karaşimşek58

Sizin Mazda3'ün AT Şanzımanları da Böyle mi?

Bu konuda 61 ileti var

arkadaşlar araca yeni yeni ısınıyorum genel olarak düz vitesde gitmeyi yeğliyorum.

otomatikdeykende  aracım ilk hareketten sonra daha bismillah demeden bi bakmışım 4.viteste seyrediyorum.sürat daha 50 bile diğil ...bana biraz tuhaf geldi. :krrsz:

sizin guzularda durum nasıl...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı krdeşim bizdede devri düşük tutmak için sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG olsa idi, oda hemen 7 yapıyor, aza dokununca 3-4 atıyor, gazı bırakırsan 7 yapıyor. Rölantiye girmeyecek en büyük vitese çeker, hızlı bir vites sistemiyse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kullandıkça alışırsınız, pratik yapa yapa istediğiniz yerde vitesi istediğiniz gibi kontrol edebilirisiniz, gaza basma ayarıyla alakalı bir durum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sabahları özellikle motor soğukken sürdüğüm zaman vites geçişlerini hissettiriyor aynısı sizde de oluyor mu? frenlerde de benzer sıkıntı var ilk kalkışta frenler sanki geç tutuyor benzer sorunlar sizde de mi var normal bir şey mi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Motorun ısınması iyi olur birkaç dakika , heleki bu soğuklarda ısıtmadan hareket etmeyiniz,  normaldir bütün sıvılar yoğunlaşıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hele ki erzurum soğuklarında iki gündür dediğiniz gibi ısıtıp sonra gidiyorum sorun yok ama hep aklıma takıldığı için bir türlü sorma imkanım olmamıştı. mazda 3 lerdeki şanzıman tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hele ki erzurum soğuklarında iki gündür dediğiniz gibi ısıtıp sonra gidiyorum sorun yok ama hep aklıma takıldığı için bir türlü sorma imkanım olmamıştı. mazda 3 lerdeki şanzıman tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi?

Tam otomatik...manuelde kullanılabildiği için yarı otomatik sanan arkadaşlar var ama mazda 3 ler tam otomatik...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen öyle manuel kullanım var diye bir çok soru geldi yarı otomatik mi diye teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar araca yeni yeni ısınıyorum genel olarak düz vitesde gitmeyi yeğliyorum.

otomatikdeykende  aracım ilk hareketten sonra daha bismillah demeden bi bakmışım 4.viteste seyrediyorum.sürat daha 50 bile diğil ...bana biraz tuhaf geldi. :krrsz:

sizin guzularda durum nasıl...

Aynen Böyle :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sabahları özellikle motor soğukken sürdüğüm zaman vites geçişlerini hissettiriyor aynısı sizde de oluyor mu? frenlerde de benzer sıkıntı var ilk kalkışta frenler sanki geç tutuyor benzer sorunlar sizde de mi var normal bir şey mi

sanzuman yağını değiştir kardeşim Castrol Transmax Z full sentetik yağ kullanıyorum 1 yıl oldu çok farkedeceksin değişiklliği kararlığı vites geçişlerinde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bildiğim kadarıyla şanızmandaki tork konvektörü düşük hızlarda yüksek viteslere geçmesini sağlıyor aracın.

hem aracın yıpranmasını önlemek hemde yakıt tasarrufu için oldukça iyi bir durum bu bence.

bu arada tork konvektörü pahalı bir parça diye biliyorum ona iyi bakın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Otomatik şanzımnaları kullanınca vede prtaikleşince çok rahat oluyor, şahsen ben oto şanzımanı D de iken bile manuel gibi kontrol edebiliyorum, daha 50 km hızdayken vites büyütmesinin sebebi sizin gaza az basmanız,  gaza ayarında basarsanız araç epey bir müddet devir yükselinceye kadar vites büyütmeyecektir, yani şanzıman kendisine yüklenen yüke göre vites değişir , yokuş inerken veya düz yolda gaza az basarsınız vede şanzımana aracın yükü az biner bölelikle araç hemen vites büyütür lakin yokuş yukarı normal olarak,  gaza yüklenmeniz gerekir , bu durumda araç çok daha yüksek devirlerde vites büyütecektir, tork konvektörü direk aracın volan dişlisine bağlıdır yani direk krank miline , aracın devri ne kadar yüksek olursa konvektör o kadar yüksek çekiş gücü üretecektir.

