Lupara

3. Viteste 120'yi Geçemiyorum, Rezil Oldum :(

Son zamanlarda 3. viteste 120 km hizi gecemiyorum. Eskiden 140 i rahat gorurdum. Benzin,lpg farketmiyor.

Dun Korkuteli rampalarinda bir c5 i sollayamayip saga gecmek zorunda kaldim.Daha onceleri istedigim hizda cikabiliyordum.

Subap takimini degistirdim.Baski balata yeni sayilir ve orjinal.Goren Mazda dan aldim. Adem Ustaya baktirayim diyorum ama, yanina da bu aralar ugrama ihtimalim yok.

Bir onerisi olan var mi?

Arac 99 model 323.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de 1. viteste 180'i geçemiyorum satacam bu arabayı :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

havada ki oksijen miktarından olmasın?? korkuteli dağları?? düşük basınç? daha az oksijen?

8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya hava akışmetreden ya da lpg kalitesizliğinden...boştayken 1 - 2 kere dip gaz yapın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

havada ki oksijen miktarından olmasın?? korkuteli dağları?? düşük basınç? daha az oksijen?

8)

Aynı yolu daha önce defalarca 3.vites 140 km hızla ciktim.

Arabam 3000-4000 devir arası ölü gibi geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi sorununuza çözüm değil nasihat vermek kesinlikle haddime de değil ama şu sollamayı gurur meselesi olarak görmekten millet olarak vazgeçebilsek keşke. Rampada 120 yi aşıp sollama yapmak tehlikeli ve bir o kadar da gereksiz değil mi ?

Sadece kendi canımızdan sorumlu değiliz sevenlerimiz karşıdaki kişiler Allah korusun.

Sen onu rampada geçeceksin o düz yolda karşılık vermeye çalışacak maalesef her gün gördüğümüz yaşadığımız şeyler. Bugün arkadaşın Torosla gidiyoruz arabayı zorlayıp milleti sollamaya çalışıyo sonra onlar bunu gurur meselesi yapıyo karşılık veriyo ne gerek var.Allah kazadan korusun hepimizi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzindede aynı durum varsa demek lpg den değil sadece bir kaç ihtimal kalıyor geriye, tıkalı egsoz sistemi, ateşleme problemi, buji problemleri, pis hava filtresi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3. Viteste 120 yi geçmemeniz gerekir zaten, bu konu başlığı şık olmamış, bir sorununuz varsa daha uygun bir başlıkla açıklayabilirdiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi sorununuza çözüm değil nasihat vermek kesinlikle haddime de değil ama şu sollamayı gurur meselesi olarak görmekten millet olarak vazgeçebilsek keşke. Rampada 120 yi aşıp sollama yapmak tehlikeli ve bir o kadar da gereksiz değil mi ?

Sadece kendi canımızdan sorumlu değiliz sevenlerimiz karşıdaki kişiler Allah korusun.

Sen onu rampada geçeceksin o düz yolda karşılık vermeye çalışacak maalesef her gün gördüğümüz yaşadığımız şeyler. Bugün arkadaşın Torosla gidiyoruz arabayı zorlayıp milleti sollamaya çalışıyo sonra onlar bunu gurur meselesi yapıyo karşılık veriyo ne gerek var.Allah kazadan korusun hepimizi...

kesinlikle katılıyorum fikirlerinize.benzin,lpg,hava,oksijen hepsi hikaye.herşeyden önce bu hareketler gerekli mi buna bakmak lazım.Kendimizi gereksiz  bazı şeyler için şartlandırmasak iyi olur sanki.Kullandığımız aracı ve kapasitesini abartmamak ta fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hava filtresini bi kontrol et

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay gurur meselesi yada motorun güçsüzlüğündeki tatminsizlik değil ki. Başlıktan dolayı öyle anlaşılmış. Şuan sorun arabanın daha önce aynı yolda 3. Vitesle 140ı görebilmesi ve şuan 120yi bile görememesi. Bu aynı zamanda bir problemin de göstergesi tabiki. Ben olsam ben de kafayı takardım çünkü performansta durup dururken bir düşüş var yani motorda bir sıkıntı. Bu yüzden konuyu açan beyefendi sıkıntısını dile getirmiş ki bence haklı da. Eğer kapasitesi zaten o olsaydı ne yapalım bukadar yapıyor denilirdi zaten ama eskiden 140ları görürmüş.

C5 olayına değinmek isterim. 1.6 d segment sitroyen diye küçümsememek lazım :D üzerinde 1.6 hdi motor var ve 270 nm tork üretiyor :D yokuşlarda sizin aracın onu sollarken çok zorlanması Normal bence. 1.6 hdi 270 tork ve 115 hp kullanıcıları yokuşlu yollardaki performanslarını öve öve bitiremez zaten..  Hele ki o auto6r değil de araba düz vitesse inanın ki performansı şahane bir motor.. Uzun yollarda hızlanmaları, sollamaları son derece başarılı..

