Netekim ben de ucuz atlatmışım.

Bu araç benim ilk otomatik vitesli aracım ve vites geçişleri konusunda hiçbir bilgiye sahip değildim. Hatta yanlış bilgilere sahip olduğum da söylenebilir.

Aracı 1-2 kere servise götürmüştüm ve kimse bahsedeceğim problemin farkına varmamıştı.

Merser'de Halil Usta ile teste çıktığımda kendisi vites kolunda bir gariplik olduğunu mandal ile geçmesi gereken yerlere mandalsız geçtiğini söyledi.

Ben o ana kadar sadece P ye geçerken mandal kullanıyordum zira diğer geçişler için gerek kalmıyordu.

Hatta İzmir yolunda da konusu olmuştu yolda giderken N ye aldığınızda R ye de geçebilecek gibi görünüyordu. Aramızda konuşurken  geçememesi gerektiğini ama  geçse bile bir problem çıkmayacağını söylemiştik. Sanırım Soner bir şekilde bunu yapmış ama problem yaşamamıştı.

Ama olması gereken o değilmiş. Vites yazılımını veya yapısını bir kenara bırakırsak en azından mekanik olarak böyle bir koruma varmış.

Sanırım daha önce yani ben aracı satın almadan önce vitesin bulunduğu yer sökülmüş ve toplanırken iyi toplanamadığı için bu şekilde kalmış.

Şimdi ise olması gerektiği gibi çalışıyor N'den R'ye ve S'den L'ye ancak mandalla geçiyor.

Şanslıymışım bugüne kadar bir problem yaşamamakla..

abi söledim kaç kere p den r ye mandalla r den n ye nden d ye mandalsız gecer küçültürken s ve l mandallı ama tersine büyütürken mandalsız gecer dedim bi dövmediğiniz kaldı yolda beni :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bülent Abi çok güzel açıklamışsın, konusu açılsa ben de desteklerdim seni :D

EDIT:

Mazda6'daki vites sırasını bilmiyorum ama P, R, N, D, S ve L olsa gerek...

P>R : Mandallı

R>N : Mandalsız

N>D : Mandalsız

D>S : Mandallı

S>L : Büyük ihtimalle mandallı

L>S : Mandalsız

S>D : Mandalsız

D>N : Mandalsız

N>R : Mandallı

R>P : Mandallı

Normali budur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bülent Abi çok güzel açıklamışsın, konusu açılsa ben de desteklerdim seni :D

EDIT:

Mazda6'daki vites sırasını bilmiyorum ama P, R, N, D, S ve L olsa gerek...

P>R : Mandallı

R>N : Mandalsız

N>D : Mandalsız

D>S : Mandallı

S>L : Büyük ihtimalle mandallı

L>S : Mandalsız

S>D : Mandalsız

D>N : Mandalsız

N>R : Mandallı

R>P : Mandallı

Normali budur...

bende aynen böyle biliyorum  d den s ye mandalsızda bence yine bi abukluk vard  den l ye de gidiomu mandalsız??? sadece s ile olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi söledim kaç kere p den r ye mandalla r den n ye nden d ye mandalsız gecer küçültürken s ve l mandallı ama tersine büyütürken mandalsız gecer dedim bi dövmediğiniz kaldı yolda beni :D :D :D

Yalan konuşma sus bakayım,ben hiç bir şey demedim sana :) :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende aynen böyle biliyorum  d den s ye mandalsızda bence yine bi abukluk vard  den l ye de gidiomu mandalsız??? sadece s ile olabilir

D den L ye mandalsız gitmiyor. Tak diye takılıyor S de..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

D den L ye mandalsız gitmiyor. Tak diye takılıyor S de..

tamam dır o zaman dicek laf yok ama L ye kadar gidiosa iş kötü hayırlı ugurlu olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

S ye kadar gidiyorsa neden iş kötü ? Zaten D nin bir altı S .. yani 150 km ye kadar S kaldırıyor.. ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

S ye kadar gidiyorsa neden iş kötü ? Zaten D nin bir altı S .. yani 150 km ye kadar S kaldırıyor.. ???

düzeltiorum L olacaktı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam o zaman. Çok şükür o problemi hallettik. Ama belirtmeden edemiyeceğim L ye atsan da vitesi küçültmüyor zaten ;) Tecrübe ile sabit :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesli araban mı var derdin var abii yaa  :D  :D  Alfabe gibi D,S,L,R

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesli araban mı var derdin var abii yaa  :D  :D  Alfabe gibi D,S,L,R

ne farkedio 1-2-3-4-5 yokmu düzlerde de biri alfabeyi bi saymayı ögretiyo :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu (s) (L) Ne yaw ben nıye gormedım hıc bıde bu mandal nedır yaw ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizde çamaşır asarken mandal problemi var ama.. :2funny:

hahahahahahah :2funny:  :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu (s) (L) Ne yaw ben nıye gormedım hıc bıde bu mandal nedır yaw ?

Burhan,konu mazda 6  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.