        Gaz ayarını iyi tuturmanız gerekir, gaza az basınca araç çabuk vite büyütecek vede tekrar küçültene kadar bayılacaktır, çok basarsanız çok yüksek devirde vites büyütecek vede çok yakıt yakacaktırr, Mazda araçlar yüksek devir kullanınca daha eylenceli vede yakıt olarakta ekonomik oluyorlar, bayıltarak kullanmak tam tersi yakıt sarfiyatını artırıp işin zevkinide kaçırır.

      Şanzıman yağı olarak bizimki gibi eski modeller ATF Dexron II  , yeni nesil mazdalar çoğunlukla ATF dexron III  kullanıyorlar,  alacağınız yağın markasından ziyade performans seviyesi olarak bu kriterleri gözetmelisiniz, tabii beraberinde pek çok farklı yağ performans seviyesi mevcuttur, size kesinlikle kullanım kitapçığındaki yağ koduna uygun yağ koymanızı öneriyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düz kullanmayın daha çok yakar. 4. vites çift kademe bizde. 4.5 vites yani :D

çabuk vites yükseltmesi ekonomi için. Biz babalardan devir 4bine gelmeden vites atmamayı öğrendiğimiz için tuhaf geliyor. Ama normali bu. 2012 model düz vites olanlarda da vites öneri ekranı var. O da hemen vitesi üyütmeni istiyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar araca yeni yeni ısınıyorum genel olarak düz vitesde gitmeyi yeğliyorum.

otomatikdeykende  aracım ilk hareketten sonra daha bismillah demeden bi bakmışım 4.viteste seyrediyorum.sürat daha 50 bile diğil ...bana biraz tuhaf geldi. :krrsz:

sizin guzularda durum nasıl...

Çok normal, örneğin köprü trafiğinde duruyorum yokuş aşağı 1. viteste. Ayağımı frenden çekip 20 metre gittiğimde vites 3 oluyor...

Sorun yok, keyifli sürüşler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok normal, örneğin köprü trafiğinde duruyorum yokuş aşağı 1. viteste. Ayağımı frenden çekip 20 metre gittiğimde vites 3 oluyor...

Sorun yok, keyifli sürüşler.

Eyvallah Efeaksoy.sizin araçta on numara olmuş maşallah.emeğinize sağlık.

bir sorum olacak size,

jant lastik ve spor yaydan sonra tüketimde artış,  çekişde düşüş oldumu...

keyifli sürüşler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi benim size bi sorum var konuyla birraz alakası var. şimdi araba çalışırken P konumuna alıp FRENe bastığım zaman sanki vitese alttan bişey değiyomuş gibi tıkırtı oluyo. bu neden dolayı olur çok merak ediyorum. Diğer konumlarda olmuyor. Sadece P konumunda Frene bastığım zaman Vites tık tık bi şey hissediyorum. Sizce nedir???????????????????

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Problem sizin duruş şeklinizde,  aracı P ye almadan önce N alıp el frenini çekiniz,aracın yükünü el frenine bindirniz sonra P alınız vede deneyiniz bu problem vede ses olmayacaktır tahminimce ,neden derseniz sizin yaptığınız şekilde ( öyle yapıyosanız tabii, P ye dediğim gibi alıyosanız, önerim geçersizidir )  direk aracın yükünü şanzımanın P yani kilitleme fonksiyonuna aktarmış oluyosunuz , bu aradada frene basınsa aracın yükünden ötürü kilit tıkırdıyor olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Problem sizin duruş şeklinizde,  aracı P ye almadan önce N alıp el frenini çekiniz,aracın yükünü el frenine bindirniz sonra P alınız vede deneyiniz bu problem vede ses olmayacaktır tahminimce ,neden derseniz sizin yaptığınız şekilde ( öyle yapıyosanız tabii, P ye dediğim gibi alıyosanız, önerim geçersizidir )  direk aracın yükünü şanzımanın P yani kilitleme fonksiyonuna aktarmış oluyosunuz , bu aradada frene basınsa aracın yükünden ötürü kilit tıkırdıyor olabilir.

ahh ahh bayilerin çok büyük suçu var böyle önemli bir noktayı anlatmamakla :D ben de yaşadım aynı olayı sağolsun sitemizin büyüklerinden @serkan ütebay abim anlattıda öğrendim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.