Bizde 90 hp olan tdci focus vardı eskiden o bile uzun yolda hele ki rampalı yollarda şahane giderdi..

Sizin aracın c5 sollarken sıkıntı çekmesi normal bence belki o an o da hızlanıyor olabilir. Ama 3. Viteste eskiden 140ları geçip şimdi 120lerde tıkanması bir problemi gösterir bence. Servise götürmeniz tek çözüm gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

........................Servise götürmeniz tek çözüm gibi

Ege teşekkür ederiz bu uzun mesajınla hepimizi aydınlattığın için, son cümlene katılıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay gurur meselesi yada motorun güçsüzlüğündeki tatminsizlik değil ki. Başlıktan dolayı öyle anlaşılmış. Şuan sorun arabanın daha önce aynı yolda 3. Vitesle 140ı görebilmesi ve şuan 120yi bile görememesi. Bu aynı zamanda bir problemin de göstergesi tabiki. Ben olsam ben de kafayı takardım çünkü performansta durup dururken bir düşüş var yani motorda bir sıkıntı. Bu yüzden konuyu açan beyefendi sıkıntısını dile getirmiş ki bence haklı da. Eğer kapasitesi zaten o olsaydı ne yapalım bukadar yapıyor denilirdi zaten ama eskiden 140ları görürmüş.

C5 olayına değinmek isterim. 1.6 d segment sitroyen diye küçümsememek lazım :D üzerinde 1.6 hdi motor var ve 270 nm tork üretiyor :D yokuşlarda sizin aracın onu sollarken çok zorlanması Normal bence. 1.6 hdi 270 tork ve 115 hp kullanıcıları yokuşlu yollardaki performanslarını öve öve bitiremez zaten..  Hele ki o auto6r değil de araba düz vitesse inanın ki performansı şahane bir motor.. Uzun yollarda hızlanmaları, sollamaları son derece başarılı..

Bizde 90 hp olan tdci focus vardı eskiden o bile uzun yolda hele ki rampalı yollarda şahane giderdi..

Sizin aracın c5 sollarken sıkıntı çekmesi normal bence belki o an o da hızlanıyor olabilir. Ama 3. Viteste eskiden 140ları geçip şimdi 120lerde tıkanması bir problemi gösterir bence. Servise götürmeniz tek çözüm gibi

güzel ve aydınlatıcı açıklama olmuş kardeşim ağzına sağlık ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevaplar için teşekkürler.

Sorun zaten sollayamama, rezil olma vs. değil. Espri olsun diye öyle yazdım :)

Aşağı inerken 70 i pek geçmiyorum ama yukarı çıkarken hızlı çıkmak hoşuma gidiyor. Yol müsait olunca basıyorum. Uyarıda bulunan arkadaşlara teşekkür ederim.

Performans düşüklüğünden şikayetçiyim. Sanki araç 4000 devire kadar sadece bağırıp, 4000 devirden sonra açılıyor.

Egzozda sorun çıkmadı. Ateşlemeye baktıramadım.

Bugün ön taraftaki hava giriş kutusunu söküp denedim. Sanki çekiş daha iyi geldi. Hava durumunu da bir kontrol ettireceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay gurur meselesi yada motorun güçsüzlüğündeki tatminsizlik değil ki. Başlıktan dolayı öyle anlaşılmış. Şuan sorun arabanın daha önce aynı yolda 3. Vitesle 140ı görebilmesi ve şuan 120yi bile görememesi. Bu aynı zamanda bir problemin de göstergesi tabiki. Ben olsam ben de kafayı takardım çünkü performansta durup dururken bir düşüş var yani motorda bir sıkıntı. Bu yüzden konuyu açan beyefendi sıkıntısını dile getirmiş ki bence haklı da. Eğer kapasitesi zaten o olsaydı ne yapalım bukadar yapıyor denilirdi zaten ama eskiden 140ları görürmüş.

C5 olayına değinmek isterim. 1.6 d segment sitroyen diye küçümsememek lazım :D üzerinde 1.6 hdi motor var ve 270 nm tork üretiyor :D yokuşlarda sizin aracın onu sollarken çok zorlanması Normal bence. 1.6 hdi 270 tork ve 115 hp kullanıcıları yokuşlu yollardaki performanslarını öve öve bitiremez zaten..  Hele ki o auto6r değil de araba düz vitesse inanın ki performansı şahane bir motor.. Uzun yollarda hızlanmaları, sollamaları son derece başarılı..

Bizde 90 hp olan tdci focus vardı eskiden o bile uzun yolda hele ki rampalı yollarda şahane giderdi..

Sizin aracın c5 sollarken sıkıntı çekmesi normal bence belki o an o da hızlanıyor olabilir. Ama 3. Viteste eskiden 140ları geçip şimdi 120lerde tıkanması bir problemi gösterir bence. Servise götürmeniz tek çözüm gibi

Açıklama için sağolun.

C5 sollamayı zaten düşünmem. Teknik verileri ortada zaten. Ayrıca C5 benim de çok beğendiğim bir araç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.